• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :

    ثبت نام عضویت

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه -گروه ریاضی

پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از Detective :
و من یه چیزی رو هم لازم میدونم بگم. در خارج ما یه کامپیوتر ساینس داریم یه کامپیوتر اینجینیرینگ که معمولا با برق دانشکده ش یکیه اونجا. و اینطوری که من از بقیه شنیدم مهندسی نرم افزار ما تو ایران بیشتر شبیهه به سی اس تو اونجا. حالا با اینام کاری ندارم. فقط میخوام جایی برم که بتونم بعدا راحت ارشد بدم و یا اگه خوب پیشرفت اوضاع بتونم اپلای کنم. (من شرط می‌بندم تو ذهنتون موقعی که این پست رو می‌خونید 10000 نقش می‌زنه. باید بگم که بهتون حق میدم اما برید اپلای ابراد و بقیه رو ببینید که با چه سی‌وی ای اپلای کردن دیگه این رتبه از ذهنتون میپره.)

اصلا رتبت چیز بدی نیست ( در راستای اپلای کردن :D ) اپلای کلا 90% معدل و نمره های زبان هستش ( اون 10% قدرت CV و توصیه نامه و ... ) برای دکتری مقاله SOP اینام مهمه
و اینو بگم که خارجیا دانشگاهای مارو نمیشناسن و شاید بعضی جاها شریف اینارو بشناسن اما اینجوری نیست که بگن اوه طرف شریف بوده پس اکسپــت :D
این برای شانس پذیرش
برای رشته
یه گرایشایی دارن بخدا ما نداریم :))
بعد من خودم خیلی گشتم توی سایت دانشگاها ( من آمریکا رو سرچ کردم ) دانشکده کامپیوتر ساینسشون قوی تره نسبت به مهندسسیشون
یکمم که کورس هاشونو نگا کردم . مستر بیشتر دلم خواست ساینس بخونم . یعنی خیلی خوب بود
اما در کل دستت بازه برای انتخاب گرایش :) مثل ایران نیست

من خودم وسط درس و تحصیل دیدم علاقم به شبکه بیشتره ( آی تی ها بیشتر شبکه دارن ) مجبور شدم دروس اختیاریمو شبکه بردارم تا بتونم رو گرایش عای شبکه هم امید داشته باشم
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از توکلی :
من شنیدم اتفاقن واحدای ریاضیش در حد مهندسی ها هست. یا یکی از مدیریت ها حدود 30 تا ریاضی داشت حتی. چجوری میگید حفظی عه بیشترش؟ فک میکنم مهندسی فیزیک اینا داره که خب مدیریت ها نداره. اوم؟
هممم تا اونجایی که من چارت هاشون رو دیدم اقتصاد دو تا ریاضی داره که در مجموع مثل ریاضی 1 مهندسی هاست
ولی مدیریت بازرگانی بیشتر داشت ریاضی اما خب بازم اونقدی نبودن و ساده تر میگیرن براشون
همممم خب من اینم که میگم با بچه هاشون برخورد داشتم و دیدم که میگم ... آخه ببین یه سری درس مثل جامعه شناسی و اینا دارن که خب تقریبا حفظی مفهومی حساب میشه
و در مورد آمار بسیار نزدیکه به این مدیریتی ها تا اونجا که من دیدم :-? حتی درس اقتصادی هم دارن آماری ها
به نقل از توکلی :
بعد واقعن آمار خوندن خوبه؟ تهش میشه همون کار یه اقتصاد دان رو کرد؟ و بازار کارش تو ایران چجوریه؟ ینی دقیقن چند تا مثال بزنید از یه نفر که آمار خونده و تو چه محیطی کار میکنه و چه کاری؟
خب ببین مثال که نمیتونم برات بزنم :)) ولی خب ببین مثلا یکی از بازار کارای جذاب برا اقتصادی ها کارای بورسیه و خب کارای بورسی رو آماری ها هم خیلی توش هستن بعد شما که آمار بخونی کارای پژوهشی و پروژه های آماری خیلی برات زیاده و واقعا بازار مناسبیه بخصوص اگه کار با نرم افزار رو خوب بلد باشی :-" :-"
بعد دیگه خدمتت که عرض کنم طبق اینکه آماری ها تو دانشکده ریاضی هستن و پدرشون در میاد :-" خب ریاضیت هم قوی میشه
بعد مثلا بخوام بهتر بهت بگم از چیزایی که خیلی تو اقتصاد ومدیریت استفاده میشه احتمالات و این صحبتاست که دوباره تو آمار خیلی خوب رو اینا کار میشه
کلا بنظرم آمار رشته بسیار بسیار مناسبیه اگه قدرش رو بدونی :))
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از امیرحمزه :
هممم تا اونجایی که من چارت هاشون رو دیدم اقتصاد دو تا ریاضی داره که در مجموع مثل ریاضی 1 مهندسی هاست
ولی مدیریت بازرگانی بیشتر داشت ریاضی اما خب بازم اونقدی نبودن و ساده تر میگیرن براشون
همممم خب من اینم که میگم با بچه هاشون برخورد داشتم و دیدم که میگم ... آخه ببین یه سری درس مثل جامعه شناسی و اینا دارن که خب تقریبا حفظی مفهومی حساب میشه
و در مورد آمار بسیار نزدیکه به این مدیریتی ها تا اونجا که من دیدم :-? حتی درس اقتصادی هم دارن آماری ها
مدیریت مالی از همه بیشتره ریاضیاتش. و اتفاقن رتبه های بهتری هم نسبت به بقیه مدیریت ها گرفته از ریاضی.
نه بابا از کجا میگی که اقتصاد دوتا ریاضی داره؟ :-\ من شنیدم نزدیک مهندساس واحدای ریاضیش که!
آره به نسبت مهندسی حفظیاتش بیشتره به نظرم :-?

