کافه گیم

گیمینگ رو چی میدونید؟


  • رای‌دهندگان
    156

PD

‌از دلقکا میترسیدی؟
ارسال‌ها
301
امتیاز
7,609
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
شهربابک
سال فارغ التحصیلی
1401
امسال گیم اواردز رسماً گند زد با این انتخاباش!
کجا ها به نظرت؟

به نظر من:
ایفای نقش : اشلی جانسون
بازی اکشن و ماجراجویی : Ghost of Tsushima
بازی Esport : یا CoD یا Valorant
بازی اکشن : Doom


درمورد گوتی کاملا مشخص بود که TLoU2 گوتی میشه.
همون روزی که ۹۵ تا voting jury مشخص شدن خیلیا فهمیدن قضیه چیه. فقط با مقایسهٔ نمره‌ای که تو سایتاشون به TLoU2 دادن با بقیه بازیا واضح بود که TLoU2 گوتی میشه.

تنها اتفاق غیرقابل پیش‌بینی مراسم بردن Ghost of Tsushima از TLoU2 توی رای ها بود که برای اون باید از دراکمن و تویتش تشکر کنیم.
5fcfce5e61ea4.jpeg
 
آخرین ویرایش:
  • لایک
امتیازات: Leo

Leo

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,579
امتیاز
21,916
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1399
کجا ها به نظرت؟
- اولاً که مشخصه بهترین بازیِ سال نباید The Last of Us می‌شد. صحبتا کلاً سرِ Ghost of Tsushima و Final Fantasy و Hades بود خب! البته من نظرم بعدها از Ghost of Tsushima به سمتِ Final Fantasy متمایل شد :-" ولی خب اگه Ghost of Tsushima و Hades هم انتخاب می‌شدن واقعاً تعجب نمی‌کردم. نمی‌دونم راستش. حس می‌کنم The Last of Us به جز گُنده بودنِ اسمش، در مقابلِ این سه تا بازی‌ای که گفتم جدی پوینتِ دیگه‌ای نداشت! (پ.ن: نه چرت گفتم دقیقاً همین The Last of Us بهترین بازیِ سال بود :))]
- بعد دقیقاً با چه منطقی بهترین موسیقی رو دادن به Final Fantasy؟ به جز Doom Eternal، هر 3 تا نامزدِ دیگه با اختلاف موسیقیِ خفن‌تری نسبت به Final Fantasy داشتن و فکر نکنم نیازی به توضیح داشته باشه :)) مگه این که با اصول و چارچوب‌های تئوریِ موسیقی و اینا انتخاب کرده باشن، که خب من شک دارم گیم اواردز همچین حرکتی بزنه!
- رو این یه مورد مطمئن نیستم، ولی به نظرم درست نبود که بهترین اجرا رو بدن به لورا بیلی. اشلی جانسون و ناجی جتر بهتر نبودن به نظرت؟ :-"
- Ghost of Tsushima می‌تونست بهترین کارگردانی هنری رو بگیره، ولی فقط در صورتی که Ori تو اون لیست حضور نداشت :)) والا من تقریباً هر جا که نقدی برای Ghost of Tsushima خوندم، همه‌شون متفق‌ القول(!) بودن که "وای این چقدر قشنگه" و "وای چه هنری" و اینا. ولی خب جدی انقدرا هم چیزِ شاهکاری نبود خدایی :-" تنها پوینتِ مثبتش، جدید بودن و البته ژاپنی بودنِ دنیاش بود :)) چه می‌دونم شکوفه‌های درختا و landscapesهای شرقی و اینا! من خیلی تعجب کردم که Ori این جایزه رو نبرد. اینا تعریفشون از «هنر» چیه خب؟
- Hades اکشنِ خوبی داشت، ولی Doom Eternal اکشنِ فوق‌العاده‌ای داشت :-" البته به نظرم بحثِ «اکشن» تو بازیا بیشتر سلیقه‌ایه و نمی‌تونم زیاد محکم درباره‌ش حرف بزنم، ولی حس میکنم Doom گزینه‌ی بهتری بود برای این جایزه!
- و بالاخره عجيب‌ترين انتخابِ امسال: بهترين روايت رو آخه چرا دادن به Last of Us؟ :)) فقط چون cut sceneهاش خيلی شبيهِ فيلم بود؟ Ghost of Tsushima و Final Fantasy و Hades همگی با اختلاف بهتر از اين بودن به نظرم. (پ.ن: بازم چرت گفتم بهترین روایت رو هم همین The Last of Us داشت :)))
- بهترين بازی نقش‌آفرينی هم انتظار داشتم Persona 5 شه كه در كمالِ تعجب دادن به Final Fantasy! خب Persona 5 اصلاً تعریفِ role-playing تو بازیاست :))

ببين نكته اينجاست كه من رقابت رو بينِ بازيای x و y و z می‌ديدم، بعد يهو a اومد اون جايزه رو برد :))
 
آخرین ویرایش:

Leo

لنگر انداخته
ارسال‌ها
2,579
امتیاز
21,916
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
1399
انتخاب ها دست پلیر ها و گیمر ها نبود
اون ۹۵ تا voting jury انتخاب کردن. قاعدتا باید دست منتقدهای مستقل میدادن چون الان Gamespot و IGN (و امثالهم) جو زده رفتار میکنن و برای همین هم هست که گفتم برای fall guys اون انفجارش توی توییچ و یوتیوب رو میبینن و بهش امتیاز میدن.
مثلا توی GoT هم کاراکتر bisexual بود ولی ساکرپانچ اصلا روش مانور نداد که ما اومدیم اینکار رو کردیم و فلان. برخلاف ناتی‌داگ که یکی از ستون های تبلیغاتش( و شاید دلیل اینکه نمرات بالایی گرفته) همجنسگرا بودن الی بود(البته نمیشه ایرادی هم گرفت چون کاراکتر اصلیشونه و خب باید براش تبلیغ کنن). اما منتقدای سایتا اکثرا این رو به عنوان نکته مثبت درنظر گرفته بودن و بعد از نقداشون توی مصاحبه ها بهش اشاره میکردن.
اگه کسی بگه TLoU2 نباید گوتی میشد رسما خود دراکمن و رسانه ها بهش میگن هیتر و homophobe و ... . کدوم یک از سایتایی که انتخاب کردن حاضر بودن ریسک کنن.

