حجاب خوب یا بد؟

وضعیت
موضوع بسته شده است.

mohaq

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
372
امتیاز
-13
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
1390
دانشگاه
دانشگاه باقرالعلوم (علیه السّلام) - قم
رشته دانشگاه
دانش اجتماعی مسلمین
« خیلی از زن ها عقاید مذهبی دارند و واقعا از اشتغال بیرون‌خونه خوششون نمیاد چون دینشون اینطوریه» !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اول این ارتباط بین بحث « خوش اومدن» رو با « عقیده و دین» توضیح بدین:|
یعنی این «خیلی» از زن ها که می فرمایید، چون دینشون اینطوریه از فعالیت اجتماعی «بدشون میاد» ؟:/
مسئله ی ترجیح رو از این که دین اون اشخاص چی گفته جدا بفرمایید. اینکه اشتغال و فعالیت زن در جامعه ترجیح خود زن نیست درست نیست. اگه قراره ترجیح عقیده شما رو اثبات کنه پس باید به هر شخص یه سری آزادی عقیده داده بشه. این اصلا توجیه درستی نیست.
این که مرد باید بره بیرون تو اجتماع کار کنه و زن باید بشینه تو مطبخ بچه بزرگ کنه و آفتاب مهتاب نبینه رو بریزین دور. زن حق فعالیت اجتماعی داره مثل هر مردی و اینجا شما نمیتونید با القای این که زن ها خودشون از اشتغال خوششون نمیاد و جا انداختن این مسئله توی ذهن خود اون ها جلوی فعالیتشون رو توی جامعه بگیرین.
یعنی چی یه «انسان» رو به «ظرف برنج» تشبیه می کنید و می گید باید روش رو پوشوند. اگه این دید ابزاری نیست پس چیه؟ بعدم میگید اون ظرف برنج دوست داره روش رو بپوشونیم!!!!!!!!


یه سری افکار متحجر رو که میخواید توجیه کنید از ترجیح خود اون افرادی که آزادی عقیده ازشون گرفته شده استفاده می کنید!

این شمایید که افکارتون متحجرانه ست و فکر می کنید که هرکسی که مثل شما فکر نمیکنه، آزادی عقیده نداره!


اصلا نمی تونید افکار مخالف رو درک کنید!
 

Zetsubou Shinji

Evangelion Fan
ارسال‌ها
792
امتیاز
4,709
نام مرکز سمپاد
شهید دستغیب
شهر
شیراز
سال فارغ التحصیلی
1000
چقدر متحجرانه هستن، عقایدی که زنان رو کیسه بچه آوری و خدمتکار شوهر میدونن. عقایدی که وظیفه اصلی زنان رو در خانه میبینن تا یک شکلبندی کهن و مردسالار از به اصطلاح "خانواده" حفظ بشه.
چقدر خجالت آوره که در قرن 21، از اینها حمایت بشه. زمانی که به جای در نظر گرفتن ریشه های اجتماعی و ارتجاعی درباره خانه نشین کردن زنها، این موضوع رو در "ذاتِ زن" و لیاقتش میدونن.
و چقدر تاسف باره که جامعه شناسی در این کشور، در پی دنبال کردن این سنت های تاریخ گذشته ست! سلطه مطلق ترهات ایدئولوژیک ج.ا بر علوم انسانی...
 
آخرین ویرایش:

sadlove

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,382
امتیاز
31,819
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
شـیراز
سال فارغ التحصیلی
93
یا خود خدا عجب برداشتی شد از حرفام:)):))
راجع ب مانتو منظورم ازون مانتو های keep calm i m queen طوری بود:))یا این مانتو حریرا که اسمشو مانتو نزاریم بهتره:-"بعدشم حوصله دکمه بستن منظورم نبود.منظورم گرما بود.=))
راجع ب کرمم اون کرمای سنگین و کرم گریمایی که اصولا باید واس مراسم و اینا استفاده شه ولی توسط برخی عزیزان روزمره استفاده میشه منظورم بود:-"
عذر میخوام من کلا ادبیاتم زیر خط فقره=))
کرم گریم ب اون سنگینی رو صورتت باشه عینهو نایلون صورتتو بپوشونه گرمت نمیشه؟:|:-?