با بچه هاشون برخورد داشتی میشه به من معرفیشون کنی؟ :D

به نقل از امیرحمزه :
و در مورد آمار بسیار نزدیکه به این مدیریتی ها تا اونجا که من دیدم حتی درس اقتصادی هم دارن آماری ها خب ببین مثال که نمیتونم برات بزنم ولی خب ببین مثلا یکی از بازار کارای جذاب برا اقتصادی ها کارای بورسیه و خب کارای بورسی رو آماری ها هم خیلی توش هستن بعد شما که آمار بخونی کارای پژوهشی و پروژه های آماری خیلی برات زیاده و واقعا بازار مناسبیه بخصوص اگه کار با نرم افزار رو خوب بلد باشی
بعد دیگه خدمتت که عرض کنم طبق اینکه آماری ها تو دانشکده ریاضی هستن و پدرشون در میاد خب ریاضیت هم قوی میشه
بعد مثلا بخوام بهتر بهت بگم از چیزایی که خیلی تو اقتصاد ومدیریت استفاده میشه احتمالات و این صحبتاست که دوباره تو آمار خیلی خوب رو اینا کار میشه
کلا بنظرم آمار رشته بسیار بسیار مناسبیه اگه قدرش رو بدونی
واقعن خجالت نکشم از آمار خوندن مثلن؟ من اقتصاد اینارو دوس دارم. یه نفر دیگم بم گفت اگه دیگه خیلی میخوای شاخ شی تو اقتصاد میشه آمار خوند. اوم؟
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از توکلی :
مدیریت مالی از همه بیشتره ریاضیاتش. و اتفاقن رتبه های بهتری هم نسبت به بقیه مدیریت ها گرفته از ریاضی.
نه بابا از کجا میگی که اقتصاد دوتا ریاضی داره؟ :-\ من شنیدم نزدیک مهندساس واحدای ریاضیش که!
آره به نسبت مهندسی حفظیاتش بیشتره به نظرم :-?

