اشکالات درسی رشته تجربی

farshad5346

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
625
امتیاز
1,492
نام مرکز سمپاد
سمپااااد
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
91
پاسخ : اشکالات درسی

عدد کئور دینانیس فقط تعداد یونهایی با بار مخالف در اطراف یک یون رو نشون میده.. چون پیوند یونی جهت دار نیست تو کل شبکه پخش شده هست (یعنی مثل پیوند کووالانسی نیست که جهت گیری مشخصی داره و معلومه بین کدوم ذرات برقرار شده )......

ماستوسیتها درواقع همون بازوفیلهایی هستن که در اثر دیاپدز به بافت منتقل شدن و تمایز پیدا کردن...(مثل ماکروفاژهایی که از تمایز مونوسیت حاصل میشن) ..اینا همیشه در بافت هستن...یعنی ماستوسیت(و حتی ماکروفاژ)خونی نداریم.
 

Analia

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
909
امتیاز
2,520
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
مشهد/تهران
سال فارغ التحصیلی
1392
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
مهندسی عمران
پاسخ : اشکالات درسی

به نقل از gangsta :
یه سوال از شیمی:
بازرگانی میگه در NaCl تعداد پیوندهای هر یون برابر با عدد کوئوردیناسیونش یعنی 6 نیست و بسیار بیشتره تعداد پیوندها.
بنظرتون غلط نیست؟
پس چرا کتاب درسی در اواسط ص 59 نوشته:
هر یون در جای خود با چند یون که بار ناهمنامی دارند، پیوند برقرار میکند
من فکر میکنم این چند یون اشاره داره به تعداد محدودی پیوند که همون عدد کوئوردیناسیونه. :-?
یه سوالم از زیست:
ماستوسیت ها در خون وجود ندارند؟ یعنی عبارت ماستوسیت خونی غلطه؟
ما چیزی به نام پیوند یونی- به اون معنی که برای پیوند کووالانسی داریم- نداریم
هر یون موجود در شبکه با تحت تاثیر جاذبه و دافعه ی یون ناهمنام و همنام قرار میگیره، عدد کئوردینانسیون در واقع تعداد یون های ناهمنام مجاور یک یون در شبکه ی بلوره
فک نمی کنم این به معنی پیوند یونی یا همچین چیزی باشه...
واقعاً همچین چیزی نوشته؟! :-?
شاید کتابا عوض شدن!
 

gjit

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
213
امتیاز
174
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
پاسخ : اشکالات درسی

بله واقعا نوشته اینم تصویرش:
http://www.8pic.ir/images/67689305574071758272.jpg
ولی فکر نمیکنم کتاب ها عوض شده باشن.
 

The Sniper

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
371
امتیاز
347
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
اردبیل
پاسخ : اشکالات درسی

كتاب درست گفته ديگه هر يون با يون هاي زيادي پيوند برقرار ميكنه (‌البته بقيه پيوند ها خيلي ضعيف تر از پيوند اصلي ميان Na و Cl هستن ) ولي به هر حال به همين جهت هست كه پيوند در شبكه بلور از پيوند در حالت عادي بيشتره
 

farshad5346

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
625
امتیاز
1,492
نام مرکز سمپاد
سمپااااد
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
91
پاسخ : اشکالات درسی

فکر کنم این جمله درواقع میخاد همون عددکئوردینانس رو بگه ولی با پیوند اشتباه کرده....تو جمله قبلی هم خواسته سلول واحد رو تعریف کنه که بصورت یک الگوی واحد در سراسر بلور تکرار میشه..و چون اساس تعریف سلول واحد با عدد کئوردینانس هر بلور هست این جمله رو بعدش آورده....
 

Analia

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
909
امتیاز
2,520
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
مشهد/تهران
سال فارغ التحصیلی
1392
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
مهندسی عمران
پاسخ : اشکالات درسی

به نقل از gangsta :
بله واقعا نوشته اینم تصویرش:
http://www.8pic.ir/images/67689305574071758272.jpg
ولی فکر نمیکنم کتاب ها عوض شده باشن.

