پاسخ : رانندگی
من تقریبا همه سوالها رو یه بار خوندم گفتم شاید از اونجایی که دخترم و خودمم دارم تازه یاد بگیرم بهتر بتونم کمک کنم

واسه روشن کردن ماشین:
اول که میشینی تو ماشین صندلی و آینهها رو تنظیم کن.بعد پا تو بزار رو ترمز.اگه ترمز تا ته بره پایین ینی قطع شده و مشکل داره پس ترمز نباید تا ته بره پایین.بعد پاتو بزار رو کلاچ.برعکس ترمز کلاچ سالم باید تا ته بره پایین.بعد دندهتو بزار رو خلاص.سوییچتو بچرخون ولی استارت نزن.چون ماشینای جدید یه چیزی شبیه هوش مصنوعی دارن الان.5 ثانیه طول میکشه تا این سیستم تو ماشینت درست بشه.یکم که سوییچُ میچرخونی یه صدایی میده ماشینت اون که قطع شد استارت بزن.بعد کمربندتُ ببند.حتما با همین ترتیبی که میگم انجام بده چون دلیل داره.مثلا اگه کمربند رو زودتر ببندی ممکنه ماشینت نقص فنی داشته باشه یا روشن نشه مجبور میشی دوباره بازش کنی.بعد از بستن کمربند بزن دنده 1 و ترمز دستی رو بخابون و راهنمای چپت رو بزن و گاز بده و نیم کلاچ کن.وقتی نوک ماشینت هم سطح با سپر ماشین جلویی شد ایست خروج از پارک داری که برمیگردی عقب.
برای تنظیم صندلی هم دقت کن که پات رو کلاچ تا ته بره و دست راستت بصورت راست(صاف) روی فرمون قرار بگیره.
واسه کلاچ و نیمکلاچ و دنده عوض کردن:
واسه نیم کلاچ وقتی پاتو روی کلاچ میاری بالا یه جا عقریه دور موتورت میلرزه اینجا ینی نیمکلاچ کردی.واسه عوض کردن دنده هم ببین مثلا تو داری با دنده 3 میری میخوای ببینی کی باید بیای رو 2 یا داری با دنده 2 میری میخوای ببینی کی باید بیای رو 1.هروقت دور موتورت اومد بین 10 و 20 دنده رو یه دونه کم میکنه.ایست کامل با دنده 1ه.با 3 اصلا نمیتونی وایسی.تو تقاطعها ایست میکنی یه دونه دندت رو میاری پایین.برای بالابردن دنده قبلش گاز میدی و برای پایین اومدن هم که نیشترمز.موقع عوض کردن دنده هم که پات تا ته باید رو کلاچ باشه.

برای پارک:
یه دونه پارک 30 سانت داریم یه دونه پارک دوبل.پارک 30 سانت که خب آسونه از برفپاکن چپت کمک میگیری.ته برف پاکن چپت رو نگاه میکنی هروقت افتاد گوشه جدول فاصلهت خوبه پارک کن.این نشونه واسه رعایت فاصله عرضی هم وقتی تو کوچههای باریک که دوطرفش پارکه داری میری خیلی خوبه.چون نگاه کردن به آینه سمت راست واسه کنترل اون سمت ماشینت سخته

واسه پارک دوبل روشش اینه مه راهنما میزنی سرعتتُ کم میکنی همین نشونه(آخر برف پاککن) رو میندازی زیر چرخهای ماشینی که میخوای ازش دوبل بگیری تا فاصلهت میزان شه.بعد تا جایی میای جلو کنار این ماشین که آینهت هم سطح جلوی ماشین بغلی شه.بعد دنده رو میزنی عقب کلاچت پایین باشه پاتم میزاری رو ترمز که حتیالامکان تند نری

تو شیشهی سه گوش در سمت راست عقبُ نگاه میکنی(واسه پراید) وقتی چراغ عقب ماشینی رو که ازش میخوای دوبل بگیری دیدی فرمونتو در حین حرکت به سمت راست میپیچونی درعین حال به آینه بغل سمت خودت(چپ) نگاه میکنی هروفت دسنگیره درت افتاد رو جدول(برای اطمینان تا 4 انگشت بالاتر از جدول) فرمونتُ میچرخونی سمت چپ و تا جایی که صاف شی و نشونهت باز بیفته لب جدول میری عقب.دقت کن وقتی داری فرمونُ میچرخونی اگه فرمونت تموم نشده باشه باید وایسی بپرخونیش تا تموم شه ولی ترجیحاً طی حرکت کامل بچرخونش آرومآروم.اینجوری هم نمیزنی هم فاصلهت درسته

×یه چیز دیگه اگه آموزشگاه میری مخصوصاً تو شهرای بزرگ حتماً بخواه که اینا رو بهت بگن:سنگچین؛دور هفت و هشت؛رانندگی تو شب؛موتور اینای ماشینم بخواه کاپوتُ بزنن بالا نشونت بدن خدایی نکرده بعدا دچار مشکل شدی نمونی.چون اینا رو نمیگن معمولا ولی خیلی لازم میشه [-(
ببخشید طولانی شد. :-[ امیدوارم به دردت بخوره