منتقد گیم‌اسپات سایبرپانک رو کاملا تجربه نکرده و میاد بهش ۷ میده
نه بازی رو کامل کرده، شخصیتش رو چندان کاستومایز نکرده، کرفت نکرده، ساید کوئست نرفته. تقریبا یه کالاف دیوتی جهان باز رو بازی کرده و تمومشم نکرده.
دیروز هم the quertering اومد و اینو توی یه ویدیو گفت بلافاصله بعدش اعضای ign و gamespot توی توییتر بهش حمله کردن.

کلا گیم‌آواردز داره مسیر اسکار رو میره و بی‌ارزش میشه.
آره تا حدودی موافقم.
فقط یه نکته: فکر کنم ملاک برای انتخابِ بازی‌ها، 90% با داوراست و 10% با آراءِ مردمی(!) :-"
 
ارسال‌ها
589
امتیاز
11,386
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
بجنورد
سال فارغ التحصیلی
97
کسی cyberpunk شروع کرده؟ من حدود 10 15 ساعت بازی کردم و به نظرم منتقد گیم اسپات تازه با 7 بهش لطف کرده بود.:)) مسئله فقط باگ‌ها هم نیستن خیلی مشکلات دیگه از نظر دیزاین داره. البته که بازی "فان" هست قطعا و به احتمال زیاد ممکنه حتی چندبار ریپلیش کنم ولی از نظر هنری و نقدی و... اون چیزی که من انتظارشو داشتم تا الان که اصلا نبوده و اکثر قابلیت‌هاش هم بازی‌های دیگه‌ای هستن که توش بهتر عمل کرده باشن. فکر کنم همون منتقد گیم اسپات بود که گفته بود جهان بازی shallowعه یا یه چیزی تو همین مایه‌ها (مطمئن نیستم چند روز پیش خوندم) و دقیقا spot on همینه.

+ خیلی جالبه که قبل از انتشار بازی همه سر منتقد گیم اسپات خراب شدن با اینکه امتیازش حتی زیاد بدم نیست بدون اینکه خودشون بازی کرده باشن و الان خیلیا بر ضد بازی شدن و حواسشونو به منتقدایی که 10 و 9 دادن برگردوندن.:)) خب منم ذوق زیادی واسه بازی داشتم ناامیدکننده بود قطعا. کلا این hype کردن شدید بازیا و preorder به نظر باید تموم بشه. (حالا البته تو ایران و برای پی سی که زیاد از اینکارا نمیکنیم ولی کلا میگم:))) البته نظرات متفاوته خیلیا هم باهاش حال کردن ولی واقعا نمیدونم کسی انصافا میتونه بگه بازی در وضعیت الانش لایق 10هایی که گرفت بود.:-?
+ cdpr هم این وسط خیلی نامردی کرده من رو لپتاپ بازی کردم و باگ‌ها حداقل تا الان اونقدری game breaking نبوده ولی ظاهرا رو کنسول‌های نسل قدیم عملا افتضاحه وضعیتش و ظاهرا سونی داره refund هم میکنه.
 

PD

‌از دلقکا میترسیدی؟
ارسال‌ها
301
امتیاز
7,609
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
شهربابک
سال فارغ التحصیلی
1401
کسی cyberpunk شروع کرده؟ من حدود 10 15 ساعت بازی کردم و به نظرم منتقد گیم اسپات تازه با 7 بهش لطف کرده بود.:)) مسئله فقط باگ‌ها هم نیستن خیلی مشکلات دیگه از نظر دیزاین داره. البته که بازی "فان" هست قطعا و به احتمال زیاد ممکنه حتی چندبار ریپلیش کنم ولی از نظر هنری و نقدی و... اون چیزی که من انتظارشو داشتم تا الان که اصلا نبوده و اکثر قابلیت‌هاش هم بازی‌های دیگه‌ای هستن که توش بهتر عمل کرده باشن. فکر کنم همون منتقد گیم اسپات بود که گفته بود جهان بازی shallowعه یا یه چیزی تو همین مایه‌ها (مطمئن نیستم چند روز پیش خوندم) و دقیقا spot on همینه.

