• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

تازه‌های ژنتیک

X R@y

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
968
امتیاز
1,406
نام مرکز سمپاد
مجتمع علامه طباطبایی
شهر
بناب
سال فارغ التحصیلی
91
مدال المپیاد
المپیادهای ریاضی و کامپیوتر سال اول + زیست سال سوم (همه مرحله اول)
دانشگاه
علوم پزشکی تبریز
رشته دانشگاه
پزشکی
پختن غذا موجب تکامل انسان شده است!

2c5e57c1cea54035d2c6513c4b39683e.jpg



پختن و آماده کردن غذا موجب تحول چشمگیر در تکامل انسان شده است.







پختن و آماده کردن غذا موجب تحول چشمگیر در تکامل انسان شده است.

این نظریه جدید پژوهشگران حاکی از آن است که اگر پختن را نیاموخته بودیم، نه تنها هنوز شبیه به شامپانزه بودیم، بلکه مثل آنها باید بخش اعظم روزمان را صرف جویدن می کردیم.

در این نظریه آمده است: اگر به خاطر غذای پخته نبود، یک فرد معمولی باید روزانه حدود پنج کیلوگرم مواد خام مصرف می کرد تا کالری لازم برای بقا را جذب کند. این مدت یعنی شش ساعت در روز را صرف جویدن کنیم.

این یک نظر پذیرفته شده است که با ورود گوشت قرمز به رژیم غذایی اجداد انسان، مغز آنها رشد کرد و هوششان افزایش یافت.

گوشت قرمز نه تنها باعث بزرگ شدن مغز اجداد انسان شد، بلکه همچنین به نیاز آنها در صرف کردن تمام وقتشان برای جستجوی غذا برای حفظ انرژی پایان داد.در نتیجه فرصتی برای ایجاد ساختارهای اجتماعی پدید آمد.

پروفسور ریچارد رنگام از دانشگاه هاروارد معتقد است که مساله فقط به روی آوردن به گوشت قرمز به عنوان یک ماده غذایی مربوط نمی شود.

به نظر او آنچه باعث ایجاد یک تحول عمیق در تکامل انسان شده بیشتر شیوه آماده کردن غذا بوده تا تغییر عناصر رژیم غذایی.

وی معتقد است که پختن بالاترین نقش را در افزایش کیفیت غذا در کل تاریخ حیات ایفا کرده است.

به گفته این پژوهشگر اجداد انسان به احتمال زیاد غذا را به اشتباه داخل آتش انداختند. بعد متوجه شدند که خوشمزه شده است و این اتفاق مسیر کاملا تازه ای را رقم زد."

وی اظهار داشت: برای درک اینکه بدن ما چطور و چه زمانی تغییر کرد، باید با بررسی فسیل ها نگاه دقیقتری به آنچه اجداد ما می خوردند بیندازیم."

قدیمی ترین جد ما "آسترالوپیتکوس" بود که به میمون شباهت داشت.

این موجود دارای شکمی بزرگ حاوی یک روده خیلی بزرگ بود که برای هضم مواد سفت گیاهی به دندان های بزرگ و پختی نیاز داشت که برای آسیا کردن و خرد کردن گیاهان سفت به کار می رفت.

با این حال آسترالوپیتکوس زندگی درختی را ترک کرد و وارد ساوانای آفریقا شد و شروع به خوردن حیواناتی که آنجا می چریدند، کرد. همین تغییر محل سکونت، سبک زندگی و رژیم غذایی بود که باعث تغییرات عمده در آناتومی انسان شد.

خوردن گوشت ارتباط نزدیکی به تحولی تکاملی در حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار سال قبل دارد که به پیدایش هومو هابیلیس با دندان های تیزتر و مغزی ۳۰ درصد بزرگتر منجر شد.

با این حال مهمترین تحول یک میلیون و ۸۰۰ هزار سال قبل زمانی که هومو ارکتوس - اولین جد "واقعا انسان" ما - پا به عرصه گذاشت روی داد.

هومو ارکتوس دارای مغزی حتی بزرگتر و آرواره ها و دندان های کوچکتر بود.

بدن ارکتوس نیز چیزی شبیه به ما بود. بازوهای کوتاهتر و پاهای بلندتر ظاهر شد و شکمی که مخصوص هضم گیاهان بود از میان رفت، یعنی ارکتوس نه تنها می توانست سرپا بایستد بلکه می توانست روی دو پا بدود.او باهوشتر و سریعتر بود و به گفته رنگام پختن غذا را آموخته بود.

پژوهشگران می گویند: "پختن شکم ما را کوچکتر کرد. وقتی غذایمان را پختیم، نیازی به شکم بزرگ نداشتیم."

به گفته آنها شکم از نظر انرژی پرهزینه است. افرادی که با شکم کوچک به دنیا می آمدند می توانستند انرژی شان را ذخیره کنند، بچه های بیشتری داشته باشند و بهتر بقا یابند.

پروفسور پیتر ویلر از دانشگاه جان مورس لیورپول و همکارش، لسلی ایلو، فکر می کنند همین تغییر در سیستم گوارشی ما بود که امکان بزرگتر شدن مغزمان را فراهم کرد.

پختن، سلول های غذا را می شکند به طوری که برای آزاد شدن مواد مغذی مورد نیاز بدن، معده باید کار کمتری انجام دهد.

به گفته ویلر این تحول "باعث آزاد شدن انرژی شد که سوخت مورد نیاز مغز بزرگتر را فراهم کرد. افزایش اندازه مغز، با کوچک شدن شکم رابطه دارد."

جالب اینکه ویلر و ایلو دریافتند که کاهش اندازه دستگاه گوارشی دقیقا به اندازه افزایش اندازه مغز یعنی ۲۰ درصد بود.

