مشاوره برای انتخاب ساز ، استاد و ...

nimafo

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,084
امتیاز
3,129
نام مرکز سمپاد
888
شهر
888
سال فارغ التحصیلی
888
مدال المپیاد
888
دانشگاه
888
رشته دانشگاه
888
پاسخ : انتخاب ساز موسیقی(اونایی که ساز میزنن بیان تو!)

به نقل از Captain. Pisko :
یعنی در خانواده جا افتاده گیتار =جلف

وا3 همین هیچ وقت بهش فکر هم نکردم

بابام میگفت برو ویالن
خودمم گفتم پیانو صداش متنوعه
ولی شک داشتم

همین!
فقط ،ویولن مرد کهن میخوادا!من گفته باشم
 

goal

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
8
امتیاز
1
نام مرکز سمپاد
اوایل اسمش بود شهید بهشتی بعد شد شهید حیدری الان هم هست مرحوم محمد جواد عمران
شهر
آمل
مدال المپیاد
المپیاد فیزیک مطالعه داشتم ولی تنها موفقیتم در المپیاد بسیج بود که سال سوم دبیرستان تا اونجایی که یادم میاد ظاهرا تو 30 ام شده بودم!! کتب فیزیک پایه رو مطالعه کردم اون زمان یادش به خیر....
دانشگاه
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
رشته دانشگاه
مکانیک حرارت و سیالات
پاسخ : انتخاب ساز موسیقی(اونایی که ساز میزنن بیان تو!)

من بهت دو تا پیشنهاد دارم

اگه پولت از پارو بالا می ره برو یک پیانو بگیر!! پیانو مدل رویال که سالاره!! من بهت تضمین می دم معتادش می شی و حسابی تو رو می بره فضا چون مادر همه سازهاست

اگه نه یک کی برد معمولی یاماها بگیر و یک مدت زیر نظر استاد باهاش کار کن(البته بهتره ارگت قابلیت آهنگ سازی داشته باشه!!) باهاش هم می تونی بزنی و بخونی در حقیقت انگار یک ارکستر همراته

در مورد گیتار و هر چی که تار داره بهت بگم که 100 برابر از کی برد سخت تره چرا که تنوع آکوردش فوق العاده زیاده و اگه 17 18 سالته دیگه باید خیلی کار کنی تا توش راه بیفتی!!

داداش کلاس ارف ترس نداره من 10 سالم بود(11 سال پیش) رفتم کلاس ارف کنارم یکی بود که 15 سالش بود اون الان استاد موسیقی شده ما همون آماتور هستیم!!

باید بری یک هنر کده ای جایی اونجا می ذارن ساز های رو تست کنی البته با مایه!!!

ببین با حرف نمیشه ساز انتخاب کرد مثلا من با تنبک حال نمی کنم ولی شاید دستم بگیرم نظرم عوض شه!!
 

HHH

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,765
امتیاز
5,480
نام مرکز سمپاد
مدرسه
شهر
کرج
پاسخ : انتخاب ساز موسیقی(اونایی که ساز میزنن بیان تو!)

من گیتار و تار و سنتور و ارگ و فلوت و نی و ساز دهنی و اینارو تو دستم گرفتم
یک صدای نسبتا ناهنجاری درآوردم ازشون
فکر میکنم با این توصیه دوستان و علاقه خودم پیانو از همه بهتره

و پولمون هم از پارو بالا نمره
یک کی برد ساده میخواستم بگیرم
مادر قول دادن راه افتادم پیانو رو هم بگیرن :D
پدر همچنان دارن فشار میارن برم ویالن که به دلایلی از جمله کم حوصلگی قیدشو زدم

از همه ممنون

میگم این تاپیکو بالا بذارین
هر کی سوال مارو داشت بیاد بپرسه
من خودم نمیدونستم قبلا هم این سوالو پرسیدن (;
 

shovaliye3

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
17
امتیاز
1
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
بوشهر
دانشگاه
خلیج فارس
رشته دانشگاه
مهندسی دریا
پاسخ : راهنمای انتخاب ساز

انتخاب ساز- قسمت اول

فراگرفتن هنر نوازندگی با انتخاب نوع ساز آغاز می گردد و اگر این انتخاب در دوران کودکی اتفاق افتد، ساز از اولین خاطرات نوازنده می گردد و در پایان نیز، یاد گار بجای مانده از نوازنده، ساز و اجراهای های اوست.