خب منم برداشت دیگه ای نکردم حقیقتن((:
زیر اون کرم ابرسان استفاده میشه . و اینکه واقعن ن ! اونشکلی ک توصیف می کنید گرما نداره :د
 

mohaq

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
372
امتیاز
-13
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
1390
دانشگاه
دانشگاه باقرالعلوم (علیه السّلام) - قم
رشته دانشگاه
دانش اجتماعی مسلمین
چقدر متحجرانه هستن، عقایدی که زنان رو کیسه بچه آوری و خدمتکار شوهر میدونن. عقایدی که وظیفه اصلی زنان رو در خانه میبینن تا یک شکلبندی کهن و مردسالار از به اصطلاح "خانواده" حفظ بشه.
چقدر خجالت آدوره که در قرن 21، از اینها حمایت بشه. زمانی که به جای در نظر گرفتن ریشه های اجتماعی و ارتجاعی درباره خانه نشین کردن زنها، این موضوع رو در "ذاتِ زن" و لیاقتش میدونن.
و چقدر تاسف باره که جامعه شناسی در این کشور، در پی دنبال کردن این سنت های تاریخ گذشته ست! سلطه مطلق ترهات ایدئولوژیک ج.ا بر علوم انسانی...
در صورتی که از نسبی گرایان فلسفی نیستید، حاضرم با شما مناظره کنم. که آیا اینی که من میگم تحجره یا اینی که شما میگی.
به شرطی که دیگران دخالت نکنند و من باشم و شما!
موضوع مناظره به صورت دقیق تر هم این باشه:
«حقوق اخلاقی و قانونی زنان در اسلام»
 

Zetsubou Shinji

Evangelion Fan
ارسال‌ها
792
امتیاز
4,709
نام مرکز سمپاد
شهید دستغیب
شهر
شیراز
سال فارغ التحصیلی
1000
در صورتی که از نسبی گرایان فلسفی نیستید، حاضرم با شما مناظره کنم. که آیا اینی که من میگم تحجره یا اینی که شما میگی.
به شرطی که دیگران دخالت نکنند و من باشم و شما!
موضوع مناظره به صورت دقیق تر هم این باشه:
«حقوق اخلاقی و قانونی زنان در اسلام»
1- نسبی گرا نیستم
2- علاقه ای به "مناظره"، بصورتی که صرفا بین دو نفر باشه و بقیه نیان ندارم. دیگران "دخالت" نمیکنن، بحث باید با شرکت نظرات مختلف باشه. علاوه بر اینکه برای هر مسئله صرفا دو پاسخ وجود نداره، بلکه حتی برای نقد یک نظر هم، صرفا یک نوع نقد و یک جایگاه، وجود نداره.
و البته این تاپیک هم بطور خاص درباره حجابه
 

mohaq

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
372
امتیاز
-13
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
1390
دانشگاه
دانشگاه باقرالعلوم (علیه السّلام) - قم
رشته دانشگاه
دانش اجتماعی مسلمین
1- نسبی گرا نیستم
2- علاقه ای به "مناظره"، بصورتی که صرفا بین دو نفر باشه و بقیه نیان ندارم. دیگران "دخالت" نمیکنن، بحث باید با شرکت نظرات مختلف باشه. علاوه بر اینکه برای هر مسئله صرفا دو پاسخ وجود نداره، بلکه حتی برای نقد یک نظر هم، صرفا یک نوع نقد و یک جایگاه، وجود نداره.
و البته این تاپیک هم بطور خاص درباره حجابه
خب خدا رو شکر.

خب بقیه هم بیان. امّا با این شروط:
1. این شرط که مسیر بحث رو عوض نکنند و به جاده خاکی نزنند.
2. وقتی یک مرحله از بحث، بین من و شما حل شد، بریم مرحله بعد، من نخوام برای تک تک افراد جواب بدم. یعنی طرف حساب اصلی بنده شما هستید و باید به پیام های من جواب بدید و فرار نکنید!
 

