نتایج کنکور ۹۱

  • شروع کننده موضوع شروع کننده موضوع X R@y
  • تاریخ شروع تاریخ شروع

چیزی که قبول شدید با چیزی که انتظار داشتید قبول شید...

  • راضیم -گرچه رشته مورد انتظارم بهتر بود

    رای‌ها: 30 25.4%
  • راضیم - رشته قبولیم بهتر هست

    رای‌ها: 12 10.2%
  • راضیم - همونی هست که انتظار داشتم

    رای‌ها: 52 44.1%
  • ناراضیم - رشته مورد انتظارم بهتر بود

    رای‌ها: 15 12.7%
  • ناراضیم -گرچه رشته ای که قبول شدم بهتر هست

    رای‌ها: 9 7.6%

  • رای‌دهندگان
    118
پاسخ : نتایج کنکور ۹۱

منم بعد یک روز..........
......................................................................
نارضایتی یعنی تفاوت انتظار با واقعیت
به نظر من خیلی هم خوبه اصولا از خود راضی بودن صفت بدی (مگه نه؟)
.
.
اما الان این مهمه که ما هر رتبه ای که اوردیم حتی خیلی هم فرق داشته باشه با انتظارمون(مثل من)
باید بهش افتخار کنیم.....
چون نتیجه یک سال زحمتمونه.....

o.k

مثل من فکر میکنی نمیشه بهش افتخار کرد
.
.
.
یه لحظه چشمتو ببند.....یک میلیون نفر کنکور دادن
میدونی الان چند صد هزار نفر حسرت رتبتو میخورن....
چند نفر همین الان دارن گریه میکنن که ای کاش رتبه تو اورده بودن....

.
.
.
خب
الان میگی این حقت نبود
.
.
حقم داری تازه 18 سالته خیلی وقت داری خودتو اثبات کنی...
.
.
اگه فکر میکنی حقتو باید بگیری خب بگیر
از همین الان
بگو که می خوای رتبه برتر فوق لیسانس بشی
از همین الان تصمیم بگیر رتبه برتر علوم پایه کشور بشی
.
.
.
.
.
البته اگه فکر میکنی همینه!
یعنی همه چی رتبه است......من که فکر نمی کنم.......
................................................
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
همیشه (حتی 2 ساعت قبل از نتایج) که با بچه ها حرف میزدیم میگفتم 500-600 اما میخوام کرمان بمونم

اما حالا هم هیچی تغییر نکرده
پس با افتخار و نارضایتی شدید!!!:
1700 منطقه!
 
پاسخ : نتایج کنکور ۹۱

دوستان چرا ملاك نمره شد
چرا فكر ميكني با نشستن سر جلسه و بلند شدن بعد از 250دقيقه همه چي تمامه
اگه راضي نيستين دوباره تلاش كنين وگرنه با همين رتبه به همه چي ميرسيم
با رضايت تمام 18000 منطقه چون ميدونم در آينده چيزاي بهتري در انتظارمه
 
پاسخ : نتایج کنکور ۹۱

من نبودم نمی‌دونم چیا گفته شده دقیقا، فقط اشاره کنم که پردیس پاشاخانلو که رتبه‌ی سوم شد از <a href="http://www.sampadia.com/forum/index.php?action=profile;u=1120">کاربرای سایت </a> بود.
 
پاسخ : نتایج کنکور ۹۱

منم می دونم ک یه بنده خدایی ک حالا شاید نخواد اسمشو بگم رتبه ی ۱۷ کنکور تجربی شد هم هاشمی نژاد ۱ مشهد بود....
 
پاسخ : نتایج کنکور ۹۱

آقای بنیسی، حرفاتون قشنگ بود. ولی شعاره بنظرم. ببخشیدا!
وقتی حتی واسه پدر و مادرت شخصیتت میشه همون عدد، با خوندن این جملات فقط حرصت درمیاد! :|
 
پاسخ : نتایج کنکور ۹۱

به نقل از ثنــــــــــا :
فرزانه گزینه دو میداده.
دوسالم جهشی خونده
به نقل از نــيما :
جالبه ! سیاوش مهران هم 2 سال جهشی خونده بود !! :))
آقا رمز موفقیت و رتبه ی 1 توی رشته ی تجربی شناسایی شد . :))
عاغا پس منم كه 2 سال جهشي خوندم دوسال ديگه ميام اون بالا گزينه 1 تا 10 و ميزنم؟!؟
خدا كنه اينجوري كه شما ميگين باشه! ;D
 
پاسخ : نتایج کنکور ۹۱

به نقل از آیدا-ق :
میشه لطفا این کسایی که 1-10 شدن بیان بگن؟؟؟ خب چرا میترسین بیاین خودتون رو معرفی کنین دیگه!

اعتراف : منم زدم یه دفعه جو گیر شدم ... :)

آرزو بر جوانان عیب نیس ..
 
