• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :

    ثبت نام عضویت

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه -گروه ریاضی

پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

یه چیزی هست که من واقعن حیفم میاد به گوش همه نرسونم :D

آقا علوم کامپیوتر و نرم افزار و برق رو بهشون فکر کنید. ( مخصوصن اگه سه چهار دانشگاه اول قبول میشید...) رشته‌های قشنگ و آینده دارین!

پی‌نوشت: من از مجموعه‌ی مکانیک،عمران،م.شیمی اطلاعات چندانی ندارم.
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

آقا در مورد مهندسی مواد سوالی داشتید بپرسید ;))....
در مورد دانشگاه صنعتی اصفهانم ایضا.... ;))...
....
 
  • لایک
امتیازات: fa fa
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

من یه جای دیگه هم پرسیدم اما جواب دقیقی داده نشد.
لطفا دوستانی که سی اس میخونن یا مهندسی کامپیوتر اینجا و یا کاری تقریبا مشابه با کاری که من میخوامم رو انجام دادند بیان و کمک کنن لطفا.
به نقل از Detective :
سلام
من رتبم که اومد بهت زده شدم. چرا که قرار بود طبق سنجشا و قلمچیا دیگه در بدترین شرایط رتبم بشه 4000 کشوری الان اومده شدم 10000
من میخواستم برم کامپیوتر ولی با این رتبه اصلا فکرشم نمیکنم بتونم برم. با چند نفر صحبت کردم گفتن رشته های دیگه رو هم در نظر بگیر من رشته های دیگه رو هم تحقیق کردم راجع بهشون ولی بازم دلم راضی نمیشه که از کامپیوتر و اینا برم مثلا اقتصاد یا مدیریت بخونم.
دیشب رفتم سایت کانون کلی گشتم دیدم احتمالا ممیتونم برم آمار تهران و ریاضی بهشتی یه احتمال خیلی زیادی. میخوام از شما بپرسم آیا اینکارو انجام بدم؟ من اصلا دوست ندارم رشته ای غیر از کامپیوتر بخونم. (میدونم از دیدگاه بچگانه ای نگاه میکنم به قضیه ولی خب همینکه که هست. :( )
من الان میخوام اگه بشه بزنم یکی از این دوتا و یا تغییر رشته بگیرم به علوم‌کامپیوتر تو تهران یا آی تی/ نرم توی بهشتی.
چقدر محتمل هست بتونم؟

(لطفا نگید برو رشته ای که میخوای. چون رشته ای که من میخوام دانشگاهایی که با این رتبه قبول میشم همشون خیلی آشغالن نسبت به تهران و شریف و ...
هرچند میدونم من خودم هم اصلا خوب کار نکردم ولی خب من اصلا نمیتونم سال بعد بمونم و میخوام حتما برم توی یه دانشگاه خوب توی شهر تهران مهندسی کامپیوتر یا علوم کامپیوتر بخونم.)

لطفا جوابمو بدید
خیلی ممنون
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از Detective :
من یه جای دیگه هم پرسیدم اما جواب دقیقی داده نشد.
لطفا دوستانی که سی اس میخونن یا مهندسی کامپیوتر اینجا و یا کاری تقریبا مشابه با کاری که من میخوامم رو انجام دادند بیان و کمک کنن لطفا.
رو تغییر رشته اصلا حساب نکنید.
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از میم ح میم دال :
رو تغییر رشته اصلا حساب نکنید.
بعد یه سوال دیگه، من بزنم آی تی صنعتی اصفهان احتمالا اون رو هم قبول میشم.
امکانش هست شانسمو برای تغییر رشته امتحان کنم بعد نشد با کارنامه سبز اقدام کنم برای انتقالی؟
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از Detective :
من یه جای دیگه هم پرسیدم اما جواب دقیقی داده نشد.
لطفا دوستانی که سی اس میخونن یا مهندسی کامپیوتر اینجا و یا کاری تقریبا مشابه با کاری که من میخوامم رو انجام دادند بیان و کمک کنن لطفا.

