- شروع کننده موضوع
- #1
kdbwnf
کاربر فوقفعال
- ارسالها
- 145
- امتیاز
- 23
- نام مرکز سمپاد
- شهید قدوسی قم
- شهر
- قم
سلام.
من در حال انجام یک تحقیق هستم و برای این تحقیق ، به نظر سنجی از دانش آموزان احتیاج دارم. لطفا در نظر سنجی شرکت کنید.
شما فکر می کنید که مشکل نظام آموزشی از کدوم یک از موارد بالاست و لطفا پس از شرکت در نظر سنجی ، بگید که فکر می کنید که چطور می شه این مشکلات رو حل کرد.
توضیح :
۱ـ مدرک گرایی : یعنی فقط به مدرک توجه می شه. نه به سطح علمی واقعی افراد.
۲ـ محیط آموزشی : یعنی محیط کلاس ، تعداد دانش آموزان ، شرایط کلاس و مدرسه ، لوازم آموزشی و کمک آموزشی مدرسه و ...
۳ـ مطالبی که درس داده می شه : یعنی مشکل از کتاب های درسی و مطالب آموزشی هست. واضحه.
۴ـ بی توجهی به علاقه ها ، استعدادها و نظرات دانش آموزان : یعنی شاید یک نفر به یک درس علاقه نداشته باشه و در اون درس استعدادی هم نداشته باشه. چه لزومی داره که به زور بهش درس بدن؟ و موارد دیگه البته.
۵ ـ شیوهی آموزش : یعنی مشکل از معلم هاست یا شیوهی آموزشی کتب درسی یا کلا روش تدریس در آموزش و پرورش.
۶ـ تئوری گرایی : یعنی فقط روی کاغذ هستیم. مهارت عملی نداریم.
۷ـ خود کم بینی دانش آموزان : یعنی خودمون ، خودمون رو ضعیف می دونیم و کاری نمی کنیم. برای همین در نظام آموزشی این مشکلات به نظر می رسه.
یک سوال هم دارم.
اگر این درس ها در مدرسه به ما آموخته می شه که ما رو با علوم مختلف آشنا کنن (یعنی هدف ، صرفا آشنایی دانش آموزان هست) ، پس چرا امتحان؟ چرا اجبار؟ چرا حفظ کردن؟
اما اگر هدفشون اینه که یه چیزی به ما یاد بدن ، خوب چرا چیزهایی رو یاد می دن که تقریبا هیچ کاربردی در زندگی روزمرهی ما نداره؟
لطفا با منطق جواب بدید و اگر دلیلی ندارید ، در نظر سنجی شرکت نکنید. ضمنا ، منظور من ، برای مقطع راهنمایی و دبیرستان هست. چون ابتدایی چندان بحثی سرش نیست. دانشگاه رو هم که من خبر ندارم چطوریه.
با سپاس.
من در حال انجام یک تحقیق هستم و برای این تحقیق ، به نظر سنجی از دانش آموزان احتیاج دارم. لطفا در نظر سنجی شرکت کنید.
شما فکر می کنید که مشکل نظام آموزشی از کدوم یک از موارد بالاست و لطفا پس از شرکت در نظر سنجی ، بگید که فکر می کنید که چطور می شه این مشکلات رو حل کرد.
توضیح :
۱ـ مدرک گرایی : یعنی فقط به مدرک توجه می شه. نه به سطح علمی واقعی افراد.
۲ـ محیط آموزشی : یعنی محیط کلاس ، تعداد دانش آموزان ، شرایط کلاس و مدرسه ، لوازم آموزشی و کمک آموزشی مدرسه و ...
۳ـ مطالبی که درس داده می شه : یعنی مشکل از کتاب های درسی و مطالب آموزشی هست. واضحه.
۴ـ بی توجهی به علاقه ها ، استعدادها و نظرات دانش آموزان : یعنی شاید یک نفر به یک درس علاقه نداشته باشه و در اون درس استعدادی هم نداشته باشه. چه لزومی داره که به زور بهش درس بدن؟ و موارد دیگه البته.
۵ ـ شیوهی آموزش : یعنی مشکل از معلم هاست یا شیوهی آموزشی کتب درسی یا کلا روش تدریس در آموزش و پرورش.
۶ـ تئوری گرایی : یعنی فقط روی کاغذ هستیم. مهارت عملی نداریم.
۷ـ خود کم بینی دانش آموزان : یعنی خودمون ، خودمون رو ضعیف می دونیم و کاری نمی کنیم. برای همین در نظام آموزشی این مشکلات به نظر می رسه.
یک سوال هم دارم.
اگر این درس ها در مدرسه به ما آموخته می شه که ما رو با علوم مختلف آشنا کنن (یعنی هدف ، صرفا آشنایی دانش آموزان هست) ، پس چرا امتحان؟ چرا اجبار؟ چرا حفظ کردن؟
اما اگر هدفشون اینه که یه چیزی به ما یاد بدن ، خوب چرا چیزهایی رو یاد می دن که تقریبا هیچ کاربردی در زندگی روزمرهی ما نداره؟
لطفا با منطق جواب بدید و اگر دلیلی ندارید ، در نظر سنجی شرکت نکنید. ضمنا ، منظور من ، برای مقطع راهنمایی و دبیرستان هست. چون ابتدایی چندان بحثی سرش نیست. دانشگاه رو هم که من خبر ندارم چطوریه.
با سپاس.