• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :

    ثبت نام عضویت

امتحانات نهایی 94 (ریاضی و تجربی)

  • شروع کننده موضوع شروع کننده موضوع NAUTICA
  • تاریخ شروع تاریخ شروع
وضعیت
موضوع بسته شده است.
پاسخ : امتحانات نهایی 94 (ریاضی و تجربی)

جواب این سوالو هر کی میدونه راهنمایی کنه لطفاً
100 میلی لیتر محلول یک مولار پتاسیم کلرید سنگین تر است یا 100 میلی لیتر محلول یک مولال آن؟حجم حلال در کدامیک بیشتر است؟
 
پاسخ : امتحانات نهایی 94 (ریاضی و تجربی)

بچه ها شیمی از متن کتاب و حاشیه ها فقط؟ از متن تمرین (فعالیت؟ پرسش؟ هرچی) نمیاد؟
 
پاسخ : امتحانات نهایی 94 (ریاضی و تجربی)

به نقل از مهسـا :
بچه ها شیمی از متن کتاب و حاشیه ها فقط؟ از متن تمرین (فعالیت؟ پرسش؟ هرچی) نمیاد؟
به ما معلم‌مون گفت حاشیه‌ها اوناییش ممکنه بیاد که با اون فونت استاندارده شبیه متن نوشته شده. بعضی هاش دیددن فونتش فرق داره؟ اونا رو گفت نمیاد.
 
پاسخ : امتحانات نهایی 94 (ریاضی و تجربی)

به نقل از MI.B] :
جواب این سوالو هر کی میدونه راهنمایی کنه لطفاً
100 میلی لیتر محلول یک مولار پتاسیم کلرید سنگین تر است یا 100 میلی لیتر محلول یک مولال آن؟حجم حلال در کدامیک بیشتر است؟
توی محلول 1 مولار ما دقیقا 0.1 مول KCl داریم ولی توی محلول ا مولال به خاطر اینکه حجم حلال کمتر از حجم حلال توی محلول 1 مولار هست(به خاطر حجم KCl حل شده) در نتیجه مول KCl کمتر از 0.1 میشه . درنتیجه محلول 1 مولار غلیظ تره

حجم حلال هم توی 1 مولال بیشتره دلیلشم همون بالایی میشه :)
 
پاسخ : امتحانات نهایی 94 (ریاضی و تجربی)

به نقل از مهسـا :
بچه ها شیمی از متن کتاب و حاشیه ها فقط؟ از متن تمرین (فعالیت؟ پرسش؟ هرچی) نمیاد؟
حاشیه ها رو دقیق بخونید به نظرم بعدشم حتما خود را بیازمایید و فکر کنید و همچون دانشمندان و آزمایش کنید و ...رو بخونید اونا از متن کتاب مهمترن حتی :D
 
پاسخ : امتحانات نهایی 94 (ریاضی و تجربی)

اومدم بگم استرسِ وقت نداشته باشید من از 11 خوابیدم ،الان بیدار شدم :))
شاد باشید :-"


در کل هم تُف تو املا قطعا
19،75 میشم :-"
 
پاسخ : امتحانات نهایی 94 (ریاضی و تجربی)

به نقل از tannaz77 :
به نظرتون معدل چند خوبه؟
ببین اصلا نباید معدل امسالو با سالای دیگه مقایسه کرد (کتبی)!
چون اونجا یه موجودی (!!!!) به اسم نمره مستمر میومد و 19 تو می کرد 19.5 و اینا.. خیلی کمک می کرد خب الان اون نیست !
در ضمن ترم اول 5 تا 20 مفتی داشتیم ینی 15 تا درس (انضباط.ورزش.آمار و تاریخ و دو واحد اختیاری که مدیر براتون انتخاب کرده بود)
اما اینجا 10 درسه فقط !!
و سوالای امسالم که زیاد جالب نبود :|
تاثیر تو کنکورم که درس به درسه معدل کلا مهم نیست ^__^ :) :)
الآن روحیه بگیر و واسه کنکور حداکثر تلاشتو بکن از تابستون :x
 