پروفسور استفان سیکور در دانشگاه آلاباما دریافت که غذای پخته نه تنها انرژی بیشتری در بدن آزاد می کند، بلکه بدن هم انرژی کمتری صرف هضم آن می کند.

پختن غذا اصولا یک نوع هضم پیشاپیش است که مصرف انرژی را از شکم به مغز منتقل کرده است.

به گفته ویلر و رنگام و همکارانشان، این تصادفی نیست که انسان - باهوشترین موجود زمین - تنها گونه ای است که پخت و پز می کند.

 

desiree

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
119
امتیاز
61
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
کرمان
GPS بدن کجاست؟

پژوهشگران آمریکایی با تائید بر اینکه تمام افراد دارای یک GPS داخلی هستند نشان دادند که توانایی جهت یابی در یک محیط ناشناخته در DNA انسان نوشته شده است.


سندروم ویلیام نوعی بیماری ژنتیکی است که از هر 7 هزار و 500 کودک به یک کودک آسیب می رساند. این بیماری به دلیل فقدان برخی از ژنها بر روی یک کروموزوم بروز می یابد.

فقدان این ژنها موجب می شود که کودک در انجام عملکردهای ساده ای مثل چیدن یک پازل و یا جهت یابی دچار مشکل شود.

اکنون گروهی از دانشمندان دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور با بررسی گروهی از افراد متاثر از این سندروم دریافتند که توانایی جهت یابی در محیطهای ناشناس بر روی DNA نوشته شده است.

این محققان برای این گروه از بیماران برخی از تمرینات ساده را تجویز کردند که در این تمرینات افراد باید اشیای مخفی شده در یک اتاق را پیدا می کردند. این افراد باید به مدت 10 ثانیه با کمک یک نوار در اتاق حرکت می کردند و آن را می شناختند.

به محض اینکه نوار از دست این افراد گرفته می شد آنها نمی توانستند اشیاء را پیدا کنند. به این ترتیب مشخص شد که این بیماران در کسب آگاهی از عناصر هندسی ابتدایی بر پایه GPS داخلی بدن خود ناتوان هستند.

براساس گزارش یونایتد پرس اینترنشنال، این محققان در این خصوص توضیح دادند: "هر چند ما هنوز باید بفهمیم که ژنهای مرتبط با سندروم ویلیام دقیقاً چگونه کار می کنند اما واضح است که این ژنها بر روی مغز اثر می گذارند. این اولین بار است که ما دریافتیم که نقص در سیستم جهت یابی و تعیین مسیر با فاکتورهای ژنتیکی ارتباط دارد."

ممنون ا ز همگی
اینم منبع:http://babakrahbari.mihanblog.com/post/629
البته جاهای دیگه ای هم دیدم بذارم؟
 

ma(-)Dye

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
752
امتیاز
134
نام مرکز سمپاد
فرزانگان(1)
شهر
کرج
رشته دانشگاه
آدم از فرداش خبر نداره که!
پاسخ : نخستين بار كه شير هضم شد

محققان انگلیسی دریافتند که نخستین بار توانایی هضم شیر و مشتقات لبنی در بشر در حدود هفت هزار و 500 سال قبل در جوامع مرکزی اروپا به تکامل رسید.

محققان دانشگاه کالج امپریال لندن در تحقیقات خود نشان دادند که جهش ژنتیکی که به اروپاییها اجازه داد بدون عواقب منفی شیر بنوشند در حدود هفت هزار و 500 سال قبل در میان جوامعی که در بالکان مرکزی و مرکز اروپا ساکن بودند رخ داد.

در گذشته اعتقاد بر این بود که انتخاب طبیعی موجب شده بود که ساکنان مناطق شمالی اروپا برای اولین بار توانایی نوشیدن شیر را به دست بیاورند. در حقیقت ساکنان شمال اروپا به دلیل اینکه در رژیم غذایی خود نیاز بیشتری به ویتامین D داشتند این قدرت را به دست آورده بودند.

بیشتر مردم دنیا ویتامین D را از نور آفتاب جذب می کنند اما در عرضهای جغرافیایی بالاتر که دسترسی به نور آفتاب در بیشتر فصول سال میسر نیست نیاز به یک رژیم غذایی بر پایه این ویتامین است.

این محققان برای دستیابی به این نتایج جدید، یکسری شبیه سازیهای رایانه ای را برای مطالعه گستردگی ژنهای مرتبط با تولید آنزیم لاکتاز در بزرگسالان اروپا انجام دادند.

در این خصوص این دانشمندان اظهار داشتند: "در سطح جهانی بیشتر بزرگسالان آنزیم لاکتاز را که برای هضم لاکتوز نیاز است تولید نمی کنند. این درحالی است که بیشتر اروپاییها این توانایی را دارند. در اروپا یک تغییر ژنتیکی وجود دارد که به شدت با تولید لاکتاز مرتبط است. اعتقاد بر این است که مصرف شیر به وسیله بزرگسالان تا قبل از اهلی سازی حیوانات امکانپذیر نبود. در حقیقت به دلیل گسترش فرهنگی پرورش دام این تکامل ژنتیکی نخستین بار در بین جمعیتهای مرکزی اروپا اتفاق افتاد و به سرعت در سایر نواحی این قاره نیز گسترش یافت."

براساس گزارش روزنامه تلگراف، این دانشمندان در شبیه سازیهایی که در خصوص گسترش جهش ژنتیکی عامل تولید لاکتاز در اروپا انجام دادند دریافتند که این گستردگی از حدود هفت هزار و 500 سال قبل بین قبایل بالکان مرکز و اروپای مرکزی و همزمان با رشد فرهنگ دامپروری در این مناطق آغاز شده است و برخلاف آنچه که تاکنون تصور می شد نیاز به ویتامین D در بین جوامع ساکن شمال اروپا لزوما موجب گسترش این جهش ژنتیکی لاکتاز ساز نبوده است.