با بچه هاشون برخورد داشتی میشه به من معرفیشون کنی؟ :D
خب میگم دیگه اونا هم دوتا ریاضی میخونن و خب تو ریاضی دومیشون معادلات هم یکم بهشون میگن ولی در سطح کم ...
هممم مدیریت مالی رو نمیدونم :-? بیشتر جاها مدیریت مالی رو در مقطع فوق لیسانس دیدم که دارن :-"
ولی خب بر اساس چارت درسیشون اینجوریه ...
بعد اگه به این رشته ها علاقه داری من بسیار ریاضی محض شریف گرایش ریاضی مالی :-? رو بهت توصیه میکنم ( یا شایدم ریاضی صنعتیه ) که خیلی جواب میده :D
متاسفانه دوستان هم دانشگاهیه نیستن جوری که بهت معرفی کنمشون :-?
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از امیرحمزه :
خب میگم دیگه اونا هم دوتا ریاضی میخونن و خب تو ریاضی دومیشون معادلات هم یکم بهشون میگن ولی در سطح کم ...
هممم مدیریت مالی رو نمیدونم :-? بیشتر جاها مدیریت مالی رو در مقطع فوق لیسانس دیدم که دارن :-"
ولی خب بر اساس چارت درسیشون اینجوریه ...
بعد اگه به این رشته ها علاقه داری من بسیار ریاضی محض شریف گرایش ریاضی مالی :-? رو بهت توصیه میکنم ( یا شایدم ریاضی صنعتیه ) که خیلی جواب میده :D
متاسفانه دوستان هم دانشگاهیه نیستن جوری که بهت معرفی کنمشون :-?
همون ریاضیات کاربرد ها؟ بعد خب برای ارشد میشه ریاضی مالی و اینا؟

+یه سوا دیگه. من با اینکه خیلی زیاد شنیدم که آمار از ریاضیات بازار کار بهتری داره. چرا بازم ریاضیات رتبه های بهتری نسبت به آمار میگیره؟
مثلن ریاضی تهران تا سه وخورده ای گرفته، آمارش تا پنج و خورده ای فک کنم.
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از توکلی :
واقعن خجالت نکشم از آمار خوندن مثلن؟ من اقتصاد اینارو دوس دارم. یه نفر دیگم بم گفت اگه دیگه خیلی میخوای شاخ شی تو اقتصاد میشه آمار خوند. اوم؟
ینی واقعا حیف محیط اجازه نمیده من برا این حرفت .... :-$
هممم منم که دارم اینارو بهت میگم اولا با چندین نفر از آدمایی که اقتصاد شریف خوندن یا رفته بودن و اینا صحبت کردم و بعدشم گفتم که نیلی کوچک به توصیه نیلی بزرگ :-" اول ریاضی میخونه ... و خب آمار خوبه .... اماا ریاضی دوست داشتنی تره :-" :-"
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از توکلی :
همون ریاضیات کاربرد ها؟ بعد خب برای ارشد میشه ریاضی مالی و اینا؟

+یه سوا دیگه. من با اینکه خیلی زیاد شنیدم که آمار از ریاضیات بازار کار بهتری داره. چرا بازم ریاضیات رتبه های بهتری نسبت به آمار میگیره؟
مثلن ریاضی تهران تا سه وخورده ای گرفته، آمارش تا پنج و خورده ای فک کنم.
آره میششه ریاضیات و کاربرد ها ولی بعدش که میری باید فکر کنم انتخاب گرایش کنی :-? البته سیستم شریف نمیدونم دقیقا چجوریه ولی ما یه چیز داریم تحت عنوان کهاد که شما میتونی کهاد دلخواهت انتخاب کنی
بعد خدمت شما عارض میشم که حتی من شنیدم شما اگه ریاضی شریف بخونی میتونی اقتصاد کنارش به صورت مینور بخونی ولی نمیدونم دقیقا سیستمش چیه :-"
و در مورد سوال آخرت بگم ملت ما عقلشون به چشم و گوششونه ینی همینجوری که شما میگی طرف میگه زشت نیست بگم آمار :-& 8-| 8-| :| :| :|
باز ریاضی براشون با کلاس تره و این احمقانس :-"
اما من هم میگم ریاضی ناز تر و جیگر تره :x
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از امیرحمزه :
ینی واقعا حیف محیط اجازه نمیده من برا این حرفت .... :-$
هممم منم که دارم اینارو بهت میگم اولا با چندین نفر از آدمایی که اقتصاد شریف خوندن یا رفته بودن و اینا صحبت کردم و بعدشم گفتم که نیلی کوچک به توصیه نیلی بزرگ :-" اول ریاضی میخونه ... و خب آمار خوبه .... اماا ریاضی دوست داشتنی تره :-" :-"
:))