به هر حال تو متن کتاب اسم" مجاور" برده نشده، پس نمیشه اینو به عدد کئوردینانسیون تعمیم داد

احتمالا منظور از پیوند همون جاذبه ای هست که تو سطح شبکه وجود داره، شایدم استفاده از این واژه درست باشه

ولی در هر صورت این به عدد کئوردینانسیون هیچ ارتباطی نداره و نباید اینا رو با هم قاطی کنین
 

dr_ervina

کاربر نیمه‌فعال
ارسال‌ها
5
امتیاز
10
نام مرکز سمپاد
مشهد-ه 1
شهر
مشهد
پاسخ : اشکالات درسی

سلام به همه
اول خطاب به مدیر انجمن امیررضا عزیز:
امیررضا جان بهتر نیست سوالات به تفکیک درسها باشه؟
برای هر درس یه تاپیک جدا.....؟؟؟

و اما سوالات:
1-همه سلولهای خونی تو مغر استخوان ساخته می شوند؟ تو سلولهای بنیادی؟
2-سلول تی خاطره دقیقا چه نقشی داره؟
اگه میگیم لنفوسیت ها آنتی ژنهای متفاوتی و اختصاصی رو مشناسن ، پس وقتی سلول تی کشنده یک نوع پرفورین تولید میکنه چه دلیلی داره سلول تی خاطره تولید بشه؟ چون اساسا لنفوسیت تی خودش آنتی ژن داره دیگه شناسایی میکنه و پخ پخ....
3-طبیعی و مصنوعی بودن و فعال و غیرفعال بودن ایمنی را توضیح بدید.
اصلا آیا این موضوع هنوز تو کتاب درسی هست و ممکنه تو کنکور 93 مطرح بشه؟
 

ابوالفضل

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
373
امتیاز
1,544
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
سبزوار
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : اشکالات درسی

به نقل از dr_ervina :
سلام به همه
اول خطاب به مدیر انجمن امیررضا عزیز:
امیررضا جان بهتر نیست سوالات به تفکیک درسها باشه؟
برای هر درس یه تاپیک جدا.....؟؟؟
علیک سلام.....
من نظرمو میگم کاری هم به امیر رضا ندارم......
همینجوریش پشتیبانی کنکور93 4 صفحه شده....اگه قرار باشه اونجوری برای همه چیز ها تاپیک جداگانه درست بشه که دیگه خیلی شلوغ میشه

به نقل از dr_ervina :
و اما سوالات:
1-همه سلولهای خونی تو مغر استخوان ساخته می شوند؟ تو سلولهای بنیادی؟
2-سلول تی خاطره دقیقا چه نقشی داره؟
اگه میگیم لنفوسیت ها آنتی ژنهای متفاوتی و اختصاصی رو مشناسن ، پس وقتی سلول تی کشنده یک نوع پرفورین تولید میکنه چه دلیلی داره سلول تی خاطره تولید بشه؟ چون اساسا لنفوسیت تی خودش آنتی ژن داره دیگه شناسایی میکنه و پخ پخ....
3-طبیعی و مصنوعی بودن و فعال و غیرفعال بودن ایمنی را توضیح بدید.
اصلا آیا این موضوع هنوز تو کتاب درسی هست و ممکنه تو کنکور 93 مطرح بشه؟
2- فک میکنم(مطمئن نیستم) لنفوسیت های تی (شامل کشنده و هلپر و .....)از روی تی خاطره ساخته میشن......اگه تی خاطره تولید نشه کم کم تعداد لنفوسیت ها کاهش پیدا میکنه.....

