پاسخ : غیرت و تعصب
به نقل از Ehem_Ehem :
در دیزی بازه، حیای گربه کجا رفته؟
ایشون بحث رو برد تو کلیله دمنه, ما هم با همان ادبیات جوابش رو دادیم, که بعضی ها خودشون رو قاطی کردن
بحث منطقی مطالبه کردید, خب یک سوال کدام جمله زیر منطقی است?
همه گناه کارند مگر اینکه خلافش ثابت شود
یا همه درست کارند مگر اینکه خلافش اثبات شود
من جمله دوم را منطقی می دانم,
شما تا دلیلی اقامه نکنید که روایات متواتر, با سند صحیح که توسط خبرگان دین با وسواس فراوان استخراج شده, محل اشکال است نمی توانید آن را نقض نمایید.
در مورد قرآن نیز همین طور
اگر ما از اسناد هزار و چهارصد ساله با این عظمت راویان و حافظان و محدثان نتوانیم استناد و اعتماد کنیم, کل تاریخ چند هزار ساله بشریت را را هم باید ساقط از اعتبار قلمداد نماییم.
انسان از جهت غرایز با حیوان اشتراک دارد.
حیا و عقل و شعور هم دارد.
صحبت شما ایراد دارد
از آنجایی که با اتکا به جنبه خرد و عقل انسان, می خواهید پوشش خود را تقلیل داده, و بنا را بر این بگذارید چون حیا و عقل و شعور هست, این تقلیل پوشش مشکلی ایجاد نمی کند.
سوالی که پیش می آید این است اگر حیا و خرد انسانی, مانع بروز صفات حیوانی است, دیگر نیازی به پوشش نیست, مگر در سرما و یا اماکنی چون آزمایشگاه و کارخانه و...
در راستای استدلال شما , زین پس باید این تقلیل را افزایش داده به کلی جامه از تن برکنیم.
به نقل از Bahar_R :
ببینید من یه بحث منطقی کردم شما هم هیچ جوابی به سوالات من ندادید فقط وارد حاشیه شدید و بحثو منحرف کردید
شما انسان هارو چرا با حیوانات مقایسه میکنید ؟ رفتار انسانی بر اساس ویژگی های انسان تعریف میشه نه رفتار حیوانات و مقایسه رفتار اون ها و اینکه ما به کدوم شبیهیم !
وقتی غرایز حیوانی بر عقول انسانی غلبه پیدا کند تشبیه جایز است.
مصداقش افرادی که مثل سگ وحشی می شوند, مثل گرگ خون می ریزند, مثل خوک بی غیرتند, مثل گاو با ولع می خورند (بلانسبت گاو), مثل خرس می خوابند, مثل الاغ بد صدا هستند و عر عر می کنند, مثل گوسفند نمی فهمند...
اگر اطرافمان را نگاه کنم بیشتر از انسان هایی که خرد در آنها تجلی کرده باشد انواع و اقسام حیوانات را مشاهده خواهیم کرد... این شوخی و مزاح نیست
والله گاهی آنگونه می کشیم که حیوانی نکشته باشد, و آنگونه می خوریم که حیوانی نخورده باشد,
خدا هم بر این مردمان اعتراض دارد:
9- و لقد ذرانا لجهنم كثيرا من الجن و الانس لهم قلوب لا يفقهون بها و لهم اعين لا يبصرون بها و لهم اذان لا يسمعون بها اولئك كالانعام بل هم اضل اولئك هم الغافلون