• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

زمین را نجات دهیم!

clever child

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
658
امتیاز
1,831
نام مرکز سمپاد
Allame Helli.II
شهر
Tehran
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
Tehran Polytechnic
رشته دانشگاه
Electrical Engineering
پاسخ : زمین را نجات دهیم!

به نقل از Nafas 21 :
من كه پايم اصاصي
البته من قبلا شخصا شروع كردم اينقدر كه خونواده عصبي شدن البته من دست از كارم بر نمي دارم
این که خیلی خوبه ، خوب کاراتو واسه بقیه هم بگو . چیکار میکردی ... ؟!
 
  • شروع کننده موضوع
  • #22

robomash

Lily Delicated
ارسال‌ها
1,960
امتیاز
8,422
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان1
شهر
مشهد
سال فارغ التحصیلی
1393
دانشگاه
صنعتی شریف
رشته دانشگاه
مهندسی نرم افزار
پاسخ : زمین را نجات دهیم!

به نقل از Lily Delicated :
اولین چیزی که به ذهن من رسید که میتونیم انجام بدیم اینه که مطالعه کنیم، تو سایت های مختلف بگردیم و اطلاعاتمون رو راجب محیط زیست و خطراتی که اون رو تهدید میکنه زیاد کنیم و اگر جایی مطلبی دیدیم که به درد میخورد اینجا قرار بدیم تا بقیه هم استفاده کنن. واسه این کار میتونید به تاپیک هایی که تو پست اول بهشون اشاره کردم که راجب محیط زیست هستن هم مراجعه کنید. ولی این مطالعه راجب محیط زیست هدف اصلی نیست بلکه وسیله ای برای رسیدن به هدف اصلیه، مهم تر از اون جنبه عملی کار هست یعنی بیایم مطالب و راهکارهایی ارائه بدیم که عملی باشن و بچه ها رو مطلع کنیم که تو زندگی روزمره شون با رعایت چه نکاتی به محیط زیست کمک کنن. به عنوان مثال:
آیا میدونستید که...
به نقل از محمّد :
به نظرم در قدم اول باید دو کار تو محدوده همین فروم انجام بشه:
اول افزایش آگاهی و جلب توجه دیگران به موضوع. خیلی ها هستند که اصلا اهمیتی به محیط زیست نمیدن و اصلا متوجه عواقب اتفاقات اطراف نیستند. لزومی برای حفظ نسل حیوانات نمیبینن. مفهوم گرم شدن هوای کره زمین رو درک نمیکنن. درک درستی از آلودگی و عواقبش ندارن و ... کلا تو باغ نیستن!
دوم اینکه از خودمون شروع کنیم و شروع کنیم فکر کنیم چجوری به زمین میتونیم کمک کنیم. هرکس در محدوده خودش. مثلا اینکه زباله‌ها رو تفکیک کنیم. از انرژی درست استفاده کنیم و ...
به نقل از ~Dr.Shariati~ :
اما ساده ترین و بنظرم موثرترین کاری که تک تک ما میتونیم انجام بدیم اینه که بصورت فردی طرحو عملی کنیم.
به نقل از clever child :
به نظر من باید دونه دونه خطراتی که زمین رو تهدید میکنه تو تاپیک مطرح کنیم ، با بچه ها راجبش حرف بزنیم ، نظر همه رو راجبه پیشگیری از این خطر بشنویم و بهترین راه ها رو انتخاب کنیم ، مثلا آب شدن یخ قطب ها ، اگه یخ قطب ها زود آب بشه (در قطب شمال الان منظورمه) خرس ها به سمت انقراض میرن ، اگه دیر آب بشه وال ها و ... به سمت انقراض میرن . پس فعالیتمون باید هوشمندانه باشه ، نیایم از این سر بوم بیافتیم (مثل پیشنهاد نیلوفر) .
این نظرات تقریبا مثه هم بودن. نظر خودمم اینه که حرکت های اولیه گروه همین طوری که در این نظرات گفته شده باشه(شاید من اول منظورمو نتونستم خوب برسونم).
با حرف Ehem_Ehem موافقم و اگر فعالیت گروه خوب پیش بره حتما باید احداث سایت رو هم تو برنامه گروه بذاریم.نظر پرنیرا هم خیلی خوبه و اگه اعضای گروه تو شهر خاصی موافق باشن و همکاری کنن در آینده سعی می کنیم برنامه های اینطوری هم برگزار کنیم.اما این ها برای برنامه های گروه در آینده مناسب هستن و برای شروع کار باید از کارهای ساده تر شروع کنیم.
بقیه بچه ها هر نظری راجب شروع کار دارن بگن، از نظرشون استقبال می کنیم.
 

clever child

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
658
امتیاز
1,831
نام مرکز سمپاد
Allame Helli.II
شهر
Tehran
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
Tehran Polytechnic
رشته دانشگاه
Electrical Engineering
پاسخ : زمین را نجات دهیم!

