• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

اخبار اجتماعی

  • شروع کننده موضوع
  • #1

əlireza

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,919
امتیاز
8,640
نام مرکز سمپاد
..
شهر
..
سال فارغ التحصیلی
1392
دانشگاه
---
در این تاپیک خبرهایی که اجتماعی و مربوط به جامعه هستند رو میذاریم.

مثلا این خبر به نظرم خبر سیاسی نیست و میشه گفت اجتماعیه. این خبر هم به نظر من سیاسی نیست. :-? این خبر هم که دیگه کاملا اجتماعیه . :-?

××نظراتتون در مورد این تاپیک رو در اپیک پیشنهادات و انتقاداتت مطرح کتید.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #2

əlireza

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,919
امتیاز
8,640
نام مرکز سمپاد
..
شهر
..
سال فارغ التحصیلی
1392
دانشگاه
---
گشت جمع آوري ماهواره فعال شد

بنا بر گزارشهای واصله از صبح امروز گشت جمع اوری ماهواره در ساختمانهای تهران توسط ماموران ناجا فعال شده است.

به گزارش تابناک، گزارشها مبنی بر این است که این تیم از محله دامپزشکی کار خود را اغاز کرده است.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #3

əlireza

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,919
امتیاز
8,640
نام مرکز سمپاد
..
شهر
..
سال فارغ التحصیلی
1392
دانشگاه
---
ازدواج 360 دختر زیر 14 سال گذشته در ایران


رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: بر اساس نتایج یک پژوهش ملی، بیشترین آمار دختران فراری در سالهای گذشته مربوط به دخترانی بود که به خاطر خشونتهای فیزیکی پدر و مادر از خانه فرار می‌کردند ولی در حال حاضر اکثریت این قشر به خاطر اینکه در دامن اعتیاد و تعرض جنسی قرار نگیرند از خانه فرار می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه همین عامل باعث شده که در سال‌های گذشته 360 دختر در سن کمتر از 14 سالگی ازدواج کنند که متاسفانه 10 مورد از آنان کمتر از 10 سال سن داشتند.


منبع
 
  • شروع کننده موضوع
  • #4

əlireza

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,919
امتیاز
8,640
نام مرکز سمپاد
..
شهر
..
سال فارغ التحصیلی
1392
دانشگاه
---
اگر دانشگاه مختلط نبود جوانان به دنبال تشکیل خانواده م

حجت الاسلام صدیقی گفت: مسئولان کشور فکر نکنند امروز که توافق شده سیاست‌ها و رفتار آمریکا و کشورهای غربی عوض شده است. آنها آدمخوار، جگرخوار، دین‌ناپذیر و به دنبال نابودی نظام ما هستند و همه هدفشان این است که معنویت را از جامعه بشر حذف کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امروز باید مدیریت کلان کشور یعنی قوه قضائیه، قوه مجریه و قوه مقننه به دنبال ریشه‌کن کردن مواد مخدر به خصوص مواد صنعتی باشند. امروز بی‌بند و باری‌ها، ازدواج سپید و بالا رفتن سن ازدواج همه به دلیل مشکلات فرهنگی در کشور است. امروز اگر دانشگاه مختلط و بی‌حجابی در کشور نبود جوانان به دنبال تشکیل خانواده می‌رفتند.


منبع:انتخاب
 
  • شروع کننده موضوع
  • #5

əlireza

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,919
امتیاز
8,640
نام مرکز سمپاد
..
شهر
..
سال فارغ التحصیلی
1392
دانشگاه
---
حاشیه‌نشینی ۴۵۰هزار نفری در تبریز


حاشیه‌نشینی ۴۵۰هزار نفری در تبریز/ خانه‌هایی که بیشتر شبیه آلونک هستند/تبریز بیشترین تعداد حاشیه نشین را در کشور دارد



10151216_1058080564202090_4016043063906624674_n.jpg

قسمت‌هایی از این گزارش:

-یک سوم جمعیت تبریز در مناطق حاشیه نشین زندگی می کنند .

-برای همین منظور از چند ماه گذشته شهرداری تبریز پروژه ۲۲۰ واحدی را برای اسکان ۱۵۰۰ نفر از حاشیه نشینان تبریز آغاز کرده که با توجه به آمار بالای حاشیه نشین در تبریز پروژه ای کوچک است که جوابگوی خیل عظیم حاشیه نشینان در تبریز نیست.

-گشت و گذار خبرنگار مهر در مناطق حاشیه نشین شهرداری منطقه ۱۰، شهرک ارم، محلات آخماقیه، حافظ، خلیل‌آباد، وحدت، داداش ‌آباد، سیلاب، احمد آباد، کوثر، مفتح، طالقانی، عباسی، قره باغی، همت آباد، لاله، مارالان، منبع، یوسف ‌آباد، حجتی و کجوار نشان می دهد که این مناطق با تبریز توسعه یافته مرکز شهر تفاوت اساسی دارد.

-حاشیه نشینان این مناطق در خانه های غیر ایمن زندگی می کنند که این خانه ها بیشتر شبیه آلونک هستند و وقوع زلزله ای کوچک در کلانشهر تبریز می تواند فاجعه ای بزرگ در پی داشته باشد، چراکه بسیاری از این خانه های مسکونی استحکام حداقلی را ندارند و علاوه بر اینها وضعیت بهداشتی و امکانات درمانی نیز در این مناطق مطلوب نیست.