به گفته این محققان، ساکنان مجارستان و رومانی بین هفت هزار و 900 تا هفت هزار 450 سال قبل از شیر استفاده می کردند در حالی که اولین نشانه های چربیهای لبنی در انگلیس مربوط به 6 هزار 100 سال قبل است.
گرفته شده از:www.dailyjaleb.com
 

ma(-)Dye

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
752
امتیاز
134
نام مرکز سمپاد
فرزانگان(1)
شهر
کرج
رشته دانشگاه
آدم از فرداش خبر نداره که!
آدم ماهي !!

مسخ انسان يا اختلالات ژنتيك؟
آدم ماهي
:O
اين ماهي عجيب و غريب را پسري به نام آرون كرندل اهل ديترويت كه براي ديدن پدربزرگ و مادربزرگش به خانه آنها رفته بود، در درياچه رابينسون صيد كرد
محققان عقيده دارند: كشف چنين پديده اي مهمترين و مهيج ترين كشف دهه هاي اخير است
adammahi.jpg

محمد رضا نصيري
اين يك پري دريايي نيست، اما مثل اين موجود تخيلي تركيبي است از انسان و ماهي. آدم ماهي چندي پيش توسط شركت ژاپني سگا دريم كست به بازي هاي كامپيوتري راه يافت. در اين بازي شما مي بايست آدم ماهي را از مرحله تخم تا مرحله بلوغ كامل بزرگ مي كرديد. جرقه طرح اين بازي با جست وجو در موزه ها و فسيل هاي ماقبل تاريخ در ذهن سازندگان اين بازي كامپيوتري شكل گرفت.
يك افسانه كانادايي هم هست كه روايت يك آدم گربه صورت را نقل مي كند. افسانه هايي از اين دست بر اساس اين تئوري شكل گرفته است كه مواد هسته اي مي تواند روي ژن انسان تغييرات ماهوي ايجاد كند، با اين حال، آدم ماهي ديگر از يك افسانه يا بازي كامپيوتري فراتر رفته و به يك واقعيت تبديل شده است. ظاهرا 19 سال قبل از آنكه اين موجود عجيب نقش اول يك بازي كامپيوتري را ايفا كند، شخصي در كره جنوبي در عالم واقعيت با دخالت در قانون طبيعت به خلق چنين موجودي دست زده است.
انتشار عكس ماهي آدم نما و پخش آن از يك شبكه تلويزيوني نگراني هايي را درباره تشعشعات راديواكتيو بر طبيعت به وجود آورده است. پيش از اين، اخبار دروغين متعددي درباره حيوانات آدم نما يا آدم هاي جانورنما منتشر شده بود. حتي عكس هايي نيز در اين زمينه به سايت هاي اينترنتي راه يافته است كه با استفاده از تكنيك هاي كامپيوتري، مخاطب را فريب مي دهد، اما دفتر نمايندگي خبرگزاري رويترز در كره جنوبي اصل خبر اخير را تاييد كرده است و مي نويسد: يكي از 2 ماهي 19 ساله اي كه صورت آن مشابه صورت يك انسان است در چونگجو، 14 كيلومتري جنوب سئول نگهداري مي شود. اين ماهي حاصل جفتگيري ماهي كپور Carp و ماهي leather carp است كه در يك حوض خانگي در چونگجو نگهداري مي شوند. هر كدام از اين ماهي هاي ماده 80 سانتيمتر طول دارند و قطرشان به 50 سانتيمتر مي رسد. مالك اين ماهيان مي گويد كه هرچه سن آنها بيشتر مي شود، صورتشان هم بيشتر به صورت انسان شباهت مي يابد.
سال گذشته پسر 8 ساله اي كه براي اولين بار با پدربزرگش در درياچه كارولايناي جنوبي مشغول ماهيگيري بود، توانست صيد قرن را از آن خود كند؛ يك ماهي با صورت انسان. زيست شناسان كه از اين پديده متحير شده بودند اعتراف كردند كه تاكنون چنين نوع ماهي كه مشخصا دماغ و دندان هايي شبيه به انسان داشته باشد، مشاهده نكرده اند. دكتر گرگوري هيكنز، يكي از زيست شناسان باسابقه مي گويد: ما هنوز نتوانستيم بفهميم كه آيا اين ماهي به يك گونه اي خاص از آبزيان كه قرن ها در آبهاي آمريكاي شمالي زندگي مي كرده اند، تعلق دارد يا اينكه محصول سرهم بندي ژنتيك است يا يك جهش ژنتيك به شمار مي رود كه مولود تغييراتي است كه در طبيعت رخ داده است.
هيكنز با ذوق زدگي ادامه مي دهد: كشف چنين پديده اي مهمترين و مهيج ترين كشف دهه هاي اخير است.
اين ماهي عجيب و غريب را پسري به نام آرون كرندل اهل ديترويت كه براي ديدن پدربزرگ و مادربزرگش به خانه آنها رفته بود در درياچه رابينسون صيد كرد.
كلايتون، پدربزرگ 71 ساله اين پسرك به وي كمك كرد تا اين ماهي 5/7 اينچي را با قلاب از آب بيرون بكشد. پيرمرد مي گويد: من ماهي را از قلاب جدا كردم و جلوي نوه ام گرفتم تا اندازه اش را خوب ببيند، سپس به او گفتم: تو يك ماهيگير خوب هستي. داشتم ماهي را داخل سطل مي انداختم كه آرون گفت: نگاه كن پدربزرگ، اين ماهي شبيه دايي استيو است! كلايتون كه اول فكر كرده بود نوه اش دارد سربه سر او مي گذارد، نگاهي به ماهي انداخت و از تعجب نزديك بود كه ماهي از دستش رها شود. كلايتون ادامه داد: بعد ماهي دهانش را شروع به باز و بسته كردن كرد، مثل اينكه مي خواست حرفي بزند، من هم سريع در سطل انداختمش. در همان حال كه ماهي در سطل اين ور و آن ور مي پريد، پيرمرد با خود فكر مي كرد كه چه كاري انجام دهد، بهتر است. كلايتون مي گويد: مطمئن نبودم كه اين ماهي را به آب بيندازم و همه چيز را فراموش كنم يا اينكه آن را به دانشمندان تحويل دهم. البته علم شانس آورد كه اين پيرمرد راه دوم را انتخاب كرد و ماهي را به يكي از استادان كالج اين شهر تحويل داد.
پيرمرد ترجيح مي دهدبه خاطر كنجكاوي و شايعه سازي مردم و خبرنگاران به طور كامل خودش را معرفي نكند. از آن زمان تاكنون اخبار متناقضي در اين رابطه نقل شده است كه بيشتر آنها زاييده تخيل است. كلايتون از انتشار اينگونه شايعات اظهار تعجب مي كند. مردم مي گويند كه آدم ماهي از من خواسته بود او را دوباره به آب برگردانم. اين شايعه در حالي به وجود آمد كه منظور من اين نبود. من هيچ وقت چنين حرفي نزدم، فقط گفتم ماهي مدام دهانش را باز و بسته مي كرد، انگار كه از من مي خواست رهايش كنم.
البته مي دانيم كه باز و بسته كردن مداوم دهان فقط مختص آدم ماهي ها نيست و خصوصيت تمام آبزيان به حساب مي آيد. پس از اين واقعه مسوولان شهري اقدام به تحقيقات گسترده كردند و دكتر هيكنز را از ايالت مايامي براي همكاري فراخواندند.
تا اين لحظه هنوز اطلاعات تازه اي درباره اين اتفاق نادر پخش نشده است. افرادي هم مامور شده اند تا با گشت زني در اطراف محل كشف اين ماهي ويژه، انواع ديگر آن را بيابند. يكي از مقامات فرمانداري معتقد است: بايد مشابه اين ماهي در همان مكاني كه صيد شده باز هم وجود داشته باشد.نگراني آنها اين است كه مبادا تشعشعات راديواكتيو احتمالي در فاضلاب نيروگاه هاي هسته اي نزديك به درياچه كرولاينا موجب به وجود آمدن اين نوع ماهي عجيب شده باشد.
اين تجربيات و كشفيات شواهدي است براي اثبات يك موضوع فلسفي قديمي يعني مسخ . شايد طبيعت در حال تجربه اي برعكس فرضيه داروين است؛ به اين ترتيب كه پروسه تبديل ميمون به انسان طبق نظريه داروين معكوس شده و به مسخ انسان و تبديل تدريجي او به جانوران تغيير جهت داده است.
گرفته شده از:/www.farshad7.com
 

