پاسخ : پیشنهادهای مربوط به محتوای سایت
به نقل از SaϔnA.M :
چرا وقتی ساده ترین کار ها در راستای تولید محتوا انجام نمیشه انقدر می پیچونین قضیه رو ؟ اکثر مدیرا ساده ترین تلاشی برای تولید محتوا ندارن ، اون وقت برای جذب کاربر با فُلان کُد و بهمان پیشنهاد ِ فنی ؟ یادمه یه زمانی کتب و مجلات همیشهی همیشه چند تا تاپیک خوب و فعال داشت که هی توش سوالای تازه پرسیده میشد و همیشه چندین نفر توش به صورت مستمر فعال بودن . و البته نه تاپیک داغ و ویژه داشت نه حتی تو اخبار گذاشته میشد . یا مثلا جامعه شناسی زمان درنا هم این طوری بود ، همیشه چند تا تاپیک جای بحث داشت . تازه درمان درد ِ بی محتوایی توی اخبار گذاشتن نیست . توی اخبار گذاشتن فقط توی یه بازهی زمانی بازدید اون تاپیک رو می بره بالا ، بعد از برداشتنتش به همون اندازه بازدید رو می کشه پایین . ( مثل تاپیک محیط زیست که رفت تو اخبار 4 نفر ، 4 کلمه حرف زدن و بعد تمام ) ؛ یا حتی مهم کردن ! همین چند روز پیش می خواستم پیشنهاد بدم مدیران عزیز تاپیک ها رو (به غیر از تاپیکای جامع که لازمه اون بالا باشن ) به صورت طولانی مدت مهم نکنن ، چون اگر یه تاپیکی بحث داشته باشه ، خودش بالا می مونه . این برچسب هم همین حکم رو داره تا حدی به نظر من . در کل من فکر می کنم مدیرا الآن دارن کم کاری می کنن توی بعضی انجمن ها . ممکنه برای امتحانا باشه ( البته این موضوع مال زمان طولانی تریه ) یا هر چی ، اما به هر حال . مثلا طبیعتا انجمن تاریخ دو تا اسپم پاک کُن نمی خواد ! دو تا مولد محتوا میخواد که واقعا نداره این ویژگی رو الآن . یا حتی جامعه شناسی نیازی به اسپم پاک کن نداره . نیاز داره یکی توش بحث فعال به وجود بیاره . مثل کتب مجلات زمان نرگس ! یا مثلا انجمن پزشکی یک " سوال جواب دهنده"ی خالی نیاز نداره . یکی باید باشه پای کار باشه که بحث ایجاد کنه . انجمن علمی که خیلی خیلی می تونه مفید باشه حتی اون اسپم پاک کن رو هم نداره . انجمنای علوم انسانی یه زمانی خیلی فعال تر بودن ، الآن دارن می شن یه چیزی تو مایه های شاخهی علوم پایه .
× جان مادرتون با لحن آروم بخونید
من دعوا ندارم !
حرف شما تا حدی صحیح ولی از اون طرف قضیه هم نیگاه کن. ما دو تا عنصر داریم:
۱. مدیر
۲. کاربر
شما دربارهی مدیر توضیح دادی. گفتی مدیر باید بحث ایجاد کنه. تولید محتوا کنه و ... حرف شما کاملا صحیحه ولی نکتهای که هست اینه که الان چند حالت پیش میاد:
۱. یه سری مدیرا هستن که این کارو نمیکنن
۲. یه سری مدیرا هستن که این کارو میکنند.
دربارهی گزینهی ۱، اول باید علتیابی کرد. به صورت طبیعی یک مدیر دوست داره داخل بخشش بحث مفید ایجاد کنه. یه مدیر به صورت طبیعی دوست داره تولید محتوا کنه. یه مدیر دوست داره بخشش مفید باشه. حالا این کار صورت نگرفته و باید علتیابی کرد. این کار میتونه یه سری دلیل داشته باشه. یکیش میتونه استقبال کاربرا باشه. آقا شما خودتو به زمین و زمان میزنی تا ملت بیان سر چار تا چیز درست حسابی و جای بحث دار بحث کنند نمیان. خب یه مقدار سرد نمیشی؟ میشی خواهر من. میشی. البته منظورم این نیست که توجیه خوبیه. توجیه نیست. صرفا دلیله و باید راه حلی براش پیدا کرد.
علت دیگه میتونه این باشه که مدیر درگیریهای شخصی داره به ویژه که الان ایام امتحانام هستش. یه سری هم هستن قبل از اینکه نتایج مرحلهی دوم المپیاد بیاد همچنان به خوندن مشغولن تا اگه قبول شدن از بقیه جلو باشن!
دربارهی گزینهي ۲، یعنی مدیرهایی که اینکارو میکنند، واقعا دیگه کاربرا دارن کم لطفی میکنند و علاقهای نشون نمیدن. به شخصه همیشه سعی کردم بحثهایی ایجاد کنم که جای بحث داشته باشه. با ذکر یه سری سوال. مثلا ما تاپیک زدیم تو گفت و شنود دربارهی القاب و افتخارات که واقعا مشکل جامعهی ماست و جای بحث داره. افراد خاصی استقبال نکردن! در حالیکه من انتظار داشتم دربارهی مشکلات جامعه استقبال خوب باشه و دوستان نظرات خودشون رو بگن.
حالا اینکه بعضی از کاربرا شرکت نمیکنند داخل بحث میتونه چند تا دلیل داشته باشه. ممکنه یه موضوعی جای بحث داشته باشه اما براشون جذاب نباشه. ممکنه مثلا ۷ صفحه بحث شده، کاربری که تازه اومده شرکت کنه میگه اینا ۷ صفحه بحث کردن و به یه جاهایی رسیدن. من چی بیام بگم؟! یه سری هم کلا حوصلشو ندارن.
دربارهی مورد بالا، یا باید بحثها رو جذابتر کرد که یه مقدار به معیارهای فرد برمیگرده. چون جذابیت یه چیز ممکنه از نظر من با نظر بقیه متفاوت باشه. یا اینکه مثلا ملت نشان بگیرن، هم خودشون ترغیب بشن هم بقیه ترغیب بشن.
دربارهی تاپیکهای مهم، کاملا موافقم که لزومی نداره طولانی مدت مهم باشن.