3- منم این موضوع رو تو متن کتاب درسی ندیدم ولی ازش سوال طرح میکنن.....حتی تو امتحان نهایی هم اومده......فک کنم جزو خود را بیازمایید ها بوده.......
 

z.n1994

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
265
امتیاز
1,411
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 2 مشهد
شهر
سر همه شهرا
مدال المپیاد
اره زبان تو راهنمایی که بودیم رتبه آوردم.کامپیوتر هم
دانشگاه
دانشگاه علوم پزشکی مشهد
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : اشکالات درسی

امیررضا جان بهتر نیست سوالات به تفکیک درسها باشه؟
:لایک
همه سلولهای خونی تو مغر استخوان ساخته می شوند؟ تو سلولهای بنیادی؟
نه دیگه مثلا دفه دومه که به یه باکتری برخورد میکنیم.تعداد زیادی سلول پلاسموسیت تو خون ایجاد میشه که سلول خونی ان ولی از مغز استخوان نیومدن بلکه منشا اینها سلول های درون خونه.
سلول تی خاطره دقیقا چه نقشی داره؟
همون نقشی که بی خاطره داره دیگه.اگه با آنتی ژن های سرطانی یا ویروسی مخصوصش برخورد کنه تعداد خیلی زیادی تی کشنده میسازه.
مثلا تو اریون میگیری بعد ده سال دیگه دوباره اریون میاد تو بدنت اگه تی خاطره نباشه که تو دوباره همه اون درد ها و عذابو باید بکشی.
من نمیفهمم تو چیو متوجه نشدی!!! :D
اینا حذف شده از کتاب.فقط یه جا تو فعالیتا فک کنم گفته سرم (پادتن آماده)چه نو ایمنی ای ایجاد میکنه.طبیعی ینی تو واقعا بیمار شی.مثلا یکی تو صورتت عطسه کنه :D.مصنوعی ینی خودت به زور خودتو مریض کنی(ینی واکسن بزنی)
فعال ینی بدنت خودش پادتن بسازه
غیر فعال ینی پادتن از کسی وارد بدنت کنن.مثلا از مادر به جنین یا نوزاد .یا مثلا از پادتن اسب بگیرن بزنن به آدم
 

The Sniper

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
371
امتیاز
347
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
اردبیل
پاسخ : اشکالات درسی

بچ ه ها زيست 1 صفحه 79 گفته سرعت انتشار تحريك در گره دهليزي بطني و الياف ديواره بين سلول كم هست. پس اين تحريك كه در رشته هاي داخل ميوكارد بطن ها به وجود مياد و خيلي هم سريعه از كجاست ؟؟
 

farshad5346

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
625
امتیاز
1,492
نام مرکز سمپاد
سمپااااد
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
91
پاسخ : اشکالات درسی

از همون الیاف بین بطنی...موجی که در میوکارد هر بطن منتشر میشه اول باید از راه الیاف بین دو بطن به نوک بطن برسه و بعدش به میوکارد بره. یعنی میوکارد بطنها آخرین جاییه که پیام الکتریکی دریافت میکنه...فقط نکته اینه که سرعت این موج الکتریکی تو الیاف بین دو بطن کم و در میوکارد هر بطن زیاده واسه همینه که تحریک به سرعت و به صورت همزمان ماهیچه ی هر دو بطن رو فرا میگیره
 

The Sniper

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
371
امتیاز
347
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
اردبیل
پاسخ : اشکالات درسی

به نقل از جــــــــان سیــــــــنا :
از همون الیاف بین بطنی...موجی که در میوکارد هر بطن منتشر میشه اول باید از راه الیاف بین دو بطن به نوک بطن برسه و بعدش به میوکارد بره. یعنی میوکارد بطنها آخرین جاییه که پیام الکتریکی دریافت میکنه...فقط نکته اینه که سرعت این موج الکتریکی تو الیاف بین دو بطن کم و در میوکارد هر بطن زیاده واسه همینه که تحریک به سرعت و به صورت همزمان ماهیچه ی هر دو بطن رو فرا میگیره

