Leo
لنگر انداخته
- ارسالها
- 2,579
- امتیاز
- 21,916
- نام مرکز سمپاد
- شهید بهشتی
- شهر
- -
- سال فارغ التحصیلی
- 1399
تو چند سال تحصیلم یه بارم یه ناظر نیومده.آزمایشگاه نداریم.کتاب تکمیلی تدریس نمیشه.از کتابای علامه حلی استفاده نمیکنیم.کلاس فوق العاده نداریم.بازدید علمی نداریم.کتاب درسی رو هم درست درس نمیدن.اما اینجا همه توجه ها ب سمت سمپاده واقعا!!!
و اینکه همین غربال کردن دانش اموزا واقعا متمایز بودنمون رو نشون میده
کلی مثال دارم برای این حرف
حتی خود شما میدونید الان اطلاعات ریاضی شما چندبرابر همسن های خودتون توی شهرتونه
شما هیچ امکاناتی هم ک نداشته باشید کتاب های تکمیلی میخونید یعنی بهتون اطلاعات بیشتری داده میشه حداقلش اینه دبیرایی رو براتون میارن ک با سابقه و با تجربن ...
شاید اگه همین داده های ما ب مدارس دیگه هم داده بشه مثل همین اطلاعات کتابای تکمیلی و کلاسای فوق العاده اونا هم بازدهی خیلی بالاتری داشته باشن ...
(از مدارس شما با خبر نیستم اما اینجا ما از تمام کتابای علامه حلی مثل شیمی و ...استفاده میکنیم کتابای تکمیلی ریاضی و ادبیات....ساعتای خاص تدریس رو دارن بازدید های مرتب داریم از ازمایشگاه شیمی کارخونه و پژوهش سرا...برای دروس شیمی فیزیک و زیست از کتابای جف جونز استفاده میکنیم و حتی کتابای تستی ک انتخاب میکنیم با برنامه سر کلاس چک میشن در صورتی ک حتی یکی از این کتابا توی مدارس دیگه تدریس نمیشن)
اما در حال حاضر داده های ما ب اونا داده نمیشه ...
و اینه ک متمایزمونومیکنه اطلاعاتمون ووتفکرمون
پس فکر کنم شهر ما یه استثنا واقعا بزرگه
تنک یو وری ماچفقط ميتونم بگم بزرگ ميشيد ميفهميد هيچ فرقي نداريد
خب البته کول بودن لزوما به معنای برتری نیست.شاید برای یه عده کول بودن مهم باشه ولی واسه من مثلا نیستاتفاقاً من بعضاً با بچههای مدارس دیگه بیشتر حال میکنم. سمپاد نهایتن ۱۰-۲۰ درصد بچههاش متفاوتن. (تازه تو تهران!)
آدم میره دانشگاه، اون جا میبینه چقدر آدم کول هست، چقدر آدم خفن هست، چقدر آدم متفاوت هست. چند درصد دانشجوها سمپادی بودن؟ خیلی کم.
مثلا یکی بین کول بودن و مودب بودن ممکنه مودب بودن رو عنصر مهم تری تلقی کنه.
اگر هم کول بودن مهم تر باشه، خودتون هم میگید که بچه های دیگه کول ترن.این یه تفاوته.
بیاید قبول کنیم محتوایی که تو بحث های اینجا جریان داره مفهومی تره :)درباره اینکه مثلا در این سایت افراد در مباحث مختلف علمی-فلسفی و....بحث میکنن که این از مدارس عادی متمایزشون میکنه،باید بگم غلطه.
یه نگاه به مباحثات بندازید.میتونه اموزش خیلی خوبی برای یاد دادن انواع مغلطه به افراد مبتدی و ناوارد باشه!
بحثای اینجا نتیجه یا سواد و اطلاع و....متمایزی ندارن.این بحثا بین بچه های مدارس عادیم هست.خصوصا تو زنگ دینی ما قبلا زیاد بود.
اینجا فقط تفاوت سنی بیشتره اونم به این دلیل که ما انجمن گفت و گوی "سمپادیا" داریم نه "مدرسه عادیا"!
موضوعات بحثاهم اکثرا حول سیاست و دینه نه مباحث عمیق فلسفه و منطق،که این مباحث کلیشه ای بین مدارس عادیم خیلی زیاده.
دانش اموزان سمپاد براساس هوش انتخاب نمیشن،بلکه ملاک بیشتر حفظ درس و خرخونیه.غیر از موارد کم.
+ اینجاهم تاپیکای بی محتوا استقبال بیشتری ازشون میشه و طبع عشق و عاشقیم کم نیست!
تو دوستای من عمدتا اگه بخوای یه بحث درست حسابی شروع کنی با پیغام "*س نگو" مواجه میشی
به نظرم اتفاقا داره بیشتر میشه فرقشونسلام
الان دیگه زیاد فرقی ندارند
مطمئنا فرقمون بیشتر از درسه! حداقل تو مدارس سمپاد در حد مدارس دیگه فکر دانش آموزا مشغول سکس و فشن و مواد و ... نیست(به هیچ وجه نمیگم ما بهتریم! صرفا میگم این تفاوت هست)منم با بالایی موافقم تقریبا. تنها فرق ما اینه که از لحاظ درسی باهامون بیشتر کار شده و دغدغه بعضی هامون (بیشتر در فرزانگان ها) المپیاد و درس و نمرس که خوب نمیشه گفت خیلی خوبه.
در ضمن، چرا بیشتر در فرزانگان ها دغدغه المپیاد هست؟ فکر نمی کنی مخصوصا تو مسئله المپیاد برعکس باشه؟(نتایج که اینطور میگن!)
بله ولی در کنار این ها مدارسی مثل سلام و انرژی اتمی هم همچین چیزایی دارن.البته استثنا هم داریم مثلا علامه حلی 5 دوره نخست تهران دو سال پیش که کادر آموزشیش فرق می کرد واقعا تفاوت خیلی زیادی با مدارس معمولی و دیگر علامه حلی ها داشت اما الان اون هم به قهقرا رفته. ما درسی به نام پویش داشتیم که مهارت های زندگی رو بهمون یاد می داد. پژوهشی ای داشتیم که نظیرش الان دیگه هیچ جا نیستش. نمی خوام الکی تعریف کنم از دوره خودمون واقعا اینا رو دارم میگم. دوست هایی دارم که توانا بودن و المپیاد نرفتن و جو گیر نشدن مثل بعضی ها.