پاسخ : منابع کنکور (شیمی)
به نقل از مریم :
نزدن مبتکران تکمیلی مهم نیست، ولی فقط زدن مبتکران واجب ـا مهم ـه؛ من و خیلی ـای دیگه چندین بار این ـو تاکید کردیم که مبتکران به هیج عنوان کفاف شیمی ـای کنکور چند سال اخیر رو نمیده! اگر میخواین رو شیمی ـتون حساب باز کنین و این ـا، بعد از زدن واجب ـا، به سراغ یه منبع سطح بالاتر برید؛ حالا یا تکمیلی مبتکران، یا فار، یا هر چی که میدونین سوال ـاش در حد و اندازهی کنکور ـای الان هست![nb]من فار رو کار کردم و میدونم که کتاب قوی و خیلی خوب ـی ـه، ولی راجع به بقیه ـش نظری ندارم.[/nb]
به نظر من حتی اگه به نظرتون وقت ندارین، اینی که فقط کنکور ـای سال ـای قبل رو بزنین و بعد برین سراغ این سوال ـای سختتر خیلی بیشتر واسه ـتون مفید ـه تا این که بخواین تک تک سوال ـای مبتکران واجب رو حل کنین و وقت ـی برای کار کردن رو مسالههای وقتگیرتر و پیچیدهتر رو نداشته باشین!
اینطور که میگید نیست.به نظرم الزاما این صحبتها نمیتونه درست باشه
متاسفانه خیلی می بینم که بچه ها در مورد شیمی و انتخاب منبع برای این درس همچنان (بعد از گذشت چند ماه و برای برخی هم بعد از گذشتن یکسال و یکبار تجربه کنکور) سردرگمی وجود داره
متاسفانه نظرات ناآگاهانه دوستان هم مزید بر علت شده و این سردرگمی رو دوچندان کرده.
کار به جایی رسیده که بعضی از بچه ها (با وجود یکبار تجربه کنکور) میخوان که توی شیمی مبتکران واجب رو حل کنن.بعدش خیلی سبز بزنن.فار کنن.نهایتا برن گاج جامع هم بزنن

میتونید چند پست بالاتر گفته های منو عینا ببینید
به نظرم قبل از گوش دادن به هر توصیه آگاهانه یا ناآگاهانه در مورد شیمی به این چند مورد حتما توجه کنید
1.شیمی کنکور های 93 و 94 سخت بود.کسی در این موضوع شکی نداره اما براساس کدوم معیار و منطق فکر میکنید الزاما کنکور 95 هم شیمی سختی داره؟شما کلی وقت میذارید شیمی رو از دو منبع(مثلا واجب مبتکران + خیلی سبز) کار میکنید ودر سر جلسه کنکور میبیند فرضا سوالات فیزیک سختر اومده و شما وقتی رو که میتونستید بصورت متعادل بین فیزیک و شیمی کار کنید صرفا روی شیمی گذاشتید و الان میبیند با خیلی زمان کمتر هم این سوالات شیمی رو میتونید پاسخ بدید.اما سوالات فیزیک قطعا نیاز داشت که تمرین بیشتری کنید.از طرفی خیلی ها هم مثل شما روی شیمی کار کردند و دردص بالای شما در شیمی تاثیر چندانی رو رتبه نهایی تون نداره
2.یک اصل فوق العاده مهم رو در کنکور فراموش نکنید
از نظرآماری اینکه شما دو درس A و B رو 50درصد بزنید خیلی نتیجه بهتری خواهد داشت اگر یکی رو 80 و دیگری رو 30 بزنید
بنابراین متعادل درس بخونید
یعنی اگر مثلا ریاضی و یا فیزیک یا زیست شما در حد 30 درصده،بجای اینکه وقت اضافی بذارید روی شیمی تا اونو به 80 درصد برسونید ، وقتتون رو بطور متعادل بین شیمی و اون درس ضعیف تر بالانس کنید تا دردص جفتشون بهم نزدیک بشه
3.همه شما لزومی نداره رتبه تک رقمی بیارید!درصد های شیمی کنکور 94 رو ببینید!لازم نیست مثل اکثریت افراد زیر رتبه 100،درصدهای شیمی تون خیلی بالا باشه
4.
باور کنید و یقین داشته باشید برای شیمی کنکور، مبتکران واجب کافیه.
وقت ارزشمندتون رو بجای تلف کردن با منابع متعدد در شیمی، صرف متعادل کردن درصد های و تسلطتتون در درسهای دیگه کنید