من برق میخونم. اما جوابی که میتونم بهت بدم اینه : تغییر رشته ممکن و محتمله (حداقل تو امیرکبیر میدونم اینطوری هست...) یه خرده دردسر داره و کمی هم ریسک (کافیه رئیس یه دانشکده یه سال دلش نخواد با تغییر رشته ها موافقت کنه!) در مورد شرایط تو ( که رشته‌ی خاصی رو دوس داری و دانشگاه‌های خوب رو تو اون رشته نمیاری) توصیه من اینه که اولن رشته‌ای رو بزن که بتونی تصورش رو بکنی که ممکنه توی همون رشته ادامه بدی (ینی ازش متنفر نباشی لااقل) بعد این که هر دانشگاهی میزنی، اول سعی کن شرایط تغییر رشته توی اون دانشگاه ها رو بررسی کنی...

نکته آخر این‌که همونطور که بچه‌ها گفتن علوم کامپیوتر و نرم افزار با هم فرق دارنا... یه جاهایی به هم نزدیک میشن، ولی تفاوت ماهوی دارن :D
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از Detective :
بعد یه سوال دیگه، من بزنم آی تی صنعتی اصفهان احتمالا اون رو هم قبول میشم.
امکانش هست شانسمو برای تغییر رشته امتحان کنم بعد نشد با کارنامه سبز اقدام کنم برای انتقالی؟
سهمیه ایثارگر داری که فکر می‌کنی «احتمالا» با ده‌هزار کشوری آی‌تی صنعتی اصفهان قبولی؟!
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

از آقا محمد و آقا سینا تشکر میکنم که جواب دادن.
به نقل از Sina.A :
من برق میخونم. اما جوابی که میتونم بهت بدم اینه : تغییر رشته ممکن و محتمله (حداقل تو امیرکبیر میدونم اینطوری هست...) یه خرده دردسر داره و کمی هم ریسک (کافیه رئیس یه دانشکده یه سال دلش نخواد با تغییر رشته ها موافقت کنه!) در مورد شرایط تو ( که رشته‌ی خاصی رو دوس داری و دانشگاه‌های خوب رو تو اون رشته نمیاری) توصیه من اینه که اولن رشته‌ای رو بزن که بتونی تصورش رو بکنی که ممکنه توی همون رشته ادامه بدی (ینی ازش متنفر نباشی لااقل) بعد این که هر دانشگاهی میزنی، اول سعی کن شرایط تغییر رشته توی اون دانشگاه ها رو بررسی کنی...

نکته آخر این‌که همونطور که بچه‌ها گفتن علوم کامپیوتر و نرم افزار با هم فرق دارنا... یه جاهایی به هم نزدیک میشن، ولی تفاوت ماهوی دارن :D
من کامل به تفاوت های این دو رشته آگاهم و هیچ فرقی برام نداره.
من یه سوال دیگه هم دارم. تا اونجا که من تحقیق کردم، آمار و علوم کامپیوتر تو تهران توی یه دانشکده هستن. همچنین از ریاضی شهید بهشتی به علوم کامپیوتر رفتنش تقریبا درون دانشکده ای هستش.
میخوا بپرسم چه کارهایی نیاز هست برا تغییر رشته توی این دو دانشگاه. ممنون میشم کسایی که تو این دو هستن شرایطش رو بهم بگن.
+ من کنکور رو خراب کردم کاملا به این قضیه واقفم. ولی خب معدل بالا 17 آوردن با من. بقیه کارایی که نیاز برای تغییر رشته رو لطفا بگید.
Save
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از هامـون :
سهمیه ایثارگر داری که فکر می‌کنی «احتمالا» با ده‌هزار کشوری آی‌تی صنعتی اصفهان قبولی؟!
:)) :)) :))
من اشتباه نوشتم. منظورم صنعتی شیراز بود. تو تاپیک هی صنعتی اصفهان به چشمم میخورد. یهویی تو ذهنم اینطوری شد که جا شیراز نوشتم اصفهان.
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از Detective :
بعد یه سوال دیگه، من بزنم آی تی صنعتی اصفهان احتمالا اون رو هم قبول میشم.
امکانش هست شانسمو برای تغییر رشته امتحان کنم بعد نشد با کارنامه سبز اقدام کنم برای انتقالی؟
ببین رتبت بد شده. بهتره به جای اینکه این همه دنبال راه پیچوندن باشی، راجع به بقیه رشته ها تحقیق کنی. یا اینکه قبول کنی بری یه شهر دیگه دانشگاه دیگه.
دانشگاه رجایی و خوارزمی و شاهد هم میتونی انتخاب کنی. البته نمیدونم چقدر شانس قبولی داری.

