چرا باید پذیرفت که خلافت علی از طرف خدا بوده؟
شاید پیامبر از خودش گفته؟؟؟
اگه خدا و اسلام رو قبول داری، پس پیامبر رو هم قبول داری،
و میدونی ک عصمت داره و دروغ نمیگه،
و اینم میدونی ک دروغ بستن ب خدا و پیامبر گناه کبیرهس...
پس وقتی پیامبر گفته علی جانشین منه، پس از طرف خدا گفته...
اینم منبع:
غدیر در قرآن
آیه تبلیغ و حدیث غدیر:
«یا ایهاالرسول بلغ ما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فمابلغت رسالته والله یعصمک من الناس »(مائده 66)
ای پیامبر، آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده بود برسان،و اگر این ابلاغ را انجام ندهی، رسالت خود را به طور کامل ابلاغ نکرده ای; و خداوند تو را از مردم بدخواه حفظ می کند.
همه مفسران شیعه معتقدن این آیه در غدیر خم درباره جانشینی امام علی نازل شده و حدود 360 نفر از دانشمندان اهل سنت هم این مطلب رو پذیرفتن.
اسم برخی از مفسران و مآخذ ومدارک اهل سنت :
1- واحدی در کتاب اسباب النزول ص 150 میگه:
ان آیه (یا ایهاالرسول...) نزلت فی یوم غدیر فی علی بن ابیطالب.
2- سیوطی در کتاب الدرالمنثور ج 2، ص 298 مینویسه: ان آیه(یا ایهاالرسول... ) نزلت فی یوم غدیر فی علی بن ابیطالب.
3- فخر رازی در تفسیر خود، ج 3، ص 636 ... میگه:
مفسران 10 وجه و سبب برای نزول این آیه بیان کردن. بعد درادامه می گه:«العاشر نزلت هذه الایه فی فضل علی بن ابی طالب، و ل
ما نزلت هذه الایه، اخذ بیده و قال "من کنت مولاه فعلی مولاه اللهم وال من والاه و عاد من عاداه. فلقیه عمر فقال هنیئا لک یابن ابی طالب،اصبحت مولای و مولا کل مومن و مومنه."
آنگاه که این آیه نازل شدپیامبر اسلام(ص) دست حضرت علی(ع) را گرفت و فرمود: هرکه من مولاو سرپرست و حاکم او هستم، علی هم مولای اوست. خداوندا، دوست بدار هرکه علی را دوست دارد و دشمن بدار هرکه او را دشمن دارد. سپس عمر با حضرت علی(ع) ملاقات کرد و بعد از تبریک، گفت:تو مولای من و مولای مرد و زن مومن هستی.
4- نیشابوری در تفسیرش ج 6، ص 194 می نویسه:
«ا
ن هذه الایه نزلت فی فضل علی بن ابی طالب یوم غدیرخم.»
در مآخذ اهل سنت این آیه با غدیر ارتباط داده شده، بعضیاش:
1- خطیب النیشابوری در تاریخ بغدادی، ج 8، ص 290 می نویسه:
«... ف
قال عمر بن الخطاب بخ بخ لک یابن ابی طالب اصبحت مولای ومولا کل مسلم فانزل الله "الیوم اکملت لکم دینکم"»
2- درالمنثور در ذیل آیه
«ل
ما نصب رسول الله(ص) علیا (ع)یوم غدیرخم فنادی له بالولایه هبط جبرئیل بهذه الایه"الیوم اکملت ..."»