-محمداسماعیل سعیدی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر حاشیه نشینی به معضلی جدی در مدیریت شهری تبریز تبدیل شده است، افزود: وضعیت حاشیه نشینان چندان مناسب نیست و روز به روز جمعیت آنها هم افزایش می یابد که جا دارد تدبیری برای این موضوع اندیشیده شود.

- برخی سیاست های اشتباه دولت باعث افزایش حاشیه نشینی در تبریز شد.



شرح کامل که توصیه میکنم حتما بخونید.
 

reflection

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
95
امتیاز
279
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
مشهد
دانشگاه
UM
رشته دانشگاه
Genetics
پاسخ : اخبار اجتماعی

مهدی توتونچی, همسر نیلوفر اردلان اجازه سفر رفتن به او نمی دهد. چرا؟ چون توتونچی خودش را محق می داند که دیگری را آزار دهد و مانعی برای ادامه دادن تلاش های او شود. محق می داند حق طبیعی یک انسان را از او بگیرد. و برای این آزار از ابتدایی ترین راهی که یک قانون بد و غیرانسانی در اختیارش گذاشته استفاده می کند, نر بودن.

ولی این اولین بار نیست که خبری می شنوم و می شنویم از مانع شدن همسر یک ورزشکار زن برای حضور او در میدان ها و اردوهای ورزشی. آخرین بار که با این مساله رو به رو شدم زمانی بود که در قطاری بودم به سمت کرمان, که ورزشکاران زنی که به اردوی انتخابی تیم ملی آمده بودند را به شهرهای جنوبی می برد. شرایطی پیش آمد که با آنها وارد گفت و گو شدم. از سختی ها و موانع تمرین می گفتند. بیشترشان از موانعی که همسر, پدر, برادر و مادرانشان برایشان ایجاد می کردند گفتند. در این میان سرسخت ترین مخالفان همسران بودند. یکی بود که از بقیه ساکت تر بود و از همه آنها در اردو بهتر بوده, فاطمه. بعد از چند ساعتی آنها درباره فاطمه هم حرف زدند و فاطمه خودش هم حرف زد. فاطمه به تازگی نامزد کرد بود و نامزدش گفته بود ورزش بی ورزش. فاطمه هم والیبال بازی می کرد, هم شنا می کرد و هم سافتبال. درآمدش هم از راه نجات غریقی بود. فاطمه موهای بلند زیبایی داشت و لبخند محوِ غمگینی روی لب هایش بود. فاطمه بیشتر از پنجره بیرون را نگاه می کرد. از پنجره چیزی دیده نمی شد, سیاهی بود.

چند هفته بعد یکی از دوستان فاطمه زنگ زد که فاطمه برای تیم ملی دعوت شده و نرفته. چون نامزدش گفته اگر برود از او جدا می شود. فاطمه هم رفته پیش دوست پزشکش که او دستش را گچ بگیرد و به تهران نامه بزند که دستش شکسته و نمی تواند برای مسابقات تیم ملی برود. مریم گفت فاطمه امیدوار است بتواند از نامزدش جدا شود.

این که نیلوفر اردلان مشکلش را بیان کرده قابل تحسین است. در جامعه مردسالاری که خیلی ها توصیه می کنند سرت را بنداز پایین و زندگی ات را بکن. ولی مهم تر این است که حالا که مساله مطرح شده در همین جا متوقف نشود و ابعاد مختلف این مشکل مطرح شود و ورزشکاران زن دیگر هم مشکلات مشابهی که داشته اند را مطرح کنند و ورزشکاران زن و مرد از او حمایت کنند.
 

میـنا

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,223
امتیاز
4,980
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
bnb
سال فارغ التحصیلی
1394
رشته دانشگاه
پزشکی سمنان
پاسخ :ممنوعیت آیفون برای طلاب

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور ابلاغ کرد:
ممنوعیت طلاب از داشتن گوشی‌های اندرویدی و آیفون
به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو» دفتر مدیریت و برنامه‌ریزی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور طی نامه‌ای به حوزه‌های علمیه، "آئین‌نامه ساماندهی نحوه استفاده از ابزارهای ارتباطی و مجازی در واحدهای آموزشی و خوابگاهی سراسر کشور" را ابلاع کرد.



آئین‌نامه مذکور توسط شورای معاونین حوزه‌های علمیه سراسر کشور تدوین شده و به امضای آیت الله حسینی بوشهری رسیده است. در بخشی از این آئین نامه آشنایی طلاب با آسیب‌های فضای مجازی به عنوان هدف تدوین و ابلاع این آئین‌نامه عنوان شده است.



در ماده پنج این آئین نامه آمده است "طلاب واحدهای آموزشی و خوابگاهی می‌توانند از تلفن همراه با گوشی‌های معمولی بدون اندروید، وای‌فای، آی‌اُ‌اِس (IOS) استفاده نمایند."



در تبصره‌ مربوط به همین ماده نیز آمده است که "بایست تصاویر صفحه نمایش و آهنگ و صدای زنگ گوشی‌های تلفن همراه مناسب باشد."