موفقیت در بازار کار کامپیوتر کاملا بستگی به تلاش و فن آموزی شخصی داره.

الکی خودتو تا شیراز نکشون!
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از S.Hamid.m :
واس انتخاب رشته ارزش داره دویست سیصد تومن بدیم مشاور ب نظرتون ؟

من پنجاه تومن می‌گیرم واسه‌ت انتخاب رشته کنم.
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

39 تومن تضمینی :D
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از Mohammadreza128 :
من 40 ت میگیرم...
همین امثال شما که فی رو سرکوب می‌کنن باعث می‌شن بازار کار ما سرخورده بشه.
جهنم و ضرر. ۳۸تومن.

محمدرضا: :)))....من کمتر نمیگم دیگه ...
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

کی به این اکسس داده آخه؟
شما حق نداری توی پست من جواب منو بدی!
همین امر ثابت می‌کنه شما نه تنها صلاحیت مدیریت، بلکه صلاحیت انتخاب رشته واسه بچه‌ی مردمو نداری!

محمدرضا: تخصیر منه اشتباه املاییتو درست کردم بت نخندن :-ایموجی دهن کج کرده تلگرام
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

مطهری بیا اینو وردار ببر٬ اسپم میکنه.
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

اسپمُ میدن ، حالا بازم خودتون میدونید...
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از میم ح میم دال :
ببین رتبت بد شده. بهتره به جای اینکه این همه دنبال راه پیچوندن باشی، راجع به بقیه رشته ها تحقیق کنی. یا اینکه قبول کنی بری یه شهر دیگه دانشگاه دیگه.
دانشگاه رجایی و خوارزمی و شاهد هم میتونی انتخاب کنی. البته نمیدونم چقدر شانس قبولی داری.

موفقیت در بازار کار کامپیوتر کاملا بستگی به تلاش و فن آموزی شخصی داره.

الکی خودتو تا شیراز نکشون!
ببین محمد عزیز؛ خیلی خنده‌دار شاید باشه که من اینو بگم اما من قبلا میخواستم اپلای کنم. نمیدونستم انقدر بد میشه رتبه م. الان هم نمیخوام به خاطر یه رتبه لعنتی برنامه مو کلا عوض کنم.
قبل از کنکورر داشتم میگشتم برای شرایط اپلای و ... . دیدم غیر از تهران و شریف و امیرکبیر "تقریبا" میشه گفت جاهای دیگه رو نمیشناسن در خارج. اینارو هم به خاطر این که قبلا کسی بوده که اپلای کرده و رفته اونجا بعضی از اساتید و دانشگاها میشناسن.
میخوام بگم من برای بار هزارم میگم میدونم خیلی گند زدم و احتملا از %80-85% اعضای این فروم رتبه م بدتر شده باشه اما خب بازم نمیخوام برم یه جای آشغال و نتونم درست کار خودمو بکنم.
من اگه میگم برم ریاضی یا آمار برا اینه که حداقل شهیدبهشتی و تهران خوبن واقعا علوم کامپیوتر یا مهندسی کامپیوترشون. من نمیتونم برم مهندسی کامپیوتر توی تهران ولی حداقل سی اس ش رو یه شانسی شاید داشته باشم. برا همین میخوام امتحان کنم شانسمو و ببینم میشه تغییر رشته داد یا نه.
ولی نشه من میدونم نپیجوندم خودمو. برا این یه سال قراره بخونم توی یه رشته ی دیگه به امید تغییر رشته که حداقل چاهار سال دیگه نیام بگم خب من الان تو این برهه چاهار سال چه غلطی کردم و چرا هیچ نتیجه ای نداده. احتمالا برم جای دیگه (شهر دیگه) بخونم همین میشه ولی خب من ترجیح میدم تهران بمونم و توی یه دانشگاه خوب شانسمو امتحان کنم.
حالا باز هم من میدونم شما مطمئنا خیلی بیشتر از من تجربه داری و بیشتر واردی اما خب تمام حرفم اینه که من نمیخوام بپیچونم میخوام یه جایی قبول شم که بعدا شانس برای رتبه خوب تو ارشد یا اگه اوضاع خوب پیش رفت برای اپلای هم داشته باشم.
 