Zetsubou Shinji

Evangelion Fan
ارسال‌ها
792
امتیاز
4,709
نام مرکز سمپاد
شهید دستغیب
شهر
شیراز
سال فارغ التحصیلی
1000
2. وقتی یک مرحله از بحث، بین من و شما حل شد، بریم مرحله بعد، من نخوام برای تک تک افراد جواب بدم. یعنی طرف حساب اصلی بنده شما هستید و باید به پیام های من جواب بدید و فرار نکنید!
موضوع و طرف واقعی بحث، اندیشه ها هستن، نه یک شخص خاص.
ممکنه فرضا شما بتونید نقدهای من رو جواب بدید اما بقیه نقد های دیگه ای داشته باشند که با من فرق میکنه.
نه نقد من لزوما تنها/بهترین نقده، نه دفاعیه و حمایت شما تنها/بهترین دفاع
 

mohaq

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
372
امتیاز
-13
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
1390
دانشگاه
دانشگاه باقرالعلوم (علیه السّلام) - قم
رشته دانشگاه
دانش اجتماعی مسلمین
ممکنه فرضا شما بتونید نقدهای من رو جواب بدید اما بقیه نقد های دیگه ای داشته باشند که با من فرق میکنه.

اگر شما حرف های دیگران رو پسندید و فکر کردی که قشنگه، خود شما اون رو دوباره مطرح کن.


موضوع و طرف واقعی بحث، اندیشه ها هستن، نه یک شخص خاص.

بله درسته. امّا اگر بحث بخواد شلوغ بشه هیچ وقت به نتیجه نمیرسه.
اگر شما دیدی که نقد و نظر بقیه‌ی حضار مناسبه، به اون اشاره کن تا به اون هم جواب بدم.

میخوام که بحث اصلی بین من و شما باشه تا به نتیجه برسیم.


تا الآن جواب چندین نفر رو دادم، امّا نامردا به جای اینکه بیان از حرف خودشون دفاع کنن و بحث رو ادامه بدیم تا به نتیجه برسیم، دیگه بحث رو ادامه نمی دن و فقط میرن دیسلایک میدن!

اگر شما هم میخوای وسط بحث ببیچونی، اصلا شروع نکنیم بهتره.
 

mohaq

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
372
امتیاز
-13
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
1390
دانشگاه
دانشگاه باقرالعلوم (علیه السّلام) - قم
رشته دانشگاه
دانش اجتماعی مسلمین
من اینو قبول ندارم یه زن میتونه با رعایت حجاب کامل و حیا شاغل باشه ... من خودم به طور قطع شاغل خواهم بود. تازه بعضی شغل ها کلا مخصوص زناس. مثل معلمی تو یه مدرسه ی دخترونه
البته خب به خود فرد هم بستگی داره... مثلا اگه یه نفر بدونه با کار بیرون زن و مادر خوبی نیس پس بهتره اصن نره بیرون کار کنه!

اوّلا ممنون بابت لایک‌ها.

ثانیا اینکه بله، از انظر اسلام اشتغال زنان در برخی رشته ها نه تنها مجاز، بلکه ضروریه.
یعنی اصل اینه که خانم شاغل نباشن ولی برخی موارد استثنا هستش:
مانند آموزش، ما در سیستم آموزشی مون باید دبیر خانم، استاد، معلم خانم داشته باشیم.
مثال دیگه سیستم تربیتیه که در برخی موارد با آموزشی متفاوت هستش.
مثال دیگه سیستم سیاسیه. بالاخره زنان نیمی از جمعیت رو تشکیل میدن و به نوعی باید در حکومت حضور داشته باشن، مثلا باید در مجلس، فراکسیون بانوان داشته باشیم تا قانون ها یمتناسب با زنان رو پیگیری و تصویب کنند.
مثال دیگه سیستم بهداشت و درمانه و ...
 