3- در فرائد السمطین، باب 12 چنین می خونیم:
«...ث
م لم یتفرقوا حتی نزلت هذه الایه "الیوم اکملت"ف
قال رسول الله(ص) الله اکبر علی اکمال الدین و اتمام النعمه ورضاء الرب برسالتی والولایه "لعلی(ع" من بعدی ثم قال
"من کنت مولاه فعلی مولاه، اللهم وال من والاه و عاد من عاداه وانصر من نصره واخذل من خذله »
روز غدیر پیامبر(ص) مردم را به سوی حضرت علی(ع) فراخواند و دست حضرت را بلندکرد، به طوری که زیر بغل حضرت پیدا شد.هنوز مردم متفرق نشده بودند که آیه «الیوم اکملت ...» نازل شد. سپس حضرت فرمود: پروردگارا، دوست بدار کسی را که علی رادوست دارد و دشمن بدار کسی را که علی را دشمن دارد و یاری کن هر که علی را یاری کند و...
4- شان نزول آیه فوق وداستانهای مربوط به غدیر در مناقب خوارزمی، ص 80; تاریخ یعقوبی، ج 2، ص 32; شبلنجی در نورالابصار، ص 75، فصول المهمه ابن صباغ نیز ذکر شده.
آیه تبلیغ و آیه اکمال دین و حدیث غدیر:
پیامبرمون، در سال آخر عمر با بیش از صد هزار تن حجه الوداع را به جا آورد و در برگشت در سرزمین «خم » که جایگاه گودالهای آب بود، فرمان ایست داد. پیش افتاده ها توقف کردن وعقب ماندگان رسیدن. از سنگ و جهاز شترها منبر ساختن وپیامبر بر روی منبر در برابر جمعیت صد هزار نفری و در گرمای سوزان غدیر، خطبه ای ایراد کرد. سپس کمربند حضرت علی را گرفت وفرمود: «م
ن کنت مولاه فعلی (فهذا علی) مولاه اللهم وال من والاه...» سپس مردم، از جمله عمر، با حضرت بیعت کردن و صدای بخ بخ بلند شد.
حالا چنتا نکته:
1- اگه اهل سنت میگن مولا به معنی دوستی بود; چرا در این جریان و با این مقدمات و در برابر صدها هزار نفر بیان شد.پیامبر در مدینه هم میتونست بگه هر که من دوست او هستم،علی هم دوست اوست.
2- زمان و مکان ابلاغ این امر بسیار پر معناست. این خبر مهم در آخر عمر پیامبر(ص) اونم در سفر حج، و منطقه گرم و سوزان وچهار راهی که مسافران تقسیم می شدن و به مدینه، حلب، شام ویمن می رفتن بیان شد، جایی که هر حاجی خود یک خبرنگار وگزارشگر بود. انتصاب ولایت حضرت علی(ع) را به عنوان یک خبر نوبه منطقه خود می رسوند.
3- قضیه غدیر چنان مهمه که اگه پیامبر کوتاهی می کرد وخبر را به مردم نمی رسوند، «فمابلغت رسالته » رسالت و23 سال تبلیغ حضرت نا تمام و ناقص می موند.
4- قضیه غدیر اونقدر مهمه که باید از نظر زمانی در آخرعمر، اونم در سفر حج و آخرین سفر حج در برابر بیش از 100000نفر بیان بشه.
5- پیامبر 23 سال قبل به تنهایی علیه شرک و کفر و نفاق وآداب و رسوم باطل جزیره العرب قیام کرد و نترسید. در مقابل دشمنانی که حدود 70 جنگ بر اسلام و مسلمین تحمیل کردند،نترسید. در احد که مسلمانان شکست خوردند، نترسید. در بت شکنی ها و فتح مکه و... نترسید. توحید و معاد و آیات دفاع وعبادت و... را آورد، نترسید. خلاصه در تمامی صحنه ها از هیچ حادثه ای نترسید; ولی از ابلاغ روز غدیر وحشت داشت و می ترسید،برای همین، خدا دلداریش میده که «والله یعصمک من الناس »
6- داستان غدیر اونقدر مهمه که تکمیل 23 سال زحمت پیامبربه این حادثه وابستهست و منهای غدیر دین ناقص و نا تمام خواهد بود.
