پاسخ : کدام کنسول؟
به نقل از هیتال :
نه عزیزم ! من فقط گرافیک رو نمی بینم! وگرنه از heavy rain خوشم نمیومد! HV گرافیکش به UC 2 و GOW III نمیرسه! اما من عاشق داستان و ریتم بازی شدم!
راستی تا یادم نرفته اینو ببین! این ترجمه است! رفرنس اصلی از معتبر ترین(معتبرترین) سایت در زمینه ی مقایسه باز یهای مولتی بین دو کنسوله :
http://www2.bazinama.com/message/thread20515.html
خوب شد که بحثو کشیدی به AW! یکی همین بازی یکی هم SC:CV از بازیهایی بودن که ماکروسافت و فن هاش روی گرافیک اونها خیلی مانور میدادن! (نگو من برام مهمه!بخوای نخوای گرافیک در مه جا یک فاکتور اصلیه! در ضمن اینجا بحث سر قدرت کنسولهاست،اگه به لذت بازی باشه که Mario ازهمه اینا شاختره!)
هر دو تای این بازی ها اومدن! همه هم بازی کردن! من هم مثل بقیه! از SC لذت بردم و شیفته اش شدم و مجنون AW شدم!
اما گرافیک SC که اینهمه روش مانور میدادن چی شد؟ انصافا در سطح نرمال بازی های روز بود! نه بیشتر!
اما بحث بعدی! مشخصه که AW در نور پردازی باید از GOW بهتر باشه! چون اصلا پایه ی این بازی بر اساس تاریکی و روشنی بنا شده! بقول شعار سازنده هاش : " تاریکی دشمن توست!"
و طبیعتا سازنده ها همه ی تمرکزشون رو روی نور پردازی گذاشتن! اما همه چیز گرافیک نور پردازیه؟ تکسچر ها چی؟ blur چی؟ مدل سازی ها و سیمولیت ها چی؟!
به فرم صورت شخصیت های AW هنگام حرف زدن توجه کردی؟! به نوع حرکت های لب و لوچه و ... ؟! حتی فرم دندون ها؟ حتی محل اتصال آرنج! خیلی مصنوعی به نظر میرسه!
تو اینا میتونه با GOW رقابت کنه؟
بازهم میگم! گرافیک برای من همه چیز نیست! لذت بازی برای من همه چیزه! من بیشتر از گرافیک GOW از گیم پلی خشونت بارش و در UC 2 هم بیشتر از گرافیک از ادونچر فوق العاده اش لذت بردم!
اما متاسفانه یا خوشبختانه ، در همه جا گرافیک یک معیار اصلی در نظر گرفته میشه!
متاسفانه هنوز نمی دونی ساختار PC بکلی با ساختار کنسولی متفاوته!
چه دلیله شما میاری؟ یه نقطه مقابل برات مثال میزنم : بازی های Iphone مثلا اگر 150mg حجم داشته باشند ، همون بازیها توی آندروید 30mg حجم دارند!خب؟! این چیزی رو ثابت میکنه؟!
PC چون بیشتر چیزها روی سیستم نصب میشوند ، نیازی به حجم بالای دیسک نیست! اما در کنسول چون بازی در لحظه اجرا میشه ، باید حجم زیادی از فایل های process روی دیسک read و بعد هم run بشن!
اینه فرق ساختار PC با کنسول!
+++++++++
پست ها ترکیب شد
در مورد لینک بازی نما خوب بود شما هم یه نگاهی به لینک گیم اسپات مینداختی. به نظر تو کدوم یکی از این دو معتبر تره ؟ گیم اسپات یا بازی نما که در ببازی نما مطلب برای فرومه.
در مورد اسپلینترسل هم باید بدونی که گرافیک این بازی مطمئن باش ضعیف نیست. بله اگر با گرافیک نسل قبلی کنسول ها بخوای در نظر بگیری آره ولی باید این بازی رو روی pc و آخرین تنظیمات بازی کنی تا بفهمی گرافیکش پایینه یا نه. هدفم فقط این بود که بگم گرافیک این بازی پایین نیست.
