علی دلاور
کاربر حرفهای
- ارسالها
- 558
- امتیاز
- 1,114
- نام مرکز سمپاد
- علامه حلی اراک
- شهر
- اراک
- مدال المپیاد
- المپیاد زیست
- دانشگاه
- علوم پزشکی ایران
- رشته دانشگاه
- پزشکی
پاسخ : حمله به کلوب همجنسگرایان
اینم بگم که اگه منظورت از منطق توی دانشگاهه نه خیر هیچ درسی نخوندم ولی خودم یک سری مطالعه ی خیلی سطحی در حد یک سری مقاله از ضیا موحد خوندم در باره ی منطق(یعنی مقالاتی که دیگران در باره ی نظرات ضیا موحد نوشته بودند) مسئله ی آمار گیریت هم قبل از این که تو بگی خودم گفتم که این آمار چندان معتبر نیستند ولی گفتم اگر قرار باشه مورد استناد قرار بگیرند(که خیلی راحت قبول می کنم که شما این آمار مخدوشه و البته منم خیلی روی اون بخش صحبتم تاکیدی نداشتم) این اماریه که فعلا داریم. خودم اول گفتم که خیلی قابل اعتنا نیستند ولی فعلا چیزیه که داریم. این کم اهمیت ترین بخش اون پستم بود. و خدا رو شکر که از جهالت خارج شدم و فهمیدم که نقش سمپلینگ درست و تاثیر جامعه روی آمار گیری ها چطوریه. باور کن من حالیم نمی شد فکر می کردم آمار گیریه دولتی مثلا مصف الکل توی ایران صد در صد درسته چه خوب شد که از چاه ضلالت خارجم کردی
دوباره و در اخر پستت هم حرفی از طرف من زدی و خودت بش جواب دادی! من کی گفتم اگه فردی جزو جامعه ی هدف موضوعی نبود حق انتقاد ازش رو نداره؟ همین مناظره برای من یکی خیلی مفید بود و کلا هر نوع بحث بدون تنشی کردن مفیده و هرکسی می تونه حامی هر کسی باشه(من یه مدت همیشه نشریه زنان شهلا شرکت رو می خریدم بعد یک عده از دخترا شوخی می کردن بام می گفتن ما این نشریه رو نمی خونیم که تو این قدر پیگیرشی!!) ولی من دارم می گم اولویت بندیه ی بحث های طیفی که ادعای روشنفکری و آزاد اندشی داره توی ایران و خیلی از کشور های در حال توسعه تغییر کرده و بعضا افراد حتی از خود طیف هدف جامعه ی مورد بحث رادیکال ترند
ببین مازیار یا من دارم به زبونی صحبت می کنم که تو بلد نیستی یا تو اصلا پست های من رو نمی خونی. حرفات حرف منم هست بعضا. من کی ادعایی علمی در حوزه ی زیست شناسی(که ظاهر منی که پزشکی انسان می خونم از تویی که فنی می خونی درش کمتر سواد دارم ) مطرح کردم که میگی؟ اگه من ادعایی علمی کنم به اشتباه و کسی بگه توی فلان مقاله این اومده یا فلان چیز تو فلان کتاب اومده در عرض دو ثانیه قبول می کنم. من کی ادعایی علمی کردم که خلاف علم بوده و گفتم علم چرته حرف من درسته که دویست بار این رو گفتید؟به نقل از مازیمون :ما بنیادگرا نیستیم، ولی منطق و حقیقت علمی تنها چیزی هست که به عنوان واقعیت و معیار در نظر میگیریم.
و بله، برای اینکه نظرتون در مورد یک موضوع ارزش مراجعه داده شدن باشه، لازمه که نظرتون درست، منطقی و لزوما علمی باشه. یعنی اگر به من بیای بگی که مثلا مسیر حل کردن SAT3، غیر NP عه، درسته من نمیتونم بیام و ساکتت کنم ( که واقعا اگه بدونی چقدر این تمایل رو دارم! ) ولی اگر همچین چیزی رو بدون داشتن هیچ مدرکی ( و اینجا مدرک یعنی یک راه حل پلینومیال ) ارایه بدی، افراد تحصیل کرده در این حوزه حرفت رو جدی نمیگیرند. چون تو طبیعتا هیچ درک و فهمی در این موضوع نداشتی.
همینطور وقتی سواد کافی ای از زیست شناسی رفتار جنسی نداری درسته متاسفانه حق ابراز نظرت رو داری، ولی نظرت ارزش ارجاع نداره.
