- ارسالها
- 46
- امتیاز
- 569
- نام مرکز سمپاد
- فرز۲
- شهر
- تهران
- سال فارغ التحصیلی
- 1404
- دانشگاه
- شهید بهشتی
- رشته دانشگاه
- پزشکی
من خودم خیلی متن کتاب زیست رو دوره کردم و تند تند روخوانی میکردم؛ حتی روز قبل کنکور. و واقعاً دیگه به یه حدی میرسی که حالت تهوع میگیری وقتی کلماتشو میبینی: )))) یه سری کار دیگه هم کردم که اینا رو میتونی امتحان کنی شاید کارآمد بود برات.بچه ها برای آخرای سال که متن کتاب زیست مخصوصا زیست پایه خیلی تکراری شده ایده ای ندارین چجوری بخونمش؟
من یه کاری که میکردم این بود که تو یه کتاب اضافه زیست که خالی بود کلمات مهم و کلیدی رو با غلط گیر پاک میکردم بعد موقع دوره اون رو میخوندم و همزمان اون کلمات رو برای خودم یادآوری میکردم و چک میکردم یادمه یا نه.(میتونی تو پیدیاف هم این کار رو انجام بدی اگه کتاب اضافه نداری)
یه کار دیگه اینکه یه فصل رو دوره میکردم و کتاب رو میبستم و توی یه کاغذ شروع میکردم هرچی نکته و تعریف و... تو ذهنم مونده بود مینوشتم.
یا مثلا برای شکلها از پیدیاف استفاده میکردم که شکل خالی و بدون نکته باشه(حتی بعضاً نامگذاریهاش رو پاک میکردم تو پیدیاف که اونا رو هم یادآوری کنم) بعد توی یه کاغذ نکاتش رو که یادم بود مینوشتم و بعدش با کتاب و نکات خودم چک میکردم چیزی رو جا ننداخته باشم. اونا که یادم رفته بود رو با قرمز مینوشتم تو همون برگه و بعد وقتی همه شکلها رو بررسی میکردم این کاغذها بعداً در کنار هم باعث میشد حتی شکلها رو هم سریعتر مرور کنم. چیزایی که کمتر تو ذهنم مونده بود و با قرمز نوشته بودم رو خیلی بیشتر مرور میکردم.
میتونی یه آزمون مثل دوپینگ ماز یا گزینه دو رو انتخاب کنی و از سوالای سال قبل یا حتی امسالش برای مرور استفاده کنی. همزمان که آزمون میزنی اون مبحثی که غلط زدی رو بری از رو کتاب بخونی. گاهاً میتونه یه پاراگراف یا یک صفحه باشه یا مثلا یک گفتار رو بخاطر اون سوال مجبور شی مرور کنی.
کتابهایی که جملات صحیح و غلط دارن هم خیلی کمککنندهن تو این بحث مرور متن کتاب.
کلا یه حالتی باشه که روخوانی از روی کتاب رو تو برنامه داشته باشی و هی متن رو مرور کنی اما کنارش یه همچین کارایی انجام بدی که اطلاعاتت بازیابی بشه و تو ذهنت ماندگار باشه. چون وقتی فقط روخوانی میکنی خیلی از مطالب خوب در ذهنت ثبت نمیشه. آزمون زیاد بزن از مباحثی که بیشتر مشکل داری کم کم میبینی همهی متن کتابتو حفظی.
آخرین ویرایش:


)))))




