• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :

    ثبت نام عضویت

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه -گروه ریاضی

هوش مصنوعی
چی باید بخونیم که بعد هوش مصنوعی بخونیم
همین سوالو در مورد نوروساینسم دارم
هوش مصنوعی رو میشه از طریق رشته علوم کامپیوتر یا کامپیوتر ساینس رفت ...
اگه به هوش مصنوعی علاقه مند هستید اول شاخه مورد نظرتون رو انتخاب کنید و بعد شروع کنید فیلم های اون رو دیدن متاسفانه تو ایران و دانشگاه های ایران این رشته بصورت تخصصی و علمی تدریس نمیشه!!!
 
  • لایک
امتیازات: reyna
میشه علوم کامپیوتر و ریاضی محض و دو رشته ای خوند؟
آینده شغلی رشته بهینه سازی ریاضی چطوریه؟
رشته علوم کامپیوتر و ریاضی محض هر دو مختص به یک دنشکده هستند و اونم دانشکده علوم ریاضی اختلاف واحد های تخصصی دارند هر چند دو رشته ای شدن در یک دانشکده خیلی پر بار تر و ارزشمند تر هست
در مورد آینده شغلی هر رشته ای بستگی به توانایی و استعداد و از همه مهم تر علاقه شما در اون رشته است
علاقه شما در یک رشته خاص باعث بروز داده شدن استعداد های شما در اون رشته میشه و این ها توانایی شمارو در حل مشکلات پیچیده تر اون زمینه تخصص راحت تر میکنه و چه بسا اینکه آینده شغلی درخشانی از خودتون نشون بدید
به طور کلی با توجه به حجم پیشرفت بشر در حوزه های مختلف علوم مدیون مدلسازی ریاضیات و دنیای ریاضی هست و هر گرایش از دانشکده ریاضی بنظرم آینده داره
 
کسانی که میگن به هوافضا علاقه دارن خواستم بدونم تو بچگی چه کارایی یا چه چیزایی رو دوست داشتن انجام بدن که حالا میگن به این رشته علاقه دارن؟:rolleyes:
 
کسانی که میگن به هوافضا علاقه دارن خواستم بدونم تو بچگی چه کارایی یا چه چیزایی رو دوست داشتن انجام بدن که حالا میگن به این رشته علاقه دارن؟:rolleyes:
منم از علاقه مندانم حدودا
اما
اصولا اونایی که از ساخت اجسام پروااازی خوششون میاد میرن هوافضا
علاقه بچگی ولی هیچ ربطی نداره و بیشتر مطابق با سمت و سویه که والدین بهت دادن
ولی من کلا اون موقعه دوس داستم بدونم موشک و اینا چطور پرواز میکنن
 