به نقل از فهــیم :
آقای بنیسی، حرفاتون قشنگ بود. ولی شعاره بنظرم. ببخشیدا!
وقتی حتی واسه پدر و مادرت شخصیتت میشه همون عدد، با خوندن این جملات فقط حرصت درمیاد! :|
شعار:
شعار کلمات و جمله های کوتاهی هستن که ما رو یاد یه واقعیت بزرگ میندازن.....
یه سرباز (نازی یا حالا هرچی) با یه کلمه احساساتش قلیان پیدا میکنه
یا خیلی مثال های دیگه....
اما اون چیزی که الان تو ذهن ما تداعی میشه:
شعار نده!:
یعنی همون کلمات کوتاه و زیبا اما لینک نمیشه به یه واقعیت بزرگ:
مثلا تجدید میثاق با آرمان های امام راحل:
خیلی حرف عمیقیه اما اون واقعیتی که تداعی میشه اینه که چند نفر رفتن حرم امام گل گذاشتن.....
:::::::::://///::::::::::////:::::
بازم میگم: اگه این عدد اون چیزی نیست که میخوان
میشه برای فوق لیسانس و علوم پایه اون عددی که میخوای رو به همه نشون بدی که قطعا اون چیزی از این کنکور کم نداره....
::::::::::::::::::::::::::::::::
 
پاسخ : نتایج کنکور ۹۱

این چَن صفحه اخیرو خوندم بعد یه چیزو فقد نفهمیدم درست ;D
الان مثلن یه فردی ی رتبه بد میاره تو کنکور
بعد الان این ارشدو اینا رو توضیح بدین ینی ی چیزی مث کنکوره باز دوباره ؟
بعد ینی راهی هس که مثلن اون فرد بعدا بتونه ب دانشگاهی بهتر بره یا نه ؟ توضیح بدید آقاع اینا رو ;D ترجیحا برا تجربی

2- میشه هم تجربی هم ریاضی کنکور بدی؟؟ ;D :-"

مثلن یه وقتی بشه بیان بگن عَ فایربال تک رقمی شده 8-^

 
  • لایک
امتیازات: MePeR
پاسخ : نتایج کنکور ۹۱

به نقل از FireBall.II :
این چَن صفحه اخیرو خوندم بعد یه چیزو فقد نفهمیدم درست ;D
الان مثلن یه فردی ی رتبه بد میاره تو کنکور
بعد الان این ارشدو اینا رو توضیح بدین ینی ی چیزی مث کنکوره باز دوباره ؟
بعد ینی راهی هس که مثلن اون فرد بعدا بتونه ب دانشگاهی بهتر بره یا نه ؟ توضیح بدید آقاع اینا رو ;D ترجیحا برا تجربی
خب آره دیگه. تو 7 سال هرجا خواستی مدرک پزشکیو میگیری(حتی آزاد) و بعد امتحان تخصصه. اونو با توجه به نمره ت فک کنم و تخصصی که میخوای هر جای دیگه که اوردی قبولی. ربطی نداره به 7 سال عمومیت.

2.نه دیگه حق شرکت تو یک رشته بین ریاضی و تجربی و انسانی داری.
 
پاسخ : نتایج کنکور ۹۱

من ی سوال بپرسم؟
داروسازی وقتی 7 سال میخونی بعدش تا کجا راه داره؟
از چند نفر پرسیدم گفتن ته داروسازی همون 7 ساله!
 
پاسخ : نتایج کنکور ۹۱

دارو هر دانشگاهی با دانشگاهای دیگه فرق داره
درسش 5 ساله
اماا پایان نامشه که طول میکشه
 
پاسخ : نتایج کنکور ۹۱

به نقل از ~DREAM~ :
من ی سوال بپرسم؟
داروسازی وقتی 7 سال میخونی بعدش تا کجا راه داره؟
از چند نفر پرسیدم گفتن ته داروسازی همون 7 ساله!
من اینو پیدا کردم

گرايش هاي تخصصي رشته‌ داروسازي

بر خلاف تصور عامه، داروسازي داراي گرايش‌هاي تخصصي متعددي مي‌باشد كه برگرفته از ماهيت چند بعدي اين رشته و ارتباط تنگاتنگ آن با علوم پايه نظير شيمي، فيزيك، زيست شناسي و علوم باليني مي‌باشد. دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند پس از اتمام دوره عمومی، در یکی از این گرایش‌ها به ادامه تحصیل بپردازند.

1. شيمي دارويي (Pharmaceutical Chemistry) :
اين رشته تخصصي كه در قالب دوره‌هاي آموزشی- پژوهشي منجر به مدرك Ph.D. در سطح دنيا ارائه مي‌شود، از پايه‌اي‌ترين گرايش‌‌هاي تخصصي داروسازي محسوب مي‌گردد. هدف اصلي در اين دوره تربيت متخصصين با دانش قوي شيمي و به ويژه شيمي آلي مي‌باشد، تا با آگاهي از ساختار شيميايي تركيبات دارويي و گروه‌هاي عاملي فعال موجود در ساختمان آنها و با كسب مهارت در زمينه تجزيه و تحليل واكنش‌هاي شيميايي تركيبات و ارتباط نوع ساختار شيميايي آنها با فعاليت‌هاي بيولوژيك بدن انسان، نسبت به طراحي، تركيب، استخراج و شناسايي مواد موثره دارويي اقدام نمايند.
دستياران اين رشته تخصصي در طول تحصيل از توانمندي‌هاي لازم براي كار با ابزارهاي پيشرفته آزمايشگاهي و دستگاه‌هاي متعدد آناليز داروها نیز برخوردار مي‌شوند.

2. مفردات پزشكي (Pharmacognosy) :
اين رشته تخصصي نيز در قالب دوره‌هاي آموزشی– پژوهشي منجر به مدرك Ph.D. در سطح دنيا ارائه مي‌شود.
در اين رشته تخصصي، هدف تربيت متخصصين آگاه به خواص مواد موثره دارويي با منشاء طبيعي به ويژه گياهان دارويي مي‌باشد. كسب دانش لازم در شناسايي گياهان دارويي، اجزايي از آنها كه داراي خاصيت دارويي مي‌باشد، استخراج و شناسايي مواد موثره موجود در قسمت‌هاي مختلف گياهان از جمله مهارت‌هايي است كه فارغ‌التحصيلان اين دوره تخصصي به كسب آن‌ها نايل مي‌شوند. دستياران اين رشته تخصصي در طول تحصيل با گياهان دارويي بومي (فلور گياهي) كشورمان و شرايط اقليمي خاص مورد نياز براي رشد گونه‌هاي خاص آنها كه داراي كيفيت مناسب از نظر تركيب اجزا موثر دارويي مي‌باشند نيز آشنا مي‌شوند.