پاسخ : امتحانات نهایی 94 (ریاضی و تجربی)

به نقل از Anne.shirley :
ببین اصلا نباید معدل امسالو با سالای دیگه مقایسه کرد (کتبی)!
چون اونجا یه موجودی (!!!!) به اسم نمره مستمر میومد و 19 تو می کرد 19.5 و اینا.. خیلی کمک می کرد خب الان اون نیست !
در ضمن ترم اول 5 تا 20 مفتی داشتیم ینی 15 تا درس (انضباط.ورزش.آمار و تاریخ و دو واحد اختیاری که مدیر براتون انتخاب کرده بود)
اما اینجا 10 درسه فقط !!
و سوالای امسالم که زیاد جالب نبود :|
تاثیر تو کنکورم که درس به درسه معدل کلا مهم نیست ^__^ :) :)
الآن روحیه بگیر و واسه کنکور حداکثر تلاشتو بکن از تابستون :x
با حرفت موافقم... امتحانای امسال قابل مقایسه با سال های قبل نبود
زیاد فکرتون رو درگیر معدل نکنید چون داغون میشین
دیگه امتحانا داره تموم میشه و راه جبرانی بجز کنکور نمی مونه
 
پاسخ : امتحانات نهایی 94 (ریاضی و تجربی)

بنظرتون اگه وقت اضافه اوردم برای شیمی مبتکران بخونم یا نه؟
 
پاسخ : امتحانات نهایی 94 (ریاضی و تجربی)

راجب این واکنشای تعادلی توی فصل 2 ک گفته زمانی اتفاق میوفته ک انرژی گیبس صفرباشه خوب وقتی صفرباشه یعنی چی من درکشون نمیکنم ک چرا ازهردوطرف خودبه خودین!!مگه 1عامل مساعد و 1عامل نامساعد نداره ؟؟یعنی ب شرایط دمایی بستگی داره؟؟یا اینکه درهردمایی اینطورن؟؟مثلا وقتی واکنش گرماده باشه وانتروپی نامساعدباشه میگیم دردماهای پایین خودبه خودین...انرژی ازادگیبسم صفرنیس....حالا تکلیف تعادلیا چیه اینا توهمه دماها اینطورن؟؟؟اگ کسی چیزی میدونه راجبش بگه مرسی
 
پاسخ : امتحانات نهایی 94 (ریاضی و تجربی)

به نقل از Prince A.H :
بنظرتون اگه وقت اضافه اوردم برای شیمی مبتکران بخونم یا نه؟
اصلا

فضای ذهنیت رو بهم میریزه
 
  • لایک
امتیازات: fa fa
پاسخ : امتحانات نهایی 94 (ریاضی و تجربی)

به نقل از Prince A.H :
بنظرتون اگه وقت اضافه اوردم برای شیمی مبتکران بخونم یا نه؟

جدول ها و نمودارای جمع بندی وسط متناش خوبه
 
پاسخ : امتحانات نهایی 94 (ریاضی و تجربی)

به نقل از Prince A.H :
بنظرتون اگه وقت اضافه اوردم برای شیمی مبتکران بخونم یا نه؟
نه بابا...امتحان در سطح کتابه...خودتو اذیت نکن با اینکارا
 
پاسخ : امتحانات نهایی 94 (ریاضی و تجربی)

به نقل از miss.ati :
راجب این واکنشای تعادلی توی فصل 2 ک گفته زمانی اتفاق میوفته ک انرژی گیبس صفرباشه خوب وقتی صفرباشه یعنی چی من درکشون نمیکنم ک چرا ازهردوطرف خودبه خودین!!مگه 1عامل مساعد و 1عامل نامساعد نداره ؟؟یعنی ب شرایط دمایی بستگی داره؟؟یا اینکه درهردمایی اینطورن؟؟مثلا وقتی واکنش گرماده باشه وانتروپی نامساعدباشه میگیم دردماهای پایین خودبه خودین...انرژی ازادگیبسم صفرنیس....حالا تکلیف تعادلیا چیه اینا توهمه دماها اینطورن؟؟؟اگ کسی چیزی میدونه راجبش بگه مرسی
متاسفانه كتاب سوم خيلي بد گفته اين تيكه رو... يه جاهايي انرژي گيپس صفره اينجا شما درست ميگي يه عامل مساعده يكي نه.. به اين دسته از واكنش ها ميگيم واكنش هاي برگشت پذير.. ةاكنش هاي تعادلي زيرمجموعه اي از برگشت پذيرهان .. كه شرايطي ظارن.. مثلا ظرف بايد سامانه ي بسته باشه،سرعت واكنش هاي رفت و برگشت يكي باشه و.. كتاب يه دفع پريده اينجا رو... واكنش هاي تعاداي بستگي به دما دارن ولي نه بن اين صورتي كه شما منظورتونه... به هرحال هردو واكنش رفت و برگشت در حال انجامن و دما اينجا تعيين ميكنه در يك شرايط ، شرايط چجوري تغيير كنه كه به شرايط تعادلي نزديك بشيم... مثا اگه فقط توي ظرف واكنش دهنده ها باشن جهت رفت سرعتش بيشتره تا واكنش به يه مقدار ماده هايي برسه كه شرايط تعادلي رو به وجود بيارن... شايد اينجا قاطي كني كه ميگيم تعادلي سرعت برابرن ولي من در خط بالا گفتم رفت مثلا سرعتش بيشتره... در ابتدا سرعت ها برابر نيست تا به سرايط برسيم وقتي رسيديم ديگه سرعت ها برابره... ايشالا سال ديکه مقدمه ي فصل دو كتاب كمي ذهنيت هاي بدي كه به وجود اورده رو اصلاح ميكنه...
 
پاسخ : امتحانات نهایی 94 (ریاضی و تجربی)

به نقل از ı ๓คгzเє ı :
متاسفانه كتاب سوم خيلي بد گفته اين تيكه رو... يه جاهايي انرژي گيپس صفره اينجا شما درست ميگي يه عامل مساعده يكي نه.. به اين دسته از واكنش ها ميگيم واكنش هاي برگشت پذير.. ةاكنش هاي تعادلي زيرمجموعه اي از برگشت پذيرهان .. كه شرايطي ظارن.. مثلا ظرف بايد سامانه ي بسته باشه،سرعت واكنش هاي رفت و برگشت يكي باشه و.. كتاب يه دفع پريده اينجا رو... واكنش هاي تعاداي بستگي به دما دارن ولي نه بن اين صورتي كه شما منظورتونه... به هرحال هردو واكنش رفت و برگشت در حال انجامن و دما اينجا تعيين ميكنه در يك شرايط ، شرايط چجوري تغيير كنه كه به شرايط تعادلي نزديك بشيم... مثا اگه فقط توي ظرف واكنش دهنده ها باشن جهت رفت سرعتش بيشتره تا واكنش به يه مقدار ماده هايي برسه كه شرايط تعادلي رو به وجود بيارن... شايد اينجا قاطي كني كه ميگيم تعادلي سرعت برابرن ولي من در خط بالا گفتم رفت مثلا سرعتش بيشتره... در ابتدا سرعت ها برابر نيست تا به سرايط برسيم وقتي رسيديم ديگه سرعت ها برابره... ايشالا سال ديکه مقدمه ي فصل دو كتاب كمي ذهنيت هاي بدي كه به وجود اورده رو اصلاح ميكنه...
بله واقعا خیلی ناجور وخلاصه گفته...... :| :|
پس یعنی دما باید تو این واکنشا ب طوری باشه که بتونه مقدار انرژی گیبس رو صفر کنه نه؟؟
 
پاسخ : امتحانات نهایی 94 (ریاضی و تجربی)

به نقل از amirhj.chemist :
به نظرم بعدشم حتما خود را بیازمایید آزمایش کنید و ...رو بخونید اونا از متن کتاب مهمترن حتی :D
اول کتاب مگه نگفته معلمان محترم تو ارزشیابی پایانی نباید از آزمایشا سوال بدن؟ :-/
 
پاسخ : امتحانات نهایی 94 (ریاضی و تجربی)

من دیشب یه خورده فصل اول رو خوندم ولی قسمت حفظیات آخرشو نخوندم صبحم که بیدار شدار شدم فصل 3 رو شروع کردم اصن این فصل 3 تموم بشه یه باری از رو دوشم برداشته میشه بعدم میرم فصل 2 چون آسونه ولی زیاده
بعدم میرم فصل 1
نمونه سوال و اینا حل میکنم بعدم که دوره اینا امیدوارم واسه این یکی بی خوابی نکشم و 10 تموم شه 8-^



نمونه سوالات نهایی از 84 تا 93 فقط امتحان دی 93 رو نداره
http://uplod.ir/abonie3ghjsr/Shimi_84-93_soal+pasokh.rar.htm
 
پاسخ : امتحانات نهایی 94 (ریاضی و تجربی)

مگه پیوند یونی از پیوند یون دوقطبی قویتر نیس؟؟؟پس چرا کتاب تو صفحه ی ۷۸گفته در فرآیند انحلال پیوند یون دوقطبی بر پیوند یونی غلبه کرده و یونهای Liوclازهم جدا میشن؟؟!!!!!!!! :o
 
پاسخ : امتحانات نهایی 94 (ریاضی و تجربی)

به نقل از miss.ati :
بله واقعا خیلی ناجور وخلاصه گفته...... :| :|
پس یعنی دما باید تو این واکنشا ب طوری باشه که بتونه مقدار انرژی گیبس رو صفر کنه نه؟؟

نگاه کن انرژی گیبش همواره به دما بستگی داره.. این که بدیهیه.. الان نباید فک کنی تعادل فقط در یه دماهای خاصی به وجود میاد!! اینجوری نیست.. توی تعادل واکنش رفت و برگشت جوری بیشرفت میکننن که واکنش به ثابت تعادل اون دما(یه شرایط تعادلی ّایدار در این زمان داریم) برسه.. پس اینجا هم مثه بقیه واکنش ها دما ، انتالپی و آنتروپی جوری هستند که گیبس صفر شه و فقط تاثر دما نیست
 
پاسخ : امتحانات نهایی 94 (ریاضی و تجربی)

به نقل از sanaz123 :
مگه پیوند یونی از پیوند یون دوقطبی قویتر نیس؟؟؟پس چرا کتاب تو صفحه ی ۷۸گفته در فرآیند انحلال پیوند یون دوقطبی بر پیوند یونی غلبه کرده و یونهای Liوclازهم جدا میشن؟؟!!!!!!!! :o
جوری که من فکر میکنم صرفن:
نگاه کن پیوند یونی چندین تا یون رو در بر میگیره که از همه ی جهات تحت تاثیر یون ها با بار مخالف اطراف خودشونن یعنی برهم کنش بین یه ذره با nتا یون مخالف دورش .. خب ولی نیروی یون دوقطبی بین 2 تا ذره هست و از اینجا بدیهی که پیوند یونی حاصل از برهم کنش n تا ذره از یون دوقطبی بین 2 ذره بیشتر..
حالا ببینن ساختار بلوری خیلی خیلی یون داره... بین هر کدوم از این ها با مولکول های اب میتونه یون دوقطبی به وجود بیاد... پس کتاب اینو گفته که تعداد زیادی یون دوقطبی بالاخره به انرژی پیوند غلبه میکنه... بعدم ساختار بلور منظمه در ابتدا این پیوتد یونی خیلی قویه ولی وقتی ذره ها از اون جدا میشن این ساختار نظم به هم میخوره و رفته رفته اون نیرویی که از ذره ی مخالف به یه ذره ی خاص وارد میشه کمتر میشه...

من نمیتونم منظورمو اون جور که میخوام بیان کنم! اصل مطلب این بود نیروی ضعیف تر به تعداد خیلی خیلی زیاد به یه نیروی قویتر غلبه میکنه...
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
Back
بالا