توی مشاوره چندتا چیز مهمه
اولا خودت باید کاملا جدی باشی،پیگیر باشی و تمام تلاشت رو بکنی که درس بخونی و حالا هرزگاهی هم مشکلی بود باهاش مشورت کنی.اگه آدم درس نخونی هستی و قرار نیست درس بخونی مشاور نمیتونه به زور بنشونتت پای درس.جادوگر که نیست بنده خدا
دوما باید خواسته هات از مشاور کاملا مشخص باشه،میخوای مشاور بگیری که چی؟بهت برنامه بده و براش گزارش کار بفرستی؟خودت برنامه مینویسی و میخوای چک بکنه و نظراتش رو بهت بگه؟ خودت کارات انجام میدی و یکی رو میخوای که در دسترست باشه تا سوال و شبهه هات رو حل کنه؟
سوما باید صداقت داشته باشی.چه توی درس خوندن چه درس نخوندن.شرایطت رو بپذیری و ضمن تلاشی که میکنی واقعا باهاش رو راست باشی تا بتونه کمکت کنه.
چهارما،درگیر موسسه و فلان موسسه نباش.تجربه و دانش مهمه ها ولی واقعیت اعتبار و شهرت مشاور ها بخاطر دانش اموزانی که بهشون مراجعه میشه اونها تخم دو زرده نمیکنن.طرف دانش اموز تراز بالا و درس خوان میره پیشش خب اونم کمک میکنه و درنهایت قبول میشه.حالا یکی که همچین کیس درسخوان خفنی نداشته شاید به اون شهرت هم نرسه هرچند کیفیت کارش بهتر از شخص قبلی باشه.پس بیشتر تمرکزت روی فرد و نحوه ارتباط گیری باهات و اینکه میتونه کمکت کنه یا نه باشه نه اینکه آیا فلان مشاور مطرحه؟معروفه؟گرون تر میگیره پس حتما کارش هم بهتره.
توی همین سایت تاپیک مشاوره و مشاور گیری داریم و خیلی از بچه های اینجا توی این زمینه مشغول هستن که شاید کیفیت شون از چیزی که تصور میکنی هم خیلی بهتر باشه.