اقتصاد شریف واسه ارشده؟ بعد مهندسیاشون میرن اقتصاد میخونن ؟ یا چی؟
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از توکلی :
:))

اقتصاد شریف واسه ارشده؟ بعد مهندسیاشون میرن اقتصاد میخونن ؟ یا چی؟
آره شریف اقتصاد فوق داره :-"
کنکور داره دیگه حالا هرکی قبول شد میره :-"
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از امیرحمزه :
آره میششه ریاضیات و کاربرد ها ولی بعدش که میری باید فکر کنم انتخاب گرایش کنی البته سیستم شریف نمیدونم دقیقا چجوریه ولی ما یه چیز داریم تحت عنوان کهاد که شما میتونی کهاد دلخواهت انتخاب کنی
بعد خدمت شما عارض میشم که حتی من شنیدم شما اگه ریاضی شریف بخونی میتونی اقتصاد کنارش به صورت مینور بخونی ولی نمیدونم دقیقا سیستمش چیه
و در مورد سوال آخرت بگم ملت ما عقلشون به چشم و گوششونه ینی همینجوری که شما میگی طرف میگه زشت نیست بگم آمار :-&
باز ریاضی براشون با کلاس تره و این احمقانس
اما من هم میگم ریاضی ناز تر و جیگر تره
نه خب وقتی من میگم زشت نیست، صرفن از این باب که مردم چی میبینن. وگرنه الان م فکر میکنم میگم خب یه سال دیگه بمونم رتبه یک شم چی میرم؟ بازم میرسم به همین آمار اینا. نه مهندسی کامپ و مکانیک. #علاقه

در کل بازار کار، به صورت نسبی برای آمار بهتره از ریاضی؟ مثلن اگه ریاضی شریفم میارم نزم برم آمار تهران؟
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

فیزیک شریف یا صنایع امیرکبیر؟
+
به هردو علاقه دارم
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از منتظر؟! :
فیزیک شریف یا صنایع امیرکبیر؟
+
به هردو علاقه دارم
صنایع امیرکبیر.
ولی بیشتر فکر کن. تو رنج قبولی صنایع امیرکبیر رشته های زیادی میشه رفت. تک انتخابی نباش.


بچه ها رشته شهرسازی هم چیز بدی نیست. معمولا کمتر کسی بهش توجه میکنه. ولی برای علاقه مندان به معماری یا عمران چیز قابل توجهی میتونه باشه.
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از توکلی :
نه خب وقتی من میگم زشت نیست، صرفن از این باب که مردم چی میبینن. وگرنه الان م فکر میکنم میگم خب یه سال دیگه بمونم رتبه یک شم چی میرم؟ بازم میرسم به همین آمار اینا. نه مهندسی کامپ و مکانیک. #علاقه

در کل بازار کار، به صورت نسبی برای آمار بهتره از ریاضی؟ مثلن اگه ریاضی شریفم میارم نزم برم آمار تهران؟
نه ببین شما اگه آمار بخونی یه بازار کار پروژه ای بهتری داره ... ینی تو آمار خیلی پروژه ای جات بیشتر شده و آمار به اقتصاد نزدیک تره
ولی خب ببین شما ریاضی رو بد نگاه نکن ریاضی خیلی فراتر از این چیزیه که شما میبینی ... ینی ببین شما این پتانسیل تغیر رشته در فوق رو در ریاضی هم تقریبا به قوت آمار داری و بعد ببین شما تو ریاضی که بخونی ممکنه به چیزای کامپیوتری و رمز نگاری اینا علاقه مند بشی خب یه رشته خیلی خفنه
بعد جدیدا یه سری گرایش ریاضی اومده که تحت عنوان سیستم دینامیکی و اینا میاد و جدیدا داره به سمت هوش مصنوعی و اینا میاد و خیلی نازه ;;) :))
بعد خدمت شما عارض بشم که خب این گزینه ها تو ریاضی خیلی بیشتره ولی آمار ساده تره 1 دوما دلایل بالا رو هم داره ...
اما ببین ریاضی شریف بخصوص گرایش صنعتی یا مالیش دقیق یادم نمیاد اسمش چی بود واقعا وسوسه بر انگیزه و واقعا خیلی خوبه :-" :-" ولیییی آقا ریاضی شریف سخته :-" :-" ینی ببین واقعا ریاضی دوست داری ؟؟ میتونی تحمل کنیش :-? و خب به طبع تو شریف همه چیز سخت تره :))
پس توصیه نهاییم اینه اگه علاقه داری به ریاضی و اینا واقعا بزن ریاضی شریف اگه نه آمار تهران بهتره اگه میخوای اقتصاد بری :-?
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