منم با نظر نیلوفر موافقم . نظر من برای شروع کار اینه که بیایم یه موضوع که داره زمین رو تهدید میکنه انتخاب کنیم و اول راجبش بحث کنیم تا کامل بشناسیمش و بعدش راجبه راه های پیشگیریش بحث کنیم و در مرحله بعد راجبه اجرایی شدنش با توجه به امکانات خودمون حرف بزنیم . پیشنهاد من اینه که از پدیده گرم شدن زمین شروع کنیم ، چون یکی از نظریات راجبه انقراض دایناسورها هم گرم شدن بیش از حد زمینه ، ما هم بعید نیست . دچارش شیم . خوب نظرتون چیه ... ؟!
 

scamp42

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
567
امتیاز
1,701
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
مدال المپیاد
زیست
پاسخ : زمین را نجات دهیم!

قبل از اینکه ما بخوایم با گرمای زمین نابود بشیم
گیاهان وجانوران بیرون نابود میشن!و سیل همه جا رو فرا میگیره ب علت آب شدن یخ های قطبی!
 
ارسال‌ها
3,304
امتیاز
12,635
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
علوم اجتماعی (انسان‌شناسی)
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : زمین را نجات دهیم!

اوّل از همه بسیار بسیار ممنون از نیلوفر عزیز بابت تاپیک. دقیقا مسئله‌ای که درمورد خطرات تهدید کننده‌ی محیط زیست وجود داره اینه که، عمل کردن به مسائلی که لازم‌ـه رعایت بشه مهم‌تر از مطالعه‌ی تئوری‌ اون‌هاست. و البتّه وقتی این دو در کنار هم باشه، شرایط ایده‌آل به وجود میاد! (کاری که به نظر میاد تو این تاپیک قراره بکنیم)
خب من یه ایده‎ی خام دارم. نظرم اینه که بیایم از مسائل خیلی ساده شروع کنیم و برای خودمون محدودیت بذاریم. مثلا یک هفته رو اختصاص بدیم به زباله. اینکه حتّی کوچیکترین زباله رو هم تو محیط نندازیم و به دیگران هم تذکر بدیم که به سطل زباله توجّه کنن به هرحال! این میشه بحث عملی‌ش. در مورد بحث تئوری‌ش هم، اون یه هفته رو اختصاص بدیم به مطالعه راجع به زباله و تاثیرات اون روی محیط و خلاصه هرچیزی که به اون مربوط میشه.
 

رهاـbehemoth

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
271
امتیاز
701
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان یک تهران
شهر
تهران
مدال المپیاد
زیست
پاسخ : زمین را نجات دهیم!

به نظر من باید یه برنامه ای بگذاریم که به طور دقیق بتونیم در سطح خانواده مون یه سری مسائل محیط زیستی رو رعایت کنیم. معمولا یه سری جزئیات ریز هستن که در سطح مناطق مسکونی بهش توجه نمی شه. مثلا یه نمونه اش اینه که مردم بعد از دیدن یه برنامه تلویزیونشون رو خاموش می کنن ولی رسیور یا دی وی دی پلیر رو نه. یا یه سری از چراغ ها چون توجهمون رو جلب نمی کنن به اشتباهی روشن می مونن. مثلا بعد از مطالعه خاموش کردن چراغ مطالعه فراموش می شه. من می گم فکر کنیم و یه لیست از این جور اشتباهات رو در بیاریم و سعی کنیم که توی محدوده ی خانواده و یا فامیل تبلیغ کنیم. بعد نتیجه ی کارمون رو به اشترک بگذاریم. به نظر من مهم ترین کار اینه که اول بتونیم اطرافیان نزدیکمون رو اصلاح کنیم.
بعد می تونیم وارد سطوح بالاتر بشیم.
به نظر من کار گروه رو تقسیم بندی کنیم خوبه. یه سری کار ها هستن که همه باید انجام بدن. ولی مثلا کار های دیگه رو با توجه به توانایی افراد تقسیم کنیم. مثلا آدمهایی که به طراحی و یا ارتباط اجتماعی علاقه دارن توی بخش تبلیغات و یا آدم هایی که کار تحت وبشون خوبه در زمینه وبلاگ یا وبسایت فعالیت کنن. یعنی به نظرم الزامی نیست که همه اعضا هم زمان برن سراغ یه کار و هم زمان اون رو ترک کنن. منظورم اینه که یه نظم بدیم به کار.
 