Zetsubou Shinji

Evangelion Fan
ارسال‌ها
792
امتیاز
4,709
نام مرکز سمپاد
شهید دستغیب
شهر
شیراز
سال فارغ التحصیلی
1000
لطفا دیگه ................ نگین!!!!!!!!!!!!!!!!!
اصن قبل از اسلام دخترا رو زنده به گور میکردن، قبل از اسلام همسر یک مرد فقط خدمتکارش بود،زن ها به درد نخور بودن، آدم حساب نبودن!!!!
اگه پیامبر و دینش نمیومد ممکن بود شما الان اینجا نباشید!!
اون وقت میگین به زن نگاه خدمتکاری و... میشه تو اسلام؟؟؟؟
مسخره س راستش!!!/:
از اینکه چطور ممکنه با زنده به گور کردن زنان، نسل یه قوم سالها زنده بمونه که بگذریم، و همچنین داشتن الهه های زن در عربستان پیش از اسلام، حتی چیزی که نسبت به عربستان 1400 سال پیش هم بهتر باشه(البته این صرفا یه فرض کمکیه، ممکنه همین فرض هم غلط باشه!)، هیچ دلیلی نداره که بعد از 1400 سال، همچنان معتبر بمونه. از سنگسار و کشته شدن بسیاری از زنان بخاطر این به اصطلاح "زنا" و مفهوم عصر حجری ناموس و سایر موارد هم که بگذریم، بهتره!
بله درسته. امّا اگر بحث بخواد شلوغ بشه هیچ وقت به نتیجه نمیرسه.
اگر شما دیدی که نقد و نظر بقیه‌ی حضار مناسبه، به اون اشاره کن تا به اون هم جواب بدم.

میخوام که بحث اصلی بین من و شما باشه تا به نتیجه برسیم.


تا الآن جواب چندین نفر رو دادم، امّا نامردا به جای اینکه بیان از حرف خودشون دفاع کنن و بحث رو ادامه بدیم تا به نتیجه برسیم، دیگه بحث رو ادامه نمی دن و فقط میرن دیسلایک میدن!

اگر شما هم میخوای وسط بحث ببیچونی، اصلا شروع نکنیم بهتره.
اگه نتیجه رو قانع شدن طرفین مقابل معنی میکنید، حتی توی یک بحث دو نفره هم احتمالش کمه چنین چیزی بدست بیاد! کلا خیلی توقع زیادیه که توی یه بحث کوتاه مدت، توقع داشته باشیم نظرات بنیادی فردی، تغییر اساسی کنه. حالا دو نفره یا 100 نفره. هدف بحث، تغییر و بدست اوردن یک زمینه دقیق تر و بهتر برای انتخاب عقلانی تر نظراته(حالا یا تغییر صورت میگیره یا نه).
ممکنه من با یک نوع نقد، موافق نباشم و مبانی ای که با توجه به اون انجام شده، مخالف باشم. پس دلیلی برای بازگو کردنش ندارم(حتی شاید از وجود اون نقد هم خبر نداشته باشم!) ولی بقیه حامیانش، اون رو مطرح کنن و قابل توجه هست.
من نه توی ذهن بقیم و نه نماینده اونها که بخوام از قولشون صحبتی کنم. اما صرفا حدس میزنم که یکی از دلایل ممکن، میتونه توجیهات تکراری شما از سیاست هایی باشه که نتیجه منفیشون رو سال هاست تجربه کردیم و بحث درباره این ظلم های واقعی و واضح، بیشتر وقت تلف کردن برای خیلیا بنظر برسه، که حق هم دارن!
 

mohaq

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
372
امتیاز
-13
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
1390
دانشگاه
دانشگاه باقرالعلوم (علیه السّلام) - قم
رشته دانشگاه
دانش اجتماعی مسلمین
از اینکه چطور ممکنه با زنده به گور کردن زنان، نسل یه قوم سالها زنده بمونه که بگذریم، و همچنین داشتن الهه های زن در عربستان پیش از اسلام، حتی چیزی که نسبت به عربستان 1400 سال پیش هم بهتر باشه(البته این صرفا یه فرض کمکیه، ممکنه همین فرض هم غلط باشه!)، هیچ دلیلی نداره که بعد از 1400 سال، همچنان معتبر بمونه. از سنگسار و کشته شدن بسیاری از زنان بخاطر این به اصطلاح "زنا" و مفهوم عصر حجری ناموس و سایر موارد هم که بگذریم، بهتره!