7- اگر هدایت انسانها در سایه دینه و این خودش از بزرگترین نعمتهاست، تمامیت این نعمت به جریان روز غدیر وابستهست. که منهای روز غدیر و نصب ولایت حضرت علی نعمت هدایت نا تمام خواهد موند و کار ناتمام هم نتیجه کاملی نخواهد داشت. چون نتیجه کامل یک عمل، به تمامیت و تکمیل آن عمل وابستهست وگرنه کار ناقص و بی نتیجهست یا نتیجه ناقص میده.
8- دینی می تونه اسلام تلقی شه که مورد رضایت خدا قرار بگیره.
در روز غدیر، با ن
نصب امامت و سیاست اسلام، خداوند راضی می شه که اسلام دین جهانی باشه و منهای غدیر رضایت پروردگار حاصل نشده.
9- کفار و منافقان منتظر مرگ رسول خدا بودنکه آب رفته را به جوی خود برگردونن و کفر و الحاد و شرک و بت پرستی جاهلیت رو اعاده کنن،اونا فکر میکردن وقتی پیامبر رحلت کنن، کشتی بدون ناخدا و باغ بدون باغبان خواهد بود و شرک وکفر و نفاق، سکان این کشتی را در دست خواهند گرفت که ناگهان با
امامت و ولایت حضرت علی در غدیر، امیدهاشون به یاس تبدیل شد.بدخواهان رسالت نا امید شدن و کشتی رسالت ناخدایی حکیم و معصوم و علیم پیدا کرد.
10- حادثه غدیر عظیم و خوفناکه(!) و به دلداری نیاز داره،چون خداوند متعال می فرماید: از منافقان و کفار و مشرکان نترسید، خودم حافظ دین هستم و بدخواهان را به سیه روزی گرفتارخواهم کرد. باید از قدرت و عظمت من وحشت و ترس داشته باشید نه دیگری.
11- آیه های "ولایت"، "مودت"، "تطهیر"، "مباهله"، "اکمال دین"،"تبلیغ" و دهها آیه دیگر که در منابع شیعه و سنی اومده، بهترین دلیل بر حقانیت شیعهست.
12- اسلام با سیاست الهی و امامت علوی کفار را ناامید می کنه و نعمت تمام و کامل میشه. اسلام و قرآن با معلم و مفسر دینی کامل خواهد شد که پشت کفر جهانی را میلرزونه و خواب را ازدشمن میگیره و گرنه رهبران غیر معصوم، ناخدایانی هستن که سرنشینانشون کشتی بشریت را به وادی سرگردونی و ساحلهای گمراهی میکشونن و نیل به ساحل نجات و قله رفیع تکامل به رهبران وارسته، معصوم، حکیم و علیم نیاز داره رهبرانی که قدم جای قدم رسول خدا بذارن.
13- در طول 23 سال رسالت و تبلیغ پیامبر، چه روزی می تونه روز یاس کفار باشه؟ آیا روزی که پیامبر به رسالت مبعوث شد؟ بی تردید روز بعثت نمیتونه روز یاس کفار باشد، چون دین در اون روز کامل نشد و کفار هنوز نفهمیده بودن که قضیه چیه؟تا امیدوار یا نا امید بشن. افزون بر این، کفار و مشرکان مکه در روزای اول بعثت و حتی تا13 سال بعد از اون قدرت بسیاری داشتن و امیدوار بودن اسلام و پیامبر را از میان بردارن.
و آیا روز پیروزی مسلمین در بدر روز یاس کفار بود؟ بی نه. چون آیه به اعتراف شیعه و سنی در روز غدیر وآخر عمر پیامبر نازل شده. و این ک، کفار در بدر ناامید نشدن، چون در سال بعد به مسلمانان یورش بردن و سپاه اسلام رو در جنگ احد شکست دادن
روز میلاد حضرت زهرا هم روز یاس کفار نیست. خلاصه هیچ روزی جز غدیر، روز ناامیدی کفار واتمام دین نیست.