ايمني در خودروها

  • شروع کننده موضوع
  • #21

neda.m

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,720
امتیاز
2,682
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
تهران
دانشگاه
شهید رجائی تهران
رشته دانشگاه
مهندسی عمران - ژئوتکنیک
پاسخ : ايمني در خودروها

آها، اون اسفنجي خوب شد! ولي بازم نبايد خيلي نرم باشه...

ديفرانسيل جلو بهتره، ولي تا اونجايي كه مي دونم نسل ديفرانسيل عقب منقرض شده اصلا! :دي فقط وانت ها و كاميون ها عقبن با پيكان كه ديگه توليد نميشه!
ولي يه سوال دارم، ديفرانسيل عقب بودن تو ترمز گرفتن چه تاثيري داره؟ چون تو همه ي ماشين ها هر 4 تا چرخ با هم ترمز مي گيرن و بعيد مي دونم به ديفرانسيلش ربطي داشته باشه...
 

mehran

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
732
امتیاز
1,087
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
نیشابور
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
علوم کامپیوتر
پاسخ : ايمني در خودروها

عرضم به حضورتون که:
قبول دارید که وقتی ماشین یهو شتاب میگیره، قسمته جلوش میره بالا و عقبش میاد پایین؟
قبول دارید که وقتی ماشین یهو ترمز میگیره، قسمته عقبش میره بالا و جلوش میاد پایین؟
قبول دارید که در دیف. جلو، وزن بیشتری روی قسمت جلو ماشین جمع شده؟
خب هنگام ترمز که جلوی ماشین میاد پایین، وزن بیشتری به سطح وارد میکنه. پس اصطکاک بیشتر میشه، ترمز های چرخ های جلو کاری تر میشن. یه نکته:
در مورد دیف. عقب ها همین قضیه تو دنده عقب صدق میکنه.

یه مثال بزنم:
شما وقتی ترمز جلو یه 2چرخه رو میگیری، نمیتونی به جلو حرکتش بدی، اما عقب چرا.
و وقتی ترمز عقبشو میگیری عقب نمیره اما جلو میاد.



کلا ازاین بحث ها بر اساس قضیه ی دو ضلع و زاویه بین میشه نتیجه گرفت که روی ترمز تاثیر داره!
 

Amir.A

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
338
امتیاز
168
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی نیشابور
شهر
نیشابور
مدال المپیاد
هممممممم
دانشگاه
خونه واسه یه سال دیکه
رشته دانشگاه
تاپ ان شاء الله
پاسخ : ايمني در خودروها

آفرین خیلی قشنگ بود.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #24

neda.m

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,720
امتیاز
2,682
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
تهران
دانشگاه
شهید رجائی تهران
رشته دانشگاه
مهندسی عمران - ژئوتکنیک
پاسخ : ايمني در خودروها

به نقل از مهران محمودی :
عرضم به حضورتون که:
قبول دارید که وقتی ماشین یهو شتاب میگیره، قسمته جلوش میره بالا و عقبش میاد پایین؟
قبول دارید که وقتی ماشین یهو ترمز میگیره، قسمته عقبش میره بالا و جلوش میاد پایین؟
قبول دارید که در دیف. جلو، وزن بیشتری روی قسمت جلو ماشین جمع شده؟
خب هنگام ترمز که جلوی ماشین میاد پایین، وزن بیشتری به سطح وارد میکنه. پس اصطکاک بیشتر میشه، ترمز های چرخ های جلو کاری تر میشن. یه نکته:
در مورد دیف. عقب ها همین قضیه تو دنده عقب صدق میکنه.

یه مثال بزنم:
شما وقتی ترمز جلو یه 2چرخه رو میگیری، نمیتونی به جلو حرکتش بدی، اما عقب چرا.
و وقتی ترمز عقبشو میگیری عقب نمیره اما جلو میاد.



کلا ازاین بحث ها بر اساس قضیه ی دو ضلع و زاویه بین میشه نتیجه گرفت که روی ترمز تاثیر داره!
خيلي قشنگ توضيح دادي!
ممنون!
 