اون قسمت قرمز رنگ سوال منه در واقع. اين موج از كجا ميره به ميوكارد ؟ از بافت گرهي منتشر ميشه و بعد ميره به ميوكارد ؟ يعني اين موج نسبت به بافت گرهي در ميوكارد خيلي سريعتر منتشر ميشه ؟
 

farshad5346

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
625
امتیاز
1,492
نام مرکز سمپاد
سمپااااد
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
91
پاسخ : اشکالات درسی

صورت کاملش اینه که بگیم گره دهلیزی بطنی (که از طریق رشته هایی از جنس بافت گرهی به گره پیشاهنگ وصله) پیام الکتریکی رو از گره پیشاهنگ گرفته و به صورت آهسته به الیاف بین دو بطن می دهد.بعدش باید این پیام تو فضای بین دو بطن پخش بشه تا بعد بتونه به نوک بطن برسه وقتی به اینجا رسید الیافهای گرهی درون بطنی به کمک میوکارد ماهیچه ای پیام الکتریکی رو به سرعت در هر دو بطن منتشر میکنن.......یعنی آخرین جایی که پیام الکتریکی رو دریافت میکنه میوکارد بطنهاست نه بافت گرهی موجود در میوکارد بطنها...این دوتا هستن که اشتباه گرفته میشن معمولا.
 

The Sniper

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
371
امتیاز
347
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
اردبیل
پاسخ : اشکالات درسی

بچه ها يكم سوال زيستي داشتم

توي بافت هاي گياهي كتاب دوم صفحه 48 گفته كه تقسيم سلولي فقط در مناطق مريستمي انجام ميشه ولي همه كتاب هاي تست ميگن كه مريستم سلول هاي پارانشيم رو به وجود مياره و پارانشيم بقيه بافت ها رو توليد ميكنه ( گاهي هم مريستم خودش بقيه بافتها رو توليد ميكنه ) خود كتاب هم تقريبا همچين نظري داره، ولي كتاب صفحه 50 گفته مغز ساقه هاي علفي از بافت پارانشيم به وجود اومدن. اين آيا تناقض هست يا اينكه مغز هم جزء مناطق مريستم حساب ميشه ؟ ( كه خيلي بعيده به نظر من ) يا اينكه مغز ساقه يه زماني جزء مناطق مريستمي ذكر شده در كتاب بوده و بعد از رشد تبديل به مغز شده ؟

كتاب گفته بين سلول هاي پارانشيم فضاي بين سلولي زياد وجود داره ولي شكل صفحه 49 نشون ميده كه فضاي بين سلولي پارانشيم خيلي خيلي كم هست و تقريبا در بعضي جاها فضاي بين سلولي اصلا وجود ناره بينشون. اين داستانش چيه ؟

پارانشيم و كلانشيم هردوشون اصولا بايد داراي واكئل باشن ديگه درسته ؟؟

يه سوال جانوري هم داشتم، از نظر كتاب درسي و كنكور آيا مونويست ها قبل از اينكه تبديل به ماكروفاژ بشن هم قابليت فاگوزيستوز ميكروب ها رو دارن ؟ چون يه جزوه ايمونولوژي رشته پزشكي رو ديدم كه توش نوشته بود مونوسيت ها بعد از اينكه ماكروفاژ بشن فاگوسيتوز ميكنن قبلش اينكارو نميكنن !
 

nastaran.kt

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
156
امتیاز
773
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
مدال المپیاد
مدال قهوه ای زیست
دانشگاه
بهشتی
رشته دانشگاه
دارو
پاسخ : اشکالات درسی