اگه نتیجه رو قانع شدن طرفین مقابل معنی میکنید، حتی توی یک بحث دو نفره هم احتمالش کمه چنین چیزی بدست بیاد! کلا خیلی توقع زیادیه که توی یه بحث کوتاه مدت، توقع داشته باشیم نظرات بنیادی فردی، تغییر اساسی کنه. حالا دو نفره یا 100 نفره. هدف بحث، تغییر و بدست اوردن یک زمینه دقیق تر و بهتر برای انتخاب عقلانی تر نظراته(حالا یا تغییر صورت میگیره یا نه).
ممکنه من با یک نوع نقد، موافق نباشم و مبانی ای که با توجه به اون انجام شده، مخالف باشم. پس دلیلی برای بازگو کردنش ندارم(حتی شاید از وجود اون نقد هم خبر نداشته باشم!) ولی بقیه حامیانش، اون رو مطرح کنن و قابل توجه هست.
من نه توی ذهن بقیم و نه نماینده اونها که بخوام از قولشون صحبتی کنم. اما صرفا حدس میزنم که یکی از دلایل ممکن، میتونه توجیهات تکراری شما از سیاست هایی باشه که نتیجه منفیشون رو سال هاست تجربه کردیم و بحث درباره این ظلم های واقعی و واضح، بیشتر وقت تلف کردن برای خیلیا بنظر برسه، که حق هم دارن!

شما خیلی راحت به بقیه تهمت عصر حجری و تحجّر میزنی. اگر ما اینقدر عقب مونده هستیم به نظرم باید خیلی راحت بر ما غلبه کنی!
دیگه از چی میترسی؟!
ثانیا، من در مناظره فقط نمی خوام شما رو قانع کنم. بلکه میخوام اثبات کنم اونی که متحجّره شما هستی نه ما.
مطمئنم که هیچ دلیل محکمی برای حرفات نداری. همه ی حرفات بهانه ست.
برای همینه که می ترسی مناظره کنی!


در ضمن، اگر کسی حق طلب باشه، در یک ساعت هم میتونه نظرات بنیادینش رو تغییر بده و نیازی به زمان طولانی نیست، مگر اینکه متعصّب باشه. من متعصّب نیستم. اگر شما متعصّبی من دیگه حرفی ندارم.


اون بقیه هم که میگی، زبون دارن، نقدشون رو می نویسن، اگر خواستی همون جا بگو، به اونا هم جواب میدم.
 

mohaq

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
372
امتیاز
-13
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
1390
دانشگاه
دانشگاه باقرالعلوم (علیه السّلام) - قم
رشته دانشگاه
دانش اجتماعی مسلمین
متحجّر شماهایی هستید که فکر میکنید هرچی از غرب میاد خوبه!
آقای متحجّر، الان او چیزی که قدیمی شده و تابو حساب میشه، حرف های این غربی هاست!
خودشون هم فهمیدن، شما نفهمیدید!
 

Zetsubou Shinji

Evangelion Fan
ارسال‌ها
792
امتیاز
4,709
نام مرکز سمپاد
شهید دستغیب
شهر
شیراز
سال فارغ التحصیلی
1000
این که سوال خیلیاس و جوابش خیلی هم ناواضح نیست. وقتی می گم از زن به عنوان برده و خدمتکار استفاده می شده یعنی چی؟
یعنی بعضی هام دختراشونو زنده نگه میداشتن البته با بدبخت کردن اون دختر
سنت برده داری متاسفانه همواره بین اعراب بوده و هست. اسلام هم کنیز رو قبول داره.
قران و حرفاشو قبول دارید؟
من مسلمان نیستم!

شما خیلی راحت به بقیه تهمت عصر حجری و تحجّر میزنی. اگر ما اینقدر عقب مونده هستیم به نظرم باید خیلی راحت بر ما غلبه کنی!
دیگه از چی میترسی؟!
ثانیا، من در مناظره فقط نمی خوام شما رو قانع کنم. بلکه میخوام اثبات کنم اونی که متحجّره شما هستی نه ما.
مطمئنم که هیچ دلیل محکمی برای حرفات نداری. همه ی حرفات بهانه ست.
برای همینه که می ترسی مناظره کنی!