انتخاب نوع ساز، نخستین و در عین حال، مهمترین مسئله ایست که یک فرد دوستدار نوازندگی با آن روبرو می گردد چراکه بسیار اتفاق می افتد که پس از مدتی هنرجو احساس دلزدگی از انتخاب خود کرده پیدا می کند و نوازندگی را رها می کند. زیرا در زمان انتخاب، او به علت نداشتن اطلاعات کافی نتوانسته انتخاب صحیحی در این زمینه انجام دهد.

بشردر طول تاریخ برای هر نوع سلیقه، تفکر، طبیعت و احساس خود، سازی را آفریده است و امروز ما می توانیم با آگاهی کامل، سازی را که جوابگوی احتیاجات مختلف موسیقایی ما می باشد را انتخاب کنیم.

contrbass.jpg

انتخاب یک ساز مناسب در سرنوشت
نوازنده نقش اساسی دارد

طی این مقاله (سه قسمت) سعی بر آن شده تا یک بررسی جامع، ازعواملی که می تواند باعث انتخاب هوشیارانه ساز توسط هنرجویان موسیقی شود صورت پذیرد. پیشنهاد می شود اگر در مقطعی هستید که قصد یادگیری نوازندگی را دارید و در انتخاب میان دو یا چند ساز مردد هستید، جدولی تشکیل دهید و برای سازهای مختلف به مواردی که در این مقاله بعنوان معیارهای انتخاب ساز مطرح گشته، امتیاز مثبت ومنفی دهید، تا در انتها به این جمع بندی برسید که کدام ساز با توجه به مسائل مختلف برای شما امتیاز بیشتری می آورد.


1-- در صورتی که اطلاعی از موسیقی ندارید، بهتر است قبل از انتخاب ساز در دوره های آموزشی " ارف" شرکت کنید و با گذراندن این کلاسهای نسبتا کوتاه مدت که امروزه در اکثر آموزشگاه های موسیقی تدریس می گردد، یک آشنایی اولیه با موسیقی پیدا کنید تا یک پله در راه شناخت عمومی موسیقی و سازها جلوتر روید.

2- بطورکلی "سبکی" از موسیقی که می پسندید، خود عاملی است که تنوع انتخاب میان سازها را در شما محدودتر می کند و انتخاب ساز را آسانتر می نماید زیرا بعضی از سازها با توجه به امکانات و ساختارشان برای نواختن در یکسری از موسیقی ها مناسب ترند، مثل اینکه انتخاب گیتار الکتریک برای نواختن موسیقی کلاسیک ایرانی چندان مناسب به نظر نمی رسد.

piccolo.jpg

پیکولو

3- هر یک از سازها دارای محدوده صوتی خاصی می باشند، این از مسائل شخصی هر فردی است که اولا، محدوده صوتی را می پسندد که گسترده و وسیع است یا دارای وسعت صوتی کوچکی است؛ برای مثال ترومپت دارای محدوده صوتی کوچکی است و ارگ بادی دارای بزرگترین محدوده صوتی در میان سازها می باشد.

نباید تصور کرد که عامل محدوده صوتی گسترده "به تنهایی" امتیازی بزرگ در انتخاب میان سازها محسوب می گردد، زیرا برای مثال بسیاری از نوازندگان سازهایی را انتخاب می کنند که این مشخصه را بصورت محدود دارند و برای این دسته از نوازندگان مشخصه های دیگری در موسیقی، مثل ریتم ارزش بیشتری می یابد، مانند نوازندگان دف و دیگر سازهای ضربی.

