neda.m
کاربر خاکانجمنخورده
- ارسالها
- 1,720
- امتیاز
- 2,682
- نام مرکز سمپاد
- فرزانگان 1
- شهر
- تهران
- دانشگاه
- شهید رجائی تهران
- رشته دانشگاه
- مهندسی عمران - ژئوتکنیک
پاسخ : مشکل با ورودی های جدید
در ابتدا از همه ی دوستان خواهش می کنم که منطقی و با رعایت جوانب ادب بحث کنن تا قضاوت ها از روی احساس نباشه.
بچه های قدیم با بچه های ورودی جدید مشکل ندارن، مشکل با سیستم هست و ضعفش که وقتی نمی تونه امکانات رو واسه مدارس دولتی و نمونه دولتی تامین کنه، میاد و مدارس سمپاد رو زیاد می کنه که با گرفتن شهریه ی چند میلیونی، امکاناتی رو بده به بچه ها و بگه که این کار آموزش پرورش بوده و وقتی هم افتخاراتی رو کسب کنن (که به تبع زیاد شدن جمعیت، بیشتر هم خواهد شد)، بگن که به خاطر این بوده که ما تعداد مدارس رو زیاد کردیم و افتخارات بیشتر شده!!
در صورتی که این روش غلطیه. شما میاین جمعیت رو مثلاً 10 برابر می کنین، ولی بازده دو برابر میشه فقط. چرا؟ چون عده ای وارد شدن که واقعاً شایستگی و موقعیت "سمپادی" بودن رو ندارن. اصلاً از دانش آموزان بگذریم که تقصیری هم ندارن، بحث معلم ها پیش میاد. معلم های کنکور و پایه ی بسیار خوبی تو همین تهران هستن. ولی آیا همه شون می تونن لزوماً معلم خوبی واسه مدارس سمپاد باشن؟
سمپاد علاوه ی بر جنبه ی درسی که جزء کوچیکی هم هست، جنبه های بسیار زیاد دیگه ای هم داره که اتفاقاً اونا مهم تر هم هستن! مثلاً این که یکی از ویژگی های سمپادی ها، باید قدرت مدیریت و کار گروهی خوب باشه. قدرت تحلیل بالایی داشته باشه، به مسائل از جنبه های دیگه هم بتونه نگاه کنه و از این قبیل خصوصیات.
این خصوصیات و ویژگی ها هستن که سمپاد و سمپادی رو می سازن. همه ی این ها هم لزومی نداره سمپادی ها به صورت ذاتی داشته باشن. اکثر ما ها این ها رو تو مدارس و جوی که بوده یاد گرفتیم. حالا وقتی هی تعداد مدارس زیاد بشن، به این جوانب قضیه کمتر توجه می شه و فقط می تونن امکانات بهتری رو نسبت به مدارس عادی به دانش آموزان بدن و مثلاً معلم خوب بیارن؛ اما اون جو قدیمی و پررنگی که تو مدارس سمپاد، به خصوص تهران و شهرستان های بزرگ بود، کم رنگ میشه...
در ابتدا از همه ی دوستان خواهش می کنم که منطقی و با رعایت جوانب ادب بحث کنن تا قضاوت ها از روی احساس نباشه.
بچه های قدیم با بچه های ورودی جدید مشکل ندارن، مشکل با سیستم هست و ضعفش که وقتی نمی تونه امکانات رو واسه مدارس دولتی و نمونه دولتی تامین کنه، میاد و مدارس سمپاد رو زیاد می کنه که با گرفتن شهریه ی چند میلیونی، امکاناتی رو بده به بچه ها و بگه که این کار آموزش پرورش بوده و وقتی هم افتخاراتی رو کسب کنن (که به تبع زیاد شدن جمعیت، بیشتر هم خواهد شد)، بگن که به خاطر این بوده که ما تعداد مدارس رو زیاد کردیم و افتخارات بیشتر شده!!
در صورتی که این روش غلطیه. شما میاین جمعیت رو مثلاً 10 برابر می کنین، ولی بازده دو برابر میشه فقط. چرا؟ چون عده ای وارد شدن که واقعاً شایستگی و موقعیت "سمپادی" بودن رو ندارن. اصلاً از دانش آموزان بگذریم که تقصیری هم ندارن، بحث معلم ها پیش میاد. معلم های کنکور و پایه ی بسیار خوبی تو همین تهران هستن. ولی آیا همه شون می تونن لزوماً معلم خوبی واسه مدارس سمپاد باشن؟
سمپاد علاوه ی بر جنبه ی درسی که جزء کوچیکی هم هست، جنبه های بسیار زیاد دیگه ای هم داره که اتفاقاً اونا مهم تر هم هستن! مثلاً این که یکی از ویژگی های سمپادی ها، باید قدرت مدیریت و کار گروهی خوب باشه. قدرت تحلیل بالایی داشته باشه، به مسائل از جنبه های دیگه هم بتونه نگاه کنه و از این قبیل خصوصیات.
این خصوصیات و ویژگی ها هستن که سمپاد و سمپادی رو می سازن. همه ی این ها هم لزومی نداره سمپادی ها به صورت ذاتی داشته باشن. اکثر ما ها این ها رو تو مدارس و جوی که بوده یاد گرفتیم. حالا وقتی هی تعداد مدارس زیاد بشن، به این جوانب قضیه کمتر توجه می شه و فقط می تونن امکانات بهتری رو نسبت به مدارس عادی به دانش آموزان بدن و مثلاً معلم خوب بیارن؛ اما اون جو قدیمی و پررنگی که تو مدارس سمپاد، به خصوص تهران و شهرستان های بزرگ بود، کم رنگ میشه...