X R@y

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
968
امتیاز
1,406
نام مرکز سمپاد
مجتمع علامه طباطبایی
شهر
بناب
سال فارغ التحصیلی
91
مدال المپیاد
المپیادهای ریاضی و کامپیوتر سال اول + زیست سال سوم (همه مرحله اول)
دانشگاه
علوم پزشکی تبریز
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : آدم ماهي !!

چه جالب!!!
حالا چیزای جالبتر دیگه مبهم مونده که نسل ما باید اونارو بکشفه!!!!
 

ma(-)Dye

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
752
امتیاز
134
نام مرکز سمپاد
فرزانگان(1)
شهر
کرج
رشته دانشگاه
آدم از فرداش خبر نداره که!
اینبار بز انسان نما

خبرگزاري انتخاب : مسئول اداره دامپزشكي بروجرد گفت: بره‌اي با



چهره‌اي انسان نما از شكم گوسفندي در حين كشتار در اين شهرستان



خارج شد.



محمدرضا جباري روز يكشنبه در گفت‌وگو با ايرنا افزود: اين بره كه در حين



كشتار در كشتارگاه صنعتي بروجرد مشاهده شده است، فاقد پوزه بوده و



از نظر ترتيب قرار گرفتن گوش و چشم‌ها همانند انسان مي‌باشد



وي تصريح كرد: اين گونه پديده‌هاي نادر به دلايلي از جمله جهش



ژنتيكي، هم‌خون بودن، خوردن علف‌هاي سمي در هنگام تشكيل نطفه و



همچنين تزريق داروهاي شيميايي ايجاد مي‌شوند.



جباري اضافه كرد: طي سال‌هاي گذشته نيز حدود پنج مورد تولد حيوانات



اهلي به صورت استثنايي و غير طبيعي از جمله تولد گوساله دوسر، تولد



گوساله هشت پا و همچنين چسبيده بودن دو گوساله از ناحيه سر در



بروجرد مشاهده شده است.

EnsanNama.jpg
 

ma(-)Dye

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
752
امتیاز
134
نام مرکز سمپاد
فرزانگان(1)
شهر
کرج
رشته دانشگاه
آدم از فرداش خبر نداره که!
گربه بالدار