ثانیا، این گستره صوتی بزرگ یا کوچک، بیشتر شامل نت های زیر می گردد یا نت های بم؟ و شما بیشتر کدام محدوده را می پسندید؟ مثلا کنترباس دارای محدوده ای با نت های بم می باشد و پیکولو دارای محدوده ای با نت های زیر می باشد.

4- جنس صدا یا طنین صدای سازهای مختلف با یکدیگر متفاوت است، هنگامی که دو ساز متفاوت" یک نت" را می نوازند شنونده به سادگی متوجه تفاوت جنس صدای حاصله از این دو ساز، می گردد. مثلا اوبوا دارای طنینی تودماغی است و سنج دارای جنس صدایی فلزی دارد.

trompet.jpg

ترومپت

درعلم فیزیک طنین مسئله ای تعریف شده است که برای آگاهی از آن بایستی با این علم آشنایی داشته باشیم، اما بعنوان یک راهنمایی ساده برای اینکه متوجه شوید چه جنس صدایی را می پسندید به صدای نواختن سازهای متفاوت گوش دهید و البته بهتر است به آثار غیر تکنیکی که در آنها ساز، یک موسیقی ساده را اجرا می کند و حواس شنونده به دیگرمسائل منحرف نمی شود، گوش فرا دهید تا تفاوت جنس صداها را بخوبی متوجه شوید و از علاقه خود در اینباره آگاهی یابید.
 

shovaliye3

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
17
امتیاز
1
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
بوشهر
دانشگاه
خلیج فارس
رشته دانشگاه
مهندسی دریا
پاسخ : راهنمای انتخاب ساز

انتخاب ساز- قسمت دوم


5- هر سازی با توجه به مشخصات ساختمانی و فیزیکی خود، دارای یکسری از توانایی هایی اجرایست که وجود همین توانایی ها درهرسازباعث بوجود آمدن تکنیک های مختلف در نواختن آن ساز می گردد و البته هر چه این توانایی ها و تکنیک های مرتبط با آنها در ساز بیشتر باشد، دوره یادگیری سازطولانی تر، مشکل تر و پرهزینه ترمی گردد. نمونه بسیار آشکار این مورد ویولن است که تمامی این موارد برای آن صدق می کند.
براي آنکه از امکانات اجرايي سازها آگاهي يابيد، سعي کنيد به قطعات تکنيکي سازهاي مورد علاقه خود گوش دهيد وبا تکنيک هاي مختلف نوازندگي آنها حتي بصورت سطحي و نه بصورت کاملا دقيق، آشنا شويد.

piano_in_room.jpg

گران بودن قیمت پیانو باعث شده تا در بسیاری از
منازل از آن بیشتر بعنوان یک وسیله زینت دهنده
استفاده شود !


6- از ديگر مواردي که در انتخاب سازها بايد به آن توجه داشت، نقش وميزان حضورسازها درگروه نوازي ها وهمينطورارکستر است. بطور کلي در گروه نوازي ها مي توان ازسازهاي مختلف استفاده نمود، اما بعضي از سازها با توجه به خصوصياتشان، مورد استفاده بيشتري در گروه نوازي ها يا ارکستر دارند.

اين امر درانتخاب ساز يکي از موارد مهم مي باشد، زيرا به عنوان" يک امکان" براي نوازنده مطرح مي گردد، سازي که در ارکستريا گروه نوازي بيشتراستفاده مي گردد، داراي طيف وسيعتري از قطعات مي باشد که در آنها از آن ساز استفاده شده واز جنبه ديگر نيز، بدليل وجود همين امکان، نوازندگان اين دسته ازسازها مي توانند در فضاي گسترده تري جوياي شغل وکسب درآمد ثابت از طريق نوازندگي درارکسترها و گروه هاي موسيقي گردند.