+ خیلی جالبه که قبل از انتشار بازی همه سر منتقد گیم اسپات خراب شدن با اینکه امتیازش حتی زیاد بدم نیست بدون اینکه خودشون بازی کرده باشن و الان خیلیا بر ضد بازی شدن و حواسشونو به منتقدایی که 10 و 9 دادن برگردوندن.:)) خب منم ذوق زیادی واسه بازی داشتم ناامیدکننده بود قطعا. کلا این hype کردن شدید بازیا و preorder به نظر باید تموم بشه. (حالا البته تو ایران و برای پی سی که زیاد از اینکارا نمیکنیم ولی کلا میگم:))) البته نظرات متفاوته خیلیا هم باهاش حال کردن ولی واقعا نمیدونم کسی انصافا میتونه بگه بازی در وضعیت الانش لایق 10هایی که گرفت بود.:-?
+ cdpr هم این وسط خیلی نامردی کرده من رو لپتاپ بازی کردم و باگ‌ها حداقل تا الان اونقدری game breaking نبوده ولی ظاهرا رو کنسول‌های نسل قدیم عملا افتضاحه وضعیتش و ظاهرا سونی داره refund هم میکنه.
منظورت kallie plagge
  • so much to do that isn't meaningful, so a lot of it ends up feeling superfluous
  • Superficial and often "edgy" aesthetic choices often have no real purpose, which makes them grating rather than adding anything relevant to the world
  • The incorporation of different cultures and backgrounds is wildly inconsistent, from good to inaccurate to downright offensive
  • The main story doesn't cohere with the rest of the game, with an urgency that's at odds with everything else
  • Technical issues, from visual bugs to full-on crashes, are so pervasive that it's impossible to ignore
نکاتی بدی که از بازی دیده بود اینا بود


مشکلاتی مثل باگ و کرش کردن که هست درموردش حرفی نیست
اما plagge درمورد ساید کوئست ها و گجت ها و ایونت ها نمیتونه چندان حرفی بزنه چون ظاهرا خودش اعتراف کرده که باهاشون کار نکرده

درمورد فرهنگ و محیط بازی هم به نظرم توی یه محیط سایبرپانک که قدرت دست شرکت‌هاست این تناقضات فرهنگی و آزاردهنده بودنشون طبیعیه و ذات اون محیطه
 
آخرین ویرایش:
ارسال‌ها
589
امتیاز
11,386
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
بجنورد
سال فارغ التحصیلی
97
منظورت kallie plagge
  • so much to do that isn't meaningful, so a lot of it ends up feeling superfluous
  • Superficial and often "edgy" aesthetic choices often have no real purpose, which makes them grating rather than adding anything relevant to the world
  • The incorporation of different cultures and backgrounds is wildly inconsistent, from good to inaccurate to downright offensive
  • The main story doesn't cohere with the rest of the game, with an urgency that's at odds with everything else
  • Technical issues, from visual bugs to full-on crashes, are so pervasive that it's impossible to ignore
نکاتی بدی که از بازی دیده بود اینا بود
آره البته جمله‌ای که من به عنوان شلو یادم مونده بود هرچند اصن این کلمه توش نیست اینه: So much of it is superficial set dressing, and there's so much happening all around you--ads going off at all times, gunfights breaking out in the streets, texts coming in about cars you'll never buy--that a lot of the game feels superfluous.
البته که میگم بازم نظر شخص من اینه که خیلی بهش لطف کرده بود خیلی مشکلات دیگه هم داره. مثلا یکی از چیزایی که همون اول بازی متوجهش میشه آدم اینه که AI دشمنا و ماشینا افتضاحه البته که بعدا یه چیزی راجع بهش خوندم که ظاهرا اصلا npcها AI ندارن نه اینکه بد باشه! خیلی قابلیت‌های خیلی بیسیکی که جهان باز‌های قدیم داشتن نداره مثلا تغییر مویی که بازی‌های قدیم جی تی ای هم داشتن. کاستومایزشنش در حد سیمزم نیست حتی. (با اینکه یکی از چیزایی بود که خیلی راجع بهش تبلیغ شده بود) گیمپلی کامبتش هم زیاد خوب نیست. (هرچند رو این یکی باید تاکید کنم از نظر من چون من کلا هیچوقت با کامبت و گانپلی بازی‌های اول شخص rpg حال نکردم تو fallout یا هر چیز دیگه و اکثرا به خاطر قابلیت‌های رول پلیینگ بازی میکنم و دعا میکنم که از گیمپلیشون خوشم بیاد. یکی که از این خوشش میاد باید بگه که در مقایسه با همین ژانر با بازیهای دیگه چطور مقایسه میشه) در کل اون طور که انتظارا میرفت به هیچ عنوان نسل جدیدی از بازی‌های rpg و open world نبود. مگر اینکه انتظار همه یه بازی اوپن ورلد معمولی یه ذره رو به بالا بود که صرفا فان باشه که در اون صورت شاید انتظارات من الکی بالا بود.:))
اما plagge درمورد ساید کوئست ها و گجت ها و ایونت ها نمیتونه چندان حرفی بزنه چون ظاهرا خودش اعتراف کرده که باهاشون کار نکرده
کجا این حرفو زده؟ من فقط خود نقدشو خوندم ظاهرا یه ویدیو هم داره که من ندیدم ولی بر اساس نقدش 50 ساعت بازی کرده که 30 ساعتش فقط ساید کوئست بوده که اتفاقا از نظرش سایدکوئست‌ها از بهترین قسمتای بازی بودن به همراه کاراکترها. گفته بود که از سیستم craft و آپگرید زیاد استفاده نکرده چون دائما وسایل بهتر پیدا میشد که راستم میگه کاملا. (و البته اصلا از نظر کیفی نظری راجع بهش نداده بود که بگه خوبه یا بده) البته راجع به این شنیدم که سیستم کرفت خیلی به درد پول در آوردن میخوره (به جای ساختن چیزی که خودت استفاده کنی فروختنشون به صرفه تره) که شاید این حرفی که راجع به پول جمع کردن گفته بود رو راحت‌تر میکرد. در کل خود بازی اصلا تاکیدی رو کرفت نمیکنه و البته خوبم آدمو جذب نمیکنه بهش که نشون بده میتونه به درد بخوره.
درمورد فرهنگ و محیط بازی هم به نظرم توی یه محیط سایبرپانک که قدرت دست شرکت‌هاست این تناقضات فرهنگی و آزاردهنده بودنشون طبیعیه و ذات اون محیطه
اونطور که از حرف اون منتقد متوجه شدم میگه که ظاهرا تو خود داستان هیچ کانتکستی برای این قضیه نیست و اصلا رو این موضوعات مانور داده نمیشه.:-? اگر این حرفش درست باشه نظر من اینه که صرفا وجود داشتن این ذات محیط بدون وابستگی به خود داستان و مضمونش یه کار بیهودس. ولی راجع به اینکه این منتقد درست گفته و خود داستان واقعا به این موضوع نگاه میکنه یا نمیکنه رو تا خط اصلی داستانو تموم نکنم نظری راجع بهش نمیدم.
 