به نقل از The Sniper :
بچه ها يكم سوال زيستي داشتم

توي بافت هاي گياهي كتاب دوم صفحه 48 گفته كه تقسيم سلولي فقط در مناطق مريستمي انجام ميشه ولي همه كتاب هاي تست ميگن كه مريستم سلول هاي پارانشيم رو به وجود مياره و پارانشيم بقيه بافت ها رو توليد ميكنه ( گاهي هم مريستم خودش بقيه بافتها رو توليد ميكنه ) خود كتاب هم تقريبا همچين نظري داره، ولي كتاب صفحه 50 گفته مغز ساقه هاي علفي از بافت پارانشيم به وجود اومدن. اين آيا تناقض هست يا اينكه مغز هم جزء مناطق مريستم حساب ميشه ؟ ( كه خيلي بعيده به نظر من ) يا اينكه مغز ساقه يه زماني جزء مناطق مريستمي ذكر شده در كتاب بوده و بعد از رشد تبديل به مغز شده ؟

مغز مریستم نبوده و نیس( کلا هیچ وقت) ببین سیرش اینطوریه : مریستمـ » پارانشیم » بقیه بافت ها حب پس منشا همه میشه مریستم .
اینکه برای تقسیم سلولی در مریستم" فقط " آورده یکم غلطه چون میخونیم سلول های جوان پارانشیمی تا حدودی قدرت تقسیم شدن دارند.


كتاب گفته بين سلول هاي پارانشيم فضاي بين سلولي زياد وجود داره ولي شكل صفحه 49 نشون ميده كه فضاي بين سلولي پارانشيم خيلي خيلي كم هست و تقريبا در بعضي جاها فضاي بين سلولي اصلا وجود ناره بينشون. اين داستانش چيه ؟

فضای بین سلولی زیاده ،یه جورایی شکلش فقط اومده قطر دیواره ( سیاها)رو بررسی کرده و فضا رو یادش رفته!

پارانشيم و كلانشيم هردوشون اصولا بايد داراي واكئل باشن ديگه درسته ؟؟ بله!

يه سوال جانوري هم داشتم، از نظر كتاب درسي و كنكور آيا مونويست ها قبل از اينكه تبديل به ماكروفاژ بشن هم قابليت فاگوزيستوز ميكروب ها رو دارن ؟ چون يه جزوه ايمونولوژي رشته پزشكي رو ديدم كه توش نوشته بود مونوسيت ها بعد از اينكه ماكروفاژ بشن فاگوسيتوز ميكنن قبلش اينكارو نميكنن !
نه ندارن ...البته تا جایی که یادمه !
 

z.n1994

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
265
امتیاز
1,411
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 2 مشهد
شهر
سر همه شهرا
مدال المپیاد
اره زبان تو راهنمایی که بودیم رتبه آوردم.کامپیوتر هم
دانشگاه
دانشگاه علوم پزشکی مشهد
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : اشکالات درسی