حیرت مردم جهان ازدیدن گربه بالدار :O
گربه بال دار جديدترين پديده اي است كه در چين ديده شده و صدها نفر از اهالي را متحير كرده است. البته با انتشار تصاوير مربوط به اين گربه در اينترنت علاوه بر آن صد نفري كه از نزديك اين گربه را ديده اند ميليونها نفر ديگر نيز از طريق اينترنت با تماشاي آنها متحير شده اند. اين گربه بال دار متعلق به يك پير زن چيني به نام فنگ است. پير زن مي گويد اين گربه را از بچگي بزرگ كرده و در ابتدا تنها دو زائده كوچك در دو طرف پهلوي او وجود داشته اما از يك ماه پيش ناگهان اين ئو زائه رشد كرده اند و الان هر كدام از آنها تقريبا 15 سانتي متر طول دارند. به گفته فنگ به محض آغاز رشد بال هاي گربه اهالي شهر شيان يانگ در استان شانگچي براي تماشاي آن به خانه او هجوم آوردند. فنگ مي گويد تا زمانيكه چند گربه ماده ناگهان به او حمله نكرده بودند زائده هاي روي بدن او رشد نكرده بودند و احتمال مي دهد اين حمله ناگهاني تاثير مستقيمي بر رشد ناگهاني بال هاي گربه او داشته است. فنگ مي گويد بال هاي گربه اش سبب شده تا همه اهالي به او گربه فرشته اي بگويند. بال هاي گربه فنگ داراي استخوان است و دامپزشكاني كه او را معاينه كرده اند معتقدند علت پيدايش اين بالها يك نوع جهش ژنتيكي بوده است و هيچ خللي به زندگي عادي اين گربه وارد نمي آورد
cat_baldar.jpg

از:creationofrainbow.blogspot.com


×نرگس:لینک عکس اصلاح شد.
 

SOUL KEEPER

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,161
امتیاز
8,025
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد کاووس
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
پاسخ : گربه بالدار

مطمئنی فتو شاپ نیس ؟!
این دیگه نوبره ! دنیا همین و واسه تکمیل کم داشت !
 

SOUL KEEPER

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,161
امتیاز
8,025
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد کاووس
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
پاسخ : اینبار بز انسان نما

ایول ! چه باحال ! یه تایپکی هم یه جایی بود در مورد حافظه ی چند فرد عجیب تو دنیا ! ( یا چند حافظه ی عجیب تو چند فرد تو دنیا ! :D ) اونم فک کنم به خاطر جهش ژنتیکی بوده ! من بعد از دیدن سریال هیروز ( البته از قبل هم زمینه داشتم :D ) خیلی به عوض شدن ژن آدما امید دارم ! (+)
 

amin1373

کاربر فعال
ارسال‌ها
72
امتیاز
8
نام مرکز سمپاد
شهید قدوسی
شهر
قم
مدال المپیاد
المپیاد ریاضی سال اول دبیرستان
المپیاد شیمی که دارم براش می خونم
پاسخ : Discovery News

خانم m@(-)Dye من رو متحول كردند گفتند ژست بدم تو بخش ژنتيك
یک ساعت ورزش روزانه، تاثیر ژن چاقی را خنثی می کند .
یک مطالعه که به تازگی انجام شده ، نشان می دهد انجام یک ساعت ورزش ملایم تا شدید در روز، تاثیر یک ژن رایج مرتبط با چاقی به نام “فتسو” (fatso) را در نوجوانان خنثی می کند.
“جاناتان رویز” از موسسه “کارولینسکا” در سوئد، گفت: پیام این تحقیق برای نوجوانان فعالیت بیشتر است.
رویز افزود: فعالیت هایی مانند انجام بازی های ورزشی مناسب و کافی است.

این تحقیق تاکیدی است بر رهنمودهایی که می گوید کودکان و نوجوانان باید در روز یک ساعت یا بیشتر فعالیت بدنی داشته باشند.
دانشمندان دریافته اند شیوه زندگی و ژن ها هر دو باعث چاقی می شود و اکنون متوجه شده اند که تغذیه و ورزش تا چه حد تاثیر ژنها را جبران می کند.
ژن مرتبط با چاقی به نام ژن FTO زمانی که یک واریان آن تظاهر می کند، باعث بالا رفتن وزن می شود.
بزرگسالانی که دو نسخه از این واریان ژنی را دارند – یک نفر از هر شش نفر – وزن آنها بطور میانگین سه کیلوگرم بیشتر از افراد فاقد این ژن است.
در این مطالعه جدید، محققان خون ۷۵۲ نوجوان را برای بررسی این واریان ژنی آزمایش کردند. به این نوجوانان برای اندازه گیری میزان فعالیت بدنی آنها به مدت یک هفته ابزارهای کنترلی متصل شد.
در این مطالعه دیده شد انجام فعالیت های ورزشی به مدت یک ساعت یا بیشتر در روز برای نوجوانانی که زمینه ژنتیکی ابتلا به چاقی را دارند، تاثیر زیادی دارد.
اندازه دور کمر، شاخص جرم بدن و چربی بدن این نوجوانان نظیر نوجوانانی بود که ژن های معمولی داشتند.
اما نوجوانانی که این واریان ژنی را داشتند اگر کمتر از یک ساعت در روز ورزش می کردند، چربی بیشتری در بدن آنها تجمع می یافت، اندازه دور کمر و شاخص جرم بدنشان نیز بالا می رفت.
نتایج این تحقیق در پسران و دختران مشابه هم بود.
این مطالعه که به تازگی انجام شده، نشان داد بیشتر نوجوانان دستکم یک نسخه از این واریان ژن را دارند. تنها ۳۷ درصد از این نوجوانان ژن های معمولی داشته و بقیه یک یا دو نسخه ژن فتسو را دارند.
منبع : http://www.pezeshk.us/?cat=57
 

X R@y

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
968
امتیاز
1,406
نام مرکز سمپاد
مجتمع علامه طباطبایی
شهر
بناب
سال فارغ التحصیلی
91
مدال المپیاد
المپیادهای ریاضی و کامپیوتر سال اول + زیست سال سوم (همه مرحله اول)
دانشگاه
علوم پزشکی تبریز
رشته دانشگاه
پزشکی
فیل هم فیل های قدیم!!!

اجداد فیل ها از فیل های این دوره خیلی متواضع تر بودند!

