قلعه حیوانات (مزرعه حیوانات)
جرج اورول/الهام حاجی باقری
چقد همه توصیفاتش آشنا به نظر می رسید
______
جزء از کل
استیو تولتز/پیمان خاکسار
نوشتن 656 صفحه رمان با تم فلسفی و اجتماعی جوری که خواننده هیچ جا خسته و از کتاب زده نشه قطعا یه نویسنده قوی می خواد.
نمی تونم باور کنم که این اولین کار استیو تولتز بوده /:
فعلا نظری ندارم،جزء از کل ازون (بزرگتر شدم، باید دوباره بخوانم) هاست.
______
ر ه ش
رضا امیرخانی
با همه وجودم می تونستم لیا و دغدغه شو بفهمم.زنانگی،مادرانگی،دخترانگی...
حس می کردم شخصیت علا یکم اغراق شده ست،واقعی بنظر نمی رسید.
راضی کننده نبود،ضعیف تر از قبلیاش بود.
ارمیا مگه اعدام نشد ؟
اگه زنده موند پس آرمیتا چی شد؟
قشنگ بعد خوندن قسمت آخرش اینجوری بودم.
سیر حکمت در اروپا فروغی
بخونید خوبه اکثر اندیشمندان اروپا از دکارت تا شلایر ماخر وبرگسون توش هستن
مابعد الطبیعه کانت
نخونید خیلی سنگین ویژه اهل فن هستش درباره تقوم استعلایی و حمل بودن زمان بر مکان و مابعد الطبیعیه بودن هر دوشون وایجاد حقوق و فرهنگ در جوامع هست وکسب تجربه و حقیقت و..
پدیدار شناسی هوسرل
نخونید (ولی اهل فن بخونند) درباه جهت دهی وانسان وعالم ومعلوم ورابطه این دو با هم هستش وذهن وعین وابژه و...
ابله داستایوسکی
صفحه 459 هستم خوب هست داستایوسکی بخونید بعد بیاین فلسفه ، با دنیای سوفی نیاین چون فلسفه اصن یک حال وهوای دیگر داره (فلسفه خوانان دو دسته ان : اکثریت میخونند ولی نمیفهمن چی میخونند به همین خاطر بدشون میاد ، و عده ایی دیگر میفهمند وسنگین حرف میزنن وفلسفه را به ابتذال نمیکشانند که البته کم هستند) راستی این کتاب ابله تموم شه یک نقد وبررسی جدی راجبش داریم
ورونیکا تصمیم میگیرد که بمیرد از پائولو کوئیلو
راجع به دختریه که خودکشی میکنه و به یه بیمارستان روانی میره.
آبشوران از علیاشرف درویشیان
زندگی یه خانواده سنتی و زیر خط فقر از زبون پسر بزرگ خانواده. نویسنده خیلی خوب تونسته احساسات تک تک اعضای خانواده رو به خواننده منتقل کنه.
همهچیز همهچیز، نشر نون
یک کتاب کیوت در ژانر یانگ ادالت
اگه دنبال کتابی مثل پنج قدم فاصله، یا من پیش از تو میگردید حتما پیشنهادش میدم.
این کتاب به مشکلات نوجوانان میپردازه، هم عشق داره هم نفرت. هم شاده هم غمگین
کتاب که نه اما
داستان کوتاه اندوه (یا سوگواری) از آنتوان چخوف. ترجمه ی احمد گلشیری رو چندین بار خوندم چون برای یکی از دروسم باید بررسیش میکردم و پیرنگ، تم و الباقی موارد رو درمیاوردم... اگه حوصله ی خوندن دارین و حوصله ی کارای دیگه رو ندارید پیشنهاد میکنم این چند صفحه سرچ کنید و بخونید.