• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :

    ثبت نام عضویت

کنکور سوالات غیردرسی کنکور ۱۴۰۵

  • شروع کننده موضوع شروع کننده موضوع Hyazinthe
  • تاریخ شروع تاریخ شروع
امتحان اگه در سطح مدرسه و طرح شده توسط دبیره، همون چیزی که دبیر گفته رو بنویس
اگه در سطح نهایی هست و در چندتا کتاب دیگه چیز متفاوتی دیدی، همونی که تو اون کتابا دیدی رو بنویس
نهایی منظورم هست
مثلا دبیر ماز گفته فلان معنی رو میده فرمول بیست گفته نه میشه فلان چیز و اصلا شبیه هم نیستن
 
نهایی منظورم هست
مثلا دبیر ماز گفته فلان معنی رو میده فرمول بیست گفته نه میشه فلان چیز و اصلا شبیه هم نیستن
اگه میتونی اینجا بزار که بچه ها راهنمایی کنن
میتونی نمونه سوال نهایی خرداد قبل رو نگاه کنی و ببینی تو پاسخنامه معنی ها به اونچیزی که استاد میگه نزدیکترن یا فرمول بیست و هر کدوم که در کل شباهت بیشتری با پاسخنامه رسمی امتحانات داشت رو قبول کن
 
برای شماهم پیام اومده که تایید سابقه نکردی تو دانا؟
 
  • دیسلایک
امتیازات: Iliap
برای شماهم پیام اومده که تایید سابقه نکردی تو دانا؟
اره اینقدر دستپاچه شدم و بهم ریختم اولش ، رفتم دیدم تو سایت نوشته انجام شده و کد رهگیری گذاشته انگار برای همه ارسال شده
 
آخرین ویرایش:
برای شماهم پیام اومده که تایید سابقه نکردی تو دانا؟
مثل اینکه برای همه ارسال شده
اینو تو یکی از چنلای مشاوره معتبر نوشته بود که نگران نباشین و برای همه اومده
 
❌ درمورد پیامک مربوط به تایید سوابق تحصیلی هم که خیلی میپرسید، برای همه کنکوریهای ۴۰۵ خودکار ارسال شده

✅ اگر قبلا تایید سوابق انجام دادید و کد رهگیری گرفتید، فعلا نیازی نیست کاری انجام بدید

✅ اگر تایید سوابق انجام ندادید، تا ۳۰ خرداد فرصت دارید سوابقتون رو تایید کنید
 
درود
توی درس ادبیات وقتی دبیر یه چیزی رو گفته ولی فرمول بیست یا ماجرای بیست یه چیز دیگه گفته چه کنم?
معمولا چیزی که جواب مشخصی نداره تو نهایی نمیدن فرمول ۲۰ به طوری کلی منبع جالبی واسه ادبیات نیست اصلا طبق گفته اساتید و تجربه ای که نوبت اول داشتم
من خودم معنی رو با جزوه جعفری میرم جلو دستور و ارایه رو با ماجرای ۲۰
بازم ریش و قیچی دست خودت
 
سلام برای نهایی یازدهم شیش تا درس الویت با خوندن فارسی هست یا اختصاصی ها مثل هندسه و فیزیک؟
 
من یه سوال فنی دارم
الان بچه های ۱۱ ام تا ۳ مرداد امتحان دارن. کلاسای سالانه (حضوریا بیشتر منظورمه آنلاینو نمیدونم) معمولا از اواسط تیر شروع میشدن. الان به خاطر این تاخیر تو نهاییا اونا هم میفته بعدش؟ مثلا وسط مرداد
 
درود
توی درس ادبیات وقتی دبیر یه چیزی رو گفته ولی فرمول بیست یا ماجرای بیست یه چیز دیگه گفته چه کنم?
سر مفاهیم و معانی همچین مشکلاتی پیش میاد که معمولا هر دو درسته
اگه ارایه دستوره ترجیحا کتاب رو ملاک بگیر مگه اینکه دبیرت یه دبیر خفن ادبیات در سطح کشوری باشه
 
سلام برای نهایی یازدهم شیش تا درس الویت با خوندن فارسی هست یا اختصاصی ها مثل هندسه و فیزیک؟
الویت نداریم به ویژه تو یازدهم
به همه درسا نیاز داری
به ویژه دروس اختصاصی که اغلب بچه ها نمره خوب می‌گیرن اگه تو کم بگیری تراز به شدت کمتری می‌گیری
 
بچه‌ها از مدیکال مشاور گرفتین تا حالا؟
تجربه‌ای دارین؟ راضی بودین یا نه؟
 
من به یه مشکلی برخوردم مخصوصا توی فارسی و زیست، من خودم که امتحانارو میدم مثلا زیست نهایی پارسال رو شدم ۱۸، نمیدونم چطوری باید تبدیلش کنم به بیست
کسی ایده ای داره؟😭
 
