Ali Kh
کاربر حرفهای
- ارسالها
- 394
- امتیاز
- 2,186
- نام مرکز سمپاد
- تیزهوشان شهید بهشتی
- شهر
- گرگان
- سال فارغ التحصیلی
- 95
- دانشگاه
- دانشگاه گرگان
- رشته دانشگاه
- زیست شناسی جانوری
فكر ميكنم متوجّه منظور من نشدي ، قطعاً قرار نيست كسيو قضاوت كنيم كه بي سواده يا باسواد ولي قطعاً وقتي فقط يه معيار سنجش داري و مجبوري تخمين بزني كي درسش بهتره و كي نه بايد از همون معيار استفاده كني. بحث ما هم ورود به دانشگاهه كه تنها سنجشي كه بين بچه ها تا اون زمان انجام شده كنكوره، نه ريسرچ و چيزاي ديگه و بله من از روي كنكور ميتونم قضاوت كنم كه كسي كه رتبه ي ٢٠٠ داره از كسي كه رتبه ي بيست هزار داره درس بهتري داره. ممكنه بگي شايد يكي خيلي هم با سواد بود ولي دوست نداشت درساي مسخره ي دبيرستانو بخونه، هيچكس دوست نداره ولي كسي كه ميخونه مسئوليتيو قبول كرده كه آيندشو تضمين ميكنه و كسي كه آينده ي خودش براش مهم نيست به بقيه ي آدما هم اهميت نميده و من نميتونم به عنوان كسي كه شخصيت پزشك بودن داره بپذيرم اين آدمو.
اگر کسی مثلا قصد داشته باشه در دانشگاه فیزیک بخونه و در کنکور فقط دورس ریاضیات،فیزیک،زبان انگلیسی و ادبیات رو امتحان بده و رتبش بشه 20000 و نه 200،من قبول میکنم که در فیزیک سواد کمی داره.ولی فرمت فعلی کنکور ابدا معیار صحیحی برای سنجش سواد نیست.بماند که نمیشه 4 سال دانسته رو در 4 ساعت آزمون داد.
قرار نیست هرکسی که الزاما به یک فرمت نادرست اهمیت نمیده پس نسبت به آیندش بی تفاوت باشه.خیلی آدم ها هم هستند که علی رغم استعداد و توانایی در یک رشته،بخاطر این فرمت نادرست نمیتونند بهش برسند.حرفت مثل این میمونه که بگیم کسانی که با طب سنتی مخالفت کردند و دنبال طب نوین رقتند به بیمارانشون اهمیتی نمیدادند،چون طب سنتی هم بالاخره در بعضی موارد و با یک درصد مشخصی جواب میداد.حتما اون ها هم پیش خودشون میگفتند که "طب سنتی طب خوبی نیست،ولی تنها طبی هست که وجود داره". :)
همچنین پزشک شدن مهارت های اجتماعی بسیار زیادی میطلبه که با این فرمت کسی که پزشک میشه الزاما قرار نیست اون ها رو داشته باشه؛و این مسئله آسیب زاست.