  • لایک
امتیازات: PD

PD

‌از دلقکا میترسیدی؟
ارسال‌ها
301
امتیاز
7,609
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
شهربابک
سال فارغ التحصیلی
1401
کجا این حرفو زده؟ من فقط خود نقدشو خوندم ظاهرا یه ویدیو هم داره که من ندیدم ولی بر اساس نقدش 50 ساعت بازی کرده که 30 ساعتش فقط ساید کوئست بوده که اتفاقا از نظرش سایدکوئست‌ها از بهترین قسمتای بازی بودن به همراه کاراکترها. گفته بود که از سیستم craft و آپگرید زیاد استفاده نکرده چون دائما وسایل بهتر پیدا میشد که راستم میگه کاملا. (و البته اصلا از نظر کیفی نظری راجع بهش نداده بود که بگه خوبه یا بده) البته راجع به این شنیدم که سیستم کرفت خیلی به درد پول در آوردن میخوره (به جای ساختن چیزی که خودت استفاده کنی فروختنشون به صرفه تره) که شاید این حرفی که راجع به پول جمع کردن گفته بود رو راحت‌تر میکرد. در کل خود بازی اصلا تاکیدی رو کرفت نمیکنه و البته خوبم آدمو جذب نمیکنه بهش که نشون بده میتونه به درد بخوره.
اینم ویدیوش
روی چه لولی بازی میکنی؟
 
ارسال‌ها
589
امتیاز
11,386
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
بجنورد
سال فارغ التحصیلی
97
اینم ویدیوش
روی چه لولی بازی میکنی؟
خب بزرگترین اشتباهت اینه که اصلا quartering نگاه می‌کنی ولی راجع به این بحثی نمیشه کرد.:)) هرچند من رفتم ویدیوی اصلی رو ببینم ولی 40 دقیقه و طولانی بود پس همینو نگاه کردم و از نظر من تو همین هم واضحه که جرمی حالا یا عمدا و سهوا کاملا داره اشتباه حرفی که منتقد میزنه رو نشون میده. مثلا همین قضیه سایدکوئست‌ها مشخصه که منظورش از چیزایی که انجام نداده سایدکوئست‌های بی‌اهمیتی که هی جاهای مختلف respawn میشنه نه سایدکوئست‌های داستانی که انجامشون داده. و البته اون سایدکوئست‌ها هم فقط اینن که برو این تعداد آدمو بکش و عملا انجام دادن یا ندادنشون کوچیکترین تاثیری رو کلیت بازی نداره. راجع به کرفت هم که قبل اینا توضیح دادم. در هر صورت این نکته هم هست که اصلا اینا در امتیازی که به بازی داده شده تاثیری نداشته و هیچ قسمتی توش اصلا از اینا حرف زده نشده بود. (که البته مشخصا نخونده بود نقدو) به نظرم اینکه بگه "اصلا بازی نکرده" خیلی خیلی حرف احمقانه و بی‌انصافانه‌ای هست. البته که کلا از نظر من نقد باید تجربه‌ی خود شخص رو بروز بده پس اگر هم کسی اصلا rpg دوست نداشته باشه و بیاد به یه بازی rpg نمره کمی بده به خاطر مشکلات الف و ب و پ این کار مشکلی نداره صرفا چون الف و ب و پ از خصوصیات یه بازی rpg باشه. (هرچند این اصلا اتفاقی نیست که اینجا افتاده)

به خاطر همین این نگاه که بریم همه نقدای یه بازی رو فقط نمرشو نگاه کنیم هر کدوم به نظرمون نمیخورد رو بریم پیدا کنیم که ببینیم طرف بازی کرده نکرده برام مسخرست. نظر یکیو راجع به یه چیزی میخونی نکاتی که میگه برای تو مسئله‌ای نیست میری نقدای دیگه رو میخونی که مسائلی که برای شخص خودت مهمه بررسی شده باشه.

+ مشکل اینکه نمیخواست به پلیس کمک کنه رو اصلا متوجه نمیشم. god forbid you wanna roleplay in a roleplaying game.:)) بازی مثلا قراره سایبرپانک باشه بعد چنین سطح پایه‌ای از رول پلی کردن تو این ژانر عجیبه؟ هرچند که همونطور که از چند نفر شنیدم خود بازی it's a lot of cyber and not enough punk!
+ من بازی رو رو سطح نورمال شروع کردم ولی یه ذره که جلو رفتم گذاشتم رو هارد چون بیش از حد آسون بود.
 

PD

‌از دلقکا میترسیدی؟
ارسال‌ها
301
امتیاز
7,609
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
شهربابک
سال فارغ التحصیلی
1401
خب بزرگترین اشتباهت اینه که اصلا quartering نگاه می‌کنی ولی راجع به این بحثی نمیشه کرد.
خیلیا بهش انتقاد دارن مثل vito(درباره‌ش ویدیو درست کرده) ولی سر این قضیه اکثرا ازش حمایت کردن.