من به یه مشکلی برخوردم مخصوصا توی فارسی و زیست، من خودم که امتحانارو میدم مثلا زیست نهایی پارسال رو شدم ۱۸، نمیدونم چطوری باید تبدیلش کنم به بیست
کسی ایده ای داره؟😭
زیست رو برای امتحان نهایی با چه منبعی می‌خونی و چجوری می‌خونی؟
 
من به یه مشکلی برخوردم مخصوصا توی فارسی و زیست، من خودم که امتحانارو میدم مثلا زیست نهایی پارسال رو شدم ۱۸، نمیدونم چطوری باید تبدیلش کنم به بیست
کسی ایده ای داره؟😭
سلام
باید ببینی اشکال کارت کجاست که ۱۸میشی. مثلا تو کدوم نوع سوالا بیشتر نمره کم میاری؟ صحیح غلطا؟ جای خالی؟ بلند پاسخ؟ و اینکه نمیتونه جواب بدی ناشی از چیه؟ مثلا ممکنه یه نفر خیلی توی تست زنی خوب باشه ولی رو متن کتاب مسلط نباشه و باعث بشه نتونه بلند پاسخ ها رو خوب جواب بده. یا یکی ممکنه نکته تستی به اندازه کافی بلد نباشه. احتمالا با دقیق‌تر خوندن متن کتاب و حل نمونه سوالای بیشتر پیشرفت کنی. مهم ترین چیز اینه که متن کتاب رو خیلی مسلط باشی.
ماجرای بیست برای زیست کتاب خوبیه. بعد از خوندن هر فصل به دقت، حل کردن سوالاش و بررسی دقیق پاسخنامه خیلی بهت کمک میکنه. مهم ترین خوبی نمونه سوال اینه که میفهمی اشکالت کجای هر درس یا تو کدوم نوع سوالاته و میتونی بهتر روشون کار کنی و اشکاتو رفع کنی.
اگه دیدی متن کتابو مسلطی ولی اشکالت توی سوالای سخت مثلا صحیح غلطاییه که در سطح کنکورن، پیشنهاد من اینه که بعد از خوندن هر فصل یه تعداد تست بزنی ازش. البته خود ماجرای بیست سوالای اینجوری هم داشت فکر میکنم ولی خب تست هم کمک کننده میتونه باشه. اما بازم به نظرم اولویتت نمونه سوال باشه و بعد اگه فرصت بیشتری داشتی تست.
 
بچه‌ها از مدیکال مشاور گرفتین تا حالا؟
تجربه‌ای دارین؟ راضی بودین یا نه؟
توی مشاوره چندتا چیز مهمه

اولا خودت باید کاملا جدی باشی،پیگیر باشی و تمام تلاشت رو بکنی که درس بخونی و حالا هرزگاهی هم مشکلی بود باهاش مشورت کنی.اگه آدم درس نخونی هستی و قرار نیست درس بخونی مشاور نمیتونه به زور بنشونتت پای درس.جادوگر که نیست بنده خدا

دوما باید خواسته هات از مشاور کاملا مشخص باشه،میخوای مشاور بگیری که چی؟بهت برنامه بده و براش گزارش کار بفرستی؟خودت برنامه می‌نویسی و میخوای چک بکنه و نظراتش رو بهت بگه؟ خودت کارات انجام میدی و یکی رو میخوای که در دسترست باشه تا سوال و شبهه هات رو حل کنه؟

سوما باید صداقت داشته باشی.چه توی درس خوندن چه درس نخوندن.شرایطت رو بپذیری و ضمن تلاشی که میکنی واقعا باهاش رو راست باشی تا بتونه کمکت کنه.

چهارما،درگیر موسسه و فلان موسسه نباش.تجربه و دانش مهمه ها ولی واقعیت اعتبار و شهرت مشاور ها بخاطر دانش اموزانی که بهشون مراجعه میشه اونها تخم دو زرده نمی‌کنن.طرف دانش اموز تراز بالا و درس خوان میره پیشش خب اونم کمک میکنه و درنهایت قبول میشه.حالا یکی که همچین کیس درسخوان خفنی نداشته شاید به اون شهرت هم نرسه هرچند کیفیت کارش بهتر از شخص قبلی باشه.پس بیشتر تمرکزت روی فرد و نحوه ارتباط گیری باهات و اینکه میتونه کمکت کنه یا نه باشه نه اینکه آیا فلان مشاور مطرحه؟معروفه؟گرون‌ تر می‌گیره پس حتما کارش هم بهتره.

توی همین سایت تاپیک مشاوره و مشاور گیری داریم و خیلی از بچه های اینجا توی این زمینه مشغول هستن که شاید کیفیت شون از چیزی که تصور میکنی هم خیلی بهتر باشه.
 