آقو دانشجوهای ترم 1 تا 5 هر رشته‌ای واقعاً ایده‌ای ندارن از رشته‌شون :)) ایضاً ترم بالایی‌هاشون تا زمانی که دو سه تا درس جوندار و ریسرچ دار پاس نکرده باشن ایده‌ای از رشته‌شون ندارن. خود من یادمه فکر می‌کردم میدونم آمار چیه در صورتی که الان هم با دیدۀ شک نگاه میکنم به این حرف. من راجع به ریاضی و آمار و علوم کامپیوتر میتونم یه ایده‌هایی بهتون بدم اما یه موردی خیلی به نظرم لازم بود که بگم اونم اینه که شما در مورد خیلی از رشته‌های تقریباً هیچی نمیدونید مثل من.
مثلاً به من بگن معماری چیه واقعاً نمیتونم شهود خوبی بدم. اینکه بگم اینا میان ساختمون طراحی میکنن یا نقشه میکشن برای ساختن ساختمون و ... (در حد اطلاعات ویکی‌پدیا) کافی نیست واقعاً یکی که کار کرده باشه توش میتونه بیاد دید بده و خب یادمه سیاوش نامی بود تو سایت که میگفت شما نمیخواد ببینید به چی علاقه‌ دارید. نگاه کنید به چی علاقه ندارید و اونارو خط بزنید. من یه چیزی به این هم اضافه کنم؛ اینکه شما یه رشته رو خوشتون بیاد به همین سادگی نیست. امکان داره شما فیزیک رو برین یه دانشگاه با یه استادای مزخرف و دانشجوهای بی‌علاقه‌ به رشته بخونید حالتون بهم بخوره. امکان داره برید همون رو یه دانشگاهی بخونید که اساتیدش ذوق دارن برای اون رشته و واقعاً لذت ببرید. البته باز هم به همین سادگی که من گفتم هم نیست و فاز کلی بچه‌ها و شانس و ... مهمه بیشتر ازونی که فکرشو کنید.
من خودم آمار دوست نداشتم اولش و دوست داشتم تغییر رشته بدم به علوم کامپیوتر اما الان واقعاً هیچی ازون علاقه‌م نمونده به علوم کامپیوتر. حالا جای عجیب ترش چیه؟ دلیلیش این نبوده که چون رشته‌ای نبوده که من میخوام لزوماً. شاید برای اینه که دانشکده ما دانشکدۀ قشنگی نبود برای این رشته و جو خوبی نبود تو ورودی سال ما و استاداش. ایضاً آمار هم همین ولی خب شانسی شانسی متوجه شدم من همین رو دوست دارم و حتی چون دوستام دوتاشون از ریاضی بودن حتی بیشتر به ریاضی محض علاقه‌مند شدم تا علوم‌کامپیوتر. حالا در نظر بگیرید که من کسی بودم که از یه جایی به بعد کلاً نمیدونم چیکار کردم و تلاش خاصی نکردم.
جو مهمه به نظرم و شما هم باید برید بگردید. من الان خودم یه چند بخش از رشته‌م رو دوست دارم و بقیه بخشاش رو خوشم نمیاد خیلی و این اوکیه. شما هم احتمالاً همین باشید و اگه رفتید یک‌رشته‌ای از یه مقدار خوبیش خوشتون خیلی نمیاد و تنها یه قسمتیش هست که خوشتون بیاد ازش.
چرا اینو میگم؟ میخوام بگم آقا من اومدم دانشگاه به لطف صالح اومدم آمار و خب دمش گرم و مدیونش هستم اما شما شاید ندونید چی میخواین و خب این اوکیه. حق دارید که ندونید چی میخواین و سعی کنین سرک بکشین به بخشای مختلف. برای همین راستش من صنایع و علوم مهندسی رو دوست دارم که میان نوک می‌زنن (البته بدیهایی هم دارن که خب در این مقال نگنجد)

جمع بندی اگه بخوام بکنم یکم این آش شلم شوربایی که گفتم رو، باید اینو بگم که من دوس دارم پس فردا روزی چون این فروم کمکم کرد دینم رو بهش ادا کنم و خب اگه کمکی بتونم میکنم بهتون. اگه در مورد آمار و ریاضی و سی اس سوالی داشتید من میتونم یا کمک کنم یا به دوستانم ارجاع بدمتون. این یک.
دو هم اینکه برید از آدم مناسبش بپرسید در مورد رشته ها و در نظر داشته باشید که همه چیز یک رشته تو گفته‌های یکی دو نفر نمیشه خلاصه بشه و این احتمال رو بدید که حتی باز هم انتخابتون خیلی درست از آب درنیاد. (شما باید برید دست بذارید رو اون چیزی که دوست دارید و حتی اگه مال رشته خودتون نباشه هم مشکلی نیست. این اپیزود آخر پادکست بی‌پلاس رو گوش کنید به نظرم حرفای خوبی می‌زنه)
مورد آخر هم اینکه آقو هرچی پیش بیاد اوکیه. شما بخش خوب ماجرا رو بکشید بیرون.
 
هاااااا من یه چیزی یادم آمد این رو هم بگم؛ آقا مطالعه کنید و کورس ببینید از یوتوب. بینهایت این خوبه :))
چه ربطی به این تاپیک داره؟ ببینید این فاز تغییر رشته و دو رشته‌ای و کهاد و ... رو من نگاه میکنم راستش غصه‌م میگیره. یعنی من خودم به شخصه الان نظرم اینه که اگه به فرض مهندسی کامپیوتر رشته‌تون هست نذارید اسمتون رو مهندس کامپیوتر و همینجا فریز بشید. برید در چمنزارهای رشته‌های دیگر هم کمی بچرید :-"
من نظر شخصیم اینه که تا حدی polymath باشید. یعنی اینکه شما بستگی به اون موضوعی که علاقه دارید میتونید برید «خودتون» تو زمینه‌های دیگه هم بخونید. لزوماً میتونید واحد برندارید و اینکه واقعاً هررشته‌ای یه سری چیزایی داره که شما احتمالاً خوشتون نیاد.. اما شما خودتون رو محدود نکنید به اسم رشته و بشینید تا میتونید بخونید و ببینید و فکر کنید.

تو ارشد و مخصوصاً دکتری فاز ریسرچ میان رشته‌ای خیلی زیاده و خب کلاً حتماً نیاز به مدرک نخواهید داشت شما. برید خودتون هم بخونید.
 
