پاسخ : پاسخ : سمپادیا ؛ ادامه ی تجاوز به مادر ِ خود ...
به نقل از Hespride :
در مورد يك بايد بگم كه كي تعيين ميكنه كه انتقاد سازنده است يا مخرب؟
بعدشم، اينجا يه بخشيه كه طبيعتا يكي از اهدافش بايد رضايت كاربرا باشه، حالا اگه كاربري ناراضي باشه و خواسته هاشو بگه، شما ميگي خودت برو درستش كن؟ پس اين وسط مدير چيكارست؟
مورد دوم هم اصلا نفهميدم چه ربطي داشت به حرف من و حرف اوليه خودتون!
انتقاد مخرب انتقادیه که توش توهین بشه به کسی . و با بی انصافی همراه باشه .
من کی اینو گفتم ؟ می گم اگه مشکلی داری ، اول ببین تاپیکی در این مورد نبوده که توضیح بده ، اگه نبود پ.خ بده به ناظما ، اگه حل نشد ، بده به مدیرا ، نشد بیا تاپیک بزن . ( سلسله مراتب طولانی ای هم نیست و کاملا معقوله . از اول که نمی شه هر کی هر مشکلی داره ، بیاد یه تاپیک بزنه . فروم پر می شه از تاپیکای تکراری و بیهوده .
در مورد دومی هم :
به نقل از نیـلوفر :
کدوم آدم عاقلی میاد می گه تو رو خدا از من تعریف کنید ؟ مدیرا هم این توقع رو ندارن ! ولی من می گم اگه از اول داره بدی گفته می شه ، حداقل با انصاف گفته شه .
نه اتفاقا تو دهات ما (منظور مشهده) تنها چيزي كه تو كامپيوتراش نداشت نرم افزار برنامه نويسي بود كه بچه ها خودشون از روي فلش نصب كردن
وقت كلاس كه سر كلاس بوديم ولي زنگاي تفريح و بعد از ظهر وبگردي بود كارمون
خب اينجا جاي انتقاد و پيشنهاده
كاربرا انتقاد ميكنن مديرا اگه باشن و حوصله داشته باشن يه نگاه ميكنن و نيم خطي جواب ميدن اگه جوابشون منطقي باشه و مشكل كاربرا حل بشه همه ميگن دستت درد نكنه مشكلم حليد ولي اگه حل نشه بايد انتقادا ادامه پيداكنه
پيشنهادم كه جاي خود داره و همش سازندست
اصلا كي گفته از مديرا تشكر نميشه ؟ خودتون از خانوم ثابتي بپرسيد چند بار ازشون تشكر كردم
من تا حالا ندیدم اگه مشکلی حل شده باشه ، کسی بیاد تشکر کنه .
شما برای انتقاد 100 جور تاپیک می زنید ، واسه تشکر تا حالا یه تاپیک زدید ؟
من نمی گم تشکر کنید ، می گم منطقی انتقاد کنید . با انصاف انتقاد کنید .
در مورد دومی هم : من تا حالا ندیدم اگه مشکلی حل شده باشه ، کسی بیاد تشکر کنه .
شما برای انتقاد 100 جور تاپیک می زنید ، واسه تشکر تا حالا یه تاپیک زدید ؟
من نمی گم تشکر کنید ، می گم منطقی انتقاد کنید . با انصاف انتقاد کنید .
نيلوفر خانم بيخيال، شاعر ميگه چون ناله ناله ي منو گوش گوش تو باد، پس به جايي مي نرسد اين فرياد!!
بحث رو الكي منحرف نكنيم. چشم. اگر اين مشكلا حل شد. ما حتما حتما تشكر ميكنيم!
كسي توي اين تاپيك به كسي توهين كرد؟
همه دارن حرفشون رو ميزنن خب. اما كسي نمياد جواب بده.
مثل هميشه انتقادات مستقيما به مدير كل ها بر ميگرده، اما ناظم هاي بيچاره ميان وساطت ميكنن و الكي بده ميشن!