اجداد فيل‌ها به‌اندازه خرگوش بوده‌اند
محققان موزه ملي پاريس با کشف جمجمه جانداري از خانواده فيلها اعلام کردند: قديمي ترين اجداد فيلهاي مدرن کنوني کمي از خرگوش بزرگتر بوده اند.

100895408279.jpg


مطالعه بر روي جمجمه 60 ميليون ساله کشف شده در مغرب نشان داد اين جمجمه به موجودي تعلق دارد که اکنون بزرگترين پستاندار روي زمين به شمار مي رود. اين موجود بدون خرطوم از وزني برابر 4 تا 5 کيلو و طولي برابر 50 سانتيمتر برخوردار بوده است.
اين جاندار با نام علمي Eritherium azzouzorum همچنين از دو دندان پيشين برخوردار بوده است که از بالاي فک جاندار به بيرون زده و زمينه شکل گيري عاجهاي امروزي در فيلها را به وجود آورده است.
با وجود اينکه Eritherium azzouzorum هيچ نوع شباهتي به فيلهاي امروزي ندارد، اما به طور قطع مي توان گفت که از اجداد فيلهاي عظيم الجثه بوده است به دليل اينکه تنها جمجمه اين جاندار باقي مانده است حدس زدن شکل ظاهري بقيه اندام جاندار براي دانشمندان کار ساده اي نخواهد بود و دانشمندان بيشتر با استفاده از ساختار دندان جاندار به رابطه اين دو گونه مدرن و باستاني پي بردند.
به گفته دانشمندان اين کشف نشان مي دهد نسل مدرن اين پستانداران پس از انقراض دايناسورها بسيار زودتر از آنچه در گذشته تصور مي شد، در سطح زمين گسترش يافته اند. دايناسورها در حدود 65 ميليون سال پيش منقرض شده اند و نسل Eritherium تنها 5 ميليون سال پس از آن آغاز به گسترش کرده اند.
بر اساس گزارش تلگراف، به گفته محققان اولين نسل فيلهاي خرطوم دار در حدود 33.7 ميليون سال پيش در زمين پديدار شده اند.
 

SOUL KEEPER

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,161
امتیاز
8,025
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد کاووس
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
پاسخ : حشره نيم مترى

بلندترین حشره جهان با طولی برابر نیم متر در میان درختان جنگلهای مالایا و در کنار دیگر گونه های جانوری جدید کشف شد.

حشره ای عجیب با طولی برابر 55.88 سانتیمتر طول که بر بالای بلندترین درختان جنگلهای قلب جزیره ای در مالایا کشف شده است به عنوان بلندترین حشره جهان معرفی شد.

تنها سه گونه دیگر از این حشره با نام علمی Phobaeticus Chani در جهان یافته شده است. ظاهر بلندترین حشره جهان را به هیچ وجه نمی توان از مقداری چوب خشک به هم چسبیده تشخیص داد، ظاهری که به منظور استتار در این حشره عجیب به وجود آمده است.


531124_orig.jpg



در میان دیگر کشفهای جدیدی که در میان گونه های زیستی جدید انجام گرفته است می توان به قورباغه ای که با کمک پوست بدنش تنفس می کند، ماری به رنگ شعله های آتش، 29 دوزیست، 17 ماهی، 37 گونه جدید از گیاه ارکیده و گونه ای جدید از پرندگانی که به Flowerpecker شهرت دارند اشاره کرد.
 
ارسال‌ها
2,779
امتیاز
11,238
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان امین
شهر
اصفهان
مدال المپیاد
یه زمانی واسه شیمی/ نجوم میخوندم
پاسخ : حشره نيم مترى

!!!

چقدر بد... کوچیک باشه حداقل یه دمپایی میندازیم روش میمیره... اینو چی کارش میشه کرد آخه؟... :D

ولی روش استتارش خیلی جالبه!
 

SOUL KEEPER

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
2,161
امتیاز
8,025
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
گنبد کاووس
رشته دانشگاه
مهندسی صنایع
پاسخ : حشره نيم مترى

به نقل از peg0a2h1 :
!!!

چقدر بد... کوچیک باشه حداقل یه دمپایی میندازیم روش میمیره... اینو چی کارش میشه کرد آخه؟... :D

ولی روش استتارش خیلی جالبه!
فک نکنم ترسناک باشه ولی اگه بود , فرار ! :D
 

kaboos

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
315
امتیاز
29
نام مرکز سمپاد
هاشمی نژاد 1 مشهد
شهر
مشهد
مدال المپیاد
راهیابی به المپیاد واتر لو کانادا و کسب مقام اول
پاسخ : حشره نيم مترى

چه بلنده شبیه مانتیسه
 

amin1373

کاربر فعال
ارسال‌ها
72
امتیاز
8
نام مرکز سمپاد
شهید قدوسی
شهر
قم
مدال المپیاد
المپیاد ریاضی سال اول دبیرستان
المپیاد شیمی که دارم براش می خونم
پاسخ : Discovery News

پژوهشگران دریافته اند افرادی که ژن مرتبط با عمر طولانی و سلامت مطلوب را دارند، کمتر احتمال دارد به آلزایمر مبتلا شوند.
محققان می گویند: در افرادی که دو نسخه از یک نوع خاص ژن “پروتئین انتقال کلستریل استر” (CETP) را دارند نسبت به کسانی که گونه های متفاوتی از این ژن را دارند، بسیار کمتر دچار مشکلات حافظه می شوند.