Rashowa

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
867
امتیاز
1,657
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی نیشابور
شهر
نیشابور
سال فارغ التحصیلی
1390
دانشگاه
علم و صنعت وArts et Métiers ParisTech
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
پاسخ : ايمني در خودروها

به نقل از مهران محمودی :
آره اینم فکر خوبیه، چون سنگینیه ماشینو در قسمت جلو بیشتر میکنه و باعث میشه که لاستیکا رو سطح کمتر سر بخورن، اصطکاک رو بیشتر میکنه. در نتیجه طول ترمز کم تر میشه.
اینم که از بیانات پر فیض استاد ساداتیانه که :D
کردیشون به نام خودت :D
عزیز دل شما باید یا چیزی رو اشاره نکنی یا کامل این کارو بکنی.
نمی شه که........ :D
 

هیراد

کاربر جدید
ارسال‌ها
3
امتیاز
0
نام مرکز سمپاد
حقانی بندر
شهر
BND
مدال المپیاد
نه
دانشگاه
آزاد قلعه قاضی
رشته دانشگاه
ارزن پاک کنی
پاسخ : ايمني در خودروها

از لحاظ علمی ماشین ها معمولا سه جور سیستم انتقال نیرو دارن: دف حلو، دف عقب و جفت...
دف جلو سبکتر و کم جاتره: سیتروئن اختراعش کرد. اینجور ماشینا عملکردشون به نسبت دف عقب فقط تو برف بهتره. در کل oversteerیا بیش فرمانی داره...
دف عقب سنگین تره و هزینه ساختشم کمتره. در کل understeer یا کم فرمانی داره...
جفت دف هم خیلی سنگینه ولی تو همه ی جاها خوبه: چند جور داریم AWD,4WDو... داریم برای توضیحات بیشتر در خدمتم...
 

TORNADO 0171

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
12
امتیاز
7
پاسخ : ايمني در خودروها

حالا امروزا ديگه شركت هاي بزرك بيشتر به تصادف هاي انسان با ماشين توجه ميكنن نه ماشين به ماشين. منظورم اينه كه الان بيشتر دارن سعي ميكنن كه جون حادثه ديده ها حفظ بشه حتي به قيمت مچاله شدن ماشين. :-? براي مثال الان ديگه سپر كشنده ها رو خيلي پايين ميارن تا ماشيني كه از جلو ميزنه ديگه زير چرخاش نره! چون اين جوري همه ي سرنشينا به ديار باقي ميشتابن!!!! :Dاتفاقي كه تو ايران زياد ميفته به دليل وجود كاميون هاي قديمي. بعد يه مثال ديگه: يه برندي مث تويوتا (كرولا رو ميدونم بقيه رو نميدونم) تو سپر ماشين يه چيزي مث كيسه ي پر از هوا ميذاره تا وقتي ماشين به يه انسان ميخوره اون كيسه هه بره تو بعد دوباره بياد بيرون تا همه ي نيرو يكدفعه رو شخص خالي نشه. يه چيز ديگه: الان موتور اكثر ماشينا( جديد البته) يه جوري تو كاپوت جاگذاري ميشه تا وقتي از جلو تصادف شديد رخ ميده موتور به سمت زمين ميره و تو اتاق و دل و روده ي آدم نميره( اينا رو تو عكساي تست تصادف ماشينا ديدم)مث پرايد نيست كه اگه از جلو بزنه كامل همه ي اجزاي موتور بسيج ميشن تا بكشنت!!!!!! هم اين كه بازم اينجوري آسيب بيشتر به پاي انساني كه با ماشين تصادف كرده وارد ميشه نه جاهاي حساس چون كلا موتور و كاپوت پايين ترن.
اينا رو از خودم نوشتما شايد بعضي چيزاش اشتباه باشه. اشتبا ها شو بگين تا جاي ديگه دارم از اين موضوع حرف ميزنم ضايه نشم!!!!!! (;
 

13

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
397
امتیاز
105
نام مرکز سمپاد
علامه_کرمان
شهر
کرمان
سال فارغ التحصیلی
88
رشته دانشگاه
عمران
پاسخ : ايمني در خودروها

بله
الان تو خیلی از ماشینا کابوت ماشین جمع میشه اما اطاق راننده جمع نمیشه
 
بالا