منبع: تسنیم
 
  • شروع کننده موضوع
  • #9

əlireza

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,919
امتیاز
8,640
نام مرکز سمپاد
..
شهر
..
سال فارغ التحصیلی
1392
دانشگاه
---
فعالیت زنان در مغازه‌ها، ادارات و شرکت‌ها باید ممنوع

امام جمعه اصفهان:

فعالیت زنان در مغازه‌ها، ادارات و شرکت‌ها باید ممنوع شود / اینکه دختران ما راننده تریلی و کامیون باشند، یعنی هنوز ته دل ما آمریکایی است

به گزارش «انتخاب»، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد،نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر این‌که حق زنان درست ادا نشده است، گفت: حق زن این نیست که کار کند این است که دولت، مردان را از نظر مالی تأمین کند.

ادامه:
http://www.entekhab.ir/fa/news/237224
 
  • شروع کننده موضوع
  • #10

əlireza

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,919
امتیاز
8,640
نام مرکز سمپاد
..
شهر
..
سال فارغ التحصیلی
1392
دانشگاه
---
باید گشت امر به معروف و نهی از منکر در کشور تشکیل شود


باید گشت امر به معروف و نهی از منکر در کشور تشکیل شود


حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر این که صرف رفع تحریم ها و سرمایه گذاری خارجی مشکلات اقتصادی کشور را حل نمی کند، خواستار توجه مسؤولان به ظرفیت های داخلی کشور برای حل مشکلات کشور شد و گفت: ما باید در درون اصلاح شویم تا برکات اقتصادی کامل شود.

بخشهایی از این سخنرانی:

وی با اشاره به بخش دیگری از خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) افزود: خداوند امر به معروف را واجب کرده و فلسفه آن اصلاح جامعه است، اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد جامعه اصلاح نمی شود؛ برخی می گویند ما چکار داریم در کار دیگران دخالت کنیم، ما در جامعه سرنوشت مشترک داریم و نمی شود کسی سعادتمند باشد و دیگری نباشد بلکه به یکدیگر پیوند دارند.

این مرجع تقلید با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر حق به شمار می رود و تنها یک وظیفه نیست، اظهار داشت: اهل جامعه هماند کسانی هستند که سوار یک کشتی شده اند، اگر کسی بگوید من می خواهم جای خود در کشتی را سوراخ کنم و به کسی ربطی ندارد، این حق انسان است که از این کار جلوگیری کند.

وی ادامه داد: کشتی که سوراخ شد همه غرق می شوند بنابراین امر به معروف و نهی از منکر سبب اصلاح جامعه است، در قانون اساسی در ماده هشتم امر به معروف و نهی از منکر آمده است سالیان دراز این ماده خاک می خورد در این یکی دو سال اخیر به مجلس شورای اسلامی رفت، در مجلس مواد لازم تصویب و بنا شد بعد از 37 سال امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از عدم اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر از سوی دولت ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مصوبه به دولت فرستاده شد اما پیش دولت مانده است، سؤال می کنیم چرا اجرا نمی شود جوابی ندارند.

وی عنوان کرد: فاطمه زهرا(س) فرمود امر به معروف و نهی از منکر سبب اصلاح جامعه می شود، برخی می گوید اگر امر به معروف و نهی از منکر اجرایی شود درگیری پیش می آید، صحبت درگیری نیست؛ با زبان خوب، مؤدبانه، دوستانه و با نهایت ادب باید مسائل را منتقل کرد غیر از این نیست؛ آنجایی که کار فیزیکی نیاز است بر اساس آیه صریح قرآن به وسیله حکومت اسلامی صورت می گیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید گشت امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد، اگر یک وزارتخانه برای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود جای تعجب نیست و برنامه وسیعی دارد که باید از دبستان و دبیرستان و دانشگاه آغاز شود.

وی اضافه کرد: در فضایی زندگی می کنیم که رسانه ها،سایت های فاسد و شبکه ها دائما فساد را بر سر جامعه می ریزند، اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد و از مدارس شروع نشود کار مشکل خواهد شد.


کامل بخوانید:
http://entekhab.ir/fa/news/258153
 

Lorca

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,015
امتیاز
6,844
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
زیست‌شناسی سلولی و مولکولی
پاسخ : اخبار اجتماعی