دکتر ریچارد لیپتون از دانشکده پزشکی آلبرت انیشتن دانشگاه یشیوا در نیویورک با اشاره به آگاهی محققان از عوامل ژنتیکی موثر در بروز آلزایمر گفت: اغلب تحقیقات برای شناسایی واریان های ژنتیکی که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد مانند واریان APOE4، انجام شده است.
اما این بار گروه تحقیقاتی لیپتون به دنبال دو گروه از ژنها گشتند که علاوه بر پیشگیری از بروز آلزایمر، در حفظ سلامت مغز هم زمان با بالا رفتن سن موثر است.
حدود ۲۶ میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری آلزایمر که شایعترین شکل زوال عقل محسوب می شود مبتلا هستند. این بیماری با گیجی و فراموشی جزیی شروع می شود، اما سرانجام به فراموشی کامل می انجامد بطوری که فرد دیگر توانایی مراقبت از خود را ندارد.
این پژوهشگران واریانی از ژن CETP را بررسی کردند که با داشتن عمر طولانی و سلامت قلب و عروق مرتبط است.
آنها دی ان آ بیش از ۵۰۰ فرد را که در ابتدای بررسی زوال عقل نداشتند مطالعه کردند و سالانه از آنها آزمایش حافظه به عمل آوردند.
پس از گذشت دستکم سه سال ۴۰ درصد از از این افراد به زوال عقل مبتلا شدند.
این محققان دریافتند خطر ابتلا به آلزایمر در افرادی که واریان مرتبط با عمر طولانی ژن CETP را داشتند ۷۰ درصد کمتر و سرعت افت حافظه بسیار کمتر است.
این دانشمندان می گویند همچنین این افراد، در خون خود میزان بیشتری HDL یا کلسترول خوب دارند که از ابتلا به بیماری قلبی نیز پیشگیری می کند.

یک احتمال این است که ژن افزایش طول عمر با پیشگیری از بیماری های عروقی ، به حفظ سلامت مغز همگام با بالا رفتن سن کمک می کند و یا اینکه این ژن تاثیر حفاظتی مستقیمی در برابر بیماری آلزایمر دارد.

منبع : سايت پزشكان بدون مرز
 

nobody_hgh

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
77
امتیاز
18
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
بجنورد
دانشگاه
علوم پزشکی مشهد
رشته دانشگاه
پزشكي
پاسخ : Discovery News

یک ژن بر روی کروموزوم ۱۱ ارتباط نیرومندی با شروع استعمال دخانیات و ژن دیگری بر روی کروموزوم ۹ با ترک سیگار دارد
نتایج سه تحقیق نشان می دهد آغاز سیگار کشیدن و اعتیاد به این ماده تا حد زیادی تحت تاثیر ژنها است.
به نقل از خبرگزاری فرانسه ، محققان گزارش دادند که تغییرات منفرد و فراوان در رمز “دی.ان. آ” چند کروموزوم با طیفی از عادات سیگار کشیدن ارتباط دارد.
این مقاله ها که ، بر اساس بازبینی در ژنوم بیش از ۱۴۰ هزار فرد سیگاری و غیر سیگاری است.
مشخص شده است که واریان یک ژن بر روی کروموزوم ۱۱ ارتباط نیرومندی با شروع استعمال دخانیات و ژن دیگری بر روی کروموزوم ۹ با ترک سیگار دارد.
مطالعات دیگری نشان داد، افراد حامل واریان های ژن هایی بر روی کروموزوم های ۸ و ۱۹ احتمال بیشتری دارد که سیگارهای بیشتری بکشند – حدود نیم نخ سیگار اضافی در روز – و خطر ابتلا به سرطان ریه در این افراد ۱۰ درصد بیشتر از افرادی است که فاقد این واریان ها نیستند.
پیش از این دسته ای از واریان های ژنی با آسیب پذیری نسبت به سیگار شناسایی شده بود.
بیش از نیم قرن است که ارتباط میان سرطان ریه و استعمال سیگار به اثبات رسیده است.
بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۰۷ در مجله Public Library of Science (PLoS) Medicineمنتشر شد، انتظار می رود که مرگ های زودهنگام مرتبط با کشیدن توتون در سال ۲۰۱۵ به ۴/۶ میلیون نفر و در سال ۲۰۳۰ به ۳/۸ میلیون نفر افزایش یابد.
نتایج این تحقیق در مجله اینترنتی Nature Genetics منتشر شده است .

منبع : سایت پزشکان بدون مرز
(;
(;
:)
 

nobody_hgh

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
77
امتیاز
18
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
بجنورد
دانشگاه
علوم پزشکی مشهد
رشته دانشگاه
پزشكي
پاسخ : Discovery News

دانشمندان موفق به کشف ژنی شده اند که امکان بازسازی اجزای بدن خود – از جمله سر و مغز کامل – را برای نوعی کرم پس از قطع عضو میسر می سازد.‌
به نقل از ساینس دیلی ، این تحقیق که بر روی کرم “پلاناریان” انجام شد، بخش دیگری از یک معمای علمی است که روزی می تواند تولید دوباره اندامها و بافت های آسیب دیده انسان را به واقعیت بدل سازد.
این تحقیق که به ریاست دکتر “عزیز ابوباقر” یک محقق “شورای تحقیقات انگلیس” در دانشکده زیست شناسی انجام شد، برای اولین بار نشان می دهد که ژنی به نام ‘Smed-prep’ برای بازسازی دقیق یک سر و مغز در کرم های پلناریان حیاتی است.
کرم های پلاناریان از یک توانایی خارق العاده برخوردار هستند که می توانند اعضای بدن خود از جمله سر و مغز را پس از قطع عضو دوباره بازسازی کنند.
این موجودات استثنایی دارای سلول های بنیادی بزرگسال هستند که مدام در حال تقسیم شدن است و می تواند به تمام انواع سلولی که از دست می رود، تمایز یابد.
این مطالعه ۲۲ آوریل ۲۰۱۰ در مجله PLoS Genetics منتشر شد.
:O
 

ma(-)Dye

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
752
امتیاز
134
نام مرکز سمپاد
فرزانگان(1)
شهر
کرج
رشته دانشگاه
آدم از فرداش خبر نداره که!
استرس عامل ناباروری!