ftnt

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
383
امتیاز
3,704
شهر
مشهد
این نظرِ من!:د

یه چیزی که در موردِ خودم هست اینه که من اگه جایی آشغالی چیزی ببینم، در حدی که بتونم خودم برش میدارم میندازم دور...
حالا نه هر آشغالی(مثلا کی سرنگُ از رو زمین به عنوانِ آشغال برمیداره؟! :-")، منظورم پوستِ چیپسُ پفکُ گاها پلاستیک و این چیزهاست...
این کار وقتی فایده ی خودش رو نشون میده که دقیقا جلوی همون کسی که یه چیزی رو انداخته آشغالُ برداریُ بندازی دور؛ حالا شاید هم به عقیده ی عده ای این کار درست نباشه، این که بگن آلودگی داره و این حرفا یا این که مثلا اینطوری مردم پررو میشنُ اینا!
در موردِ آلودگی باید بگم میتونیم یه دستکشِ یه بار مصرفی چیزی همرامون داشته باشیم تا بشه باهاش آشغالُ برداشت...
تذکر دادن رو هم فراموش نکنیم...نه به همه، به کسی که میدونیم اگه این حرفُ بهش بگیم باهامون بد برخورد نمیکنه مثلا!
یه چیزِ خیلی مهمِ دیگه هم کار روی بچه هاست...اگه جایی دیدیم یه بچه ی کوچیک میخواد آشغالِ خوراکی شو که خورده بندازه دور میتونیم بهش تذکر بدیم.همه مون میدونیم که بچه ها خیلی زودتر تاثیر میپذیرن.و شاید این حرفِ ما به اونها و این که بهشون یاد بدیم آشغالشونو بندازن سطلِ زباله هم باعث بشه اونا وقتی این عملُ از خونواده شون دیدن بهشون تذکر بدن، و هم این که این نهادینه بشه در وجودشون...
حالا چه بچه های فامیل که خب خیلی بهشون نزدیک تریم، و چه یه بچه که شاید اصلا نشناسیمش...

در موردِ مکان های طبیعی که دیگه همه تون میدونید وضعشون تو کشورِ ما چه طوریِ...
مثالِ بارزش هم همین جنگل گلستانِ خودمونِ که واقعن رو به نابودیِ...حتما این تفرجگاهایی رو که تو راهِ این جنگل هست دیدین، و حتمن هم دیدین که به وفور مردم زباله هاشونو میندازن تو جنگل، و تا اونجایی هم که من میدونم رسیدگی خیلی زیادی هم بهشون نمیشه.
مشکلی که اینجاها وجود داره اینه که حجمِ زباله ها تو این جور مکان ها،مثلِ جنگل و همچنین دریا، اونقدر زیاد هست که کارِ یه نفر یا دونفر نیست...برای این جور مکان ها هم باید یه فکری باید بکنیم...
پارک هایی که توی شهرا هستن معمولا توسطِ شهرداری نظارت بیشتری میشن، ولی متاسفانه وضعِ جنگلا و به کل تفریح گاها اصلا خوب نیست...
میخواستم بگم در این باره هم اگه ایده بدیم خوبه؛ ایده برای یه سری جاهای پررفتُ آمد و خیلی مهمُ حیاتی در زندگی مون، که امروزه نادیده گرفته میشه...
 
ارسال‌ها
376
امتیاز
4,979
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فــرزانگان ۳
شهر
طــهـران
سال فارغ التحصیلی
1395
دانشگاه
علوم پزشکی البرز
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : زمین را نجات دهیم!