3. سم‌شناسي (Toxicology) :
اين رشته تخصصي از جمله دوره‌هاي تخصصي منجر به مدرك Ph.D. مي‌باشد كه علاوه بر فارغ‌التحصيلان داروسازي،‌ فارغ ‌التحصيلان دوره‌هاي كارشناسي ارشد سم‌شناسي نيز مي‌توانند در آن ادامه تحصيل دهند. دانشجويان در اين دوره ضمن آشنايي با عناصر و تركيبات سمي غير دارويي كه بشر امروزي در خطر بالقوه ويا بالفعل تماس با آنها قرار دارد، با مسموميت‌هاي ناشی از ترکیبات دارويي نيز آشنا مي‌گردند. علایم ناشي از تماس تركيبات سمي و يا دوزهاي بالاي تركيبات دارويي كه مي‌توانند توسط بيماران يا افراد غير بيمار به عمد و يا سهواً مصرف شوند و روش‌هاي سم‌زدايي و درمان حمايتي يا علامتي اين نوع مسموميت‌ها از جمله دانش و مهارت‌هايي است كه در اين دوره تخصصي به دستياران آموزش داده مي‌شود.
افزون بر اين‌ها، دستياران اين دوره تخصصي با روش‌هاي رايج آزمايشات In vivo و In vitro جهت ارزيابي اثرات و عوارض سمي آنها در سطح سلولي و اندام‌ها، كه از جمله مراحل بسيار مهم در مطالعات فارماكولوژيك پیش از ورود دارو به عرصه‌هاي كارآزمايي‌هاي باليني(Clinical Trials) مي‌باشند،‌ آشنا مي‌شوند.

4. داروشناسي (Pharmacology) :
اين رشته تخصصي (Ph.D.) در ارتباط بسيار تنگاتنگ با رشته سم‌شناسي مي‌باشد. با اين تفاوت كه تمركز عمده آن بر روي بررسي اثرات و عوارض داروها بر اساس مطالعات In vitro و يا In vivo مي‌باشد. دستياران در طول اين دوره تخصصي با جديدترين روش‌هاي تعيين دوزهاي موثر تركيبات دارويي و مكانيسم اثر آنها و همچنین با روش‌هاي پيشرفته مدل‌سازي اثرات مورد انتظار داروها در حيوانات، و نیز سطح سلول‌ها و اندام‌هاي هدف آشنا مي‌گردند. فارغ‌التحصيلان اين رشته تخصصي از دانش بسيار بالايي در رابطه با داروها، مكانيسم اثر، عوارض و تداخلات احتمالي اثرات داروهاي مختلف برخوردار مي‌باشند.


5. فارماسيوتيكس (Pharmaceutics) :
در اين رشته تخصصي (Ph.D.) كه در كشور ما با عنوان رشته تخصصي"داروسازي" نيز شناخته مي‌شود، هدف تبديل مواد موثره دارويي به يك شكل دارويي مناسب و قابل مصرف توسط انسان مي‌باشد، به گونه‌اي كه پس از مصرف دارو توسط بيمار حداكثر مقدار ماده موثره دارويي بتواند در دسترس عضو يا اندام هدف قرار گيرد. آشنايي با روش‌های ارزيابي كيفيت فرمولاسيون‌هاي دارويي، سامانه‌هاي نوين و پيشرفته دارورساني، شرايط مناسب نگهداري و بسته‌بندي‌هاي دارويي و نيز توجه به مدل‌هاي ارزيابي ويژگي‌هاي فارماكوكينتيكي داروها در بدن انسان از جمله مهارت‌هايي است كه دستياران اين دوره تخصصي به كسب آنها نايل گرديده و مي‌توانند نقش پويايي در ارتقا كيفي صنعت دارويي كشور ايفا نمايند.

6. داروسازي باليني (Clinical Pharmacy) :
اين رشته تخصصي يكي از رشته‌هاي نوپا در كشور ما مي‌باشد كه با توجه به ماهيت باليني اين گرايش، دوره آموزش آن به صورت دوره‌تخصصي باليني مشابه دستياران تخصصي رشته پزشكي طراحي گرديده است. البته بر خلاف دوره‌هاي دستياري پزشكي، دستياران داروسازي باليني مي‌بايست يك سري دروس مرتبط با پزشكي نظير فيزيوپاتولوژي، فارماکواپیدمیولوژی، سم‌شناسی بالینی، فارماکوکینتیک بالینی و... را در قالب یک دوره 5/1 تا 2 ساله پیش از حضور در بخش‌هاي باليني مراكز بيمارستاني بگذرانند. هدف اين دوره‌تخصصي تربيت متخصصين‌ مسلح به اطلاعات كاربردي داروها كه مهارت لازم براي ارائه خدمات و مراقبت‌هاي دارويي (Pharmaceutical care) در مراكز بيمارستاني و بخش‌هاي باليني را دارا هستند، مي‌باشد. فارغ‌التحصيلان اين دوره مشاوراني مطمئن براي پزشكان و اعضای تيم درمان و نيز بيماران مي‌باشند.
دستياران اين دوره تخصصي مهارت‌هاي لازم براي برقراري ارتباط موثر با بيمار و تيم درمان، پايش اثرات و عوارض داروها در بيماران، شناخت تداخلات رايج و مهم دارويي شامل تداخلات دارو – دارو، دارو – غذا و دارو– بيماري، راه‌هاي پيشگيري يا كنترل آنها و همچنین روش‌هاي تنظيم دوزهاي مناسب دارويي را در طول دوره تحصيل خود كسب مي‌نمايند.