آمارها می‌‌گویند تعداد کسانی که آزار و تجاوز جنسی را به پلیس گزارش می‌دهند و خواستار مجازات متجاوز می‌شوند در کل دنیا ناچیز است. مثلا در آمریکا ٦٨ درصد قربانیان و در هند ٩٠ درصد آنها ترجیح می‌دهند سکوت کنند. نماینده معاونت راهبردی قوه قضائیه آمار تجاوز جنسی گزارش‌شده در سال ٩٣ در ایران را حدود یک‌هزار و ٣١٣ مورد عنوان کرده و بعضی مسئولان با استناد به همین آمار آن را با آمار تجاوز در کشورهای اروپایی مقایسه کرده‌اند و گفته‌اند: «تجاوز به عنف در کشور ٤٠ برابر کمتر از امن‌ترین جای اروپاست». خانواده ندا، دختری ٩ساله از روستایی در استان زنجان، از معدود کسانی هستند که تجاوز جنسی به دخترشان توسط معلم مدرسه را به پلیس گزارش کرده و خواستار مجازات متجاوز شده‌اند. اما اتفاقی که افتاده این است که پلیس متجاوز را دستگیر و خیلی زود آزاد کرده و دادگاه بدوی باوجود گزارش پزشکی‌قانونی جرم را «رابطه نامشروع» تشخیص داده و خانواده ندا می‌گویند متجاوز آزادانه می‌گردد و برای آنها مزاحمت ایجاد می‌کند و حتی از روزنامه «مردم نو» که این فاجعه را گزارش داده، شکایت کرده است. فقدان حمایت قانونی و جواب‌های سربالای مسئولان آموزش‌وپرورش استان باعث شده آنها دست‌به‌دامن رسانه‌ها شوند. درحالی‌که ترجیح عمومی بر مسکوت‌ماندن آزار جنسی و تجاوز است و همین سکوت، مهم‌ترین عامل در پابرجایی و ازدیاد این آزارهاست، اقدام خانواده ندا در گزارش اتفاقی که دخترشان هفته‌ها با زجر و سکوت درگیرش بوده، از رفتن به مدرسه سر باز می‌زده و حالا به‌خاطر آزارهای روانی ناشی از آن سلامتش به خطر افتاده، ستودنی است. خانواده ندا درگیر مصلحت‌های رایج نشدند و جلو عرفی که قربانی را مقصر و شریک جرم متجاوز می‌داند سر خم نکردند. آنها به مراجع قانونی شکایت کردند، جواب لازم را نگرفتند ولی پا پس نکشیدند. خانواده ندا می‌توانند الگوی کسانی باشند که ترس از آبرو چنان بر زندگی‌شان سایه انداخته که حق خود را نادیده می‌گیرند و به سبب همین نادیده‌گرفتن، به متجاوز قدرت بیشتری می‌بخشند؛ ترسی که بی‌دلیل نیست، همین حالا هم خانواده ندا بی‌پناه شده‌اند و می‌خواهند روستا و شهر خود را عوض کنند. اما باید از آنها حمایت کرد و همراهشان از نهادهای قانونی جواب خواست. هرچند این جواب، روان آزرده ندا را در کوتاه‌مدت و چه‌بسا بلندمدت التیام نمی‌بخشد اما دریچه کوچکی برای رهایی از این چرخه سکوت باز می‌کند. خیلی‌ها و از جمله گزارشگر یکی از روزنامه‌ها آینده سیاه و پر از غمی برای ندا متصور شده‌اند. محتوم‌بودن این تباهی و پذیرفتن آن به‌عنوان سرنوشتی بی‌چون‌وچرا غم‌انگیز است و غم‌انگیزتر اینکه می‌دانیم بخش بزرگی از این تباهی از سوی جامعه‌ به قربانی تحمیل می‌شود؛ جامعه‌ای که تمام حق را به قربانی نمی‌دهد، او را بی‌رحمانه قضاوت می‌کند و مسئول و مقصر بلایی می‌داند که به سرش آمده. می‌شود به‌جای وحشت‌کردن صرف، گفتن اینکه دیگر هیچ‌کجا جای زندگی نیست و احساس بیچارگی‌کردن، با کمک هم، فرهنگی را که دعوت به سکوت می‌کند تغییر دهیم، به کمک هم نگاه‌های ناعادلانه و تبعیض‌آمیز را از بین ببریم و از حق کودکان و تمام کسانی که قربانی آزار و تجاوز می‌شوند بی‌قیدوشرط حمایت کنیم. تجاوز و آزار بلای آسمانی نیست که در مقابلش سر خم کنیم و تنها انتظارش را بکشیم. می‌توان با آموزش، آگاهی‌بخشی، همدلی و ایجاد حس امنیت (حداقل در محیط خانواده) از وقوع آن تا جای ممکن پیشگیری کرد؛ بعد از اتفاق، همراه قربانی برای احقاق حقش تلاش کرد و پس از محرزشدن ظلم، قربانی را رها نکرد و روند پیشگیری و درمان را کامل به‌جا آورد. وظیفه دشواری بر دوش ما نیست، قدم اول و مؤثرترین قدم، اصلاح نگاه خودمان است. خیلی ساده می‌شود زندگی‌های بسیاری را از تباهی نجات داد، حیف که این ساده به‌آسانی به دست نمی‌آید.

گزارش از مرضیه رسولی در روزنامه شرق.
کد:
http://sharghdaily.com/News/92668/%D8%A8%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C
 

میـنا

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,223
امتیاز
4,980
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
bnb
سال فارغ التحصیلی
1394
رشته دانشگاه
پزشکی سمنان
پاسخ : اخبار اجتماعی

«معمولا دختران ما بالا‌تر از ۱۸ سال ازدواج می‌کنند، اما مواردی بوده که این ازدواج در سنین کمتر صورت گرفته است که معمولا طرف مقابل از آشنایان کودک بوده است.» این اظهارات را روز گذشته مدیر کل اداره کودکان و نوجوانان بهزیستی در حالی انجام داده است که ازدواج در سنین پایین در سال‌های اخیر بیش از گذشته در ایران مورد انتقاد قرار گرفته است. چندی پیش معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد که در ایران ۱۷ درصد دختران زیر ۱۸ سال ازدواج می‌کنند.

این نوع ازدواج هر چند منع قانونی ندارد، اما از جانب جامعه‌شناسان و روان‌شناسان نه تنها توصیه نمی‌شود که این افراد بر این مساله تاکید دارند که باید تا حد ممکن از چنین ازدواج‌هایی جلوگیری کرد. با وجود این، به اذعان یک مقام مسئول در سازمان بهزیستی چنین ازدواج‌هایی در میان فرزندان بهزیستی هم وجود دارد.