نظر دوستان خیلی خوب بود...فقط درباره اینکه از الان بحث رو درباره ی زمین و خطراتش شروع کنیم ، به نظر من یکم زوده...چون این تاپیک تازه زده شده و امکان اینکه افراد بیشتری بیان خیلی زیاده. نمونش چندین تا از دوستان من هستند که تازه میخوان بعد از امتحانات بیان و عضو سابت بشند و وقتی هم خبر تشکیل یه همچین تاپیکی رو شنیدند بسیار خوشحال شدند.
میگم بیایم تا اون موقع که جمعیت زیاد بشه یعنی به مدت چند روز بحث رو حول اینکه گروه ها چطوری باشه پیش ببریم و درکل یه چشم اندازی به برنامه های آیندمون ( آینده نزدیک ) داشته باشیم.
اگه موافقید ایده ها رو بگیم...
 

e.razi

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
133
امتیاز
3,743
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
بجنورد
سال فارغ التحصیلی
97
دانشگاه
امیرکبیر
رشته دانشگاه
مهندسی کامپیوتر
پاسخ : زمین را نجات دهیم!

به نظر من بهتره قبل از هركاري از خودمون شروع كنيم.
يعني در مورد اقلام مصرفيمون بيشتر دقت كنيم...
مثلا همين كيسه پلاستيك!!!
فقط يه بار ازش استفاده ميكنيم و بعد...دورش ميندازيم!!!
و هممون هم ميدونيم كه پلاستيكبازيافت نميشه...
همين كارامون باعث ازبين رفتن محيط زيست ميشه. :(
 

mariiiiii

کاربر فعال
ارسال‌ها
39
امتیاز
400
نام مرکز سمپاد
farzanegan
شهر
tehran
پاسخ : زمین را نجات دهیم!

نتیجه صحبت ها چی شد؟

از گرم شدن کره ی زمین شروع کنیم و اصلاح رفتارهای خودمون با محیط زیست؟

یه نتیجه گیری کلی داشته باشیم بعد هم کارمونو به صورت جدی آغاز کنیم!

برای اطلاع رسانی میتونیم پوستر هم درست کنیم،تو مراکز سمپاد پخش کنیم،یا خودمون بریم تو خیابون رو دیوار بچسبونیم!

اگه هم تو سایت یه انجمن به اسم محیط زیست داشته باشیم خیلی خوب میشه!
 

uranuscelona

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
763
امتیاز
8,412
نام مرکز سمپاد
فرز2
شهر
شیراز
سال فارغ التحصیلی
94
رشته دانشگاه
مهندسی مکانیک-طراحی کاربردی
پاسخ : زمین را نجات دهیم!

به نظر من هم باید از خودمون شروع کنیم بعد فعالیتمون رو گسترش بدیم
 

clever child

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
658
امتیاز
1,831
نام مرکز سمپاد
Allame Helli.II
شهر
Tehran
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
Tehran Polytechnic
رشته دانشگاه
Electrical Engineering
پاسخ : زمین را نجات دهیم!

من همه نظرات رو خوندم ، خب خیلی خوب بود دوستان ... معلومه این مسئله برای خیلی ها دغدغه است . حالا برای این که یه ذره بهتر متوجه بشیم که تا حالا چی گفتیم من نظرات رو لیست میکنم :

1. محمد : ایجاد انجمن مخصوص محیط زیست و اعطای نشان مخصوص به فعالان در انجمن

2. clever child : شناسایی تهدیدهای زیست محیطی و شناخت کامل اونها سپس تصمیم گیری در موضوع نحوه جلوگیری از پیشرفت اونها

3. ریـحـانـه : بازه بندی برای بحث پیرامون تهدیدهای زمین و صحبت در مورد اونها و شناختتشون و عمل به راهکارها در گستره کوچک

4. Behemoth : شناسایی کارهای ریزی که در خانواده ها انجام میشود و به صورت غیر مستقیم باعث تهدید زمین میشود و تذکر و جلوگیری از انجام این اعمال در سطح خانواده ها و فامیل

5. فائزه.و : جمع آوری زباله ها از سطح شهر و فضاهای طبیعی و تذکر به افرادی که احتمال پذیرش از سوی اونها رو میدیم و صحبت با بچه های کم سن و سال راجبه مسایل زیستی و رعایت بهداشت اجتماعی

6. sarvenaz_km : صبر برای پیوستن اعضای بیش تر به طرح و بحث پیرامون سازماندهی پروژه و اهداف آینده و فعالیت هایی که الان و در آینده باید انجام شوند .

7. e.razi : بازنگری در الگوی مصرف و استفاده دوباره از زباله هایی که قابلیت چند بار استفاده شدن را دارند .

