N.S.D
کاربر نیمهحرفهای
- ارسالها
- 173
- امتیاز
- 1,415
- نام مرکز سمپاد
- فرزانگان
- شهر
- کرج
- سال فارغ التحصیلی
- 1403
همین جوریشم وارد دانشگاه شدن هزار تا پارتی و دنگ و فنگ داره، کنکورم بردارن میشه نور علی نور!!نظر خودم اینه که اول کنکور یا حذف شه یا تاثیرش کم بشه.هم چنین این که درس های عمومی نیان! چیه این کنکور واقعا!
دوم اینکه از پایه ششم به بعد، انتخاب رشته بشه و هر رشته هم متمرکز تر باشه!
مثلا رشته ریاضی دیگه خبری از تاریخ جغرافیا مدنی ادبیات زیست شیمی و امثالهم نباشه.
و درسای عمومی، شاید شما خوشتون نیاد ازش، یا شاید تخصصی تون خیلی قوی باشه، ولی اونی که با عمومی خودشو میکشه بالا و تمرکزش رو اوناس که تخصصی هاشم کم زد رتبه خوبی بگیره چی؟!
و به نظر شما، آیا پایه ششم چیز زیادی از جامعه و آینده و رشته و اینا میدونه که بتونه آینده خودشو انتخاب کنه؟؟! همینجوریش تو پایه نهم که فرد یکم بیشتر میفهمه برای انتخاب رشته جد آدم با کیفیت فول اچ دی میاد جلوی چشماش
موافقم که یه سری دروس واقعا تو یه سری رشته ها کارآمد نیستن، ولی به قول معروف بودن شون باعث میشه دانش آموز تک بعدی تحصیل نکنه
از نظر من نظام آموزشی نیست، نظام تحمیل فشار و استرس به دانش آموزه، از همون سال های اولی که یکم درکش میره بالاتر الی آخر که با بدبختی وارد دانشگاه بشه و ...
اول از همه یه فرد با سواد و مدیر و مدبر و مسئولیت پذیر بیاد روی کار، مشکلات کم کم حل میشه
کلا عوامل کاری مرتبط با نظام آموزشی و مثلا همون آموزش پرورش رو مثال بزنم، باید رو دانش آموزا هم سرمایه گذاری کنن هم حساب باز کنن که مسئولیت پذیری و خود باوری رو یاد بگیرن دانش آموزا
یه دانش آموز مسئولیت پذیری و مديريت رو حین کار یاد میگیره نه با خوندن چهار خط که مسئولیت پذیری و مديريت چیست و امتحان دادنش
و از همه مهم تر بابد فوکوس شون روی پرورش و آموزش باشه
نه آموزش و پرورش
اون چیزی ک مهمه آموزش در حین پرورشه نه بلعکس