توي بافت هاي گياهي كتاب دوم صفحه 48 گفته كه تقسيم سلولي فقط در مناطق مريستمي انجام ميشه ولي همه كتاب هاي تست ميگن كه مريستم سلول هاي پارانشيم رو به وجود مياره و پارانشيم بقيه بافت ها رو توليد ميكنه ( گاهي هم مريستم خودش بقيه بافتها رو توليد ميكنه ) خود كتاب هم تقريبا همچين نظري داره، ولي كتاب صفحه 50 گفته مغز ساقه هاي علفي از بافت پارانشيم به وجود اومدن. اين آيا تناقض هست يا اينكه مغز هم جزء مناطق مريستم حساب ميشه ؟ ( كه خيلي بعيده به نظر من ) يا اينكه مغز ساقه يه زماني جزء مناطق مريستمي ذكر شده در كتاب بوده و بعد از رشد تبديل به مغز شده ؟
نمیدونم اصلش چیه(ینی اصا این چیزی که تو میگیو من نمیدونستم :D)ولی دبیر ما گف اول سلول بنیادی هس.که میتونه تقسیم بشه ولی سلول های حاصل از تقسیمش نمیتونن تمایز پیدا کنن.بنیادیا تقسیم میشن .میشن مریستم.مریستم هم میتونه تقسیم شه هم سلولای حاصل از تقسیم میتونن تمایز پیدا کنن.بعد از مریستم پارانشیمو کلانشیمو (بافت زمینه ای)بافت آوندیو ...
حتما یه جایی توی ساقه سلول بنیادی داشتیم که توش سلول(از هر نوع:آوندی.پارانشیمی و ...) داریم.پارانشیم ساقه رو هم همون بنیادیا ساختن.
يه سوال جانوري هم داشتم، از نظر كتاب درسي و كنكور آيا مونويست ها قبل از اينكه تبديل به ماكروفاژ بشن هم قابليت فاگوزيستوز ميكروب ها رو دارن ؟ چون يه جزوه ايمونولوژي رشته پزشكي رو ديدم كه توش نوشته بود مونوسيت ها بعد از اينكه ماكروفاژ بشن فاگوسيتوز ميكنن قبلش اينكارو نميكنن !
به نظر من مونوسیتا فاگوسیتن.ینی من تا الان اینطور فک میکردم.هر کتابیو زدم همینو گفته.اگه فاگوسیت نباشه پس قبل از ماکروفاژ شدن تو خون چیکار میکنه؟کار دیگه ای که غیر از فاگوسیتوز از دستش بر نمیاد(نه پادتن ترشح میکنه.نه هیستامین نه انگلارو میکشه ...)
چرا چیزی که تو کتاب نیستو میخوای بدونی؟؟؟اگه از کارمونوسیت تو خون چیزی نگفته ینی تو کنکور ازت پرسیده نمیشه.
 

The Sniper

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
371
امتیاز
347
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
اردبیل
پاسخ : اشکالات درسی

z.n جان الان ديدم دكتر دادگستري هم توي جزوش گفته كه در خون هم قابليت فاگوسيتوز دارن. البته اين مونوسيت ها اگه فاگوسيت نبودن هم بازم بايد در داخل خون پيدا ميشدن چون حتي اگه ا ونطور كه من گفتم بودن ( در حالت عادي در خون وظيفه فاگوسيتوز نداشتن ) باز هم مثل بقيه سلول هايي كه در مغز الستخوان ساخته ميشن براي انتقال به بافت هاي و اندام هاي مختلف بايد اول وارد خون بشن چون تنها سيستم گردش مواد ما خونمون هس. در داخل خون بودنش هم به جز فاگوسيتوز ميتونه دلايل مختلف داشته باشه مثل ترشح اریتروپوئیتین و تروموبوپویتین و لنفوكين و اينتركولون‌ (‌ايجاد كننده تب ) و ... هست.
البته همين درسته كه مونوسيت ها هم فاگوسيتوز ميكنن در خون.
 
ارسال‌ها
1,551
امتیاز
27,020
نام مرکز سمپاد
ضروری
شهر
ضروری
سال فارغ التحصیلی
0
پاسخ : اشکالات درسی

امروز مدرسه از ما آزمون گرفت. درس های عمومی پایه. معارف 2 سه تا از سوالاش نامفهوم بود. خواهشا کمک کنین (رفع ابهام کنین!)

1- این که قرآن کریم میفرماید: «خداست آن که بادهارا فرستاد تا ابری را پراکنده و دگرگون کرده و سپس آن ابر را به سوی زمین مرده راند و آنگاه زمین را که مرده بود، به وسیله ی آن زنده کردیم، زنده شدن در قیامت نیز چنین است.» در زمینه ی اثبات معاد بیانگر کدام مورد و چه نوع استدلالی است؟

الف) ضرورت - نقلی ب) ضرورت - عقلی ج) امکان - نقلی د) امکان - عقلی

2- عبارت قرآنی «ما تری فی خلق الرحمن من تفاوت فارجع البصر هل تری من فطور» اشاره به چه واقعیتی دارد؟

الف) عمر موجودات و نظام های این جهان نامحدود و دایمی نیست.
ب) هیچ چیز در متن عالم طبیعت از بین نمیرود، بلکه در نظامی تازه تر خود را مینمایاند.
ج) وقتی موجودی میمیرد یا متلاشی میشود، ارتباط او با جهان منظم قطع میگردد.
د) در نظام خلقت هر موجودی که از بین میرود، زنجیره ای از حیات قطع میگردد.