میتونید راجبه نظر هرکدوم از بچه ها نظر بدید ... به نظرم اگه سعی کنید راجبه این نظرات نظر بدید کارمون پیشرفت خواهد کرد و درصد این که به نتیجه برسیم هم بالاتر میره ...
 

زهرا27

بریزءیس
ارسال‌ها
280
امتیاز
1,824
نام مرکز سمپاد
فرزانگان زاهدان
شهر
زاهدان
سال فارغ التحصیلی
93
دانشگاه
الزهرا_خواجه نصیر
رشته دانشگاه
کامپیوتر
پاسخ : زمین را نجات دهیم!

بچه ها به نظرم اینکه بخوایم باتحقیق شروع کنیم خب لازمه ی کاره ولی اول کار باید جالب باشه که یهو ولش نکنیم.به نظرم اینکه کارمون بلند مدته قبول ولی باید یه نتایجی مشاهده کنیم تابهش امیدواربشیم.
مثلا بیاین هرهفته یه عادتمون که به محیط زیست آسیب میزنه رو ترک کنیم اینجوری هم حس میکنیم بالاخره داریم یه کاری میکنیم هم به ادامش امیدوار میشیم هم تعدادمون بیشتر میشه چون بقیه میبینن که فقط حرف نمیزنیم خودمونم یه حس بهتری پیدا میکنیم به نظرم گروهی هم تصمیم بگیریم یه کارو انجام بدیم چون اگه هرکی واسه خودش یه کاری کنه اون انرژی مثبتی که باید بهمون نمیرسه اونقد امیدوار نمیشیم اینکه اینقد گیر دادم به روحیمون به خاطر اینه که افت اینجورطرحا اینه که همون اول بچه ها دلسرد میشن :)
امیدوارم بتونیم گامی برداریم
 

uranuscelona

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
763
امتیاز
8,412
نام مرکز سمپاد
فرز2
شهر
شیراز
سال فارغ التحصیلی
94
رشته دانشگاه
مهندسی مکانیک-طراحی کاربردی
پاسخ : زمین را نجات دهیم!

نظرتون چیه ارم هم داشته باشیم مثلا ارم سمپاد سبز :D
 

clever child

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
658
امتیاز
1,831
نام مرکز سمپاد
Allame Helli.II
شهر
Tehran
سال فارغ التحصیلی
94
دانشگاه
Tehran Polytechnic
رشته دانشگاه
Electrical Engineering
پاسخ : زمین را نجات دهیم!

به نقل از uranuscelona :
نظرتون چیه ارم هم داشته باشیم مثلا ارم سمپاد سبز :D
فکر خوبیه ، ولی اشاره کردم که به نظرات بقیه هم که بنده خلاصشون کردم یه نگاهی بندازید و نظرتون رو راجبه اون ها هم بدید ...
 

Rapunzell

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
154
امتیاز
194
نام مرکز سمپاد
فرزانگان1
شهر
همدان
پاسخ : زمین را نجات دهیم!

بین دوستای خودمون تو مدرسه
کلی میشه تبلیغ کرد که پلاستیکایی هر زنگ میریزن دور چقدر به ضرر خودشونه!!!
تو ی کلاسای فوق العاده ی قرآن و اینا میشه کلی درباره ی اینکه صدمه زدن به محیط حق الناسه یا اصرافه که برای هدچیزی از یه پلاستیک جدا استفاده میشه
گناه داره حرف زد
توی فیسبوک یا وبلاگ های مختلف میشه پست گذاشت
توی مدرسه ها میشه زباله ها رو تفکیک کرد!!!!!
 

uranuscelona

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
763
امتیاز
8,412
نام مرکز سمپاد
فرز2
شهر
شیراز
سال فارغ التحصیلی
94
رشته دانشگاه
مهندسی مکانیک-طراحی کاربردی
پاسخ : زمین را نجات دهیم!

در مورد مورد شماره 6 نمیشه که دست رو دست بذاریم و هیچکاری نکنیم باید از خودمون هم که شده شروع کنیم از یه جایی بالاخره باید استارت بخوره بعد تعداد رو هم گسترش میدیم لازم نیست از همین اول شق القمر کنیم که
 

mariiiiii

کاربر فعال
ارسال‌ها
39
امتیاز
400
نام مرکز سمپاد
farzanegan
شهر
tehran
پاسخ : زمین را نجات دهیم!