ازدواج در سنین پایین در میان افراد جامعه ممکن است امری عادی نباشد، اما ‌نکوهیده هم نیست. در ایران هر چند فراوانی ازدواج‌های زیر ۱۸ سال بیشتر از میانگین جهانی نیست، اما بنا بر آمار اعلام‌شده توسط سازمان ثبت احوال سالانه چیزی حدود هزار تا دو هزار دختر زیر ۱۵ سال ازدواج کرده و صاحب فرزند شده‌اند. با این وجود بحث ازدواج در سنین پایین در میان کودکانی که حضانت آنها بر عهده بهزیستی است، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.
منبع:بیتوته
 

میـنا

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,223
امتیاز
4,980
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
bnb
سال فارغ التحصیلی
1394
رشته دانشگاه
پزشکی سمنان
دوچرخه و جنسیت!

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، دختران دوچرخه‌سواری که امروز در حرکت "سه‌شنبه‌ی پاک" شهر مریوان شرکت داشتند با اقدام تأمل‌برانگیز نیروهای پلیس روبرو شدند.

مأموران انتظامی ضمن ممانعت از حضور زنان و دختران ورزشکار، برخی از دوچرخه‌سوارانی را که بر ادامه شرکت در مراسم روز بدون خودرو را داشتند، بازداشت کرد.

منابع خبری کُردپا گزارش دادند که نیروی انتظامی از چندین دوچرخه‌سوار زن در مسیر میدان استادیوم تا دریاچه‌ی زریبار تعهد کتبی اخذ و عدم حضور مجدد آنها را خواستار شده است.

پلیس مریوان به برخی از دختران گفته که بنابه دستور العمل جدید، دوچرخه‌سواری بانوان در اماکن عمومی ممنوع و غیرقانونی می‌باشد.

یکی از دختران دوچرخه‌سوار در صفحه‌ی فیس‌بوک خود با زیرسؤال بردن این اقدام پلیس نوشته است: حالا مشکل اینجاست در کدام آیه قرآن و حدیث به حرام بودن دوچرخه سواری اشاره شده است؟ درکدام کتاب قانون ممنوعیتی اعلام کردند؟.

شهرداری و شورای شهر مریوان برای داشتن هوای پاک و بدون دود خودرو در شهر خود کمپینی با عنوان سه‌شنبه‌های پاک، روز بدون خودرو راه اندازی کرده‌اند
 

میـنا

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,223
امتیاز
4,980
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
bnb
سال فارغ التحصیلی
1394
رشته دانشگاه
پزشکی سمنان
خانه دار شدن ورزشکاران زن

تو روزهای اخیر شاهد توقف دوچرخه سواران زن در کشورمون بودیم....و حالا هم شاهد انحلال تیم ملوان که یکی از بهترین تیم های فوتبال زنان بوده هستیم...
این اتفاق انعکاس واعتراض زیادی رو تو رسانه های بلاد کفر داشت.....
به راستی از نظر دلسوزان زن بودن خلاصه میشه تو تمکین اسلامی؟ زنان نمیتونن ورزش کنن؟
بانوان کشورمون که با گونی مسابقه میدادن خیلی وقتها...تلاشهاشون گزارش نمیشه و کسی حقوق میلیاردی نمیده بهشون...خیلی وقتها از سوی مسولان داخلی وخارجی به دلیل حجاب اسلامی اجازه شرکت تو مسابقه بهشون داده نمیشده......ولی اعتراضی نداشتن.....
اما انحلال ورزش بانوان و ریشه کن کردنش کاری به دور از انسانیته که مسولان با بهانه تراشی های اسلامی سعی دارن همه ی اعتراض هارو خفه کنن.

با هم به بررسی خلاصه ای از خبر میپردازیم که بعد از مطالعه سایتهای زیادی چمع اوریش کردم...

به دنبال انحلال تیم فوتبال زنان ملوان، از موفق‌ترین تیم‌های فوتبال لیگ زنان ایران، سرمربی این تیم از رئیس جمهوری ایران کمک خواست.
تیم فوتبال زنان ملوان از زمان حضور در لیگ برتر فوتبال ایران در سال ۱۳۸۴ همواره یکی از تیم‌های مطرح این تیم بوده است. تیم فوتبال زنان ملوان در لیگ قبلی فوتبال ایران نیز با اختلاف یک امتیاز پس از شهرداری بم نایب قهرمان شد.
سارا قمی، بازیکن ملی پوش این تیم نیز با زدن ۱۵ گل بهترین گلزن لیگ فوتبال زنان ایران شد. خانم قمی ۱۲ خرداد در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران، انتقاداتی را مطرح کرد که گفته می‌شود دلیل اصلی انحلال تیم فوتبال زنان ملوان بوده.

برای اینکه درباره انحلال تیم بانوان صحبت کنیم باید به چندین ماه قبل برگردیم (اواخر پاییز سال 94) که باشگاه ملوان بعد از جلسات متعدد و انجام کارهای کارشناسی تصمیم به «واگذاری یا همان فروش امتیاز» تیم بانوان گرفت. باشگاه ملوان از اواسط فصل گذشته تصمیم به عدم تیم‌داری در حوزه بانوان گرفت، این تصمیم دلایل خاص خود را داشت و نمی‌توان آن طور که در برخی رسانه‌ها و مصاحبه برخی‌ها مطرح شده است، تنها دلیل این تصمیم را به موضوعات مالی ربط داد، چرا که شاید دلایل مالی کوچکترین بخش از دلایل این تصمیم بود.

از طرفی، بزرگترین دلیل آن را باید در مواردی جست‌وجو کرد که نمی‌توان در یک جامعه اسلامی آنها را مطرح کرد. شاید همان دلایلی که تمام تیم‌های لیگ برتری را بر آن داشت که یا تیم فوتبال بانوان خود را منحل کنند و یا تصمیم به واگذاری آن بگیرند، اما باشگاه ملوان راه دیگری را در پیش گرفت که نه به فروش امتیاز ختم می‌شد و نه انحلال تیم. از ماه‌ها قبل به مدیران فوتبال استان و فدراسیون فوتبال اعلام شد که ملوان به دلایل متعددی که البته موضوع مالی کوچکترین و غیرقابل توجه‌ترین آن بود، تصمیم دارد در حوزه بانوان فعالیتی نداشته باشد.

اما باشگاه تاکید می‌کند که مهمترین دلیل عدم تیم‌داری در حوزه بانوان به همان مسائلی برمی‌گردد که نمی‌توان از آنها صحبت کرد، همان موضوعاتی که باشگاه‌های متمولی چون سپاهان، ذوب‌آهن، سایپا، فولاد و پیکان یا تیم‌هایی پرهواداری مانند استقلال و پرسپولیس را هوشمندانه ترقیب به عدم تیم‌داری یا انحلال تیم‌های بانوان‌شان کرد. [nb] بی بی سی فارسی+خبرگزاری مهر[/nb]

به گزارش ایسنا، روزنامه «قانون» نوشته است: همواره در تاریخ زندگی بشر، حداقل تعریفی که از خانواده وجود داشته چیزی غیر از پیوند یک زن و یک مرد جهت تولید نسل و نگهداری از فرزندان و رشد دادن آنها نبوده است. هم‌اکنون در قرن حاضر نظام غرب به تلاش برای دگرگون سازی این تعریف غریزی دست زده و به تدریج در حال زمینه‌سازی برای این تحریف بزرگ است.

در این گزارش قصد داریم به وجود این پدیده در فوتبال و فوتسال بانوان اشاره کنیم. هضم این اتفاق اگرچه مشکل است ولی مدارکی وجود دارد که آن را ثابت می‌کند.

عبدالرحمن شاه‌حسینی که این روزها سرگرم بررسی گزارش کمیسیون اصل 90 در ارتباط با آلودگی‌ها در ورزش ایران است، در این‌باره به «قانون» می‌گوید: «پرونده همجنسگرایی در فوتبال و فوتسال بانوان این اواخر به دست ما رسیده و مفتوح است. این گزارش 80-70 صفحه است و به زودی بررسی می‌شود».

یکی از ورزشکاران در این باره میگوید:
«چند وقت پیش این ماجرا سر و صدای زیادی به راه انداخته بود و حتی کار به جایی رسید که در فدراسیون اخطارهایی به برخی بازیکنان دادند به عنوان مثال گفتند حق ندارید موهای سرتان را پسرانه بزنید یا به نوع پوششمان ایراد گرفتند».

این ملی‌پوش در پایان اظهار می‌کند: «به هر حال برخی ورزشکاران اقداماتی انجام می‌دهند که چون دور از رسانه‌ها هستند، دیده نمی‌شود. البته این را هم بگویم که موضوع همجنسگرایی یا دو جنسه بودن به صورت خیلی معدود دیده می‌شود ولی وجود دارد، به عنوان مثال برخی از بانوان ما دوست دارند عمل کنند و پسر شوند چون دوجنسه هستند ولی خانواده‌هایشان این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهند».

ه هر ترتیب همجنسگرایی در فوتبال و فوتسال بانوان اتفاق عجیبی است که خوشبختانه در حال پیگیری است [nb] ایسنا http://isna.ir/news/95030301033/ا[/nb]



ایا این (به اصطلاح دلسوزان ورزش بانوان) مشکلات انچنان در ایران گسترده شده اند که اکثر تیم های فوتسال زنان منحل و یا واگذار شوند؟ این مشکلات در تیم های مردان وجود ندارد؟پس چرا تا حالا فقط حمایتهای میلیاردی از تیم مردان شده؟وهیچ تیمی به دلیل مشکلات این چنینی منحل نشده؟ ویا اگر تا این حد مشکل جدی است چرا رسانه ای نمیشود تا راه حلی برایش پیدا شود؟
و جواب معقولتریکه دیده میشه تو خبرگزاری ها اینکه اینها فقط بهانه تراشی است برای کم کردن خرج ورزش جنس ضعیفه و تقویت بنیان خانواده وافزایش جمعیت با افزایش تعداد خانه داران وپوشک عوض کن های ایران :-<
با هم به بررسی این خبر ها میپردازیم

زلزله سقوط مردان ملوان اما پیش از همه، تیم زنان را تکان داد، کسانی که کمترین نقش را در این سقوط ایفا کرده و در سال‌های گذشته بیشترین افتخارات را نصیب باشگاه خود کرده بودند و در سال گذشته نیز تنها با اختلاف یک امتیاز به مقام نایب قهرمانی رسیده بودند.