من میدونم که احتمالا هیچ درسی از منطق و گزاره های منطقی نخوندی، ولی A=> B تضادش با چیزی که فکر میکنی فرق داره!
یکی از پایه ای ترین مسایل توی امارگیری اطمینان از این هست که فرد امار دهنده بابت ابراز نظرش خطری تهدیدش نمیکنه. ولی قوانین کشور هایی مشابه ایران رسما این افراد رو تهدید میکنه، به خاطر همین امارگیری از تعداد افراد با پرسیدن سوال از خود افراد در کشوری مثل ایران، غیر منطقیه و نتیجه ی امار بی ارزش.
مثلا به قطع تعداد افرادی که در ایران مشروبات الکلی استفاده میکنند باید خیلی بیشتر از کسایی باشه که به این موضوع در یک امار گیری دولتی\غیر دولتی اعتراف میکنند.
ولی تفاوت اینجاست که میشه نتیجه ی این امار رو از میزان واردات مشروبات الکلی یا از کسایی که بابت مصرف مشروبات الکلی غیر استاندارد بینایشون رو از دست اورد فهمید. ولی همجنسگرایی متاسفانه همچین چیزی نداره که بشه بدون پرسش از ادم ها و به صورت کاملا ناشناس متوجهش شد.
پس بررسی امار هایی که اساسا به شکلی گرفته شدند که پایه ای ترین قسمت های اعتبارشونو زیر سوال میبره منطقی نیست.
خیلی از زن ها با وجود اینکه نابرابری رو هر روز حس میکنند، هیچ وقت اعتراضی به این نابرابری جنسی نمیکنند، دلیلش چیه ؟ چون یا بلد نیستند اعتراض کنند یا اصلا علم کافی به داشتن حق اعتراض ندارند. ایا این دلیل میشه که اعتراض کردن در مورد این موضوع غیر منطقی یا اشتباه باشه ؟ نه.
خیلی از ادم ها دارند اعدام میشند و به خود اعدام شدن به عنوان یک اقدام غیر انسانی نگاه نمیکنند، ایا چون منی که پای چوبه ی اعدام نیستم و به اعدام به عنوان یک اقدام غیر انسانی نگاه میکنم و اعتراض نکنم اشتباهه ؟ نه. اعدام غیر انسانیه. اهمیت برابری زن و مرد یه موضوع غیر قابل زیر سوال بردنه.
اینم بگم که اگه منظورت از منطق توی دانشگاهه نه خیر هیچ درسی نخوندم ولی خودم یک سری مطالعه ی خیلی سطحی در حد یک سری مقاله از ضیا موحد خوندم در باره ی منطق(یعنی مقالاتی که دیگران در باره ی نظرات ضیا موحد نوشته بودند) مسئله ی آمار گیریت هم قبل از این که تو بگی خودم گفتم که این آمار چندان معتبر نیستند ولی گفتم اگر قرار باشه مورد استناد قرار بگیرند(که خیلی راحت قبول می کنم که شما این آمار مخدوشه و البته منم خیلی روی اون بخش صحبتم تاکیدی نداشتم) این اماریه که فعلا داریم. خودم اول گفتم که خیلی قابل اعتنا نیستند ولی فعلا چیزیه که داریم. این کم اهمیت ترین بخش اون پستم بود. و خدا رو شکر که از جهالت خارج شدم و فهمیدم که نقش سمپلینگ درست و تاثیر جامعه روی آمار گیری ها چطوریه. باور کن من حالیم نمی شد فکر می کردم آمار گیریه دولتی مثلا مصف الکل توی ایران صد در صد درسته چه خوب شد که از چاه ضلالت خارجم کردی
دوباره و در اخر پستت هم حرفی از طرف من زدی و خودت بش جواب دادی! من کی گفتم اگه فردی جزو جامعه ی هدف موضوعی نبود حق انتقاد ازش رو نداره؟ همین مناظره برای من یکی خیلی مفید بود و کلا هر نوع بحث بدون تنشی کردن مفیده و هرکسی می تونه حامی هر کسی باشه(من یه مدت همیشه نشریه زنان شهلا شرکت رو می خریدم بعد یک عده از دخترا شوخی می کردن بام می گفتن ما این نشریه رو نمی خونیم که تو این قدر پیگیرشی!!) ولی من دارم می گم اولویت بندیه ی بحث های طیفی که ادعای روشنفکری و آزاد اندشی داره توی ایران و خیلی از کشور های در حال توسعه تغییر کرده و بعضا افراد حتی از خود طیف هدف جامعه ی مورد بحث رادیکال ترند