7. بيوتكنولوژي دارويي (Pharmaceutical Biotechnology) :
اين رشته تخصصي (Ph.D.) نيز از جمله دوره‌هاي تخصصي نوپا در كشور ما مي‌باشد. اگر چه موضوعات مورد توجه در اين دوره تخصصي قبلاً در بطن ساير گرايش‌هاي تخصصي داروسازي مورد عنايت بوده است، ولی با توجه به پيشرفت سريع آن به ويژه در دهه 1980 و 1990 ميلادي، امروزه به عنوان يكي از برجسته‌ترين رشته‌هاي تخصصي داروسازي كه نيازمند فن‌آوري پيچيده و پيشرفته‌اي مي‌باشد، مطرح است. در اين دوره تخصصي هدف كسب دانش و مهارت لازم براي بهره‌برداري از علوم سلولي- مولكولي، ميكروبيولوژي و ژنتيك جهت ساخت و توليد انبوه مواد موثره دارويي مي‌باشد. بهره‌برداري از ميكروارگانیسم‌هايي نظير باكتري‌ها و قارچ‌ها به عنوان كارخانجات طبيعي توليدداروها و يا به كارگيري ميكروارگانيسم‌ها در مهار و كنترل بيماري‌ها از جمله مباحث مورد توجه در اين رشته تخصصي مي‌باشند.

8. داروسازي هسته‌اي يا راديوفارماسي (Nuclear Pharmacy) :
اين دوره تخصصي (Ph.D.) در حال حاضر توسط دانشكده داروسازي تهران و با همكاري سازمان انرژي اتمي و اخيراً توسط دانشكده داروسازي ساري، برگزار مي‌شود. در طي اين دوره دستياران با راديوداروها، روش‌هاي شناسايي (Detect) و سنجش آنها، روش توليد راديوداروها (Labling) و كاربرد راديوداروها در تشخيص، درمان و يا پيشگيري از بيماري‌ها آشنا شده و مهارت‌هاي مرتبط با به كارگيري و كار با آنها را كسب مي‌نمايند. به لحاظ ماهيت خاص اين دوره‌ تخصصي،‌ دانشجويان با تكنولوژي‌هاي پيشرفته مربوط به بكارگيري و تماس با راديوایزوتوپ‌ها آشنا مي‌شوند.

9. اقتصاد و مديريت دارو (Pharmaceutical Administration and Pharmacoeconomics) :
اين دوره تخصصي (Ph.D.) كه با همت اساتيد دانشكده داروسازي شهيد بهشتي راه‌اندازي گرديد، در حال حاضر تنها توسط اين دانشكده و دانشكده داروسازي تهران ارائه مي‌شود. رسالت اين رشته، تربيت متخصصين كارآمد با توانمندي‌هاي مديريتي در شناسايي و حل مشكلات نظام دارويي كشور و ارتقاء سطح ارائه خدمات نظام سلامت با مديريت صحيح منابع مالي در دسترس مي‌باشد. در طي اين دوره، دانشجو با مباحث مختلف مربوط به اقتصاد داروئي و مديريت مالي و ساير مباحث مرتبط با رشته آشنا خواهد شد.


• علاوه بر تخصص‌هاي فوق‌الذكر كه در كشور ما داير مي‌باشند، با توجه به پيشرفت شگرفي كه علم داروسازي در سطح جهان با آن روبروست، گرايش‌هاي تخصصي جديدتري نيز راه‌اندازي و در حال اجرا مي‌باشند كه از جمله آنها مي‌توان به فارماكواپيدميولوژي، فارماكوژنتيك، ايمونوفارماكولوژي و مديريت دارويي ( Pharmaceutical management) اشاره كرد.

• آزمون دوره‌هاي پذيرش دستيار رشته‌هاي مختلف داروسازي معمولاً در تيرماه هر سال برگزار گشته و قبول شدگان از مهرماه همان سال دوره‌خود را شروع مي‌نمايند. (تا پیش از سال 1385 اين آزمون در اسفندماه برگزار مي‌شد). شرايط عمومي و اختصاصي شركت در اين آزمون‌ها نيز همه ساله چند ماه پیش از برگزاري آزمون از طريق دبيرخانه شوراي آموزش داروسازي و تخصصي اعلام مي‌گردد.

• آزمون دستياري از دو بخش امتحان كتبي و مصاحبه تشكيل مي‌شود كه به ترتيب 80% و 20% امتياز آزمون از اين دو بخش كسب مي‌گردد. در بخش مصاحبه به معدل دوره‌ عمومي، تناسب پايان‌نامه دوره عمومي با دوره تخصصي انتخاب شده، تعداد مقالات يا احتمالاً مشاركت در تأليف و ترجمه كتب، سطح زبان انگليسي (و يا آشنايي با ساير زبان‌هاي رايج بين‌المللي)، فعاليت‌هاي فوق برنامه در طول دوران دانشجويي يا ساير خصوصيات برجسته فردي و نيز ميزان علاقه و انگيزه داوطلب براي ادامه تحصيل توجه مي‌شود.

