کتاب حفظیات شیمی گزینه خوبیه ولی یک مشکل ریز داره. اونم اینه که معمولا تمرکز نویسنده ها و معلم کنکور های برتر رو کتابای اصلیشون هست مثلا کتاب شیمی مبتکران خود کتابش توسط بهترین هاشون نوشته شده ولی کتاب حفظیات شیمیش توسط افراد ناشناخته تر نوشته شده که ممکنه نکات مهم و کلیدی و جدید رو نداشته باشه. برای همین تکیه کردن تنها به اون کتاب خیلی کار خطرناکیه.(تجربه شخصی منم ثابت کرده اینو، مثلا سر نهایی یازدهم خیلی سبز خوندم عالی بود ولی تابستون که کتاب حفظیات خوندم خیلی تو تست هام عقب موندم و حتی هنوزم دست از سرم برنداشته.)آقا راهکاری واسه حفظیات شیمی دارید؟من میخونم ولی انگار مغزم سوراخه پس فردا همه چی یادم رفته هر چقدرم مرور میکنم یادم میره.از طرفی مرور هم خیلی وقتمو میگیره از الان استرسش به جونم افتاده .جزوه ای چیزی دوره ای ایده ای دارید ؟
دقیقا من مثلا اون ترتیب عناصر زمین و مشتری رو هنوز با فری اسکل سبیل مگه نیس کال حفظمحفظیات گاهی با رمز گذاشتن خوب جواب میده
من میزنمدقیقا من مثلا اون ترتیب عناصر زمین و مشتری رو هنوز با فری اسکل سبیل مگه نیس کال حفظم
یه تاپیک بزنیم براش؟هرکسی هر چیزی رو که اینجوری رمز گذاشته براش بگه
یا خدا خیلیه این جزوه هادیان فرد داره پیرم میکنه تموم نمیشه من از الان بخونم باید هر روز فقط شیمی بخونمبیشتر بخون
هی بخون
تو باید اینقد بخونی که بره تو مغزت
هوم اینم هست .فکر کنم برم فقط کتاب بخونم نمیدونمکتاب حفظیات شیمی گزینه خوبیه ولی یک مشکل ریز داره. اونم اینه که معمولا تمرکز نویسنده ها و معلم کنکور های برتر رو کتابای اصلیشون هست مثلا کتاب شیمی مبتکران خود کتابش توسط بهترین هاشون نوشته شده ولی کتاب حفظیات شیمیش توسط افراد ناشناخته تر نوشته شده که ممکنه نکات مهم و کلیدی و جدید رو نداشته باشه. برای همین تکیه کردن تنها به اون کتاب خیلی کار خطرناکیه.(تجربه شخصی منم ثابت کرده اینو، مثلا سر نهایی یازدهم خیلی سبز خوندم عالی بود ولی تابستون که کتاب حفظیات خوندم خیلی تو تست هام عقب موندم و حتی هنوزم دست از سرم برنداشته.)
تست بزن یه عالم تست بزن و تحلیل دونه به دونش یااادت نرهآقا راهکاری واسه حفظیات شیمی دارید؟من میخونم ولی انگار مغزم سوراخه پس فردا همه چی یادم رفته هر چقدرم مرور میکنم یادم میره.از طرفی مرور هم خیلی وقتمو میگیره از الان استرسش به جونم افتاده .جزوه ای چیزی دوره ای ایده ای دارید ؟
بنده تجربه دارم خیلی دردناکهمیشه اگه از ثبت نام توی ماز و کانون (دوتاش باهم) تجربه دارین بیاین پ.خ؟
ببین واسه شیمی از یه جایی به بعد هرچقدر متن کتابو بخونی فایده خاصی نداره. شاید یکم تاثیر داشته باشه اما نمیدونی کجاهارو یادت رفتهآقا راهکاری واسه حفظیات شیمی دارید؟من میخونم ولی انگار مغزم سوراخه پس فردا همه چی یادم رفته هر چقدرم مرور میکنم یادم میره.از طرفی مرور هم خیلی وقتمو میگیره از الان استرسش به جونم افتاده .جزوه ای چیزی دوره ای ایده ای دارید ؟
هادیان فرد به نظرم حفظیاتش خوب نبود فراهانی بهتر بود، برای مسائل ولی برعکسیا خدا خیلیه این جزوه هادیان فرد داره پیرم میکنه تموم نمیشه من از الان بخونم باید هر روز فقط شیمی بخونم
نه واقعاهادیان فرد به نظرم حفظیاتش خوب نبود فراهانی بهتر بود، برای مسائل ولی برعکس
آره فراهانی قشنگ کسرهای تناسب رو درس داد و سوال حل کرد ولی هادیان فرد با یه روشی میرفت که اگه هی سوال حل نمیکردی یادت میرفتنه واقعا
مسائل رو فراهانی جوری درس میده که تو هر سوالی دیدی بزنی
اما هادیان اینطوری نیست،روشاش برای سوالای جزوهی خودش و سوالایی که تو ماز طرح میکنه خوبن
من دیگه اشتراک مازو داشتم با همین پیش رفتم خودمم خوشم نمی آد از توضیح دادن مفاهیم و ایناش .هادیان فرد به نظرم حفظیاتش خوب نبود فراهانی بهتر بود، برای مسائل ولی برعکس
چشم ممنون .فکر کنم از این هم هست ...تست بزن یه عالم تست بزن و تحلیل دونه به دونش یااادت نره
ممنون امتحانش میکنم سعی میکنم با سوال حل کردن بیشتر اوکیش کنم چون تا الان انقد خوندم بازم مغزم فرارهببین واسه شیمی از یه جایی به بعد هرچقدر متن کتابو بخونی فایده خاصی نداره. شاید یکم تاثیر داشته باشه اما نمیدونی کجاهارو یادت رفته
یه کتابایی هست حالت صحیح غلط حفظیات مثلا من مهروماه داشتم خیلی به درد میخورد مخصوصا برای دوران جمع بندیم خوب بود. چون یه سری جاهارو یادم رفته بود اونارو پیدا کردم توی کتاب مشخص کردم و بیشتر بهش دقت کردم. از بقیشم خیالم راحت شد که بلدم
بنظرم یه امتحان بکنی بد نیست خیلی وقتا یادته ولی مغز گولت میزنه که بلد نیستی
اصلا کلا ماهیت درس دادنش اینجوریهآره فراهانی قشنگ کسرهای تناسب رو درس داد و سوال حل کرد ولی هادیان فرد با یه روشی میرفت که اگه هی سوال حل نمیکردی یادت میرفت
حفظیات متن کتاب کافیههایا خدا خیلیه این جزوه هادیان فرد داره پیرم میکنه تموم نمیشه من از الان بخونم باید هر روز فقط شیمی بخونم
آخه باید بتونم تا کنکور جزوشممرور کنم چون این همه تدریسشو دیدم و تمرین کردم الان فراموشم شده نکاتی که گفته هم .حفظیات متن کتاب کافیهها
همون یکی دو بار جزوه کافیهآخه باید بتونم تا کنکور جزوشممرور کنم چون این همه تدریسشو دیدم و تمرین کردم الان فراموشم شده نکاتی که گفته هم .
درسته خیلی ممنون .همین کار میکنمهمون یکی دو بار جزوه کافیه
بقیه میشه مرور و مطالعه متن کتاب و یادداشت برداریهات و یه عالمه تست
صرفا خوندن جزوه به نظرم کافی نیست