در ضمن، اگر کسی حق طلب باشه، در یک ساعت هم میتونه نظرات بنیادینش رو تغییر بده و نیازی به زمان طولانی نیست، مگر اینکه متعصّب باشه. من متعصّب نیستم. اگر شما متعصّبی من دیگه حرفی ندارم.


اون بقیه هم که میگی، زبون دارن، نقدشون رو می نویسن، اگر خواستی همون جا بگو، به اونا هم جواب میدم.
نتایج منفی و بی معنا بودن حرف های شما درباره نقش و پایین بودن ذاتی زنان، به حدی واضحه که حتی نیازمند بحث جدی هم نیست! مشکل اصلی، حمایت همچنانی شما از این نظریاته که البته با این حد از تعصب، امیدی هم به تغییر نیست!
و عجیب تر اینکه همواره علاقه مندید همه چیز رو به ترس و عجز و....تفسیر کنید. من دارم میگم شرایط و توقعات شما برای بحث، بی نتیجه و نامعقوله. تاپیک های این سایت هم مناظره ای و انحصاری نیستن، برای شرکت همه اعضای سایتن و تبادل دانش اونها.
نکته بعد اینکه عبث بودن بحث با شما هم برای من کاملا واضحه. حرف هایی که توی این تاپیک زدید، به حدی پرت و بی معنی هستن که جای بحثی باقی نمیذارن!
متحجّر شماهایی هستید که فکر میکنید هرچی از غرب میاد خوبه!
آقای متحجّر، الان او چیزی که قدیمی شده و تابو حساب میشه، حرف های این غربی هاست!
خودشون هم فهمیدن، شما نفهمیدید!
یکی دیگه از عقب ماندگی های فرهنگی ما، یک کاسه کردن همه نظریات و مکاتب مختلفو متناقض طی 2500 سال، تحتِ عنوان "غرب"و بعد هم ستیز با اون و بازگشت به گذشته پرشکوه(!!!) هست!
 

mohaq

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
372
امتیاز
-13
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
1390
دانشگاه
دانشگاه باقرالعلوم (علیه السّلام) - قم
رشته دانشگاه
دانش اجتماعی مسلمین
از سنگسار و کشته شدن بسیاری از زنان بخاطر این به اصطلاح "زنا" و مفهوم عصر حجری ناموس و سایر موارد هم که بگذریم، بهتره!

اونی که پرته شمایی!
برای مثال، همین حرفی که راجع به قصاص زدی، حتّی یک دلیل عقلی در رد قصاص وجود نداره!
بعد برمیگردی به این میگی عصر حجری!
انصافا اگر یک دلیل عقلی داری بیاد!
 

mohaq

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
372
امتیاز
-13
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
1390
دانشگاه
دانشگاه باقرالعلوم (علیه السّلام) - قم
رشته دانشگاه
دانش اجتماعی مسلمین
یکی دیگه از عقب ماندگی های فرهنگی ما، یک کاسه کردن همه نظریات و مکاتب مختلفو متناقض طی 2500 سال، تحتِ عنوان "غرب"و بعد هم ستیز با اون و بازگشت به گذشته پرشکوه(!!!) هست!

بله، یک کاسه می کنم. اوّلا چون الآن تنها دو تمدّن زنده در جهان وجود دارند که برای اداره‌ی جامعه، برنامه دارند. یکی اسلامه و دیگری تمدّن غرب.
تا حالا ندیدم کسی خارج از چهارچوب این دو تمدّن حرف بزنه. حرف جدیدی داری بفرما!

ثانیا تا حالا با کلی آدم مثل تو بحث کردم. حرف های شما غرب زده ها مشابهه!
 

mohaq

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
372
امتیاز
-13
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
1390
دانشگاه
دانشگاه باقرالعلوم (علیه السّلام) - قم
رشته دانشگاه
دانش اجتماعی مسلمین
نتایج منفی و بی معنا بودن حرف های شما درباره نقش و پایین بودن ذاتی زنان، به حدی واضحه که حتی نیازمند بحث جدی هم نیست! مشکل اصلی، حمایت همچنانی شما از این نظریاته که البته با این حد از تعصب، امیدی هم به تغییر نیست!
انصافا یک دلیل عقلی بیار!