مسعود رضائیان مدیرعامل باشگاه ملوان انزلی پس از سقوط تیم مردان ملوان به لیگ یک گفته بود: «وقتی یک کشتی در طوفان اسیر می‌شود، بار خود را خالی می‌کند.» و به نظر می‌رسد منظور از این بار اضافه تنها فوتبالیست‌های زن باشگاه بودند.

حالا تیم بانوان ملوان منحل شده است. سایر تیم های فوتبال بخش بانوان با مشکلات ریز و درشت درگیرند. نه کسی آنها را می‌بیند نه بودجه‌ای به آنان اختصاص پیدا می‌کند. نه پاداشی به آنها داده می‌شود و نه هیچ چیز دیگر. با این حال به وقت قهرمانی دختران در آسیا، دهها مقام مسئول پیدا می‌شوند که موفقیت آنان را به نام خود کنند. دخترانی که از کودکی با مصائب جنس دوم بودن رشد می‌کنند. تلاش می‌کنند و دست آخر هم باز با حکمی مردانه به دلیل سقوط تیم مردانشان، محکوم به خانه‌نشینی می‌شوند. [nb] http://farhangestanefootball.com/فرهنگستان فوتبال [/nb]

گزارشی تصویری از امکانات محل تمرین بهترین تیم فوتسال زنان: :-<
Women-Malavan.jpg
 

میـنا

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,223
امتیاز
4,980
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
bnb
سال فارغ التحصیلی
1394
رشته دانشگاه
پزشکی سمنان
امار طلاق اعلام نمیکنیم.

تا حالا صورت مساله طلاق رو پاک میکردن از حالا به بعد تخته سیاهشو برمیدارن...
یک مقام سازمان ثبت احوال ایران گفته است که این سازمان از این پس آمار طلاق در کشور را اعلام نخواهد کرد.
علی اکبر محزون، مدیرکل اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال ایران به خبرگزاری ایسنا گفته است که آمار طلاق در ایران به اندازه کافی بیان شده و "ارائه آمار صرف دردی را دوا نمی‌کند."
طی چند سال اخیر مقام‌های ایرانی از افزایش طلاق در این کشور ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند این روند به آسیب‌های جدی منجر خواهد شد.
آقای محزون در باره عدم اطلاع‌رسانی در مورد آمار طلاق گفته است در زمینه آمار طلاق به اندازه کافی هشدار داده شده و "تکرار مکررات ممکن است آسیب به وجود آورد و ما از آن پرهیز می‌کنیم."
او گفته است سازمانش این آمار را در اختیار برنامه‌ریزان قرار خواهد داد تا دست به اقدامات عملی بزنند.
مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان بهزیستی ایران اخیرا گفت که سال گذشته در هر ساعت ۱۹ طلاق در این کشور ثبت شده است.
مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان هم گفته است که بیش از نیمی از طلاق‌ها در ایران، در پنج سال اول زندگی زوج‌ها اتفاق می‌افتد.
به گفته مقام‌های ایران، بخشی از دلایل طلاق در ایران، نارضایتی جنسی است. اعتیاد نیز یکی از دیگر عوامل جدایی زوج‌ها در ایران به شمار می‌رود.
سال پیش آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید شیعه در سخنانی از افزایش آمار طلاق در ایران ابراز نگرانی کرد و گفت "توسعه بی‌حساب و کتاب" فضای مجازی، از عوامل افزایش طلاق در کشور است. او گفت از دلایل طلاق در جامعه، "ارتباط نامشروعی است که با استفاده از فضای مجازی صورت می گیرد.
بی بی سی فارسی

"
 

میـنا

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,223
امتیاز
4,980
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
bnb
سال فارغ التحصیلی
1394
رشته دانشگاه
پزشکی سمنان
اعدام گروهی سنی مذهبان

گزارشها از ایران حاکی است که صبح ۱۲ مردادماه حداقل۱۰ زندانی سنی مذهب از جمله شهرام احمدی، در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.
محمود امیری مقدم، سخنگو سازمان حقوق بشر ایران با اعلام این خبر گفت: "امروز صبح وزارت اطلاعات در تماس با خانواده زندانیان اهل سنت اعلام کرد که برای دریافت جسد زندانیان به پزشک قانونی کهریزک مراجعه کنند."
آقای امیری مقدم، با اشاره به اتهامات این افراد گفت: "اتهام همه این افراد، محاربه به دلیل همکاری با گروههای سلفی بوده است. اما خیلی از این متهمان اتهاماتشان را رد می‌کنند."
محمود امیری مقدم سخنگوی این سازمان همچنین گفت: "اعدام این زندانیان که اغلب مورد دادرسی غیر عادلانه و اعتراف گیری زیر فشار قرار گرفته بودند یک جنایت محسوب می‌شود و رهبر جمهوری اسلامی علی خامنه‌ای و دیگر مسئولین نظام باید پاسخگوی این جنایت باشند."
به گزارش سازمان حقوق بشر ایران، شاهدان عینی عنوان کردند که "اعدامها بیشتر از ۱۰ نفر بوده اما به دلیل اینکه اعدامیان هر کدام در قطعات مختلف دفن شده‌اند، نمی توان تخمین درستی از تعداد اعدامها داشت. "
براساس گزارش این نهاد حقوق بشری "نیروهای گارد سیاه‌پوش زندان رجایی شهر شب گذشته ۳۶ تن از زندانیان سنی مذهب محکوم‌ به اعدام ساکن در سالن ۱۰ این زندان را با دستبند، پابند و چشم‌بند با تدابیر شدید امنیتی به مکانی نامعلوم منتقل کرده بودند."