استرس های مداوم دوران کودکی با تاثیر بر ژن ها باعث ناباروری می شود
عضو هیات علمی پژوهشگاه فناوری های نوین علوم پزشکی ابن سینا گفت: استرس های مداوم و شدید دوران کودکی و در آستانه بلوغ با تاثیر بر عملکرد ژن ها و در نتیجه قدرت باروری، به ناباروری در آنها منجر می شود.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از ایرنا، دکتر “علی متولی زاده اردکانی” متخصص ژنتیک گفت: محیط و فعالیت ژن ها با هم ارتباط دارد و متاثر از همدیگر است. در زمان استرس های مداوم هورمون هایی در بدن تولید می شود که این هورمون ها تاثیر منفی بر هورمون های موثر در باروری دارند.

وی گفت: مغز انسان بطور مداوم با فاکتورهای محیطی درگیر است و به طور مداوم با تحلیل هر کدام از این مسایل که ممکن است درجاتی از استرس و اضطراب را به فرد وارد کند درگیر است. استرس ها در این میان مهمترین و حساس ترین هورمون های هر فرد را که هورمون های مرتبط با تولید مثل است، تحت تاثیر قرار می دهد.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فناوری های نوین علوم پزشکی اظهار داشت: زمانی که مغز فرد به طور مداوم درگیر مشکلات و استرس های ناشی از آن باشد نمی تواند به خوشبختی بیندیشد که همین احساس ها هم می تواند بر عملکرد مغز و دستگاه تولید مثلی فرد تاثیر بگذارد.

اردکانی با اشاره به اینکه زنان هم در محیط های اجتماعی و شغلی و هم در محیط های خانوادگی بیشتر در معرض استرس قرار دارند گفت: توصیه ما به زنان و به خصوص دختران جوان این است که استرس های اطراف خود را اگر نمی توانند از بین ببرند, تا حد امکان کاهش دهند تا عملکرد ژن ها و سیستم باروری آنها متاثر نشود.

وی با اشاره به تاثیرگذاری بیشتر استرس های خانوادگی و فامیلی بر زنان و سلامت باروری آنها گفت: بررسی های مختلف در زوج های نابارور با علل زنانه، نشان می دهد در بسیاری از موارد که زوج ها کودکی را به فرزند خواندگی می گیرند، استرس آنها از بین می رود و خود توانسته اند صاحب فرزند شوند.

عضو هیات علمی پژوهشگاه ابن سینا با بیان اینکه در برخی از فرهنگ ها مثل ایران باروری ملاک ازدواج است و در صورت بروز مشکل در این زمینه زندگی مشترک افراد را تحت تاثیر قرار می دهد گفت: به همین علت دختران جوان باید از همان شروع دوران بلوغ تا حد امکان محیط زندگی خود را عاری از هر گونه استرس کنند و یا به کمترین حد ممکن کاهش دهند.


تاثیر امواج در ایجاد ناباروری

عضو پژوهشگاه فناوری های نوین علوم پزشکی ابن سینا اظهار داشت: از دیگر عوامل مهم محیطی که سیستم تولید مثل انسان را تحت تاثیر قرار می دهد امواج مختلف در محیط است.

این متخصص خاطر نشان ساخت: آنچه که مسلم است این است که امواج الکترو مغناطیسی نظیر امواج ماهواره، دکل های برق، تلفن همراه، تلفن بی سیم و … در کاهش قدرت باروری تاثیرگذار هستند.

وی با بیان اینکه تحقیقات علمی نشان داده است که امواجی که دارای شدتی بالاتر از حد طبیعی هستند باعث ناباروری می شوند گفت: حتی مشاهده شده مجاورت با برج های برق نیز می تواند تخمک و اسپرم را که بسیار حساس هستند تحت تاثیر قرار دهد.

متولی زاده با بیان اینکه در ایران در خصوص ناباروری همانند هر مشکل و بیماری دیگری آمار دقیقی وجود ندارد و هر آنچه گفته می شود تخمینی است گفت: بررسی های انجام شده در این خصوص در آمریکا نشان می دهد، درصد ناباروری در این کشور طی ۲۵ سال اخیر از هشت درصد به ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی در ایران نیز همانند بسیاری از کشورهای دنیا با توجه به تغییر در شیوه زندگی، بالا رفتن میزان استرس و کاهش آرامش افراد در کنار سایر مشکلات صنعتی شدن جوامع میزان ناباروری افزایش یافته است، اما آمار دقیقی در این زمینه در ایران وجود ندارد.

وی افزود: ما ابزار جامعه صنعتی را گرفته ایم, اما از لحاظ فرهنگی نحوه زندگی و برخورد با مشکلات آن جوامع را فرا نگرفته ایم.

منبع:www.biocell.ir



t1-ezterab-emtehan-1.jpg

اینها نمونش :D :D
 

X R@y

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
968
امتیاز
1,406
نام مرکز سمپاد
مجتمع علامه طباطبایی
شهر
بناب
سال فارغ التحصیلی
91
مدال المپیاد
المپیادهای ریاضی و کامپیوتر سال اول + زیست سال سوم (همه مرحله اول)
دانشگاه
علوم پزشکی تبریز
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : استرس عامل ناباروری!

بدون استرس!
ای بابا چرا زندگی اینطوری داره میشه(هرچی میخوای باید از یه چیز دیگه بزنی!)! مگه زندگی بدون استرس و هیجان هم میشه(شیرینیشه!) ولی خوب اونم شیرینه(پسر)!
در ضمن فکر کنم آمارو دارن ولی پخش نمیکنن( ما تعداد ایدزی ها رو از شبکه بهداشت خواستیم(حالا پارتی هم داشتیم مثلا) به علت زیاد بودن آمار و شاید ایجاد رعب در میان مردم ندادند!)
ممنون
 
بالا