در مورد اون سلسله مراتب هم، بازم ميگم. رجوع كن به پست مطهري توي همين تاپيك
به نقل از مدیریت :
در مورد مدت زمان وقت گذاشتن ، باید گفت من برای چی باید بگذارم؟ برای بحث کردن با کاربران؟ برای توضیح دادن های تکراری به اعضا توی پیغام خصوصی؟ عزیز من وقتی آدم پیغام خصوصی هاش از یک حد بالا بره رشته کلام از دستش در میره و من برای فهمدین بحث باید برگردم پیغام های قبلی رو بخونم. برای همین بهتره سوالاتتون رو عمومی بپرسید و پیشنهاداتتون رو عمومی بگید. بحث های عمومی کاربران هم معمولا تکراری هستند. تمام این بحث های فرهنگ و گفت و گوی آزاد و انتخابات و ... همگی تکراری هستند.
وقتی مباحث عمومی مطرح میشه ، خیلی چیزها خود به خود جواب داده میشه.
1) نیلوفر
ببینید نیلوفر خانوم من به شخصه چندبار تو همین جا از مدیر سایت تشکر کردم!ولی این طور نیست که:
دست مزن چشم.ببستم دو دس
راه مرو!چشم پایم شکست
حرف مزن!قطع نمودم سخن
نطق مکن!چشم.ببستم دهن
هیچ نفهم این سخن عنوان نکن
خواهش نافهمی انسان مکن
لال شوم.کور شم کر شم
لیک محال است که من خر شوم
ببینید ما داریم می گیم ولی متاسفانه مدیرها اینجوری فکر می کنن که این حرفها تکراری امروز می زنن فردا تمومش می کنن!ولی این طور نیست...ما اعتراض می کنیم بعدش ممکن تاپیک بسته شه ولی حداقلش تو اعتراضات بعدی تعداد افراد بیشتر می شه واونوقت که مدیر ها مجبورن تا حدی انتظارات رو بر اورده کنن!
ببنید الان یه نظر سنجی گذاشتن که صندلی داغ بازهم شروع به کار کنه بااین وجود که پست ها شمارش نشه یعنی دلیلی که مدیرها به خاطرش تاپیک رو بستن با وجود نظر سنجی و83 درصد آرا هنوز که هنوز یه مدیر نگفته باشه...یعنی این حرف هایی که شما الان دارید می زننید باد هواست از این گوش می ره از گوش بعدی درمیره!
در ضمن شما که می گی مشکلم رو باهاشون حل کردم ...خوب معلمه به حرف شما بیشتر از ما گوش می دن ما کاربر معمولی هستیم اما شما ناظمی و...باید هم به حرفات گوش بدن
2)Hespride
دقیقا باهاتون موافقم مدیر کل داره از وظیفه اش سر پیچی می کنه البته وظیفه من کاربر نیست که بیام وظایف یک مدیر رو یاداور شم ولی نظرم بود...چون الانش هم مدیر ها رسیدگی نمی کنن!بیان وجواب بدن خواسته زیادی نیست به خدا...بیان یه پیشنهاد بدن!بیان نظرشون رو بگن...
3)بیتا
ما اگه سمپادیا رو مثل یک کشور درنظر بگیریم باید به کشورهای موفق تر از خودمون(سایتهای موفقتر) هم نگاه کنیم نباید دیکتاتوری باشه!قانون برای همه ست همه باید اجراش کنن حتی مدیر!مردمان یک کشور باید حق بیان داشته باشن(کاربرای سایت) باید حق رای گیری داشته باشن نباید بشه ...یک کشور عقب افتاده(یه سایت متروک) اگه اینجوری پیش بره کشور(سایت)به هیچ جا نمی رسه...
.
در مورد دومی هم : من تا حالا ندیدم اگه مشکلی حل شده باشه ، کسی بیاد تشکر کنه .
شما برای انتقاد 100 جور تاپیک می زنید ، واسه تشکر تا حالا یه تاپیک زدید ؟
من نمی گم تشکر کنید ، می گم منطقی انتقاد کنید . با انصاف انتقاد کنید .
خوب شما برا ما یه انتقاد مفید رو مثال بزنید....ما که یادمونه سر همین انتقادا بهترین کاربرامون رفتن اگه رفتن ما چیزی رو حل میکنه بگین در ضمن ما قول میدیم تشکر کنیم حالا شما این قضیه رو بیخیال شید...
