Leo
لنگر انداخته
- ارسالها
- 2,579
- امتیاز
- 21,916
- نام مرکز سمپاد
- شهید بهشتی
- شهر
- -
- سال فارغ التحصیلی
- 1399
جالب بود؛ البته من همچنان حس میکنم داره سلیقۀ خودش رو مبنای سنجشِ یک روایت خوب قرار میده. وقتی از لغت «سلیقه» استفاده میکنم حسِ خوبی ندارم ولی خب that's what it is. اگر از این نکته که داریم به حرفهای یک منتقد معروف ویدئوگیم گوش میدیم چشمپوشی کنیم، دلیلی نمیبینم که این صحبتها رو بهعنوان گفتۀ معتبر بپذیرم و بهنظرم ویدئو عملاً داره یک نوع خاصی از روایت ("a.k.a "Ghost Train Ride) رو توصیف میکنه. ولی دقیقاً چه چیزی باعث میشه که انقدر از این مدل قصهگویی شاکی باشه؟ اوکی، Ghost Train Yardها بهقول یاتزی متشکل از سه بخش جداگانۀ queue و thrill و gift shop هستن که هِی تکرار میشن. این لوپ دقیقاً چه ویژگیای داره که اجازه نمیده بازیها immersive باشن؟ الآن تکلیف آدمهایی که تو دنیای Resident Evil و The Last of Us و Far Cry در مقایسه با Dark Souls بیشتر غرق میشن چیه؟ تنها دلیلی که به ذهنم میرسه، تکراری شدن و استفادۀ بیشازحد از این نوع از روایتهاست که خب اصلاً منکرش نیستم. ولی این موضوع وقتی صدق میکنه که راجع به صنعت ویدئوگیم صحبت میکنیم و مقایسهمون مثلاً بین نسلهای مختلفه؛ بهنظرم درست نیست که برای قضاوت یک بازی مشخص (a specific game ) از این زاویه به موضوع نگاه کنیم. من با هیچکدوم از حرفهای یاتزی مخالف نیستم. مشکلم فقط اینجاست که دلیل خاصی برای خرده گرفتن به این نوع روایتها نداره و صرفاً میگه فلان نوع قصهگویی فلان ویژگیها رو داره و immersive نیست و ضعیفه.یاتزی توی این ویدیو بیشتر این موضوع رو مطرح میکنه.