(که البته مشخصا نخونده بود نقدو) به نظرم اینکه بگه "اصلا بازی نکرده" خیلی خیلی حرف احمقانه و بی‌انصافانه‌ای هست.
از روی همین حرف خیلیا توی توییتر به جرمی فحش دادن اما جرمی توی خود ویدیو نگفت بازی نکرده توی تیتر که نوشته بازی‌نکرده مشخصه برای کلیک‌بیته و این کاریه که اکثریت تو یوتیوب انجام میدن.

توی ویدیوی اصلی هم plagge گفت که مثلا یه سایدکوئست رو نرفته چون در ادامه‌ش درگیری داشته(brawing) که این به‌نظرم بهونه الکیه.
[شاید من بد فهمیدم]

راجع به کرفت هم که قبل اینا توضیح دادم.
منم توی اسکایریم کرفت انجام نمیدادم ولی اون مربوط به شیوه‌ای بود که من بازی میکردم(یه چیزی شبیه josh توی Let's game it out. از این نظر که سعی میکردم یه‌جور دیگه‌ای بازی کنم)
کلا همه چی رو برمیداشتم و اون لیمیتی که بوجود میومد برام اهمیتی نداشت.
اینجا من با فروختن و لوت‌کردن نیازی به کرفت کردن و ارتقا دادن نداشتم ولی خیلیای دیگه سبک بازی منو نمیپسندن و با سرعت بیشتری بازی میکنن و یه جایی نیاز پیدا میکنن به کرفت کردن. کسایی هم هستن که خیلی آروم بازی رو پیش میبرن و میخوان همه چی رو کاملا تجربه کنن. خب سیستم کرفت برای همینجور مواقعیه.

اگه بخوام بازی رو نقد کنم حتما باید کرفت انجام بدم حتی اگه به شیوه هایی بتونم دورش بزنم.

مشکل اینکه نمیخواست به پلیس کمک کنه رو اصلا متوجه نمیشم.
خب این ایونت ها برای این هستن که خلا بین فواصل طولانی رو پر کنن، نمیشه بهشون بی توجه بود و بعدش گفت اینا اضافی‌ان.

نقد باید تجربه‌ی خود شخص رو بروز بده
نقد تجربه خود شخصه ولی نباید جوری باشه که براساس احساس شکل بگیره.
اگه من بخوام ARMA3 رو نقد کنم بهش نمره بالایی میدم درحالی که خیلیا این بازی رو خسته کننده میدونن.
من میتونم ماه ها با ARMA3 سرگرم باشم(بدون مادهاش حتی) در حالی که بقیه بعد از دوساعت بازی کردن پاکش میکنن.



به خاطر همین این نگاه که بریم همه نقدای یه بازی رو فقط نمرشو نگاه کنیم هر کدوم به نظرمون نمیخورد رو بریم پیدا کنیم که ببینیم طرف بازی کرده نکرده برام مسخرست. نظر یکیو راجع به یه چیزی میخونی نکاتی که میگه برای تو مسئله‌ای نیست میری نقدای دیگه رو میخونی که مسائلی که برای شخص خودت مهمه بررسی شده باشه.
به نظرم تو این شرایط کلا نقدها چندان جالب نیستن، من جدیدا میرم ویدیو های چنتا یوتیوبر به خصوص رو میبینم. یوتیوبر ها خیلیاشون مستقلن و به سایت و چیزی شبیه این وابسته نیستن و بعضیاشون هم روی یه بخش خاص از بازی نظر میدن که به نظرم بهتره.
 
ارسال‌ها
589
امتیاز
11,386
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
بجنورد
سال فارغ التحصیلی
97
توی ویدیوی اصلی هم plagge گفت که مثلا یه سایدکوئست رو نرفته چون در ادامه‌ش درگیری داشته(brawing) که این به‌نظرم بهونه الکیه.
[شاید من بد فهمیدم]
خب این ایونت ها برای این هستن که خلا بین فواصل طولانی رو پر کنن، نمیشه بهشون بی توجه بود و بعدش گفت اینا اضافی‌ان.
خب الان مشکل من اینه که اصلا جایی نگفته که اینا اضافی‌ان گفته من انجام ندادم و اصلا از این چیزا تو نقد اصلی حرفی نزده. من بازم میگم که اون ویدیوی 40 دقیقه‌ای رو کامل ندیدم ولی چیزایی که تو ویدیوی quartering دیدم اصلا مواردی نبودن که تو خود نقد اصلی بهشون ایراد گرفته شده باشه.
منم توی اسکایریم کرفت انجام نمیدادم ولی اون مربوط به شیوه‌ای بود که من بازی میکردم(یه چیزی شبیه josh توی Let's game it out. از این نظر که سعی میکردم یه‌جور دیگه‌ای بازی کنم)
کلا همه چی رو برمیداشتم و اون لیمیتی که بوجود میومد برام اهمیتی نداشت.
اینجا من با فروختن و لوت‌کردن نیازی به کرفت کردن و ارتقا دادن نداشتم ولی خیلیای دیگه سبک بازی منو نمیپسندن و با سرعت بیشتری بازی میکنن و یه جایی نیاز پیدا میکنن به کرفت کردن. کسایی هم هستن که خیلی آروم بازی رو پیش میبرن و میخوان همه چی رو کاملا تجربه کنن. خب سیستم کرفت برای همینجور مواقعیه.
خب اون منتقدم با بیلد هکر بازی رو تموم کرده واسه همین کلا زیاد از کرفتا که برای اسلحه‌هاست استفاده نکرده. (و همون قضیه که تجهیزات بهتر یه سره پیدا میشه)
اگه بخوام بازی رو نقد کنم حتما باید کرفت انجام بدم حتی اگه به شیوه هایی بتونم دورش بزنم.
قد تجربه خود شخصه ولی نباید جوری باشه که براساس احساس شکل بگیره.
اگه من بخوام ARMA3 رو نقد کنم بهش نمره بالایی میدم درحالی که خیلیا این بازی رو خسته کننده میدونن.
من میتونم ماه ها با ARMA3 سرگرم باشم(بدون مادهاش حتی) در حالی که بقیه بعد از دوساعت بازی کردن پاکش میکنن.
خب همینجاست که کلا نظراتمون راجع به اینکه نقد باید چی باشه فرق میکنه. من اتفاقا دقیقا همون حرفایی رو می‌خوام که تو فرضا چرا با ARMA3 خیلی حال می‌کنی و اینکه دلیل احساسات مثبت یا منفیمون کدوم قسمت بازی هستن. حالا ممکنه بگی مثلا نمره‌دهی با این موارد ممکنه مخاطبو گیج کنه خب از نظر من کلا سیستم نمره‌دهی باید حذف بشه.:)) جدی به نظرم خیلی مسخرست که این روزا میتونیم بریم یه عدد رندوم ببینیم که حالا یا منتقدا دادن یا مخاطبا و در جا تصمیم بگیریم که یه بازی یا فیلم یا هرچیزی خوبه یا بده. یا این نمره‌ها حذف بشن یا حداقل کمتر جدیشون بگیریم نمیدونم.