آخرین ویرایش:
هاااااا من یه چیزی یادم آمد این رو هم بگم؛ آقا مطالعه کنید و کورس ببینید از یوتوب. بینهایت این خوبه :))
چه ربطی به این تاپیک داره؟ ببینید این فاز تغییر رشته و دو رشته‌ای و کهاد و ... رو من نگاه میکنم راستش غصه‌م میگیره. یعنی من خودم به شخصه الان نظرم اینه که اگه به فرض مهندسی کامپیوتر رشته‌تون هست نذارید اسمتون رو مهندس کامپیوتر و همینجا فریز بشید. برید در چمنزارهای رشته‌های دیگر هم کمی بچرید :-"
من نظر شخصیم اینه که تا حدی polymath باشید. یعنی اینکه شما بستگی به اون موضوعی که علاقه دارید میتونید برید «خودتون» تو زمینه‌های دیگه هم بخونید. لزوماً میتونید واحد برندارید و اینکه واقعاً هررشته‌ای یه سری چیزایی داره که شما احتمالاً خوشتون نیاد.. اما شما خودتون رو محدود نکنید به اسم رشته و بشینید تا میتونید بخونید و ببینید و فکر کنید.

تو ارشد و مخصوصاً دکتری فاز ریسرچ میان رشته‌ای خیلی زیاده و خب کلاً حتماً نیاز به مدرک نخواهید داشت شما. برید خودتون هم بخونید.
ولی دانشگاه فشار درساش خیلی زیاده، حداقل برای من سخته در کنارش بخوام ی مهارتی رو ایجاد کنم، سعی میکنم واحد هایی بردارم که درراستای کارام باشه.
چجوری وقت میکنی؟ بیا به منم یاد بده.
 
دختره، تو رو حق میدم. فنی بالا کار زیاد می‌کشن اما واقعاً اکثر جاها اینطوری نیست! خیلی آسونه. اما برای تو هم شدنیه. ببین یه کورس برو enroll کن تو Edx یا Coursera یا امثالهم و خب هر ترم یکی ازونا رو بخون. میتونه اصلاً مرتبط با رشته‌ت نباشه ولی خب در کل شدنیه اگه هرروز یه مقدار کمی براش وقت بذاری. البته باز هم میگم که به تو حق میدم اینو بگی!
 
بنظرتون مکانیک علم و صنعت بهتره یا خواجه نصیر؟ گرایش مد نظرم هم سیالات عه
هم از نظر سطح دانشگاه و اساتید و رتبه بندی علمی، هم از نظر جَو دانشکده و دانشجوها توضیح بدید لطفاً(بعنوان مثال میگن علم و صنعت جَو غالب مذهبی هست و بچه ها از این نظر خیلی اذیت اند!)
اگه دانشجوی علم و صنعت یا خواجه نصیر هستین هم چه بهتر که کمک کنید به من بینوا
 
بنظرتون مکانیک علم و صنعت بهتره یا خواجه نصیر؟ گرایش مد نظرم هم سیالات عه
هم از نظر سطح دانشگاه و اساتید و رتبه بندی علمی، هم از نظر جَو دانشکده و دانشجوها توضیح بدید لطفاً(بعنوان مثال میگن علم و صنعت جَو غالب مذهبی هست و بچه ها از این نظر خیلی اذیت اند!)
اگه دانشجوی علم و صنعت یا خواجه نصیر هستین هم چه بهتر که کمک کنید به من بینوا
حالا نه اینکه بخوام تبلیغ دانشگاه خودم رو بکنم...
ولی مکانیک علم و صنعت از لحظ سطح اساتید و رنک جهانی ، بهترین دانشکده ایرانه و تو دنیا معروفه ، یه سرچ بزنی متوجه میشی
خواجه نصیر رو دورش خط بکش اگر علم و صنعت گزینه اته!
گرایش مدنظرت رو اطلاع ندارم ولی اگر دوست داشتی میتونم لینکت بدم به دانشجوها و صحبت کنی

جو مذهبی هم تقریبا درسته ، ولی نه به اون شکل که اذیت بشی و فکر کنی تو زندانی
کسی به کارت نداره به اون صورت که فکر کنی داری "اذیت" میشی...
سوال داشتی بازم در خدمتم.
 
