فرق ما با دانش آموزاي ديگه چقدره؟

  • شروع کننده موضوع شروع کننده موضوع pooria
  • تاریخ شروع تاریخ شروع
پاسخ : فرق ما با دانش آموزاي ديگه چقدره؟

بابا تو تهران چن سال دیگه همه مدرسه ها تیزهوشان میشه
چه خبره داره میزنه بالای 10 تا تعداد مدارس تیزهوشان برای هر جنسیت (توی تهران)
دلیل نمیشه چون این جا پایتخت هست، هوش بچه ها بیشتر باشه. آره درسته اغلب افراد برگزیده از نظر تحصیلی و هوش تو تهران بودن ولی دیگه نه انقد که...
هر مدرسه کلی دانش آموز میگیره، قبلا 2-3 تا بود همه کارا درست داشت پیش میرفت الآن هرکی از راه میرسه میره تیزهوشان(شاید من هم جزو اونا باشم؛ کی میدونه؟). تو بعضی مناطق هم که سوالات ورودی نمونه دولتی و تیزهوشان مخلوط شده وضع خیلی افتضاحه :-"
ولی بستگی به دانش آموز داره؛ اگه واقعا نیزهوش باشه، از امکاناتی که براش آماده شده استفاده میکنه وگرنه 4 سال ناقابل ول میگرده و شاید به خاطر این که یه تست رو بهتر از یه نفر جواب داده، جای یه تیزهوش واقعی رو اشغال میکنه.
در کل منظورم این بود که فرق زیادی نداریم :/
 
پاسخ : فرق ما با دانش آموزاي ديگه چقدره؟

به نقل از میم ح میم دال :
علامه حلی - شهید بهشتی - شهید مدنی - شهید سلطانی - شهید قدوسی - .... = فرزانگان

تورو خدا ببینید چقدر شهید باید بیاریم تا حریف یک اسم فرزانگان بشیم ;D

پیشنهاد پوریا جالبه . به نظر من خیلی بهتره که ما بشیم فرهیختگان یا بکل پسرها و دخترها بشن تیزهوشان.
صرفا جهت یاد آوری :D
 
پاسخ : فرق ما با دانش آموزاي ديگه چقدره؟

ما خودمون با دانش آموزای دیگه فرقی نداریم...
جو مدرسه های سمپاد طوریه که اغلب بچه ها ، بیش تر از مدرسه های دیگه تلاش میکنن و باعث میشه مدرسه های دیگه احساس کنن فرق داریم... :-"
 
  • لایک
امتیازات: MHO
پاسخ : فرق ما با دانش آموزاي ديگه چقدره؟

جو تیزهوشان واقعا خرابه. وقتی آدم رو مجبور می کنن درس بخونه دیگه تمام انگیزه و ذوق طرف برای خوندن مطالب بالاتر از کتاب از بین میره. اما دانش آموزی که "خودش" میره سطح بالاتر بخونه با رضایت تمام هم از درس لذت میبره هم موفق تره (نسبت به اونی که زورش کردن)

البته اگه خودش خودجوش باشه ها!

فرستاده شده از MT11iِ من با Tapatalk
 
پاسخ : فرق ما با دانش آموزاي ديگه چقدره؟

به نقل از Mobina98 :
ما خودمون با دانش آموزای دیگه فرقی نداریم...
جو مدرسه های سمپاد طوریه که اغلب بچه ها ، بیش تر از مدرسه های دیگه تلاش میکنن و باعث میشه مدرسه های دیگه احساس کنن فرق داریم... :-"

حالا من در مورد فرد خاص شما نمیدونم شاید با بقیه فرقی نداشته باشین، ولی عموما حداقل تو دوره ی ما و دوره های قبل تر امتحان ورودی تاکید زیادی داشت رو تفکر انتقادی و قدرت استدلال منطقی کردن. روبه رو کردن فرد با مسایلی که شاید پیش نیاز هاشو تو کتاب های دبستان دیده باشه ولی خود مساله جدید بود، مساله رو توضیح میداد و بعد ازش سوال میکرد. ( بیشتر سوال های مرحله ۲ )‌

قطعا این مدل غربال کردن ایراداتی شاید بهش وارد باشه، شاید افرادی که شایسته بودن پذیرفته نشده باشند، ولی میشه گفت اکثریت قابل قبولی از پذیرفته شدگان از عموم جامعه برتری های غیر قابل انکاری دارند.

این رو شاید نتونید تو مجیط دانشگاه ببینید، ولی اگر مثل من برای مدت کوتاهی مجبور بودید در سایر مدارس هم دوره ای بگذرونید کاملا متوجه میشدید که چطور بعضی ها بعد از بار ها توضیح هنوز درکی از تفاوت نیرو و انرژی ندارند. یا در حتا مسایل ساده تر ریاضی هم وقتی جلوشون میذاری که در ضرب دو عدد جابه جایی تفاوتی حاصل نمیکنه باز هم نمیتونن 5ab رو با 3ba جمع کنند چون فکر میکنند متفاوته!
 