از طرف ديگر تعداد نوازندگان هرگروه ساز که بطورثابت، به استخدام ارکستر در مي آيند جزو مسائل تاثير گذار درانتخاب سازهاست، زيرا هرچه در يک ارکستر به تعداد بيشتري از نوازندگان يک ساز نياز باشد احتمال و امکان کاريابي براي آنها بيشتر است.

براي مثال اکسيلوفون بسيار بندرت و کم در ارکستر استفاده مي گردد وهمچنين دراغلب مواقع استفاده از آن در ارکسترنيز، به بيش از يک نوازنده آن در موسيقي مورد اجرا، نيازي نيست.

به هر حال بايد توجه داشت، که مسائل درآمدي و معيشتي نوازندگان و هنرمندان جزو"امورلاينفک" زندگي آنهاست و به سادگي نمي توان از کناراين دسته از مسائل گذشت و آنها را ناديده گرفت، در غير اينصورت وضعيتي پيش مي آيد که هنرمند براي تامين معيشتي زندگي خود به کارهاي فرعي وغيرهنري روي مي آورد و اين امر باعث افول وضعيت هنري او مي گردد.
xylophone.jpg

زيلوفون معمولآ کاربرد کمتري در اجراها دارد.


7- بسياري از اوقات قيمت پايه سازها، ازعوامل بسيارتاثير گذار در انتخاب سازتوسط هنرجويان مي باشد. عملا سازهايي که داراي قيمت پايه بالايي هستند، کمتر توسط افراد با وضعيت مالي کم در آمد يا متوسط خريداري مي گردند و آنها توان خريد اين دسته از سازها را ندارند وتازه به علت وجود قيمت پايه بالا اين دسته سازها، اگر خريداري نيز از طرف اين دسته از افراد با وضعيت مالي گفته شده نيز صورت پذيرد، آنها نمي توانند ساز با کيفيت بالايي را تهيه کنند و اين امر باعث مي شود تا بسيار از افرادي که استعداد نوازندگي دارند از يادگيري آن محروم بمانند.

از طرف ديگر، همانطور که امروز شاهديم، انتخاب و خريد اين دسته از سازها توسط قشر مرفه اي از جامعه ما بصورت يک ژست در آمده و باعث گرديده تا اين سازها بعد از مدت کوتاهي، بصورت يکي از اجزاي دکوراسيون خانه در آيند.

براي مثال مي توان پيانو را در نظر گرفت که نمونه بسيار خوبي براي اين قضيه است. افراد بيشماري که داراي علاقه و استعداد دراين ساز هستند يا از نواختن آن محروم شده اند يا مجبور به تمرين با ارگ هاي الکتريکي شده اند.

8- وجود و تعدد آموزشگاهها ومراکزآموزشي وهمچنين هنرآموزاني که ساز مورد علاقه شما را تدريس مي کنند، در طول زمان دوره آموزش ساز، ميزان اطلاعات و مهارت هاي فراگرفته شده نوازندگي بسيار موثر است. براي مثال،" درحال حاضر" نوازنده، مدرس و مرکزي که در آن ساز هارپ تدريس گردد درکشور ما نادر است و وجود يک يا دو مدرس در يک ساز نيز، براي يادگيري در سطوح بالا وهمچنين پاسخگويي به نيازها نيز ناکافي است.
 

shovaliye3

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
17
امتیاز
1
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
بوشهر
دانشگاه
خلیج فارس
رشته دانشگاه
مهندسی دریا
پاسخ : راهنمای انتخاب ساز

انتخاب ساز- قسمت سوم

9- فیزیک بدن و قدرت بدنی نوازنده از مواردی هستند که بایستی در انتخاب ساز مورد توجه جدی قرار بگیرند. بسیاری از سازها برای نواختن یا حتی نگهداریشان در هنگام نواختن توسط نوازنده توان بدنی بالایی رامی طلبند و از طرف دیگر نباید از نقش فیزیک بدن نوازنده نیز غافل شد، زیرا این امر در کوتاه مدت و دراز مدت تاثیرات زیادی را دارد.

