- شروع کننده موضوع
- #141
sdkpz
کاربر فوقفعال
- ارسالها
- 121
- امتیاز
- 282
- نام مرکز سمپاد
- فرزانگان
- شهر
- کرمان
- سال فارغ التحصیلی
- 90
- مدال المپیاد
- فیزیک
- دانشگاه
- باهنر-امیرکبیر
- رشته دانشگاه
- برق - مخابرات میدان
پاسخ : بحث های عمومی دانشجویان برق
مشکل اینجاست که دانشجویان پر تلاش ما اصلا مجذوب رشتشون نیستن!اصلا مجذوب هیچی نیستن! فقط یه رقابت زیادی سر معدل وجود داره!
منم که مجذوب رشتم بودم و هستم تا الان که با اینا گشتم همش هرچی گفتم زدن تو ذوقم.
بعد یه جوری هم هست که استادا اصلا وقتی درس می دن فقط انگار دارن واسه روز امتحان درس می دن و حل کردن یه سوال ولی جذابیت برق خب به همین مفاهیم قشنگیه که پشت هر چیزی هست که اصلا نمی گن یا اصلا سعی نمی کنن بچه ها رو علاقه مند کنن به مفهوم.
یه مثال خیلی ساده بزنم مثلا تو الکترومغناطیس طرف میدان الکتریکی رو تو عایق بهش سوال میدن می گن حساب کن بلده و حساب می کنه. اما اگه یه بچه راهنمایی ازش بپرسه اگه یه تیکه چوب داشته باشیم تو میدان الکتریکی چه اتفاقی میفته نمی تونه جواب بده!
درسته می گن دانشجو باید خودش بره دنبالش ولی به نظرم استاد خیلی مهمه تو اینکه جهت بده به کار دانشجو و ذهن دانشجو رو درگیر کنه.
به نقل از nbanihasan :ببینید یه قسمتش به خاطر اینه که بچه ها از ترم 3 درساشون یهو سنگین میشه و ...
یه دلیل دیگشم اینه که متاسفانه تنها دیدی که تو دبیرستان از برق میدن همین قسمت رباتیکشه
اینه که تقریبا هر کی میاد برق تو ذهنش اینه که کار رباتیکی بکنه و وقتی میبینه برق یه دریای بیکران از مباحث فوق العاده شیرینه و رباتیک یه قسمت خیلی کوچکی از اونه مجذوب بقیه مباحث برقی میشن و ...
مشکل اینجاست که دانشجویان پر تلاش ما اصلا مجذوب رشتشون نیستن!اصلا مجذوب هیچی نیستن! فقط یه رقابت زیادی سر معدل وجود داره!
منم که مجذوب رشتم بودم و هستم تا الان که با اینا گشتم همش هرچی گفتم زدن تو ذوقم.
بعد یه جوری هم هست که استادا اصلا وقتی درس می دن فقط انگار دارن واسه روز امتحان درس می دن و حل کردن یه سوال ولی جذابیت برق خب به همین مفاهیم قشنگیه که پشت هر چیزی هست که اصلا نمی گن یا اصلا سعی نمی کنن بچه ها رو علاقه مند کنن به مفهوم.
یه مثال خیلی ساده بزنم مثلا تو الکترومغناطیس طرف میدان الکتریکی رو تو عایق بهش سوال میدن می گن حساب کن بلده و حساب می کنه. اما اگه یه بچه راهنمایی ازش بپرسه اگه یه تیکه چوب داشته باشیم تو میدان الکتریکی چه اتفاقی میفته نمی تونه جواب بده!
درسته می گن دانشجو باید خودش بره دنبالش ولی به نظرم استاد خیلی مهمه تو اینکه جهت بده به کار دانشجو و ذهن دانشجو رو درگیر کنه.