prosur
کاربر فوقفعال
- ارسالها
- 114
- امتیاز
- 1,015
- نام مرکز سمپاد
- فرزانگان
- شهر
- نیشابور
من این کتاب رو نخوندم و اطلاعی هم از عقاید نویسنده ش ندارم!
اما براساس انچه که از ظواهر امر بر میاد، و البته موضوعات پیرامون فلسفه ی جنگ،حدس می زنم که نیرو های اجتماعی و طبیعی ذکر شده، بر می گرده به مقوله ی «وضع طبیعی-state of nature» و تسلط حکومت بر افراد.
با توجه به این مقاله
http://farspage.com/w/16/a4k3n
و توضیح ش در مورد «فضیلت های نظامی»
فکر می کنم که در جوامع مذکور، این که هدف تامین منافع فردی باشه یا تامین منافع جمعی، که گاها با زیر پا گذاشتن منافع فردی همراهه، واضح و قابل تفکیک نیست، در واقع عوامل و ارزش هایی که این دو هدف رو به دنبال دارن قابل تمییز نیستن، مگر در موردی که خود فرد برای انتخاب، اراده کنه، و خود فرد این عوامل رو ارزش گذاری کنه، یا اینگونه پذیرفتن که انسان، کنترلی بر عوامل ترغیب کننده برای برقراری وضع طبیعی نداره.
اما براساس انچه که از ظواهر امر بر میاد، و البته موضوعات پیرامون فلسفه ی جنگ،حدس می زنم که نیرو های اجتماعی و طبیعی ذکر شده، بر می گرده به مقوله ی «وضع طبیعی-state of nature» و تسلط حکومت بر افراد.
با توجه به این مقاله
http://farspage.com/w/16/a4k3n
و توضیح ش در مورد «فضیلت های نظامی»
یکی از ایدههای جالبی که توینبی در تحلیل مکانیسم "جنگ" بر آن تمرکز میکند، « فضیلتهای نظامی » است. آنچه که در شکلگیری و پایداری جنگ به مثابهی روح و روان آن به شمار میآید، وجود «فضیلتهای نظامی» است. جنگ بیوجود «فضیلتهای نظامی» حتی برای لحظهای پاینده نیست. ردّپای «فضیلتهای نظامی» را از قدیمیترین متون نظامی تا به عصر حاضر میتوان دریافت. ایلیاد هومر یکی از بارزترین متونی است که در آن «فضیلتهای نظامی» در هر دو اردوگاه به خوبی به تصویر کشیده است.
فکر می کنم که در جوامع مذکور، این که هدف تامین منافع فردی باشه یا تامین منافع جمعی، که گاها با زیر پا گذاشتن منافع فردی همراهه، واضح و قابل تفکیک نیست، در واقع عوامل و ارزش هایی که این دو هدف رو به دنبال دارن قابل تمییز نیستن، مگر در موردی که خود فرد برای انتخاب، اراده کنه، و خود فرد این عوامل رو ارزش گذاری کنه، یا اینگونه پذیرفتن که انسان، کنترلی بر عوامل ترغیب کننده برای برقراری وضع طبیعی نداره.