نوازندگانی که سازی را انتخاب کرده و می نوازند که با فیزیک بدن آنها سازگاری ندارد، هم در هنگام نواختن آن دچار مشکل می شوند و هم با گذشت زمان دچار بیماری ها و آرتروزهای مختلف می گردند. زیرا متاسفانه در هنگام انتخاب ساز اغلب به این مسئله توجه چندانی نمی شود و این امر مهم تلقی نمی گردد.

برای نمونه ثابت شده که داشتن گردن بلند برای نواختن ویلن مناسب نیست و خطر بروز آرتروز در این دسته از نوازندگان بیشتر از دیگران است یا کسانی که مشکلات و نارسایی های ریوی دارند در نواختن سازهای بادی دچار مشکل می شوند.

guitarstudent.jpg

---سرعت در پیشرفت اولیه، وجود منابع مطالعاتی
---زیاد و ارزانی ساز از جمله عوامل پر طرفداربودن
---ساز گیتار است

از طرف دیگر، همانطور که گفته شد داشتن قدرت بدنی مناسب در نواختن بعضی از سازها لازم است، مثلا کنترباس نیازبتوان بدنی مناسبی برای نگهداری و نواختن دارد.

هرچند که در این موارد قطعیتی وجود ندارد، اما در هر حال وجود یکسری از شرایط و ویژگی های بدنی برای نواختن هر ساز، مفید تر ازعدم وجود آنهاست.

10- درانتخاب ساز بایستی به فراوانی و تنوع وسایل مورد استفاده در آن ساز و قیمت آنها و همچنین وجود مراکز و افرادی که این خدمات را ارائه می دهند توجه داشت. بسیاری از قطعات بکار رفته در سازها از قطعات مصرفی بوده و بعد از مدتی مستهلک می گردند - نظیر سیم های یک ساز زهی- و یا اینکه ساز در اثر استفاده یا تعویض قطعات، نیازمند تنظیم می گردد و در اینجاست که مشکلات بیشمار رخ می نمایند.

نبود بسیاری از وسایل اصلی اولیه و جانبی مورد استفاده دراکثر سازها و همچنین عدم وجود تکنیسین دوره دیده کاردان و با مهارت، که در اثر تنظیم و تعمیر او، صدمه ای به سازوارد نگردد و همینطورعدم وجود وسایل استانداردی که این تکنیسین در تنظیم و تعمیر ساز باید از آنها بهره گیرد، مشکلات را چندین برابرمی گرداند.

11- میزان شهریه پرداختی برای یادگیری سازهای مختلف متفاوت است و باعث می شود که این پارامتر به همراه قیمت ساز، برای افرادی که اطلاع چندانی از مواردی نظیر آنچه در این سلسله مقالات عنوان شده ندارند، از مهمترین عوامل انتخاب ساز گردد.

not-old.jpg

بسیاری از منابع موسیقی در ایران
بسیار قدیمی هستند



تعداد زیادی ازافراد درهنگام انتخاب ساز به دنبال سازی هستند که دوره آموزشی کوتاهی داشته و شهریه نسبتا کمی نیز داشته باشد. البته این مورد همانطور که در این مقاله نیز آمده، از عوامل گزینش ساز است، اما سایر موارد مطرح گشته در بالا در درجه اهمیت بیشتری نسبت به این عامل قرار دارند.