در ضمن بهتره بازی ها رو مقایسه نکنی. ضمنا" بازی AW هم همه میدونن از نظر گرافیکی یکی از بهترین ها بوده و میدونی حتی تو نت تحقیق کنی. ضمنا" شما مدام میگی من رو گرافیک حساس نیستم بعد میای دوباره مقایسه ی گرافیکی انجام میدی.
درسته که پردازنده ps3 چیزی در حدود 2 برابر و یا تا 3 برابر قوی تر از پردازنده 360 ساخته شده و گرافیک اون هم از نظر واحد پردازش و سایه زنی قدرتش 2 برابر 360 ولی باید در نظر بگیری همونطور که گفتم همه چیز گرافیک نیست. و فعلا" پیروز میدان 360 است که آمار فروش با ps3 اختلاف زیادی داره.
در مورد دیسک های دو کنسول هم باید بدونی که کنسول هم برگرفته از کامپیوتره و کسی نیست که بتونه اینو نقض کنه. مگه کنسول پردازنده نداره ؟ مگه پردازنده گرافیکی نداره ؟ ضمنا" بازی ها ps3 به این حجیمی هم که شما میگی نیست. حجم این بازی ها نهایتا" 20 گیگا بایت میشه که به لطف شرکت سونی این بازی های رو نمیدونم چه طوری با image های 50 گیگی تکثیر میکنن. ضمنا" فکر میکنم 360 خیلی هم اپتیمایز شده است که تونسته با دیسک های 9 گیگی بازی های به اون حجم بالا رو ران کنه. مطمئن باش که برای مایکروسافت کاری نداره که بخواد برای کنسولش از blu-ray استفاده کنه مخصوصا" که دیگه در انحصار سونی هم نیست. این شرکت از نظر سرمایه ای (میدونم که میدونی) از سونی پایین تر نیست که نتونه حتی از فناوری جدید تر استفاده کنه.
ضمنا" از همون منبعی هیلتر که لینک دادی اینو بخون :
آرام آرام و آهسته آهسته به تاریخ 16 مارس, روزی که یکی از بزرگترین و پر طرفدار ترین بازی های ویدئویی تاریخ عرضه خواهد شد نزدیک میشویم, سایت gamingbolt.com طی مقاله ای اقدام به معرفی عناوینی کرده است که از نضر بصری-گرافیکی توان رقابت یا بچالش کشیدن God of War III را خواهند داشت.
شکی نیست که GOW III یکی از برترین بازی هاییست که خواهیم دید اما هستند عناوینی زیبا که در سال جاری عرضه خواهند شد و تعجب و شگفتی شمارا تحریک خواهند کرد، در این مقاله قصد خواهیم داشت به پنج مورد از بازی هایی که توان رقابت از لحاظ بصری با غولی چون خدای جنگ 3 را دارند, معرفی کنیم:
CrySis 2
نسخه اورجینال یا ابتدایی عنوان کرایسیس یکی از برترین عناوین در زمینه گرافیک میباشد که تاکنون نظیر آن را در تاریخ بازی های ویدئویی شاهد نبودیم، بدون شک نسخه دوم این عنوان با توجه به عرضه در سال 2010 و پیشرفت های تکنیکی موتور گرافیکی یک گام جلوتر خواهد رفت.
استفاده از ورژن جدید و بروزرسانی شده انجین گرافیکی Cry Engine با نام Cry Engine 3 سازندگان قول پیشرفت صعودی و قابل ملاحظه ای را داده اند، بتصویر کشیدن شهری دگرگون و در آستانه نابودی با استفاده از این انجین بسیار زیبا خواهد بود, پیش از این صحت این موضوع توسط مجله PC Gamer تایید شده بود.
با در نظر نظر گرفتن این موضع که کرایسیش اورجینال یکی از برترین عناوین از لحاظ بصری-گرافیکی در تمام دوران است ناخوداگاه نظر ما نسبت به نسخه دوم این بازی بعنوان اولین عنوان برای بچالش کشیدن گرافیک GOW III به نسخه دوم این بازی جلب میشود.
