- شروع کننده موضوع
- #1
mahdad
کاربر حرفهای
- ارسالها
- 399
- امتیاز
- 1,006
- نام مرکز سمپاد
- شهید ستاری(یا بقولی "شهید هوابرد")
با سلام
به درخواست برخی دوستان ورعایت انصاف یک تایپک نسبتا جامع رو در مورد کارخانه ی عظیم وتاثیرگذار میگ می خواهیم درست کنیم.
شرکت میگ در سال ۱۹۳۹ توسط آرتیوم میکویان و میخائیل گورویچ بنیان نهاده شد. نام میگ از ترکیب نامهای خانوادگی میکویان و گورویچ ساخته شده است.
هدف اصلی تاسیس این شرکت ساخت دیواری دفاعی در کرانه ی آسمان بود که الحق هم بسیار موفق بدند.البته این نکته ناگفته نماند که از سال1955به بعد طرحی دوفوریتی برای این شرکت به منظور ساخت هواپیماهای تهاجمی هم آمد که هواپیماهای تهاجمی نیز گاهی اوقات در بلوک شرق وحتی در یکسری کشور های اروپایی و امریکا نیز بی رقیب بوده اند.
خب ما میریم که میگ-25رو کمی معرفی کنیمبنا به درخواست دوستی که درخواست این اطلاعات رو داشتن)
طراحی وساخت این هواپیما به1964-1963بر میگرده ولی تا12-13سال بعد از اولین پرواز این هیولای پیر هیبچ منابع اطلاعاتی در دسترس نبوده.تا اینکه ویکتور بلنکو از خط هوایی ژاپن(که درآن زمان جزو نیرو های هوایی معروف بود وهواپیما هایشان فانتوم های آمریکایی بودنه که به آنها بسیار می نازیدن)گذشت. بلنكو، خلبان گردان 513 ام نيروي دفاع هوايي اتحاد شوروي بودکه به تاريخ 6 ام سپتامبر 1976 و در جريان فرار موفقيتآميز وي به غرب، به وقوع پيوست. وي در اين روز، با يك فروند MiG-25P Foxbat در جزيرهء هوكايدو در ژاپن فرود آمد. اين اولين باري بود كه كارشناسان غربي، از نزديك اين هواپيما را مشاهده كرده و مورد بررسي قرار دادند و بسياري از رازهاي ميگ25 را آشكار ساختند و بسيار متعجب شدند.
قسمتی از رازهایی که توسط این خائن وامریکایی های فرصت طلب فاش شد:
1-لامپ های خلا یاvacum tubeکه میشه گفت قبل از ترانزیستور ها ودیود هاو... وظایف آنهاسوویچینگ ویک طرفه عیور دادن جریان و...بود.
2-دوموتور بسیار قدرتمند توربو جت که پراپ های داخلی با زاویه های multi waveکه شاهکار مهندسی اون زمان وحتی تا الان بوده وهست(آمریکایی ها تا2سال به دنبال روش ساخت ودلیل ساخت وکاربرد این بودند )
3-استفاده از تیتانیوم در بدنه خصوصا در نوک هواپیما و زاویه حمله وزاویه ی فرار .(به دلیل استقامت گرمایی وخورده نشدن توسط ذرات معلق وحتی باد های سهمگینی که در سرعت3.2ماخ از این مکان های استراتژیک میگذشتن.
اینهم عکس خائن معروف،بلنکو:
کامیاب باشید.
به درخواست برخی دوستان ورعایت انصاف یک تایپک نسبتا جامع رو در مورد کارخانه ی عظیم وتاثیرگذار میگ می خواهیم درست کنیم.
شرکت میگ در سال ۱۹۳۹ توسط آرتیوم میکویان و میخائیل گورویچ بنیان نهاده شد. نام میگ از ترکیب نامهای خانوادگی میکویان و گورویچ ساخته شده است.
هدف اصلی تاسیس این شرکت ساخت دیواری دفاعی در کرانه ی آسمان بود که الحق هم بسیار موفق بدند.البته این نکته ناگفته نماند که از سال1955به بعد طرحی دوفوریتی برای این شرکت به منظور ساخت هواپیماهای تهاجمی هم آمد که هواپیماهای تهاجمی نیز گاهی اوقات در بلوک شرق وحتی در یکسری کشور های اروپایی و امریکا نیز بی رقیب بوده اند.
خب ما میریم که میگ-25رو کمی معرفی کنیمبنا به درخواست دوستی که درخواست این اطلاعات رو داشتن)
طراحی وساخت این هواپیما به1964-1963بر میگرده ولی تا12-13سال بعد از اولین پرواز این هیولای پیر هیبچ منابع اطلاعاتی در دسترس نبوده.تا اینکه ویکتور بلنکو از خط هوایی ژاپن(که درآن زمان جزو نیرو های هوایی معروف بود وهواپیما هایشان فانتوم های آمریکایی بودنه که به آنها بسیار می نازیدن)گذشت. بلنكو، خلبان گردان 513 ام نيروي دفاع هوايي اتحاد شوروي بودکه به تاريخ 6 ام سپتامبر 1976 و در جريان فرار موفقيتآميز وي به غرب، به وقوع پيوست. وي در اين روز، با يك فروند MiG-25P Foxbat در جزيرهء هوكايدو در ژاپن فرود آمد. اين اولين باري بود كه كارشناسان غربي، از نزديك اين هواپيما را مشاهده كرده و مورد بررسي قرار دادند و بسياري از رازهاي ميگ25 را آشكار ساختند و بسيار متعجب شدند.
قسمتی از رازهایی که توسط این خائن وامریکایی های فرصت طلب فاش شد:
1-لامپ های خلا یاvacum tubeکه میشه گفت قبل از ترانزیستور ها ودیود هاو... وظایف آنهاسوویچینگ ویک طرفه عیور دادن جریان و...بود.
2-دوموتور بسیار قدرتمند توربو جت که پراپ های داخلی با زاویه های multi waveکه شاهکار مهندسی اون زمان وحتی تا الان بوده وهست(آمریکایی ها تا2سال به دنبال روش ساخت ودلیل ساخت وکاربرد این بودند )
3-استفاده از تیتانیوم در بدنه خصوصا در نوک هواپیما و زاویه حمله وزاویه ی فرار .(به دلیل استقامت گرمایی وخورده نشدن توسط ذرات معلق وحتی باد های سهمگینی که در سرعت3.2ماخ از این مکان های استراتژیک میگذشتن.
اینهم عکس خائن معروف،بلنکو:
کامیاب باشید.