12- میزان تنوع و وجود کتاب های آموزشی و در درجه بالاتر، دردسترس بودن نت های قطعات مختلف یک ساز، بایستی بسیار جدی گرفته شود." درحال حاضر" تهیه کتب آموزشی نسبت به تهیه نت قطعات تخصصی سازها در ایران ساده تر است.

oud-ood.jpg

قبل از انتخاب ساز از رپرتوار آن مطلع شوید

متاسفانه نبود مراکز فروش نت های موسیقی و"عدم وجود رقابت" بین همین چند مرکز انگشت شمار، که دارای امکانات بسیار محدودی از لحاظ آرشیو نت های موسیقی هستند، باعث شده تا نوازندگان دسترسی بسیار ناچیز و محدودی به نت قطعات مورد علاقه خود یابند. در واقع در این بخش نوازندگان بیشتر نت ها را از طریق دست به دست از یکدیگر یا از طریق اساتید موسیقی خود تهیه می کنند.

در این روش نمی توان به نت بسیاری از قطعات که زمان چندی از ساختشان نمی گذرد دستیابی پیدا کرد و در نواختن همان قطعات شناخته شده ترنیز نوازندگان دچار مشکل می گردند، زیرا به علت استفاده شدن مکرر و طولانی و همینطور دست به دست این نت ها، آنها اکثرا کثیف، خط خورده و نا واضح گشته اند و نوازندگان را به اشتباه می اندازند.

این مسئله برای بعضی از سازها حاد تر بوده و بایستی قبل از انتخاب ساز مورد بررسی دقیق، برای ساز مورد علاقه قرار گیرد.

- جمع بندی : بنابر آنچه که در بخشهای مختلف این مقاله بررسی شد به این نتیجه می رسیم که انتخاب یک ساز برای نواختن، صرفا یک مسئله ساده و یا احساسی نیست و بایستی به بسیاری از مسائل توجه داشت و با استادان موسیقی نیز مشورت نمود.
 

mamareza

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,664
امتیاز
1,999
نام مرکز سمپاد
دبیرستان علامه حلی
شهر
تهران
دانشگاه
آزاد تهران
رشته دانشگاه
دندانپزشکی
پاسخ : راهنمای انتخاب ساز

مهم تریم ملاک انتخاب ساز علاقس.
باید ببینی به چه سبکی علاقه داری.
 

rojin

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
284
امتیاز
136
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 تهران
شهر
تهران
مدال المپیاد
مشغول به ریاضی به شد!:دی
دانشگاه
تو ایران صنعتی شریف(در
رشته دانشگاه
قطعا یه چیزی مربوط به ریاضی
پاسخ : راهنمای انتخاب ساز

به نقل از goal :
من بهت دو تا پیشنهاد دارم

اگه پولت از پارو بالا می ره برو یک پیانو بگیر!! پیانو مدل رویال که سالاره!! من بهت تضمین می دم معتادش می شی و حسابی تو رو می بره فضا چون مادر همه سازهاست

اگه نه یک کی برد معمولی یاماها بگیر و یک مدت زیر نظر استاد باهاش کار کن(البته بهتره ارگت قابلیت آهنگ سازی داشته باشه!!) باهاش هم می تونی بزنی و بخونی در حقیقت انگار یک ارکستر همراته

در مورد گیتار و هر چی که تار داره بهت بگم که 100 برابر از کی برد سخت تره چرا که تنوع آکوردش فوق العاده زیاده و اگه 17 18 سالته دیگه باید خیلی کار کنی تا توش راه بیفتی!!

داداش کلاس ارف ترس نداره من 10 سالم بود(11 سال پیش) رفتم کلاس ارف کنارم یکی بود که 15 سالش بود اون الان استاد موسیقی شده ما همون آماتور هستیم!!

باید بری یک هنر کده ای جایی اونجا می ذارن ساز های رو تست کنی البته با مایه!!!

ببین با حرف نمیشه ساز انتخاب کرد مثلا من با تنبک حال نمی کنم ولی شاید دستم بگیرم نظرم عوض شه!!
در مورد پيانو اشتباه محضه اگر رويال بخري.پولت از پارو هم اگه بالا ميره برو يه پيانوي ديواري خفن بخر نه رويال.چون رويال به درد آماتورا نميخوره.
 