  • دابل‌لایک
امتیازات: Elly
زیست رو برای امتحان نهایی با چه منبعی می‌خونی و چجوری می‌خونی؟
زیست رو یه دور فرمول بیست خوندم و هر فصل یکم نمونه سوال حل کردم، الان برگشتم خود متن کتاب رو میخونم و آزمون های سالای قبل هرچی بوده حل میکنم در طول سالم کم و بیش تست زدم
 
سلام
باید ببینی اشکال کارت کجاست که ۱۸میشی. مثلا تو کدوم نوع سوالا بیشتر نمره کم میاری؟ صحیح غلطا؟ جای خالی؟ بلند پاسخ؟ و اینکه نمیتونه جواب بدی ناشی از چیه؟ مثلا ممکنه یه نفر خیلی توی تست زنی خوب باشه ولی رو متن کتاب مسلط نباشه و باعث بشه نتونه بلند پاسخ ها رو خوب جواب بده. یا یکی ممکنه نکته تستی به اندازه کافی بلد نباشه. احتمالا با دقیق‌تر خوندن متن کتاب و حل نمونه سوالای بیشتر پیشرفت کنی. مهم ترین چیز اینه که متن کتاب رو خیلی مسلط باشی.
ماجرای بیست برای زیست کتاب خوبیه. بعد از خوندن هر فصل به دقت، حل کردن سوالاش و بررسی دقیق پاسخنامه خیلی بهت کمک میکنه. مهم ترین خوبی نمونه سوال اینه که میفهمی اشکالت کجای هر درس یا تو کدوم نوع سوالاته و میتونی بهتر روشون کار کنی و اشکاتو رفع کنی.
اگه دیدی متن کتابو مسلطی ولی اشکالت توی سوالای سخت مثلا صحیح غلطاییه که در سطح کنکورن، پیشنهاد من اینه که بعد از خوندن هر فصل یه تعداد تست بزنی ازش. البته خود ماجرای بیست سوالای اینجوری هم داشت فکر میکنم ولی خب تست هم کمک کننده میتونه باشه. اما بازم به نظرم اولویتت نمونه سوال باشه و بعد اگه فرصت بیشتری داشتی تست.
صحیح غلط ها رو تقریبا میشه گفت اوکیم بیشتر احساس میکنم سر متن کتاب ضعف دارم ولی متن کتابو هم که میخونم انگار بازم یه چیزایی میمونه که من جا انداختم، مثلا توی کتاب اومده گره من نوشتم جوانه یه همچین چیزایی، نمیدونم چطوری میشه برطرفش کرد
 
صحیح غلط ها رو تقریبا میشه گفت اوکیم بیشتر احساس میکنم سر متن کتاب ضعف دارم ولی متن کتابو هم که میخونم انگار بازم یه چیزایی میمونه که من جا انداختم، مثلا توی کتاب اومده گره من نوشتم جوانه یه همچین چیزایی، نمیدونم چطوری میشه برطرفش کرد
به نظرم این دقیقا همون چیزیه که با نمونه سوال حل میشه. فقط حل کردن کافی نیست البته‌. دقیقا مثل تست که تحلیل میکنی اینم دقیق چک کن که کدوم مطلب کدوم کلید واژه رو اشکال داری تو هر درس‌. قسمت زیادیش حل میشه. وقتی تو سوالایی که الان حل کنی تمام اشتباهات و خطاهای ممکن رو انجام بدی و پیدا و رفعشون کنی، دیگه جای خطای خیلی کمی واسه سر جلسه امتحان نهایی میمونه
 
زیست رو یه دور فرمول بیست خوندم و هر فصل یکم نمونه سوال حل کردم، الان برگشتم خود متن کتاب رو میخونم و آزمون های سالای قبل هرچی بوده حل میکنم در طول سالم کم و بیش تست زدم
صحیح غلط ها رو تقریبا میشه گفت اوکیم بیشتر احساس میکنم سر متن کتاب ضعف دارم ولی متن کتابو هم که میخونم انگار بازم یه چیزایی میمونه که من جا انداختم، مثلا توی کتاب اومده گره من نوشتم جوانه یه همچین چیزایی، نمیدونم چطوری میشه برطرفش کرد

نمونه سوال خیلی زیااااد کار کن. مخصوصاً مخصوصاً خود امتحان نهایی‌ها رو. درس خوندنت غیرفعال نباشه که فقط روخوانی کنی از روی متن و بگی خوندم و تمام.
آزمونا رو که حل کردی با یه خودکار رنگ دیگه بیا کلمه به کلمه و سخت‌گیرانه تصحیح کن با پاسخنامه و جواب‌هایی که ننوشتی رو با اون رنگ بنویس که بعداً این برگه‌ها رو بتونی مرور کنی و بدونی کجا رو یادت نبوده و بیشتر مرور شه.
توی پی‌دی‌اف کتاب یا یه کتاب دیگه به جز کتاب اصلیت کلمات مهم و کلید واژه‌ها رو پاک کن و بعداً با این کتاب درس رو بخون و کلماتی که پاک کردی رو برای خودت یادآوری کن.
کلا هرچقدر بیشتر سعی کنی از ذهنت کار بکشی در حین درس خوندن و ازش بخوای چیزهایی که قبلا خونده رو به یاد بیاره و فعال درس بخونی کم کم می‌بینی مطالب خیلی خوب تو ذهنت ثبت شده و درصد خطاهای این شکلی تو آزمون خیلی کم میشه.
 
Back
بالا