1. نانوفناوري دارويي (Pharmaceutical Nanotechnology) :
اين رشته (Ph.D.) نيز كه به تازگي در كشور راه‌اندازي شده است، با هدف تربيت متخصصين كارآمد در عرصه نانوفناوري دارويي در راستاي خودكفايي كشور در توليد محصولات نانوزيست فناوري و اشتغال آنها در مراكز علمي و دانشگاهي كشور، مراكز تحقيقاتي پزشكي – دارويي و صنايع داروئي طراحي شده است. در طول اين دوره دانشجو با مباحث گوناگوني نظير بيولوژي سلولي مولكولي پيشرفته، نانوبيو مواد، كشت سلول و بافت، Nanomedicine، فارماكوكينتيك پيشرفته، ژن

2. كنترل دارو (Control of Pharmaceuticals) :
اين رشته (Ph.D.) كه به تازگي در كشور راه‌اندازي شده است، با هدف تربيت متخصصين كارامد در زمينه كنترل كيفيت انواع مواد اوليه و فرآورده‌هاي دارويي و همچنين بهداشتي – آرايشي، جهت ارائه خدمت در صنايع داروسازي و بهداشتي – آرايشي، آزمايشگاه‌هاي كنترل كيفيت فرآورده‌هاي دارويي سراسر كشور و همچنين مراكز تحقيقاتي كشور، طراحي شده است. در طي اين دوره مباحث گوناگوني شامل كنترل ميكروبي داروها، كنترل كيفيت زيست داروها، ايمني دارو، كنترل فيزيكوشيميايي پيشرفته مواد و فرآورده‌هاي دارويي، طراحي و معتبرسازي روش‌ها و تجهيزات آناليز، كينتيك شيميايي و پايداري مواد و فراورده‌هاي دارويي و همچنين كنترل و تضمين كيفيت مواد و فرآورده‌هاي دارويي به دانشجويان آموزش داده مي‌شود.

فلوشيب Fellowship يا Post Doctoral در تخصص‌هاي داروسازي
فلوشيب معادل دوره‌هاي کسب مهارت‌های فوق تخصصي در رشته‌هاي باليني پزشكي مي‌باشد. در حال حاضر دوره‌هايي تحت عنوان فلوشيب براي متخصصين داروسازي وجود ندارد (به استثناء متخصصين داروسازي باليني كه براي آنها اين دوره‌هاي فوق تخصصي به منظور كسب مهارت و تجربه در يك زمينه خاص در كشور آمريكا تعريف شده است). مي‌توان گفت معادل دوره فلوشيپ در رشتة داروسازي، دوره‌هاي Post Doc. يا فوق دكترا مي‌باشد. به اين ترتيب كه پس از اخذ Ph.D.، علاقمندان مي‌توانند تجارب و مهارت‌هاي بيشتري را در يك زمينه خاص به دست آورند. طول اين دوره‌ها معمولاً بين 1 تا 2 سال مي‌باشد كه به هيچ مدرك دانشگاهي خاصي منجر نمي‌شوند، بلكه صرفاً تجارب شخصي را در يك زمينه خاص ارتقا مي‌دهند. طي اين دوره‌ها، امتياز ويژه‌اي به هنگام درخواست پست‌ها يا مشاغل دانشگاهي يا غير دانشگاهي مرتبط در كشورهاي پيشرفته دارا مي‌باشد.



اینجور که نوشته دوره س همش! تحصیلاتش دانشگاهی حساب میشه یا نه نمیدونم.
+فک کنم سوالتو تو یه پست مربوط تر بپرسی بهتر نتیجه بگیریhttp://www.sampadia.com/forum/index.php/topic,92575.msg853934.html#msg853934
 
پاسخ : نتایج کنکور ۹۱

فک کنم شعار جمله ایه که برای برانگیختن احساسات شنونده به کار میره. :|

تا اون لحظه ای که اونو نوشتم غصم فقط رتبه خودم بود.
الان ناراحتم واسه اکثر همکلاسیام که اصلا وضعیتشون قابل باور نیست. اصلا!

و در حیرتم از یکی که ترازای آزموناش مثل من بود و الان رتبش شده زیر 200 و من که زیر 1000 هم نشدم. تف به این زندگی! :-<
 
پاسخ : نتایج کنکور ۹۱

پس من سرم کلاه رفته یک سال جهشی خوندم :))
اگه دوسال خونده بودم مث فرزانه و سروش (چ خودمونی :-") سه سال دیگه میومدم 1تا 10 میزدم :-"
 
پاسخ : نتایج کنکور ۹۱

به نقل از "نیلوفر" :
من اینو پیدا کردم

گرايش هاي تخصصي رشته‌ داروسازي

بر خلاف تصور عامه، داروسازي داراي گرايش‌هاي تخصصي متعددي مي‌باشد كه برگرفته از ماهيت چند بعدي اين رشته و ارتباط تنگاتنگ آن با علوم پايه نظير شيمي، فيزيك، زيست شناسي و علوم باليني مي‌باشد. دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند پس از اتمام دوره عمومی، در یکی از این گرایش‌ها به ادامه تحصیل بپردازند.

1. شيمي دارويي (Pharmaceutical Chemistry) :
اين رشته تخصصي كه در قالب دوره‌هاي آموزشی- پژوهشي منجر به مدرك Ph.D. در سطح دنيا ارائه مي‌شود، از پايه‌اي‌ترين گرايش‌‌هاي تخصصي داروسازي محسوب مي‌گردد. هدف اصلي در اين دوره تربيت متخصصين با دانش قوي شيمي و به ويژه شيمي آلي مي‌باشد، تا با آگاهي از ساختار شيميايي تركيبات دارويي و گروه‌هاي عاملي فعال موجود در ساختمان آنها و با كسب مهارت در زمينه تجزيه و تحليل واكنش‌هاي شيميايي تركيبات و ارتباط نوع ساختار شيميايي آنها با فعاليت‌هاي بيولوژيك بدن انسان، نسبت به طراحي، تركيب، استخراج و شناسايي مواد موثره دارويي اقدام نمايند.
دستياران اين رشته تخصصي در طول تحصيل از توانمندي‌هاي لازم براي كار با ابزارهاي پيشرفته آزمايشگاهي و دستگاه‌هاي متعدد آناليز داروها نیز برخوردار مي‌شوند.