به نظرم تو این شرایط کلا نقدها چندان جالب نیستن، من جدیدا میرم ویدیو های چنتا یوتیوبر به خصوص رو میبینم. یوتیوبر ها خیلیاشون مستقلن و به سایت و چیزی شبیه این وابسته نیستن و بعضیاشون هم روی یه بخش خاص از بازی نظر میدن که به نظرم بهتره.
آره دقیقا منم چندتا یوتیوبر که نظراتشون یا بهم نزدیکه یا برام جالبه رو نگاه میکنم فقط. اینو چون تو توییتر و ردیت خیلی شلوغ شد سرش خوندم. اکثر این سایتا نقداشون به نظرم خیلی خشک و بی‌روحه بعدم معمولا هم از مخاطب و هم از شرکت و از هزارتا چیز دیگه تاثیر میگیرن برای نوشتنشون. نمی‌خوام بگم مثلا "پول" میگیرن از شرکتا برای نقد مثبت یا چیزای دیگه مثل این چون مسخرست به نظرم ولی اینکه تاثیر میگیرن از جو بیرونی کاملا مشخصه.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #31

....!...

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
755
امتیاز
2,971
نام مرکز سمپاد
........
شهر
.........
سال فارغ التحصیلی
0000
من خیلی دوست دارم گیمر بشم ولی خب به دلایلی که مهم ترینش نداشتن سیستم خوبه نمیتونم. من یه لپتاپ دارم که سنش از خودم بیشتره. حالا به زور توستم چند تا گیم بریزم روش. وقتی میبینم پسر خاله ام که 5 سال از من کوچیکتره ps4 داره دلم به حال خودم میسوزه. البته رو کنسولش call of duty WW2 رو تموم کردیم باهم. رو این لپتاپ قدیمی خودم هم تا حالا بهترین گیمی که داشتم CoD : modern warfare ( اون قدیمیه (4) ) بوده. واقعا پایانش رو دوست داشتم و همچنین الان دارم Halo 1 رو تموم میکنم. با اختلاف از اونیکی بهتره :)
خیلی دوست دارم یه روزی برسه که من بتونم cyberpunk رو اجرا کنم. البته بعید میدونم :(
ماینکرافت هم هست که میتونی بازی کنی(منم سیستمم خوب نیست)گیم های موبایلی هم خیلی پیشرفت کردن
 
  • شروع کننده موضوع
  • #32

....!...

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
755
امتیاز
2,971
نام مرکز سمپاد
........
شهر
.........
سال فارغ التحصیلی
0000
راستی استراتژی خفن برای پابجی کی سراغ داره؟
 
ارسال‌ها
589
امتیاز
11,386
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
بجنورد
سال فارغ التحصیلی
97
دقیقا وقتی میخواستم درس بخونم یادم افتاد یه کار خیلی مهمی رو نکردم .-.
از آنجا که فراخیت اجازه تایپ بیش ازین نمیدهد :-"
Capture.JPG

اونجا که بخاطر کیفیت بد تصویر یکم نامفهوم شده کلمه play هستش ولاغیر :))
پ.ن : گویا این لیستی که عکسشو گذاشتم سرکاریه ولی به هر حال 15 بازی نامعلوم هر روز رایگان میشه -__-
خیلی دوست دارم بدونم تو مغز مسئولای اپیک چی می‌گذره و این پولا رو از کجا میارن.:)) از یه طرف اولین چیزی که به ذهن میاد اینه که می‌خواد با اینا مخاطبای لانچرشو بیشتر کنه ولی واقعا تاثیر اونا رو سودشون از خرج برای این بازیا بیشتر در میاد؟ یکی بیاد business model اپیکو برای من توضیح بده.:))
 

علی.

