بسیار هم خوب :)
برخی از نکات که باید رعایت شود یا بهتر بگم؛ دانستنش خالی از لطف نیست:
در اتصال ص - ا ؛ دندانه ی صاد باید مشخص شده باشد؛ در برخی از کتابت ها مخصوصاً سبک میرعماد دندانه ها بسیار تیز و با شیب زیاد وجود دارند.
همچنین در اتصال ط - ا ؛ مانند تصویر زیر باید فاصله ای در نظر گرفته شود؛ همچنین حرف الف بر دو نوع نوشته می شود؛ یک الف هم از اندازه ی اصلی خودش بهتر است کوتاه تر نوشته شود ؛ آن هم برای وقتی است که در کرسی دوم بعد از دوایر مستقیم (=س، ص، ق، ن، ی) واقع شود.
این جا جا داره یاد بشود از استاد درویش طالقانی ؛ یک فرد ژاپنی به ایران می آید و با دیدن خط ایشان (به عنوان یک نقاشی) بسیار تعجب می کند و تصمیم می گیره سرّ زیبایی و متفاوت بودن خط ایشان را دریابد؛ بعدها متوجه شد که تمام حروفی که استاد درویش طالقانی آغاز کرده اند؛ زاویه ای که با سطح افق می سازه حدود 63 درجه بوده.. بله خوشنویسی علاوه بر هنر یک علم نیز محسوب می شه.
این هم متنی است که استاد بزرگ خوشنویسی، میرعماد الحسنی به قلم خویش به کتابت درآورده و چگونگی علاقمندی خود به خوشنویسی را شرح می دهد:
"اين حقير روزي به حسب اتفاق به مطالعه خط نستعليق مشغول بوده و به جستجوي انوار جمال شاهد حقيقي، راه تماشاي خط مي پيمود كه چند بيتي از كتابت شريف قبله الكتاب سلطان علي المشهدي در نظر آمده و در نظر از هر چه گويي خوبتر:
الفاتش چون قامت شمشاد قدان آرام جان و چشمهاي صادش چون چشم دلبران فتان، دال و لامش چون زلفين محبوبان دلاويز و دايره هاي نون چون ابروان خوبان فتنه انگيز، هر نقطه آن چون مردم ديده سيه چشمان و هر مد آن چون آب حيات در ظلمات مداد روان. چون اطلاع بر وجود آن آب حيات كرد و لذت در مذاقش جا كرد، تشنگي را بر خود غالب ديد. القصه كمال ميل تحصيل خط از نهاد اين خاكسار سر زد"
من شخصاً از زحمتی که برای ایجاد این تاپیک کشیدید نهایت تشکر را می کنم و از این که در روزگاری که عرعر خر در طویله بانگ بلبل در قفس برای مردم هیچ توفیری نداره همچین فعالیت هایی شکل می گیره خوش حالم :)