پاسخ : فرق ما با دانش آموزاي ديگه چقدره؟

به نقل از مازیمون :
حالا من در مورد فرد خاص شما نمیدونم شاید با بقیه فرقی نداشته باشین، ولی عموما حداقل تو دوره ی ما و دوره های قبل تر امتحان ورودی تاکید زیادی داشت رو تفکر انتقادی و قدرت استدلال منطقی کردن. روبه رو کردن فرد با مسایلی که شاید پیش نیاز هاشو تو کتاب های دبستان دیده باشه ولی خود مساله جدید بود، مساله رو توضیح میداد و بعد ازش سوال میکرد. ( بیشتر سوال های مرحله ۲ )‌

قطعا این مدل غربال کردن ایراداتی شاید بهش وارد باشه، شاید افرادی که شایسته بودن پذیرفته نشده باشند، ولی میشه گفت اکثریت قابل قبولی از پذیرفته شدگان از عموم جامعه برتری های غیر قابل انکاری دارند.

این رو شاید نتونید تو مجیط دانشگاه ببینید، ولی اگر مثل من برای مدت کوتاهی مجبور بودید در سایر مدارس هم دوره ای بگذرونید کاملا متوجه میشدید که چطور بعضی ها بعد از بار ها توضیح هنوز درکی از تفاوت نیرو و انرژی ندارند. یا در حتا مسایل ساده تر ریاضی هم وقتی جلوشون میذاری که در ضرب دو عدد جابه جایی تفاوتی حاصل نمیکنه باز هم نمیتونن 5ab رو با 3ba جمع کنند چون فکر میکنند متفاوته!

منم مثل شما یه دوره ای تو مدرسه های دیگه بودم و دیدم که واقعا سطح بیش تر دانش آموزا پایینه، به دلیل این که بیش ترشون(نه همه ) فکرشونو مشغول چیزای به درد نخور کردن و فقط واس قبولی درس میخونن.ولی منظور من از این که گفتم فرق نداریم، سطح دانش آموزا نبود،منظورم این بود که بقیه ی مدرسه ها فکر میکنن "همه ی سمپادیا" نخبه ان.من وقتی دوره ی راهنمایی مدرسه ی عادی بودم طبق تعریفایی که از بقیه در مورد تیزهوشان شنیده بودم ، فکر میکردم همه نخبه ان و من نمیتونم تو همچین مدرسه ای درس بخونم. ولی وقتی کمی پرس و جو کردم فهمیدم اونجوریام نیست.
بعد این که وارد سمپاد شدم دیدم دلیل اصلی چیزی که باعث میشه بقیه فکر کنن سمپادیا فرق دارن ، تلاششونه و اهمیت دادن به درس.
من نمیگم تو سمپاد نخبه نیست. نخبه هم هست ولی تعدادشون زیاد نیست. بیش تر تحت تاثیر تلاششونه.
دانش آموزای مدارس دیگه هم اگه تلاششونو زیاد کنن میتونن سطحشونو بالا ببرن.
 
پاسخ : فرق ما با دانش آموزاي ديگه چقدره؟

اصلا موافق نیستم X-( X-( X-( X-(
 
پاسخ : فرق ما با دانش آموزاي ديگه چقدره؟

دید ما نسبت به بقیه فرق داره
البته تو مدارس ما هستن کسایی که نباید قبول میشدن.....
 
پاسخ : فرق ما با دانش آموزاي ديگه چقدره؟

هر چی امکانات تحصیلی هم بیشتر میشه،کم کم این مرز برداشته میشه...
توی مدارس عادی،یه عده هستن که با درس رابطه ای ندارن،ولی اونایی که واقعا دنبال درس خوندن هستن،سمپادی بودن یا نبودن معیار جالبی نیست
 
پاسخ : فرق ما با دانش آموزاي ديگه چقدره؟

شاید بعضی ها خیلی از بقیه سطحشون بالاتر باشه ولی خیلی بیشتر از اون بعضیا اعتماد به نفس کاذب دارن و فک میکنن که کی هستن B-)
 
پاسخ : فرق ما با دانش آموزاي ديگه چقدره؟

امسال یکی از بچه های ما از نظر درسی ضعیف بود اخراج شده ولی الان تو مدرسه نمونه دولتی شاگرد اولیه واس خودش :D
البته یه موردیم بود که الان اونجام چنتا درسو افتاده :))

× نیایش: ادغام شد
 
پاسخ : فرق ما با دانش آموزاي ديگه چقدره؟

به نقل از مدیریت :
ما خودمون بین خودمون ار زمین تا آسمون فاصله داریم. تهران رو مقایسه کن با سایر شهر ها.
حالا حساب بقیش رو هم ببر دیگه.
حرف خنده دار نزنین دوست عزیز :))
تهران مثلا چیکار کرده که مینازین؟
تو کنکور تجربی که تهران در مقابل تبریز و شیراز و یزد چیزی نکرده
در ضمن اینو بدونین که حق ترک هارو در المپیاد قشنگ میخورن نمونه هاش هم دیده شده.
 