3- صاحبان نگرش اول برخورد با مرگ، در برخورد با آن دو واکنش نشان میدهند، آن دو کدامند؟
الف) برخی نمیتوانند به مرگ فکر نکنند - برخی سعی میکنند به مرگ فکر نکنند
ب) برخی میخواهند بر آرزوی خود غلبه کنند - برخی سعی میکنند به مرگ فکر نکنند
ج) برخی نمیتوانند به مرگ فکر نکنند - برخی میخواهند با فکر نکردن درباره مرگ بر امیدواری خود بیفزایند
د) برخی نسبت به مرگ غافل و بی توجه میشوند - برخی مرتب به مرگ اندیشیده تا جایی که نسبت به آن غافل میشوند

انتخاب من به ترتیب 3 - 2 - 3 بود.
 

farshad5346

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
625
امتیاز
1,492
نام مرکز سمپاد
سمپااااد
شهر
.
سال فارغ التحصیلی
91
پاسخ : اشکالات درسی

سوال اول به این موضوع اشاره داره که با توجه به نظام مرگ و زندگی در طبیعت(همون زنده شدن زمین مرده به وسیله ابرها و باران) امکان معاد جسمانی وجود داره...یعنی همونطوری که زمین مرده زنده میشه پس در قیامت هم امکان زنده شدن مجدد(معاد جسمانی) هست.......اصلا تمام آیه هایی که به نظام مرگ و زندگی در طبیعت--آفرینش اولیه ی انسان--قدرت نامحدود خدا---اشاره دارند مربوط به امکان معاد جسمانی و همه هم استدلال عقلی هستن چون با نشانه و دلیل( یعنی از راه عقل) دارن امکان معاد جسمانی رو اثبات میکنن... ..و آیه هایی که مربوط به حکمت خدا(کلماتی مثل حق-باطل) و عدل خدا هستند در حیطه ی ضرورت معاد قرار میگیرن....
پیام آیه ی سوال دوم هم همون ارتباط و پیوستگی بین موجودات در جهان هست(نظام واحد جهانی).یعنی همه به هم متصل و مربوط اند.اینجا به نظر من جواب گزینه ی دو هست چون سه و چهار که جملات نادرستی هستن و جمله ی یک هم ربطی به آیه نداره و گزینه ی دو بیشترین ارتباط رو با آیه داره...یعنی در نظام واحد جهان با مرگ یک نفر ارتباط او با جهان گسسته نمیشه.

واکنش مادیون طبق گفته کتاب درسی زمان ما اینا بود(شاید الان فرق کرده باشه) که یه دسته نمی توانند خود را از اندیشه ی مرگ و نابودی پس از آن نجات دهند و گروهی هم راه غفلت و بی توجهی را پیش میگیرندو سعی میکنند به مرگ فکر نکنند یعنی به نظر من میشه گزینه ی 1
 

z.n1994

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
265
امتیاز
1,411
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 2 مشهد
شهر
سر همه شهرا
مدال المپیاد
اره زبان تو راهنمایی که بودیم رتبه آوردم.کامپیوتر هم
دانشگاه
دانشگاه علوم پزشکی مشهد
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : اشکالات درسی

من واسه سوال سوم فکر میکنم گزینه 3 میشه.
ینی یه عده به مرگ فکر میکنندو نا امید میشن.بعضیا هم سعی میکنن فکر نکنن به مرگ و هر کاری میکنن که از یادش غافل شن.
شایدم همون 1 درسته.
 
بالا