.
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

همایش آشنایی با رشته های مهندسی، روزهای یکشنبه 24 مرداد و دوشنبه 25 مرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می گردد. برای اطلاعات بیشتر اینجا را ببینید.
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

چجوریاس که صنایع فردوسی زودتر از کامپ ـِش پر شده، از طرفی که تو شریف کامپ زودتر از صنایع پر میشه؟ میشه نتیجه گرفت کامپ فردوسی قوی نیس؟

کلن اینجور نتیجه گیری ها تا چه حد درسته؟
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

اصلن اینکه گفته میشه مثلن مکانیک تهران از مکانیک شریف قوی تره، یا صنایع شریف از صنایع تهران قوی تره ینی چی؟ بدونه توجه به اینکه حرفم درسته یا نه بگید.

کلن قوی بودن فلان رشته تو فلان دانشگاه رو بر اساس چی میسنجن؟ آیا نتیجه گیریِ رسمی ای وجود داره؟
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از توکلی :
اصلن اینکه گفته میشه مثلن مکانیک تهران از مکانیک شریف قوی تره، یا صنایع شریف از صنایع تهران قوی تره ینی چی؟ بدونه توجه به اینکه حرفم درسته یا نه بگید.

کلن قوی بودن فلان رشته تو فلان دانشگاه رو بر اساس چی میسنجن؟ آیا نتیجه گیریِ رسمی ای وجود داره؟

ببینید اصولا تفاوت "علمی" چندانی بین دانشگاه های برتر کشور وجود نداره و بیشتر خود دانشجو ملاک هست. من فارغ التحصیل صنایع دانشگاه تهران هستم. وقتی بچه های خودمون رو با دوستانی که دانشگاه های شریف، پلی تکنیک و علم و صنعت که درس خوندن مقایسه می کنم واقعا تفاوت "چندانی" وجود نداره. ممکنه دانشجویی تو خواجه نصیر باشه که از فارغ التحصیل شریف قوی تره. اون چیزی که تفاوت بین دانشگاه ها رو ایجاد می کنه، فضای فرهنگی اجتماعی و جو هر دانشگاه است و فرصت های جانبی که امکان داره برای فرد به وجود بیاد.
به طور کلی معیار مشخصی برای سنجش دانشکده های یک رشته وجود نداره و معمولا این ذهنیت ها در دانش آموزا هست چون با فضای آکادمی آشنایی ندارن.
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از sepehr_a :
ببینید اصولا تفاوت "علمی" چندانی بین دانشگاه های برتر کشور وجود نداره و بیشتر خود دانشجو ملاک هست. من فارغ التحصیل صنایع دانشگاه تهران هستم. وقتی بچه های خودمون رو با دوستانی که دانشگاه های شریف، پلی تکنیک و علم و صنعت که درس خوندن مقایسه می کنم واقعا تفاوت "چندانی" وجود نداره. ممکنه دانشجویی تو خواجه نصیر باشه که از فارغ التحصیل شریف قوی تره. اون چیزی که تفاوت بین دانشگاه ها رو ایجاد می کنه، فضای فرهنگی اجتماعی و جو هر دانشگاه است و فرصت های جانبی که امکان داره برای فرد به وجود بیاد.
به طور کلی معیار مشخصی برای سنجش دانشکده های یک رشته وجود نداره و معمولا این ذهنیت ها در دانش آموزا هست چون با فضای آکادمی آشنایی ندارن.
این صحبتها که درباره قوی بودن فلان رشته تو فلان دانشگاه میشه کشکه؟
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از توکلی :
این صحبتها که درباره قوی بودن فلان رشته تو فلان دانشگاه میشه کشکه؟
کشک نیست ولی احساس می کنم بیشتر درمورد کارشناسی ارشد ودکترا صادق باشه
 
Back
بالا