پاسخ : فرق ما با دانش آموزاي ديگه چقدره؟

به نقل از بلقیس :
شاید بعضی ها خیلی از بقیه سطحشون بالاتر باشه ولی خیلی بیشتر از اون بعضیا اعتماد به نفس کاذب دارن و فک میکنن که کی هستن B-)
آفرین . خییییلییی موافقم :لایک
 
پاسخ : فرق ما با دانش آموزاي ديگه چقدره؟

به عقيده ي من فرق اساسي ما با دانش امزاي ديگه اينه كه ماها اولا اعتماد به نفس خوبي داريم..
و دوما مشوقاي خوبي داريم واس خودمون!!! :D
 
پاسخ : فرق ما با دانش آموزاي ديگه چقدره؟

احساس میکنم اغلب بچه های سمپادی تفکر خودشون غالبه تو زندگیشون واجازه نمیدن کسی براشون تصمیم بگیره و کسی ک تفکر غلطی داره اونو متوجه اشتباهش میکنن(حالا ممکنه روش هاشون باهم فرق کنه :D) و در مقابل اشتباه دیگران ساکت نمیمونن و شجاعت اینو دارن ک اعتراض کنن چیزی ک اغلب تو مدارس عادی دیده نمیشه به نظرم!
 
پاسخ : فرق ما با دانش آموزاي ديگه چقدره؟

پروژه پایان دوره لیسانس من و 4-5 نفر دیگه از بچه های همکلاسی مون ، بررسی تفاوت های هویتی دانش آموزان مدارس عادی و سمپاده . همون سوال ما چقدر با بقیه فرق داریم خودمون )
کلی داریم روش کار می کنیم . بچه های فرزانگان 8 و 7 و حلی 1 و چند تا جای دیگه هم شاید ما رو دیده باشن پارسال اردیبهشت اومدیم مدرسه هاشون .


هر وقت نتایج آماری اش در اومد کامل میام اینجا می ذارم همگی شاد شیم ;)
 
پاسخ : فرق ما با دانش آموزاي ديگه چقدره؟

راستش من اعتقاد دارم فرق داریم...من ب شخصه دیدم که چقدر فاز ما با فاز غالب اطرافمون فرق داره ، علایقمون ، تفریحاتمون و بحث هامون ، رفتارمون...
من بین بچه های مدارس عادی و نمونه دوست و رفیق زیاد داشتم، بحث هایی ک بینمون بود خیلی فرق داشت، هنوزم داره ، والا ما تو کلاسمون زنگ تفریح ها جمع میشدیم ی تاپیک شبیه تاپیکای همین سایت مطرح میکردیم تا جایی که میشد بحث می کردیم، این ماجرا حتی تو گروه های تلگراممونم وجود داشت...ولی چند بار همون بحث ها رو بین دوستای غیر سمپادی مطرح کردم، هیچ کس دوست نداشت بحث کنه، کلا اگرم بحثی پیش میومد سایشی میشد، ولی بین دوستای سمپادی در بدترین شرایط هم ب ی نتیجه میرسیدیم...کلا انتقاد پذیری و انعطاف بیشتری بین سمپادیا دیدم،ی جور روحیه چالش پذیری...
 
پاسخ : فرق ما با دانش آموزاي ديگه چقدره؟

یکمین فرقی که ما با بقیه داریم خلاقیت و طرز تفکرمون هست یعنی مثلا ممکن یکی در خارج از تیزهوشان بخواد به یه چیزی برسه با یه روش سنتی و معمول ولی ما بیش تر اوقات راهکار جدید میزنیم
دومین مورد اعتماد به نفس هست کسی که داخل سمپاد میشه ناخودآگاه یه اعتماد به نفسی پیدا می کنه که این خوبش خوبه! :D یعنی باعث رشد استعداد ها میشه ولی از اون طرف زیادیش باعث غرور و حتی تنبلی میشه
سومین مورد اینه که خیلی از چیز هایی که دانش آموزان دیگه به صورت وقایع بدیهی قبولش می کنن ما قبول نمی کنیم و باید حتما براش دلیل داشته باشیم
چهارمین مورد برای ما دنیا جای کوچیکی نیست یعنی ما خودمون رو محدود نمی کنیم(البته اگه از اثر بعضی از مدارس سمپاد و مسئولین فاکتور بگیریم) برای مثال توی مدرسه ما همه جور شاگردی بود از نیوشا که برات نقاشی ای می کشید و مجسمه ای می ساخت که حیرون می موندی تا مهتاب و گروهشون که دو سال قبل پروژه کربن اکتیو رو انجام می دادن (که الان توی جنوب دارن تو پالایشگاه نفت ازش استفاده می کنن)
ما خیلی فرق ها داریم که بعضی هاشون انتسابی هست و بعضی اکتسابی
 
Back
بالا