لنگر انداخته ⚓⚓⚓⚓⚓
ارسال‌ها
216
امتیاز
771
نام مرکز سمپاد
شهید اژه ای ۱
شهر
اصفهان
سال فارغ التحصیلی
1401
خیلی دوست دارم بدونم تو مغز مسئولای اپیک چی می‌گذره و این پولا رو از کجا میارن.:)) از یه طرف اولین چیزی که به ذهن میاد اینه که می‌خواد با اینا مخاطبای لانچرشو بیشتر کنه ولی واقعا تاثیر اونا رو سودشون از خرج برای این بازیا بیشتر در میاد؟ یکی بیاد business model اپیکو برای من توضیح بده.:))
همچنین اپیک به جای این که مثل استیم و گوگل پلی و اپ استور اپل ۳۰ درصد پول خرید اون اپ از استور رو از دولوپر بگیره، ۱۲ درصد می گیره.
اپیک می خواد نظر خریدار و فروشنده رو جلب کنه.
اپیک می خواد انقلاب کنه.
 
  • شروع کننده موضوع
  • #36

....!...

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
755
امتیاز
2,971
نام مرکز سمپاد
........
شهر
.........
سال فارغ التحصیلی
0000
من خیلی دوست دارم گیمر بشم ولی خب به دلایلی که مهم ترینش نداشتن سیستم خوبه نمیتونم. من یه لپتاپ دارم که سنش از خودم بیشتره. حالا به زور توستم چند تا گیم بریزم روش. وقتی میبینم پسر خاله ام که 5 سال از من کوچیکتره ps4 داره دلم به حال خودم میسوزه. البته رو کنسولش call of duty WW2 رو تموم کردیم باهم. رو این لپتاپ قدیمی خودم هم تا حالا بهترین گیمی که داشتم CoD : modern warfare ( اون قدیمیه (4) ) بوده. واقعا پایانش رو دوست داشتم و همچنین الان دارم Halo 1 رو تموم میکنم. با اختلاف از اونیکی بهتره :)
خیلی دوست دارم یه روزی برسه که من بتونم cyberpunk رو اجرا کنم. البته بعید میدونم :(
https://i.imgflip.com/2jukyk.jpg
استارتر پک گیمر شدن رو داری
ماینکرافت رو نصب کن رو لپتاپت؛رو گوشی هم پابجی و کالاف موبایل خوبن.....دیسکورد رو هم نیازی نیست داشته باشی...هر وقت احساس نیاز کردی یه اکانت بساز
 
ارسال‌ها
589
امتیاز
11,386
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
بجنورد
سال فارغ التحصیلی
97
کس دیگه‌ای سایبرپانک بازی نکرد؟:-" من یه سری نظرات دیگه‌ای که داشتمم اینجا اضافه میکنم چون جای دیگه‌ای به ذهنم نمیرسه.:)) بعد از صحبت‌های قبل یه چند ساعت دیگه بازی کردم و بعد برای یکی دو هفته (what is time anymore:))) کلا گذاشتمش کنار و فقط ته مغزم هی کم کم بهش فکر کردم و مقاله‌ها و ویدیوها و نظرات مختلف راجع بهش رو تو توییتر و ردیت خوندم. به این فکر کردم که من از کجا خوشم نیومده و اونایی که خوششون اومده از چیش خوششون اومده. نتیجه‌ای که بهش رسیدم اینه که hype (هیجان؟ نمیدونم معادل فارسی خوب براش) بیش از حد چقدر بازی‌ای که پتانسیل اینو داشت که از موردعلاقه‌ترین بازیام بشه بیشتر خود تجربه رو برام خراب کرد. انگار چون بازی اون چیزی که فکر می‌کردم قراره باشه نبود چیزی که بود هم خوب نبود![1] اون اشکالاتی که براش گفتم اکثرا[2] هنوز قبول دارم و در همون دسته مشکلات دیگه‌ای هم داره ولی این نقاط ضعفش در مقابل چیزی که انتظارشو داشتم چشممو به نقاط قوتش بسته بود.

دو تا از بزرگترین قوت‌های سایبرپانک یک داستان و شخصیت‌ها و دو immersion هستن. immersion که با از همون ثانیه اول دوربین شخص اول، گرافیک فوق‌العادش و شهری که هر جاشو نگاه میکنی مثل اثر هنری میمونه به دست میاره. ولی چیزی که به نظر میاد برای اکثرا بازی رو خاص میکنه داستان و شخصیت‌ها هستن و البته چیزی که من بعد از یک ساعت اول کاملا حواسم ازش پرت شد و مشغول به پیدا کردن مشکلات جهان بازش شدم! معمولا کاراکترهای یه بازی یکی از مهم‌ترین وجه‌هاش (وجح؟) برای منه و برای همین میگم که یه ذره تجربه برام خراب شد. که البته این نکات مثبت سایبرپانک باعث شد که تصمیم بگیرم کلا بازی رو برای چند ماه بذارم کنار!:)) نه جدی که کلا این تصوراتمو بذارم کنار و چند وقت بعد با ذهن باز دوباره شروع کنم چون میدونم که در اون صورت قطعا بیشتر حال میکنم به جای الان که حس میکنم فقط بازی میکنم که ایرادای بیشتر تو ذهنم بیاد!

اینارو نوشتم برای این که با حرفایی که قبل در موردش زدم جمع بشه و یه تصویر بزرگتر از تجربیاتم داشته باشم برای بعدا که راجع به کلش می‌نویسم. کس دیگه‌ای بازی نکرده که نظری داشته باشه؟ یه نکته دیگه هم که باید یادم نره اینه که هیچ وقت به خاطر ذوق الکی بازی رو روزی که میاد دانلود نکنم.:)) هی این اشتباهو میکنم نمیدونم چرا یاد نمیگیرم ای بابا.:)) تازه من اصلا باگ آن چنانی تجربه نکردم!