  • لایک
امتیازات: MSA
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از Radikal :
اسپمُ میدن ، حالا بازم خودتون میدونید...
نه دیگه! اسپم نداده که! پست "هامون" رو اسپم کرده!
 
پاسخ : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه - ریاضی فیزیک

به نقل از Detective :
ببین محمد عزیز؛ خیلی خنده‌دار شاید باشه که من اینو بگم اما من قبلا میخواستم اپلای کنم. نمیدونستم انقدر بد میشه رتبه م. الان هم نمیخوام به خاطر یه رتبه لعنتی برنامه مو کلا عوض کنم.
قبل از کنکورر داشتم میگشتم برای شرایط اپلای و ... . دیدم غیر از تهران و شریف و امیرکبیر "تقریبا" میشه گفت جاهای دیگه رو نمیشناسن در خارج. اینارو هم به خاطر این که قبلا کسی بوده که اپلای کرده و رفته اونجا بعضی از اساتید و دانشگاها میشناسن.
میخوام بگم من برای بار هزارم میگم میدونم خیلی گند زدم و احتملا از %80-85% اعضای این فروم رتبه م بدتر شده باشه اما خب بازم نمیخوام برم یه جای آشغال و نتونم درست کار خودمو بکنم.
من اگه میگم برم ریاضی یا آمار برا اینه که حداقل شهیدبهشتی و تهران خوبن واقعا علوم کامپیوتر یا مهندسی کامپیوترشون. من نمیتونم برم مهندسی کامپیوتر توی تهران ولی حداقل سی اس ش رو یه شانسی شاید داشته باشم. برا همین میخوام امتحان کنم شانسمو و ببینم میشه تغییر رشته داد یا نه.
ولی نشه من میدونم نپیجوندم خودمو. برا این یه سال قراره بخونم توی یه رشته ی دیگه به امید تغییر رشته که حداقل چاهار سال دیگه نیام بگم خب من الان تو این برهه چاهار سال چه غلطی کردم و چرا هیچ نتیجه ای نداده. احتمالا برم جای دیگه (شهر دیگه) بخونم همین میشه ولی خب من ترجیح میدم تهران بمونم و توی یه دانشگاه خوب شانسمو امتحان کنم.
حالا باز هم من میدونم شما مطمئنا خیلی بیشتر از من تجربه داری و بیشتر واردی اما خب تمام حرفم اینه که من نمیخوام بپیچونم میخوام یه جایی قبول شم که بعدا شانس برای رتبه خوب تو ارشد یا اگه اوضاع خوب پیش رفت برای اپلای هم داشته باشم.
اگر هدفت اپلای کردنـه باید بدونی بیشترِ افراد حتی اگر رشتشون مهندسی نرم افزار باشه برایِ Computer Science اپلای میکنن.
برو همون Computer Science بخون چون اپلای کردنش به مراتب راحت تره.
 
Back
بالا