به نقل از clever child :
1. محمد : ایجاد انجمن مخصوص محیط زیست و اعطای نشان مخصوص به فعالان در انجمن

2. clever child : شناسایی تهدیدهای زیست محیطی و شناخت کامل اونها سپس تصمیم گیری در موضوع نحوه جلوگیری از پیشرفت اونها

3. ریـحـانـه : بازه بندی برای بحث پیرامون تهدیدهای زمین و صحبت در مورد اونها و شناختتشون و عمل به راهکارها در گستره کوچک

4. Behemoth : شناسایی کارهای ریزی که در خانواده ها انجام میشود و به صورت غیر مستقیم باعث تهدید زمین میشود و تذکر و جلوگیری از انجام این اعمال در سطح خانواده ها و فامیل

5. فائزه.و : جمع آوری زباله ها از سطح شهر و فضاهای طبیعی و تذکر به افرادی که احتمال پذیرش از سوی اونها رو میدیم و صحبت با بچه های کم سن و سال راجبه مسایل زیستی و رعایت بهداشت اجتماعی

6. sarvenaz_km : صبر برای پیوستن اعضای بیش تر به طرح و بحث پیرامون سازماندهی پروژه و اهداف آینده و فعالیت هایی که الان و در آینده باید انجام شوند .

7. e.razi : بازنگری در الگوی مصرف و استفاده دوباره از زباله هایی که قابلیت چند بار استفاده شدن را دارند .

1-اینکه یه انجمن مخصوص داشته باشیم خیلی به کارمون کمک میکنه،تو بقیه کاربرای سایت هم انگیزه ایجاد میکنه.

2-عالیه،میتونیم مطالعه کنیم بعد هم اطلاع رسانی،در مورد راهکار ها صحبت کنیم و اول از خودمون شروع کنیم و بهشون عمل کنیم.

3-یه جورایی شبیه شماره 2 بود.در گسترده ی کوچک شروع میکنیم،گسترشش میدیم.

4-اینم پیشنهاد خوبیه و عملیه.

5-مثلا جمعه ها بریم کوه زباله جمع کنیم؟تکی؟اگه بچه ها همکاری کنن میتونیم تو هر شهر یه تیم تشکیل بدیم،در مورد قسمت دوم،میتونیم به

بچه های کوچیکی که میشناسیم یاد بدیم با وسایل دور ریختنی کار دستی درست کنن،جالب میشه فکر کنم.

6-الان تعدادمون خوبه،میتونیم شروع کنیم.

7-میتونیم در موردش اطلاع رسانی کنیم و خودمون بهش عمل کنیم.


به نظر من اول در مورد تهدیدهای محیط زیست صحبت کنیم،بعد راهکار بدیم و اطلاع رسانی کنیم.
 

zeynab75

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
776
امتیاز
5,336
شهر
قوچان
دانشگاه
فردوسی
رشته دانشگاه
مهندسی شیمی
پاسخ : زمین را نجات دهیم!

من یه نظری دارم که فکر میکنم خیلی میتونه مفید باشه
همه ما میدونیم که سالانه میلیون ها تن پلاستیک وارد طبیعت میشه! میلیون ها پلاستیکی که میلیون ها سال طول میکشه تجزیه بشه !
چه خوبه که هر کدوم از ما حداقل در حد خونوادمون کارای زیرو انجام بدیم:

1. وقتی میوه ای چیزی میخوایم بخریم از پلاستیکای قبلی که تو خونه هستن همراهمون ببریم یا از ساک دستی استفاده کنیم(در پلاستیک جدید از مغازه نگیریم)
2. خریدن چیپس، کیک و این قبیل مواد نیازی به پلاستیک نداره !
3. پلاستیک فریزر هایی که واسه ساندویچ ازشون استفاده میکنیم، قابل استفاده مجدد هستند؛ درصورتیکه ساندویچو قبل از گذاشتن تو پلاستیک، کاغذ پیچ کنیم تا پلاستیک تمیز بمونه

و این یه قسمتی از طرح باشه.
 

scamp42

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
567
امتیاز
1,701
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
رشت
مدال المپیاد
زیست
پاسخ : زمین را نجات دهیم!

من ی چیز بگم؟
زباله های تر و خشک رو جدا کنیم(دستمال چون آلودگی داره زباله تر محسوب میشه)
من خودم همیشه اینکارو انجام میدم
خوبه اینجا هفته ای1بار ماشین آواز پخش میکنه زباله های خشک رو میبریم بهمون نایلون میده ک توش باز بریزیم

اشغال جایی دیدیم جمش کنیم
 
بالا