بی بی سی فارسی
 

میـنا

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,223
امتیاز
4,980
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
bnb
سال فارغ التحصیلی
1394
رشته دانشگاه
پزشکی سمنان
10 سپتامبر..روز پیشگیری از خودکشی

uuuv_photo_2016-09-10_19-01-48.jpg
 

میـنا

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,223
امتیاز
4,980
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
bnb
سال فارغ التحصیلی
1394
رشته دانشگاه
پزشکی سمنان
دوچرخه هم برای زن حرام شد!


آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در حکمی که امروز یکشنبه ۲۸ شهریور در سایت رسمی‌ او منتشر شده، دوچرخه‌سواری زنان در مجامع عمومی را حرام دانسته است.
در صفحه‌‌ای با عنوان "دوچرخه‌سواری بانوان" در سایت رهبر ایران، از او درباره انتشار خبری از طرف دفترش مبنی بر جایز بودن دوچرخه‌سواری زنان "با رعایت نکات شرعی" سوال شده و درباره صحت و سقم این خبر توضیح خواسته شده است.
در جوابی که به این سوال چاپ شده به صراحت گفته شده است که "دوچرخه‌سواری بانوان در مجامع عمومی و نیز در جایی که در معرض دید نامحرم باشد، حرام است".
حدود سه هفته پیش شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده، در توئیتر خود نوشته بود که "طبق اعلام دفتر رهبر انقلاب دوچرخه سواری بانوان با رعایت موازین شرعی بلامانع است".
خانم مولاوردی این توئیت را در ارتباط با طرح "سه‌شنبه‌های پاک" یا "یک روز بدون خودرو" منتشر کرده بود که طرحی برای استفاده از دوچرخه به جای وسایل نقلیه آلاینده در روزهای سه‌شنبه است.
در واکنش به این توئیت، حدود یک هفته پیش خبرگزاری فارس هم پاسخ دفتر آیت‌الله خامنه‌ای را به استفتای این خبرگزاری درباره دوچرخه‌سواری زنان منتشر کرد.
در پاسخ دفتر آیت‌الله خامنه‌ای به خبرگزاری فارس آمده بود که "دوچرخه‌سواری بانوان در مجامع عمومی و در منظر نامحرم، غالبا موجب جلب نظر مردان و در معرض فتنه و به فساد کشیده شدن اجتماع و منافی با عفت بانوان است و لازم است ترک شود و در صورتی که در منظر نامحرم نباشد اشکال ندارد".
این طرح که در نقاط مختلف ایران انجام می‌شود، حدود یک ماه پیش به دلیل برخورد نیروی انتظامی با دوچرخه‌سواران زن در بعضی مناطق خبرساز شد و به همین دلیل موضوع دوچرخه‌سواری زنان در معابر عمومی دوباره مطرح شد.
در اعتراض به این برخوردها، تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن دوچرخه‌سواران مرد و زن پلاکاردهای "آری به حق دوچرخه سواری زنان" را روی دوچرخه‌شان نصب کرده بودند یا در دست داشتند.
با وجود اعمال برخی محدودیت‌ها در ایران قانونی که به صراحت دوچرخه‌سواری زنان را منع کند وجود ندارد.
.....
بی بی سی فارسی
 

میـنا

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,223
امتیاز
4,980
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
bnb
سال فارغ التحصیلی
1394
رشته دانشگاه
پزشکی سمنان
رئیس جمهوری صربستان، آنا برنابیچ را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور معرفی کرد. خانم برنابیچ به عنوان یکی از نامزدهای اصلی تصدی این پست مطرح بود اما معرفی او به عنوان یک زن همجنس‌گرا در جامعه محافظه‌کاری مانند صربستان، حرکتی جسورانه به شمار می‎‌رود. خانم برنابیچ در حال حاضر یکی از اعضای کابینه است و برای تصاحب سمت نخست وزیری به تصویب پارلمان نیاز دارد.

@bbcpersian
 
  • لایک
امتیازات: CPHM

میـنا

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,223
امتیاز
4,980
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
bnb
سال فارغ التحصیلی
1394
رشته دانشگاه
پزشکی سمنان
با دستور دونالد ترامپ خدمت تمامی ترنسجندر ها در ارتش ایالات متحده آمریکا ممنوع شد. .
در حالی که سال گذشته پرزیدنت اوباما موفق شده بود که با تلاش های بسیاری پنتاگون را متقاعد کند که به ترنسجندر ها اجازه خدمت در ارتش را بدهد، دونالد ترامپ قانون خدمت ترنسجندر ها در ارتش را لغو کرده و این قشر از آمریکایی ها را از خدمت به کشور منع کرده است.
این درحالی است که چندی پیش دونالد ترامپ قانون دیگری را که توسط اوباما برای حفاظت از ترنسجندر ها در مدارس وضع شده بود را نیز لغو کرد.
 
بالا