Dizzy

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,039
امتیاز
1,905
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 3
شهر
کرج
مدال المپیاد
کامپیوتر
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
شهرسازی
پاسخ : راهنمای انتخاب ساز

دوستان فقط دقت کنین که تاپیک مال چه موقعی هستش
 

sayna

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,460
امتیاز
12,313
نام مرکز سمپاد
دبيرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
دانشگاه
علوم پزشكى شهيدبهشتى
رشته دانشگاه
پزشكى
پاسخ : مشاوره برای انتخاب ساز، استاد و ...

سوال ِ اسـاسی !
برای ِ پـیانو چند ساعت در هفـته آموزش کافیه ؟
معمولا آموزشگاه ها 30 یا 20 دقیقه در هفـته ـن ؛ کم نیست ؟
 

parnian.d

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,470
امتیاز
6,404
نام مرکز سمپاد
فرزنگان1 بندرعبّاس
دانشگاه
تهران
رشته دانشگاه
داروسازی
پاسخ : مشاوره برای انتخاب ساز، استاد و ...

به نقل از 'SaYnA' :
سوال ِ اسـاسی !
برای ِ پـیانو چند ساعت در هفـته آموزش کافیه ؟
معمولا آموزشگاه ها 30 یا 20 دقیقه در هفـته ـن ؛ کم نیست ؟
کم نیست. من معلم خصوصی دارم ولی هرجلسه تو همین حدود نیم ساعت کارو تموم میکنیم. اتفاقا" برعکس محسن من فکر میکنم هنرجوی مبتدی زمان بیشتری بخواد. واسه اینکه باید پایه رو بهش آموزش داد. ولی وقتی یه ذره راه افتاد کافیه بیاد قطعاتی که قرار بود آماده کنه بزنه و اشکالاشو برطرف کنه و همین!
البته یه چیزیم هست اینه که بستگی داره استادت کی باشه. اگه استادت مثل استاد منه و برنامه ی کلاستون همینه که گفتم، بسه :)
 

SOUL KEEPER

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,161
امتیاز
8,026
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد کاووس
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
پاسخ : مشاوره برای انتخاب ساز، استاد و ...

محسن کیوان مسچیان رو میشناسی ؟ (پیانو کار می کنه و آموزش میده)
 

settareh

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,720
امتیاز
3,907
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
پاسخ : مشاوره برای انتخاب ساز، استاد و ...

من کلاسم 1 ساعته، و تا درس هامو بزنم و درس جدید بگیرم میشه یک ساعت و ربع . :-? آخه تو 20 دیقه چیکار میشه کرد؟
 

SOUL KEEPER

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,161
امتیاز
8,026
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد کاووس
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
پاسخ : مشاوره برای انتخاب ساز، استاد و ...

1 ساعت چیکار می کنی ؟!
اون زمانی که منم کلاس میرفتم ، یادمه نیم ساعت بود، تازه 3 ماه آخر 20 دقیقه ، چند سری 10 دقیقه هم شد، تمریناتو می بری ، اشکالاتو می پرسی ، میشه 5 دقیقه ، 5 دقیقه هم با استاد گپ می زنی ، 1 دقیقه هم سلام و خدافظی ، بسه دیگه ! :D
 

Mozartine

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
388
امتیاز
1,737
پاسخ : مشاوره برای انتخاب ساز، استاد و ...