1- البته انصافا این همه overhype بودن بازی اکثرا از طرف خود cdpr و با نشون دادن قابلیت‌هایی که تو خود بازی نبود اومد.:))
2- اکثرا که میگم به خاطر گیمپلی کامبت و ایناشه. وقتی اونو گفتم خوب نیست اصن فرصت اینو به بازی نداده بودم که اوج بگیره ولی بیشتر که بازی کردم رفته رفته گیمپلی فان‌تر میشد و البته خیلی روش‌های مختلفی برای روبه‌رویی به کامبت داره برای مخاطب‌های متفاوت که قابل تحسینه.
 
  • لایک
امتیازات: PD
  • شروع کننده موضوع
  • #38

....!...

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
755
امتیاز
2,971
نام مرکز سمپاد
........
شهر
.........
سال فارغ التحصیلی
0000
کس دیگه‌ای سایبرپانک بازی نکرد؟:-" من یه سری نظرات دیگه‌ای که داشتمم اینجا اضافه میکنم چون جای دیگه‌ای به ذهنم نمیرسه.:)) بعد از صحبت‌های قبل یه چند ساعت دیگه بازی کردم و بعد برای یکی دو هفته (what is time anymore:))) کلا گذاشتمش کنار و فقط ته مغزم هی کم کم بهش فکر کردم و مقاله‌ها و ویدیوها و نظرات مختلف راجع بهش رو تو توییتر و ردیت خوندم. به این فکر کردم که من از کجا خوشم نیومده و اونایی که خوششون اومده از چیش خوششون اومده. نتیجه‌ای که بهش رسیدم اینه که hype (هیجان؟ نمیدونم معادل فارسی خوب براش) بیش از حد چقدر بازی‌ای که پتانسیل اینو داشت که از موردعلاقه‌ترین بازیام بشه بیشتر خود تجربه رو برام خراب کرد. انگار چون بازی اون چیزی که فکر می‌کردم قراره باشه نبود چیزی که بود هم خوب نبود![1] اون اشکالاتی که براش گفتم اکثرا[2] هنوز قبول دارم و در همون دسته مشکلات دیگه‌ای هم داره ولی این نقاط ضعفش در مقابل چیزی که انتظارشو داشتم چشممو به نقاط قوتش بسته بود.

دو تا از بزرگترین قوت‌های سایبرپانک یک داستان و شخصیت‌ها و دو immersion هستن. immersion که با از همون ثانیه اول دوربین شخص اول، گرافیک فوق‌العادش و شهری که هر جاشو نگاه میکنی مثل اثر هنری میمونه به دست میاره. ولی چیزی که به نظر میاد برای اکثرا بازی رو خاص میکنه داستان و شخصیت‌ها هستن و البته چیزی که من بعد از یک ساعت اول کاملا حواسم ازش پرت شد و مشغول به پیدا کردن مشکلات جهان بازش شدم! معمولا کاراکترهای یه بازی یکی از مهم‌ترین وجه‌هاش (وجح؟) برای منه و برای همین میگم که یه ذره تجربه برام خراب شد. که البته این نکات مثبت سایبرپانک باعث شد که تصمیم بگیرم کلا بازی رو برای چند ماه بذارم کنار!:)) نه جدی که کلا این تصوراتمو بذارم کنار و چند وقت بعد با ذهن باز دوباره شروع کنم چون میدونم که در اون صورت قطعا بیشتر حال میکنم به جای الان که حس میکنم فقط بازی میکنم که ایرادای بیشتر تو ذهنم بیاد!

اینارو نوشتم برای این که با حرفایی که قبل در موردش زدم جمع بشه و یه تصویر بزرگتر از تجربیاتم داشته باشم برای بعدا که راجع به کلش می‌نویسم. کس دیگه‌ای بازی نکرده که نظری داشته باشه؟ یه نکته دیگه هم که باید یادم نره اینه که هیچ وقت به خاطر ذوق الکی بازی رو روزی که میاد دانلود نکنم.:)) هی این اشتباهو میکنم نمیدونم چرا یاد نمیگیرم ای بابا.:)) تازه من اصلا باگ آن چنانی تجربه نکردم!

1- البته انصافا این همه overhype بودن بازی اکثرا از طرف خود cdpr و با نشون دادن قابلیت‌هایی که تو خود بازی نبود اومد.:))
2- اکثرا که میگم به خاطر گیمپلی کامبت و ایناشه. وقتی اونو گفتم خوب نیست اصن فرصت اینو به بازی نداده بودم که اوج بگیره ولی بیشتر که بازی کردم رفته رفته گیمپلی فان‌تر میشد و البته خیلی روش‌های مختلفی برای روبه‌رویی به کامبت داره برای مخاطب‌های متفاوت که قابل تحسینه.
دو ساعت اولیه بازی رو تجربه کردم(البته تو خواب) :))
 
  • شروع کننده موضوع
  • #39

....!...

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
755
امتیاز
2,971
نام مرکز سمپاد
........
شهر
.........
سال فارغ التحصیلی
0000
به نظرتون سونی میتونه یه سرویس رقیب برای گیم پس بزنه؟
 
  • شروع کننده موضوع
  • #40

....!...

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
755
امتیاز
2,971
نام مرکز سمپاد
........
شهر
.........
سال فارغ التحصیلی
0000
راستی کیا تست سرور جدید پابجی رو رفتن؛توش سودی برای پلیر هست(جایزه و اینا)؟
 
بالا