2. مفردات پزشكي (Pharmacognosy) :
اين رشته تخصصي نيز در قالب دوره‌هاي آموزشی– پژوهشي منجر به مدرك Ph.D. در سطح دنيا ارائه مي‌شود.
در اين رشته تخصصي، هدف تربيت متخصصين آگاه به خواص مواد موثره دارويي با منشاء طبيعي به ويژه گياهان دارويي مي‌باشد. كسب دانش لازم در شناسايي گياهان دارويي، اجزايي از آنها كه داراي خاصيت دارويي مي‌باشد، استخراج و شناسايي مواد موثره موجود در قسمت‌هاي مختلف گياهان از جمله مهارت‌هايي است كه فارغ‌التحصيلان اين دوره تخصصي به كسب آن‌ها نايل مي‌شوند. دستياران اين رشته تخصصي در طول تحصيل با گياهان دارويي بومي (فلور گياهي) كشورمان و شرايط اقليمي خاص مورد نياز براي رشد گونه‌هاي خاص آنها كه داراي كيفيت مناسب از نظر تركيب اجزا موثر دارويي مي‌باشند نيز آشنا مي‌شوند.

3. سم‌شناسي (Toxicology) :
اين رشته تخصصي از جمله دوره‌هاي تخصصي منجر به مدرك Ph.D. مي‌باشد كه علاوه بر فارغ‌التحصيلان داروسازي،‌ فارغ ‌التحصيلان دوره‌هاي كارشناسي ارشد سم‌شناسي نيز مي‌توانند در آن ادامه تحصيل دهند. دانشجويان در اين دوره ضمن آشنايي با عناصر و تركيبات سمي غير دارويي كه بشر امروزي در خطر بالقوه ويا بالفعل تماس با آنها قرار دارد، با مسموميت‌هاي ناشی از ترکیبات دارويي نيز آشنا مي‌گردند. علایم ناشي از تماس تركيبات سمي و يا دوزهاي بالاي تركيبات دارويي كه مي‌توانند توسط بيماران يا افراد غير بيمار به عمد و يا سهواً مصرف شوند و روش‌هاي سم‌زدايي و درمان حمايتي يا علامتي اين نوع مسموميت‌ها از جمله دانش و مهارت‌هايي است كه در اين دوره تخصصي به دستياران آموزش داده مي‌شود.
افزون بر اين‌ها، دستياران اين دوره تخصصي با روش‌هاي رايج آزمايشات In vivo و In vitro جهت ارزيابي اثرات و عوارض سمي آنها در سطح سلولي و اندام‌ها، كه از جمله مراحل بسيار مهم در مطالعات فارماكولوژيك پیش از ورود دارو به عرصه‌هاي كارآزمايي‌هاي باليني(Clinical Trials) مي‌باشند،‌ آشنا مي‌شوند.

4. داروشناسي (Pharmacology) :
اين رشته تخصصي (Ph.D.) در ارتباط بسيار تنگاتنگ با رشته سم‌شناسي مي‌باشد. با اين تفاوت كه تمركز عمده آن بر روي بررسي اثرات و عوارض داروها بر اساس مطالعات In vitro و يا In vivo مي‌باشد. دستياران در طول اين دوره تخصصي با جديدترين روش‌هاي تعيين دوزهاي موثر تركيبات دارويي و مكانيسم اثر آنها و همچنین با روش‌هاي پيشرفته مدل‌سازي اثرات مورد انتظار داروها در حيوانات، و نیز سطح سلول‌ها و اندام‌هاي هدف آشنا مي‌گردند. فارغ‌التحصيلان اين رشته تخصصي از دانش بسيار بالايي در رابطه با داروها، مكانيسم اثر، عوارض و تداخلات احتمالي اثرات داروهاي مختلف برخوردار مي‌باشند.


5. فارماسيوتيكس (Pharmaceutics) :
در اين رشته تخصصي (Ph.D.) كه در كشور ما با عنوان رشته تخصصي"داروسازي" نيز شناخته مي‌شود، هدف تبديل مواد موثره دارويي به يك شكل دارويي مناسب و قابل مصرف توسط انسان مي‌باشد، به گونه‌اي كه پس از مصرف دارو توسط بيمار حداكثر مقدار ماده موثره دارويي بتواند در دسترس عضو يا اندام هدف قرار گيرد. آشنايي با روش‌های ارزيابي كيفيت فرمولاسيون‌هاي دارويي، سامانه‌هاي نوين و پيشرفته دارورساني، شرايط مناسب نگهداري و بسته‌بندي‌هاي دارويي و نيز توجه به مدل‌هاي ارزيابي ويژگي‌هاي فارماكوكينتيكي داروها در بدن انسان از جمله مهارت‌هايي است كه دستياران اين دوره تخصصي به كسب آنها نايل گرديده و مي‌توانند نقش پويايي در ارتقا كيفي صنعت دارويي كشور ايفا نمايند.