به نقل از Dr.Eniac :
لازم نيست گفته بشه چون آدم كار خوبي ميكنه و گفته بشه ميشه ريا
برا همين پ.خ اختراع شده
براي تشكر بريم بگيم چي ؟ بگيم بچه ها متشكريم ؟
دوستان من كه گفتم اول بايد رابطه بين كاربرا با مديرا بهتر بشه چون تا اين دشمني ادامه داشته باشه نميشه كاري كرد
براي اين عمل هم هردوطرف بايد از بعضي خواسته هاشون كوتاه بيان
پاسخ : پاسخ : سمپادیا ؛ ادامه ی تجاوز به مادر ِ خود ...
به نقل از Dr.Eniac :
دوستان من كه گفتم اول بايد رابطه بين كاربرا با مديرا بهتر بشه چون تا اين دشمني ادامه داشته باشه نميشه كاري كرد
براي اين عمل هم هردوطرف بايد از بعضي خواسته هاشون كوتاه بيان
دوستان من كه گفتم اول بايد رابطه بين كاربرا با مديرا بهتر بشه چون تا اين دشمني ادامه داشته باشه نميشه كاري كرد
براي اين عمل هم هردوطرف بايد از بعضي خواسته هاشون كوتاه بيان
من که اختلاف و رابطه ی بدی نمیبینم! چرا خودتون و حداقل 2 نفر دیگه رو با همهی کاربرا جمع میبندین؟ اصلان هم همچین چیزی نیست تا اونجایی که من میدونم رابطه ی کل ِ کاربرا با مدیرا موردی نداره!! قبول کنید که حرفاتون تاحدودی شخصیه!مثلا شاید باران و 4 نفر دیگه هم باهاتون موافق باشه ولی نه اکثریت یا کل ِ کاربرا!
مدیرا هم لجبازی که نمیکنن اگه تو این تاپیک راهکار ِ خوبی داده بشه اونا هم مطمئنا همکاری میکنن! مطمئن باشید! الان شما فرض رو براین بگیرید که هیچ اختلافی وجود نداره و بیاین باهم راهکار بدیم! :)
---------------------------------------------------------
شاید اگه موقعی که طرف میخواد عضو بشه بعلاوه ی اون چیزی که نیلوفر گفت یه چیزی شبیه تعهد نامه هم همراهش باشه... مثلا اینکه هدفمون تو این سایت اینه که جهت بالا بردن سطح علمیمون و اطلاعاتمون با هم بحث میکنیم و این فروم تنها جهت تبادل نظرات است نه دوست یابی یا محلی برای وقت گذراندنو..
میدونم تا حدودی چرت گفتم ولی همین به ذهنم رسید.. بعد هم بنویسه من با تعهدنامه و قوانین سایت موافقم(مثلا تیک بخوره) و طرف عضو شه.. بعد اگه طرف به طور علنی اینو نقض کنه باهاش برخورد میشه که تو تعهدتو شکستی و از این حرفا!
اگه باهم فکر کنیم حتما چیزای دیگه ای هم به ذهنمون میرسه!
آخه مارليك جان شما بگو قراره تو اون شورايي كه ميگي چه كارايي بكنيد تا ما حمايت كنيم
به جون خودم اصلا نميدونم قراره چه كار بشه تو اون گروه ميشه برام بگي ؟
زهرا خانوم آره حرف شما درسته الان همه با همه مديرا خوبيم و هيچ مشكلي نيست پس لطف كنن بيان درست جواب دوستاشونو بدن حالا كه همه دوستيم
من خیلی تجربم از کسایی که تو این سایتن کمتره .ولی به نظر من برای فرهنگ سازی اول باید تعریف وراه مشخص باشه(اصلا شعار نیست،تا ندونیم میخوایم چیکار کنیم به هیچی نمیرسیم و فقط دور خودمون میچرخیم)بعدش باید قوانین محکم تر بشه.سمپادیا که هدف والا داره باید قوانین کامل تری هم داشته باشه.مثلا خیلی از کاربرای جدید(مثل خود من)نمی دونیم توقع مدیرا و... ازمون چیه وبا زهرا خانوم در این موردموافقم.
ودر مرحله بعد همونطور که قرآن میگه:"سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی کند مگر آنکه خدشون سرنوشتشون رو تغییر بدن"
باید همه بخوایم و تغییر کنیم واز خودمون شروع کنیم.
افزایش تعداد کاربران ودر عوض کاهش ارزش سمپادیا در شان بچه های تیزهوش نیست.(اتحاد رو هم هیچوقت فراموش نکنیم وکینه شتری نباشیم)ببخشید طولانی شد