Heavy Rain: The Origami Killer
A PlayStation 3 exclusive against a PlayStation 3 exclusive !
باران سنگین یکی از عناوینی خواهد بود که به آسانی چشمان هر شخصی را با توجه به گرافیک فوق العاده و انیمیشن های منحصر بفرد کارکتر ها به خود جذب خواهد کرد.
شاید این بازی بدلیل داشتن تم داستانی سنگین و منحصر بفرد طرفداران زیادی را در راستای این المان نداشته باشد، اما گرافیک، نور پردازی و سایه زنی فوق العاده, Heavy Rain را دومین نامزد مقابله با نمای بصری GOW III میکند.
Rage
اگر شما یک نیم نگاهی به تریلر های عرضه شده از این عنوان داشته باشید براحتی در خواهید یافت که Rage چرا در این لیست حضور دارد!
Rage توسط انجین انحصاری استدیو ID Software با نام ID Tech Engine در دست توسعه و ساخت میباشد.
دید و نمای بصری در بازی شگفت انگیز بنظر میرسد و همه ما میدانیم که ID SofWare استدیو با شهرت و محبوبیتی بسیار در بین کاربران، هنر های بسیاری را در زمینه کراکینگ و انیمیشن های بازی را به معرض نمایش خواهد گذاشت!
Final Fantasy XIII
FFXIII پس از دریافت نمره ی عالی 10/9 از ما (gamingbolt), عنوانی تایید شده برای این لیست بود!
گرافیک در بازی کاملاً موثر و تاثیرگزار واقع شده است بخصوص زمانی که در رزولیشین 1080p رندر شود، همه چیز غالباً زیبا و واضخ بنظر میرسد با این حال بقطع بدون عیب و نقص هم نخواهد بود!
استفاده ار فیلتر بکاربرده شده برای ساخت موهای برخی کرکتر ها عموماً قدیمی بنظر میسد تا جایی که تقریباً پیکسل پیکسل خواهد شد.
نورپردازی بر روی موها بنظر بدترین شرایط را داراست در حالی که موهای Sazh به هیچ وجه اینطوری نیستند!
ظاهراً مدل استفاده شده برای کرکتر Afros راهی برای مقابله با این مشکل خواهد بود، از قضا فیلتر استفاده شده برای طراحی این کرکتر بسیار طبیعی و رئالتیک بظنر میرسد بخصوص زمانی که کرکتر در حال حرکت میباشد. اما هر زمانی که شاهد سکون یا استادن کرکتر مورد نظر باشیم موها متفاوت بنظر میرسند. البته این مساله با شما همراه خواهد بود تا اینکه به آن عادت کنید به احتمال زیاد تا پایان بازی از آن خسته نخواهید شد.
تعدای بافت و تکسچر های با کیفیت پایین در بازی وجود خواهند داشت که البته زیاد نخواهند بود، با توجه به طول داستان و پیشبرد بازی جزییات در بافت و تکسچر های ارئه شده واقعاً قابل وصف و تصیف کردن خواهند بود.
Metal Gear Solid: Rising
سازندگان و طراحانی که در استدیو Kojima Production مشغول بکار هستند براحتی از برترین ها در جهان بازی سازی هستنـــد.
Metal Gear Solid 4: Gun Of The Patriots یکی از زیباترین بازی ها در زمینه گرافیک بود که در سال 2008 مشاهده کردیم با این حال تیم سازنده وعده گرافیکی فراتر از MGS4 را برای MGS: Rising داده اند.
هیدئو کوجیما یکی از اولین افرادی بود که استفاده از دیسک دو لایه بلوری برای بتصویر کشیدن یکی از برترین گرافیک ها و نمای بصری بهره برد، بدون اغراق Rising یکی از برترین های در زمینه گرافیک خواهد بود.
دیگر کاندید ها:
Fable 3
Gran Turismo 5
The Last Guardian
و میدونی که Fable 3 انحصاری 360 هه (منظورم اینه که برای ps3 ساخته نمیشه) همچنین کرایسیس 2.