سلام سمپادیا
من امسال کنکور دادم
بعد هنوزم بین دوتا رشته مهندسی و علوم کامپیوتر شک دارم ولی هرچی بیشتر در مورد علومم میخونم بیشتر حس میکنم باید برم این رشته .. گرایشات و درس هایی هم که تو علوم میخونن مورد علاقه من همشون .. برعکس کامپیوتر که سخت افزار داره و متنفرم
ولی خب همیشه ترس از اینده و اینا تو خانواده و دل بچه ها بوده ...
به نظرتون برم علوم کامپیوتر؟؟ کجاها میتونم قبول شم؟؟ ( برام مهمه تهران قبول شم خیلی ) البته خودم یه سری تحقیقات کردم احتمالا علوم شهید بهشتی رو بیارم
بازم ممنون میشم اگه کمک کنین ( به خصوص بچه های علوم کامپیوتر )
 
آخرین ویرایش:
یه سوالی؛ چطوری تحقیق کردی که احتمالاً علوم شهید بهشتی رو میاری؟
 
یه سوالی؛ چطوری تحقیق کردی که احتمالاً علوم شهید بهشتی رو میاری؟
از روی رتبه های پارسال ... مثلا همشهری خودمون
کشوری علوم بهشتی اورده بود ... منم دیگه بر اساس اونا احتمال دادم
 
آخرین ویرایش:
از روی رتبه های پارسال ... مثلا همشهری خودمون 4700 کشوری علوم بهشتی اورده بود ... منم دیگه بر اساس اونا احتمال دادم
خب شاید سهمیه داشته...
رتبه کشوری این رشته حدود 1600-1700 کشوریه
دیگه فکر کنم حداکثر تا 2000!
 
من تقریبا به همه زیرشاخه‌های ریاضی فیزیک علاقه دارم
به معماری داخلی و خارجی
به کامپیوتر
برنامه‌نویسی
رباتیک
مکانیک
الکترونیک
و چیزای دیگه
ولی نمیدونم اصلا که کودومو انتخاب کنم
به ریاضی محضم علاقه دارم
و به شدت کمک لازم دارم واسه انتخاب
چون قرار نیست اینجا بمونم پس مسئله بازار کار و اینا مطرح نیست
فقط نمیدونم کودومو بیشتر دوست دارم، یا تو کودوم میتونم،بهتر باشم
میشه کمک کنید لطفا؟
 
من تقریبا به همه زیرشاخه‌های ریاضی فیزیک علاقه دارم
به معماری داخلی و خارجی
به کامپیوتر
برنامه‌نویسی
رباتیک
مکانیک
الکترونیک
و چیزای دیگه
ولی نمیدونم اصلا که کودومو انتخاب کنم
به ریاضی محضم علاقه دارم
و به شدت کمک لازم دارم واسه انتخاب
چون قرار نیست اینجا بمونم پس مسئله بازار کار و اینا مطرح نیست
فقط نمیدونم کودومو بیشتر دوست دارم، یا تو کودوم میتونم،بهتر باشم
میشه کمک کنید لطفا؟
سلام.
ببین به نظرم اولا با فارغ التحصیلای این رشته ها صحبت کن اول.نه کسی که سال اول دومی ایناست. یکی که یا ارشد میخونه یا وارد بازار کار شده. تو اقوام آشنایا سال بالاییها و دوستا و اینا بالاخره پیدا میشه. حتی مثلا دانشگاه تهران و اینا یه ویدیوهایی دارن که اساتیدشون در مورد رشته ها توضیح میدن.
دوم اینکه برو حتما چارت درسی و واحدایی که باید پاس کنی رو نگاه کن برای هر رشته. ممکنه تصورت از مکانیک دینامیک و اینا باشه مثلا. بعد میری میبینی کلی هم ترمودینامیک و سیالات و این چیزا داره که اصلا خوشت نمیاد. یا مثلا بری معماری رو ببینی با اون ماکت سازی و این چیزایی که همه دیدیم ازش، خیلی فرق داره قطعا.
در آخر هم نمیدونم چقدر مطمئنی که اینجا نمیمونی. از سه سال پیش که من وارد دانشگاه شدم، دلار از 3 تومن رسیده به 30 تومن الان. معلوم نیست دوماه دیگه حتی وضع چی باشه. 4 سال دیگه که بخوای بری (تازه همه 5 ساله میرن تقریبا) اصلا معلوم نیست شرایط چی باشه. همین الان که میخوایم بریم ما، به خاطر کرونا و این داستانا کلی دانشگاه های خارجی دچار مشکلن و فاند اساتید رو کم کردن. در نتیجه نمیتونن فول فاند بگیرن کسی رو. پول بلیت و وضع ویزا دادن و این چیزا هست. دلار رفته بالا، نمیدونم اصلا بشه دیگه پول اپلیکیشن فی و سفارت و اینارو داد یا نه. یه این چیزاشم فکر کن. مملکتی نداریم که بدونی 4 سال آیندش چی میشه. پس بازار کار داخلی هم برات مهم باشه. اگه 1 درصد مجبور شدی بمونی، نزنی تو سرت.
ببخشید که خیلی رک گفتم:) ولی اینا چیزای مهمه به نظرم. کسی نمیتونه جات تصمیم بگیره. خودت سعی کن جوانب کار رو بسنجی، تا جای ممکن تو نت تحقیق کنی (منابع فارسی خیلی خوبی هست) و خیلی هم سمت این مشاور الکیای کنکور نری که خودشون هیچ تصوری از رشته ها ندارن.
موفق باشی!
 