6. داروسازي باليني (Clinical Pharmacy) :
اين رشته تخصصي يكي از رشته‌هاي نوپا در كشور ما مي‌باشد كه با توجه به ماهيت باليني اين گرايش، دوره آموزش آن به صورت دوره‌تخصصي باليني مشابه دستياران تخصصي رشته پزشكي طراحي گرديده است. البته بر خلاف دوره‌هاي دستياري پزشكي، دستياران داروسازي باليني مي‌بايست يك سري دروس مرتبط با پزشكي نظير فيزيوپاتولوژي، فارماکواپیدمیولوژی، سم‌شناسی بالینی، فارماکوکینتیک بالینی و... را در قالب یک دوره 5/1 تا 2 ساله پیش از حضور در بخش‌هاي باليني مراكز بيمارستاني بگذرانند. هدف اين دوره‌تخصصي تربيت متخصصين‌ مسلح به اطلاعات كاربردي داروها كه مهارت لازم براي ارائه خدمات و مراقبت‌هاي دارويي (Pharmaceutical care) در مراكز بيمارستاني و بخش‌هاي باليني را دارا هستند، مي‌باشد. فارغ‌التحصيلان اين دوره مشاوراني مطمئن براي پزشكان و اعضای تيم درمان و نيز بيماران مي‌باشند.
دستياران اين دوره تخصصي مهارت‌هاي لازم براي برقراري ارتباط موثر با بيمار و تيم درمان، پايش اثرات و عوارض داروها در بيماران، شناخت تداخلات رايج و مهم دارويي شامل تداخلات دارو – دارو، دارو – غذا و دارو– بيماري، راه‌هاي پيشگيري يا كنترل آنها و همچنین روش‌هاي تنظيم دوزهاي مناسب دارويي را در طول دوره تحصيل خود كسب مي‌نمايند.

7. بيوتكنولوژي دارويي (Pharmaceutical Biotechnology) :
اين رشته تخصصي (Ph.D.) نيز از جمله دوره‌هاي تخصصي نوپا در كشور ما مي‌باشد. اگر چه موضوعات مورد توجه در اين دوره تخصصي قبلاً در بطن ساير گرايش‌هاي تخصصي داروسازي مورد عنايت بوده است، ولی با توجه به پيشرفت سريع آن به ويژه در دهه 1980 و 1990 ميلادي، امروزه به عنوان يكي از برجسته‌ترين رشته‌هاي تخصصي داروسازي كه نيازمند فن‌آوري پيچيده و پيشرفته‌اي مي‌باشد، مطرح است. در اين دوره تخصصي هدف كسب دانش و مهارت لازم براي بهره‌برداري از علوم سلولي- مولكولي، ميكروبيولوژي و ژنتيك جهت ساخت و توليد انبوه مواد موثره دارويي مي‌باشد. بهره‌برداري از ميكروارگانیسم‌هايي نظير باكتري‌ها و قارچ‌ها به عنوان كارخانجات طبيعي توليدداروها و يا به كارگيري ميكروارگانيسم‌ها در مهار و كنترل بيماري‌ها از جمله مباحث مورد توجه در اين رشته تخصصي مي‌باشند.

8. داروسازي هسته‌اي يا راديوفارماسي (Nuclear Pharmacy) :
اين دوره تخصصي (Ph.D.) در حال حاضر توسط دانشكده داروسازي تهران و با همكاري سازمان انرژي اتمي و اخيراً توسط دانشكده داروسازي ساري، برگزار مي‌شود. در طي اين دوره دستياران با راديوداروها، روش‌هاي شناسايي (Detect) و سنجش آنها، روش توليد راديوداروها (Labling) و كاربرد راديوداروها در تشخيص، درمان و يا پيشگيري از بيماري‌ها آشنا شده و مهارت‌هاي مرتبط با به كارگيري و كار با آنها را كسب مي‌نمايند. به لحاظ ماهيت خاص اين دوره‌ تخصصي،‌ دانشجويان با تكنولوژي‌هاي پيشرفته مربوط به بكارگيري و تماس با راديوایزوتوپ‌ها آشنا مي‌شوند.

9. اقتصاد و مديريت دارو (Pharmaceutical Administration and Pharmacoeconomics) :
اين دوره تخصصي (Ph.D.) كه با همت اساتيد دانشكده داروسازي شهيد بهشتي راه‌اندازي گرديد، در حال حاضر تنها توسط اين دانشكده و دانشكده داروسازي تهران ارائه مي‌شود. رسالت اين رشته، تربيت متخصصين كارآمد با توانمندي‌هاي مديريتي در شناسايي و حل مشكلات نظام دارويي كشور و ارتقاء سطح ارائه خدمات نظام سلامت با مديريت صحيح منابع مالي در دسترس مي‌باشد. در طي اين دوره، دانشجو با مباحث مختلف مربوط به اقتصاد داروئي و مديريت مالي و ساير مباحث مرتبط با رشته آشنا خواهد شد.


• علاوه بر تخصص‌هاي فوق‌الذكر كه در كشور ما داير مي‌باشند، با توجه به پيشرفت شگرفي كه علم داروسازي در سطح جهان با آن روبروست، گرايش‌هاي تخصصي جديدتري نيز راه‌اندازي و در حال اجرا مي‌باشند كه از جمله آنها مي‌توان به فارماكواپيدميولوژي، فارماكوژنتيك، ايمونوفارماكولوژي و مديريت دارويي ( Pharmaceutical management) اشاره كرد.

• آزمون دوره‌هاي پذيرش دستيار رشته‌هاي مختلف داروسازي معمولاً در تيرماه هر سال برگزار گشته و قبول شدگان از مهرماه همان سال دوره‌خود را شروع مي‌نمايند. (تا پیش از سال 1385 اين آزمون در اسفندماه برگزار مي‌شد). شرايط عمومي و اختصاصي شركت در اين آزمون‌ها نيز همه ساله چند ماه پیش از برگزاري آزمون از طريق دبيرخانه شوراي آموزش داروسازي و تخصصي اعلام مي‌گردد.