دیگه ۵ دقیقه برا زدن تمرینا کمه جدا..مثلا دیگه حداقل ۱۵ دقیقه (خود آهنگ ۷-۸ مین با اینکه بت بگه کجاش لنگید یا فلان یا اشکال ۱۵)
(البته من خودم ۳۰ مین آهنگم می‌شه معمولاً..یه ۵ مینم بیشتر وایمیستم تمرینای بعدی :D آخه هر جلسه ۲ تا آهنگ باید زد ، یکی‌ از توی کتاب و به انتخاب استاد ، یکیم از توی ارشییو نت‌های استاد گرام به انتخاب بنده...بد من طول میدم که انتخاب کنم)
من تنها کسی‌ که دیدم زیاد (۱:۳۰ !!!) میموند یه دوستم بود ویولن میزد...که انگار استاد اون تئوری و خود نواختن جدا جدا درس نمیداده گویا..توی یه جلسه هم تئوری کار میکرد هم عملی‌
 

settareh

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,720
امتیاز
3,907
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
پاسخ : مشاوره برای انتخاب ساز، استاد و ...

من 3 تا کتاب دارم، از هر کدوم هم 1 -2 تا درس میده، 40 دیقه طول میکشه من اینا رو بزنم و اشکال بگیره و اینا، 20 دیقه هم درس جدید میده، بعضیاشو خودشم یه بار میزنه، تموم میشه دیگه .. :D
البته قبلا کلاسم نیم ساعت بود، کتابا و درس هامم کمتر بود، بازم به همه کارامون میرسیدیم :D
 

SOUL KEEPER

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,161
امتیاز
8,026
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد کاووس
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
پاسخ : مشاوره برای انتخاب ساز، استاد و ...

آها ، خب شما نحوه ی کارتون متفاوت بود ، (شماها پیانو کار میکنید دیگه ؟)
گیتار که 1 ماه آخر من هر آهنگی دلم میخواست می بردم ، آکورداشو از نت در میاوردم ، می رفتم ، 2-3 دقیقه میزدم ، اشکالامو می گفت ، بعد گپ میزدیم، بعد چنتا آهنگ پیشنهاد میداد ، منم یا یکی از اونا ، یا باز یکی دیگه که خودم دوست داشتم انتخاب میکردم می بردم ، هر جوری فک می کنیم ، 1 ساعت و حتی سی و چند دقیقه هم نمی گنجه ! :-??
 

settareh

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,720
امتیاز
3,907
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
پاسخ : مشاوره برای انتخاب ساز، استاد و ...

به نقل از Amir - Eblis :
آها ، خب شما نحوه ی کارتون متفاوت بود ، (شماها پیانو کار میکنید دیگه ؟)

نه، من ویلن‌سل میزنم . :-"
همین در اوردنش و کوک کردنش و اینا خودش 10 دیقس :D
 

SOUL KEEPER

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,161
امتیاز
8,026
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد کاووس
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
پاسخ : مشاوره برای انتخاب ساز، استاد و ...

سنتور و ویلن سل کوکر نداره ؟ یا با کوکر انقد طول میکشه ؟
چه سازهای عجـــــــبی !
دم همون گیتار و پیانو خودمون گرم x:
 

SOUL KEEPER

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,161
امتیاز
8,026
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد کاووس
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
پاسخ : مشاوره برای انتخاب ساز، استاد و ...

به نقل از مُحسن :
منظورت از کوکر چیه؟
مکانیسم سنتور اصلا فرق میکنه، 3 *36 تا صدا رو 4 تا 4 تا باید با هم یکسان کنی، اما ویلن سل یا ویلن و تار و سه تار و ... فوقش 4 یا 5 تا سیم هستند که کوک میشند، برای منی که سنتور کومیکنم کوک کردن اونا 5 دقیقم نمیشه!
پیانو کوکش تخصصیه به خاطر ابعادش و یه شغل محسوب میشه..
سنتور تا حالا کار نکردم چیزی نمیدونم ازش ، ولی گیتار یه وسیله کوچولو داره به نام کوکر ، خیلی راحت میشه باش کوک کرد ، در حد 1-2 دقیقه
پیانو هم ، نمیدونم چطوریه ، ولی استاد یه دور کوک کرد ، دیگه تا آخرین روزی که کلاس داشتیم کوک نکرد :D
 
بالا