سلام.
ببین به نظرم اولا با فارغ التحصیلای این رشته ها صحبت کن اول.نه کسی که سال اول دومی ایناست. یکی که یا ارشد میخونه یا وارد بازار کار شده. تو اقوام آشنایا سال بالاییها و دوستا و اینا بالاخره پیدا میشه. حتی مثلا دانشگاه تهران و اینا یه ویدیوهایی دارن که اساتیدشون در مورد رشته ها توضیح میدن.
دوم اینکه برو حتما چارت درسی و واحدایی که باید پاس کنی رو نگاه کن برای هر رشته. ممکنه تصورت از مکانیک دینامیک و اینا باشه مثلا. بعد میری میبینی کلی هم ترمودینامیک و سیالات و این چیزا داره که اصلا خوشت نمیاد. یا مثلا بری معماری رو ببینی با اون ماکت سازی و این چیزایی که همه دیدیم ازش، خیلی فرق داره قطعا.
در آخر هم نمیدونم چقدر مطمئنی که اینجا نمیمونی. از سه سال پیش که من وارد دانشگاه شدم، دلار از 3 تومن رسیده به 30 تومن الان. معلوم نیست دوماه دیگه حتی وضع چی باشه. 4 سال دیگه که بخوای بری (تازه همه 5 ساله میرن تقریبا) اصلا معلوم نیست شرایط چی باشه. همین الان که میخوایم بریم ما، به خاطر کرونا و این داستانا کلی دانشگاه های خارجی دچار مشکلن و فاند اساتید رو کم کردن. در نتیجه نمیتونن فول فاند بگیرن کسی رو. پول بلیت و وضع ویزا دادن و این چیزا هست. دلار رفته بالا، نمیدونم اصلا بشه دیگه پول اپلیکیشن فی و سفارت و اینارو داد یا نه. یه این چیزاشم فکر کن. مملکتی نداریم که بدونی 4 سال آیندش چی میشه. پس بازار کار داخلی هم برات مهم باشه. اگه 1 درصد مجبور شدی بمونی، نزنی تو سرت.
ببخشید که خیلی رک گفتم:) ولی اینا چیزای مهمه به نظرم. کسی نمیتونه جات تصمیم بگیره. خودت سعی کن جوانب کار رو بسنجی، تا جای ممکن تو نت تحقیق کنی (منابع فارسی خیلی خوبی هست) و خیلی هم سمت این مشاور الکیای کنکور نری که خودشون هیچ تصوری از رشته ها ندارن.
موفق باشی!
مرسی
مرسی
خیلی کمک‌کننده بود حرفات
حتما میرم دنبال چیزایی که گفتی
و به آینده‌شم فکر میکنم:))
 
آیا با رتبه ۶۰۰ منطقه دو می تونم دانشگاهای تهران بیارم؟
مخصوصا کامپیوتر یا علوم کامپیوتر
و رجایی هم می تونم بیارم؟

با سوابق تحصیلی چطور انتخاب رشته باید بکنیم؟
 
آیا با رتبه ۶۰۰ منطقه دو می تونم دانشگاهای تهران بیارم؟
مخصوصا کامپیوتر یا علوم کامپیوتر
و رجایی هم می تونم بیارم؟

با سوابق تحصیلی چطور انتخاب رشته باید بکنیم؟
معلومه که می تونی. کامپیوتر قبولی سختی داره کلا و دانشگاهای بعدی تهرانو احتمالا میاری ولی از شریف حتما شروع کن بزن. رجایی رو هم نمی دونم برو قلمچی تو داده‌های قبولی کنکور شنا کن ((: سوابق تحصیلیم فرقی نمی کنه همون 150تا رو پر کن هر چی خواستی یکیشو میاری بالاخره. شهر تهرانو آوردی رشته‌هایی هست که احتمالا بتونی بهترین دانشگاهو بری ولی تو فهرست انتخابات همه رو از بهترین شروع کن به نوشتن.
 
Back
بالا