• آزمون دستياري از دو بخش امتحان كتبي و مصاحبه تشكيل مي‌شود كه به ترتيب 80% و 20% امتياز آزمون از اين دو بخش كسب مي‌گردد. در بخش مصاحبه به معدل دوره‌ عمومي، تناسب پايان‌نامه دوره عمومي با دوره تخصصي انتخاب شده، تعداد مقالات يا احتمالاً مشاركت در تأليف و ترجمه كتب، سطح زبان انگليسي (و يا آشنايي با ساير زبان‌هاي رايج بين‌المللي)، فعاليت‌هاي فوق برنامه در طول دوران دانشجويي يا ساير خصوصيات برجسته فردي و نيز ميزان علاقه و انگيزه داوطلب براي ادامه تحصيل توجه مي‌شود.

1. نانوفناوري دارويي (Pharmaceutical Nanotechnology) :
اين رشته (Ph.D.) نيز كه به تازگي در كشور راه‌اندازي شده است، با هدف تربيت متخصصين كارآمد در عرصه نانوفناوري دارويي در راستاي خودكفايي كشور در توليد محصولات نانوزيست فناوري و اشتغال آنها در مراكز علمي و دانشگاهي كشور، مراكز تحقيقاتي پزشكي – دارويي و صنايع داروئي طراحي شده است. در طول اين دوره دانشجو با مباحث گوناگوني نظير بيولوژي سلولي مولكولي پيشرفته، نانوبيو مواد، كشت سلول و بافت، Nanomedicine، فارماكوكينتيك پيشرفته، ژن

2. كنترل دارو (Control of Pharmaceuticals) :
اين رشته (Ph.D.) كه به تازگي در كشور راه‌اندازي شده است، با هدف تربيت متخصصين كارامد در زمينه كنترل كيفيت انواع مواد اوليه و فرآورده‌هاي دارويي و همچنين بهداشتي – آرايشي، جهت ارائه خدمت در صنايع داروسازي و بهداشتي – آرايشي، آزمايشگاه‌هاي كنترل كيفيت فرآورده‌هاي دارويي سراسر كشور و همچنين مراكز تحقيقاتي كشور، طراحي شده است. در طي اين دوره مباحث گوناگوني شامل كنترل ميكروبي داروها، كنترل كيفيت زيست داروها، ايمني دارو، كنترل فيزيكوشيميايي پيشرفته مواد و فرآورده‌هاي دارويي، طراحي و معتبرسازي روش‌ها و تجهيزات آناليز، كينتيك شيميايي و پايداري مواد و فراورده‌هاي دارويي و همچنين كنترل و تضمين كيفيت مواد و فرآورده‌هاي دارويي به دانشجويان آموزش داده مي‌شود.

فلوشيب Fellowship يا Post Doctoral در تخصص‌هاي داروسازي
فلوشيب معادل دوره‌هاي کسب مهارت‌های فوق تخصصي در رشته‌هاي باليني پزشكي مي‌باشد. در حال حاضر دوره‌هايي تحت عنوان فلوشيب براي متخصصين داروسازي وجود ندارد (به استثناء متخصصين داروسازي باليني كه براي آنها اين دوره‌هاي فوق تخصصي به منظور كسب مهارت و تجربه در يك زمينه خاص در كشور آمريكا تعريف شده است). مي‌توان گفت معادل دوره فلوشيپ در رشتة داروسازي، دوره‌هاي Post Doc. يا فوق دكترا مي‌باشد. به اين ترتيب كه پس از اخذ Ph.D.، علاقمندان مي‌توانند تجارب و مهارت‌هاي بيشتري را در يك زمينه خاص به دست آورند. طول اين دوره‌ها معمولاً بين 1 تا 2 سال مي‌باشد كه به هيچ مدرك دانشگاهي خاصي منجر نمي‌شوند، بلكه صرفاً تجارب شخصي را در يك زمينه خاص ارتقا مي‌دهند. طي اين دوره‌ها، امتياز ويژه‌اي به هنگام درخواست پست‌ها يا مشاغل دانشگاهي يا غير دانشگاهي مرتبط در كشورهاي پيشرفته دارا مي‌باشد.



اینجور که نوشته دوره س همش! تحصیلاتش دانشگاهی حساب میشه یا نه نمیدونم.
+فک کنم سوالتو تو یه پست مربوط تر بپرسی بهتر نتیجه بگیریhttp://www.sampadia.com/forum/index.php/topic,92575.msg853934.html#msg853934
میشه منبع این نوشته رو هم بگید لطفا؟
 
پاسخ : نتایج کنکور ۹۱

به نقل از حامد مهدوی :
نه !بعد انتخاب رشته اعمال میشه این سهمیه
فهمیدیم حالا مدال آوردی ;D
 
پاسخ : نتایج کنکور ۹۱

هه!
طرف همیشه تراز کانونش 1000 تا با من فرق داشت.ولی فقط ی سهمیه 76 درصدی جانبازی داشت. همین!
فک کن رتبه ش چند شده؟ 118!!!!
این ظلمه! به خدا ظلمه!
 
پاسخ : نتایج کنکور ۹۱

به نقل از ~DREAM~ :
هه!
طرف همیشه تراز کانونش 1000 تا با من فرق داشت.ولی فقط ی سهمیه 76 درصدی جانبازی داشت. همین!
فک کن رتبه ش چند شده؟ 118!!!!
این ظلمه! به خدا ظلمه!

بنظرم انقد هم که میگی ظلم نیست! (من خودم سهمیه نداشتم و فامیلامونم همینطور و ...)
اگه خودت جای اون فرض کنی که خدای نکرده آدم پدرش یه جانباز 76 درصد باشه زندگیش چقد سخت میشه؟؟ به اینم فک کن که تا حالا به راحتی تو زندگی نکرده!
بعدشم انقدی نیستن که بخوان زیاد رتبه هارو اینور اونور کنن
 
Back
بالا