فقط داری ادعا میکنی و فحش میدی!
کار غرب زده ها همینه!
 

mohaq

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
372
امتیاز
-13
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
1390
دانشگاه
دانشگاه باقرالعلوم (علیه السّلام) - قم
رشته دانشگاه
دانش اجتماعی مسلمین

mohaq

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
372
امتیاز
-13
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
1390
دانشگاه
دانشگاه باقرالعلوم (علیه السّلام) - قم
رشته دانشگاه
دانش اجتماعی مسلمین

Zetsubou Shinji

Evangelion Fan
ارسال‌ها
792
امتیاز
4,709
نام مرکز سمپاد
شهید دستغیب
شهر
شیراز
سال فارغ التحصیلی
1000
شما که اصن مسلمون نیستی چرا میای بحث می کنی؟
مسئله حجاب، خوب یا بد بودنش، آزادی یا اجباری بودنش و...اصلا در انحصار اسلام نیست(حالا چه مسلمان یقین دار چه شک دار) و مسئله ای عینی و اجتماعیه. هر کسی که در جامعه زندگی میکنه، میتونه درباره این موضوع نظر بده و در اختیار شما هم نیست که تعیین کنید چه کسانی شرکت کنن و چه کسانی خیر!

اونی که پرته شمایی!
برای مثال، همین حرفی که راجع به قصاص زدی، حتّی یک دلیل عقلی در رد قصاص وجود نداره!
بعد برمیگردی به این میگی عصر حجری!
انصافا اگر یک دلیل عقلی داری بیاد!
عجیبه که همچنان این عقاید برای برخی معتبره!
گرچه خودِ این بحث ربطی به موضوع تاپیک نداره، اما با توجه به شرایط سخت ممالک اسلامی درباره طلاق(این که بیشتر حق مرده)، و اینکه طبیعیه نظرات افراد درباره همسر/دوست پسر یا دختر و...عوض بشه، شرایط برای این به اصطلاح خیانت هم به وجود میاد. اما اسلام حتی با این هم مخالفه و به شکلی بیرحمانه و غیر انسانی، زن رو سنگسار میکنه. سنگساری که هیچ نتیجه ای جز آزار و نقض حقوق بشر نداره.
بله، یک کاسه می کنم. اوّلا چون الآن تنها دو تمدّن زنده در جهان وجود دارند که برای اداره‌ی جامعه، برنامه دارند. یکی اسلامه و دیگری تمدّن غرب.
تا حالا ندیدم کسی خارج از چهارچوب این دو تمدّن حرف بزنه. حرف جدیدی داری بفرما!

ثانیا تا حالا با کلی آدم مثل تو بحث کردم. حرف های شما غرب زده ها مشابهه!
چیزی که بهش میگید "تمدن غرب" از کلی مکتب مختلف فمینیسم، لیبرالیسم، مارکسیسم، آنارشیسم، محیط زیست گرایی، واقع گرایی، انتقادی و....تشکیل شده، نمیدونم غیر از جغرافیا نقطه اشتراکشون چیه!
حتی در شرق هم اسلام تنها گزینه ممکن نیست
 

mohaq

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
372
امتیاز
-13
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
1390
دانشگاه
دانشگاه باقرالعلوم (علیه السّلام) - قم
رشته دانشگاه
دانش اجتماعی مسلمین
نتایج منفی و بی معنا بودن حرف های شما درباره نقش و پایین بودن ذاتی زنان
این حرف شما هم پوچه.

اسلام به هیچ وجه نمیگه ذات زنان با مردان فرق میکنه. این یه تهمته!
اسلام فقط با توجّه به ویژگی های جسمی و روحی زنان، برای اونها احکام متفاوت با مردان صادر کرده.

اتفاقا این که حکم مردان و زنان یکسان باشه احمقانه ست!
خیلی احمقانه ست که برای دو چیز متفاوت، یک حکم صادر کنید!
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا