• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

پر دغدغه ترین سوال فلسفی زندگی شما

arcana

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
373
امتیاز
11,948
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
jah
سال فارغ التحصیلی
96
اول منزل این سفر : مرگ است .
همه موجودات امکانى ، داراى اجل معیّنى هستند که با مرگ آن اجل ، فرا مى‌رسد . امام حسین در روز عاشوراء خطاب به یاران خود فرمودند : اى فرزندان بزرگوارى ! صبر پیشه کنید ، زیرا مرگ ، جز پلى نیست که شما را از رنج و سختى به بهشت برگزیده و نعمت همیشگى عبور مى‌دهد . کدامین از شما گذر از زندان به قصر را نکوهیده مى‌دارد ؟ .
منظور از مرگ ، فنا و نیستى نیست بلکه زمان و موعدى است که موجودات به آن منتهى مى‌شوند . به عبارت روشن‌تر ، مرگ ، زمانى است که موجودات ، سفر خود را به سوى خداوند متعال - پس از اندکى درنگ در دنیا - آغاز مى‌کنند تا در آن مقام ، جاى گیرند و استقرار یابند . پس مرگ نخستین منزلگاه سفر طولانى ما است
واین منزل عقبات دشوارى را دارد :
عقبه اول‌سکرات موت وشدت جان کندن است : « وَ جاءَتْ سَکْرَهُ الْمَوْتِ بِالْحَقِّ ذلِکَ ما کُنْتَ مِنْهُ تَحیدُ »
« و حالت سکرات مرگ به راستى فرا مى‌رسد و حقیقتى را ( براى انسان از جهان دیگر ) پیش مى‌آورد ، ( و به او گفته مى‌شود ) این همان است که از آن فرار مى‌کردى . »
عقبه دوم عدیله عندالموت است‌یعنى عدول کردن ازحق به باطل در وقت مردن ، وآن چنین است که شیطان نزد محتضر حاضر
شود و وسوسه کند واورا در شک قرار دهد تا بالاخره اورا ازایمان خارج کند وبه همین دلیل است که از ائمه علیهم السلام دعاهایى براى آن ساعت وارد شده وخواندن آن دعاها نافع است .
دوم منزل این سفر : قبر است که بسى هولناک است وهر روز مى گوید :
انا بیت الغربه ، انا بیت الوحشه ، انا بیت الدود یعنى منم خانه غربت ، منم خانه وحشت ، منم خانه کرم ( کافى ج ۳ ۲۴۲ باب ما ینطق به موضع القبر . . . . . ص : ۲۴۱ )
در واقع « قبر » همان « برزخ » است . و برزخ ، عالم بین دنیا و آخرت است که انسان از هنگام مرگ تا نفخ صور در آن قرار دارد ، منظور از قبر ، همین قبر ظاهرى نیست که ما مى‌بینیم ، زیرا این قبر که جسم ما را در خود جاى مى‌دهد ، پس از چندى مى‌پوسد ، بلکه منظور از قبر ، باطن آن است که تا قیامت پا بر جاست و در روایات ما ، از آن به باغى از باغ‌هاى بهشت یا چاهى از چاههاى جهنم تعبیر مى‌کنند .
امام صادق ( ع ) فرمود : برزخ همان قبر ( در اصطلاح قرآن ) است :
البرزخ هو القبر وهو الثّواب و العقاب بین الدّنیا و الآخره والدّلیل على ذلک قول العالم : « والله ما نخاف علیکم إلاّ البرزخ » ( نور الثقلین . ۵۵۳ / ۳ )
امام صادق ( ع ) جهان برزخ را فاصله میان زمان مردن تا زمان قیام قیامت معرفى کرده است . عمر بن یزید از آن حضرت ( ع ) پرسید : برزخ چیست ؟ آن حضرت فرمود : H « القبر منذ حین موته إلى یوم القیامه » E۱[ از هنگام مرگ آدمى وارد برزخ مى گردد خواه او را در زمین دفن کنند یا وى را با آتش بسوزانند یا غذاى درندگان شود یا در دریا غرق گردد . ]
واین منزل نیز عقبات دشوارى را دارد :
عقبه اول ، وحشت قبر است ،
روایت شده است : قبرى را مى‌کندند ، پیامبر اکرم ( ص ) با شتاب به سوى آن رفتند و به شدت گریستند به حدى که خاک از اشک ایشان تر شد و به یاران خود فرمودند : « إِخْوَانِى لِمِثْلِ هَذَا فَأَعِدُّوا » « برادران من ! براى همانند آن مهیا شوید » . مستدرک الوسائل ، ج ۲ ، ص
۴۶۵ درکتاب من لایحضره الفقیه توصیه شده است که میت را بلافاصله و با سرعت به درون قبر نگذارید و قبل از دفن ، مدتى او را در کنار قبرش نگاه دارید تا استعداد دخول را بگیردو . . . و در هنگام دفن بر او تلقین بخوانید و در شب دفن او ، نماز شب اول قبر بخوانید ، این توصیه ها براى کم شدن وحشت و اضطراب او و فشار قبر است .
عقبه دوم ، فشار قبر است
- فشار قبر ، قابل وصف نبوده و حقیقت آن براى ما روشن نیست . از مجموع روایات استفاده مى شود که فشار قبر تابع گناهان است . و میزان و مدت آن نیز تابع میزان گناهان است . به همین جهت اختصاص به کفار و مشرکین و جنایتکاران ندارد بلکه مؤمنان و نیکان نیز به اندازه گناهان که از آنها سر زده ممکن است گرفتار فشار قبر شوند . فشار قبر براى چنین مؤمنینى سبب مى شود که کفاره گناهان خود را در برزخ تحمل کنند تا در قیامت پاک باشند ولى براى جنایتکاران و کفار در قیامت عذابى سخت تر در انتظار شان است
به کلامى از امیر المؤمنین به عنوان پیام مردگان توجه کنید : حال اگر چه آثارشان نابود ، و اخبارشان فراموش شده ، امّا چشم‌هاى عبرت بین ، آنها را مى‌نگرد ، و گوش جان اخبارشان را مى‌شنود ، که با زبان دیگرىَ با ما حرف مى‌زنند و مى‌گویند : چهره‌هاى زیبا پژمرده و بدن‌هاى ناز پرورده پوسیده شد ، و بر اندام خود لباس کهنگى پوشانده‌ایم ، و تنگى قبر ما را در فشار گرفته ، وحشت و ترس را از یکدیگر به ارث برده‌ایم ، خانه‌هاى خاموش قبر بر ما فرو ریخته ، و زیبایى‌هاى اندام ما را نابود ، و نشانه‌هاى چهره‌هاى ما را دگرگون کرده است . اقامت ما در این خانه‌هاى وحشت‌زا طولانى است ، نه از مشکلات رهایى یافته ، و نه از تنگى قبر گشایشى فراهم شد ( نهج البلاغه - ترجمه دشتى ۴۵۱ ۳ پیام مردگان ! . . . . . ص : ۴۵۱ ) با توجه به مطالب کلى فوق ، در روایات برخى امور به خصوص به عنوان چیزهائى که باعث عذاب قبر مى شوند ، شمرده شده است :
۱ - حق الناس : حقوق مالى و غیر مالى مردم را ضایع کردن از عواملى است که موجب فشار و عذاب قبر مى شود . سخن چینى ، غیبت ، عیب جوئى و بد گوئى از مردم ، عقوق والدین ، رعایت نکردن حق همسر ، خوردن مال حرام ، ربا خوارى .۲
۲ - بد اخلاقى : بد اخلاقى با مردم یا خانواده و دوست و رفیق ، از جمله چیزهائى است که موجب عذاب و فشار قبر مى شود حتى اگر انسان از اولیاى خدا باشد . همچنان که در داستان سعد معاذ مشهور است .۳
۳ - اجتناب نکردن از بول و نجاست : مانند این که انسان ایستاده روى زمین سخت بول کند و به بدن و لباس ترشح کند وبعدا با همان بدن و لباس نماز بخواند . پرهیز نکردن از بول به عنوان یکى از عوامل فشار قبر در روایات ذکر شده است .۴
۴ - نداشتن ولایت ائمه معصومین ( ع ) : اعتقاد نداشتن به ولایت امامان معصوم از جمله چیزهائى است که موجب عذاب قبر مى شود .۵همچنان که به طور کلى گناهان و به خصوص برخى اعمال موجب فشار قبر مى شود به طور کلى کارهاى نیک و به خصوص برخى اعمال نقش به سزایى در آرامش روح در عالم برزخ و رهایى از فشار قبر دارد . مانند خدمت به مردم ، نماز خواندن و به ویژه نماز شب ، حج خانه خدا ، صبر بر مشکلات و . . .
همان طور که برخى از معاصى ، موجب تشدید فشار اول برزخ مى‌شود ، بعضى از اعمال نیز موجب کم شدن و یا برطرف شدن این فشارها و وحشت‌ها مى‌شود .
اعمالى چون :
_ به جا آوردن رکوعى تام و کامل در نماز ،۶به‌جا آوردن نماز شب ،۷خواندن سوره « تکاثر » هنگام خواب ،۸گذاشتن دو چوب تر با میت ،۹روزه گرفتن چهار روز از ماه رجب و دوازده روز از شعبان۱۰
. ک : معاد یا بازگشت به سوى خدا ، ج ۱ ، صص ۲۷۷ - . ۲۸۲روح ، محمد شجاعى ، کانون اندیشه جوان .
عقبه سوم سؤال منکر و نکیر :
از عقبه‌هاى بس خطرناک قبر است که کسى را از آنها گریزى نیست مگر اینکه ایمان و عمل صالح را پیش از خود فرستاده باشد . سؤال منکر و نکیر ، نیز پرسش از حقیقت و باطن اعتقادات و اعمال ما است .
امام صادق ( ع ) مى‌فرمایند : « یَجِىءُ الْمَلَکَانِ مُنْکَرٌ وَ نَکِیرٌ إِلَى الْمَیِّتِ حِینَ یُدْفَنُ . . .
« دو فرشته منکر و نکیر نزد میت در هنگامى که دفن مى‌شود ، مى‌آیند در حالى که صداى آنها همانند رعد ، بلند . . . سپس ، از میت مى‌پرسند : پروردگار تو کیست ؟ دین تو چیست ؟ . . . اگر او مؤمن باشد ، مى‌گوید : الله پرودگار من است و اسلام دین من . . . . و براى او ، درى به سوى بهشت باز مى‌کنند و او جایگاهش را مى‌بیند .
اما اگر او کافر باشد ، بر او وارد مى‌شوند در حالى که شیطان ، مانند دودى در کنار او نشسته است . از او مى‌پرسند : پرودگار تو کیست و دین تو چیست ؟ . . . وچشمان او را به سوى آتش مى‌گشایند ، و او جایگاه خود را در آن مى‌بیند » . کافى ، ج ۳ ، ص
. ۲۳۶ براى حسن ختام بحث مطابق روایات ، بعضى از اعمال دیگرى که براى ازبین بردن وحشت ودشواریهاى قبر نقش بیشترى دارند را دراینجانقل مى کنبم :
. ۱ قرآن خواندن
. ۲ نماز وحشت
. ۳ نماز شب
. ۴ حج خانه خدا
. ۵ صدقه صدقه اى که انسان براى اموات مى دهد ملکى از جانب خدا آن را مى گیرد و در طبقى از نور مى گذارد کنار قبرستان مى آید و فریاد مى زند ، سلام بر شما بازماندگانتان هدیه اى برایتان فرستاده اند .
اموات هم با خوشحالى آن طبق را مى گیرند و داخل قبر خود مى کنند و به این وسیله قبرشان وسیع و پر نور مى شود .
۶ عبیدبن کعب گوید : بر رسول خدا ( ص ) وارد شدم ، دیدم حسین ( ع ) در دامنش نشسته است و آن حضرت او را مى بوسد و مى بوید . گفتم یا رسول الله حسین را خیلى دوست دارى ؟
فرمود : « اهل آسمان حسین ( ع ) را بیش از اهل زمین دوست دارند ، در عالم قبر و برزخ و قیامت عظمت و شأن حسین آشکار مى گردد ، عزت حسین و نفوذ و سلطنت او و سایر ائمه آن جا ظاهر مى شود .
. ۷ صلوات بر پیامبر ( ص )
حضرت رسول اکرم ( ص ) فرمود : بر من زیاد صلوات بفرستید ، زیرا صلوات فرستادن بر من سبب نور در قبر و صراط و نور در بهشت مى شود .
. ۸ نیکى به پدر و مادر
. ۹ وضو
. ۱۰ ذکر خدا
. ۱۱ نماز حضرت رسول ( ص ) فرمود : « وقتى میت را دفن کردند نماز او به صورت شخصى نورانى داخل قبر رفیق و مونس او مى شود ، ترس و سختى هاى عالم برزخ را از او دفع مى کند .
. ۱۲ امر به معروف
. ۱۳ حسن خلق
. ۱۴ صله رحم
بنابراین مونس و همدم انسان در قبر اعمال خیرى است که انجام داده است و اعتقادات صحیح محبت اهل بیت ( ع ) و سایر رفتارهاى نیکویى که نسبت به پدر و مادر و ارحام و دوستان و مؤمنان انجام داده است .
دقیقا میدونم اسلام و قرآن راجب بعد از مرگ چی گفتن
ولی متاسفانه اونقدر اعتقاد ندارم
از دید فلسفی و علمی پرسیدم ;;)
 
  • شروع کننده موضوع
  • توقیف شده
  • #62

thinker

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
108
امتیاز
488
نام مرکز سمپاد
شهید رجایی
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1400
دقیقا میدونم اسلام و قرآن راجب بعد از مرگ چی گفتن
ولی متاسفانه اونقدر اعتقاد ندارم
از دید فلسفی و علمی پرسیدم ;;)


دانشمندان بازگشت روح به دنیا پس از مرگ را اثبات کرده‌اند؟!
همانطور که می‌دانید، واقعیت وجودی انسان، به دو قسمت مادی (جسمی) و غیرمادی (روحی) تقسیم می‌شود. بحث در مورد روح، مسئله جاودانگی و یا محدودیت عمر آن، داستانی بی پایان در طول قرن‌های اخیر بوده و به موضوع مورد علاقه بسیاری از متفکرین تبدیل گشته است. ماهیت مرموز روح از جهات مختلف علمی بسیار جذاب است و سوالات بسیاری را برای ما به وجود می‌آورد. اما اکنون گروهی از محققین بر این باور هستند که توانسته‌اند در نهایت یک پاسخ قطعی برای آن ارائه کنند. در این نظریه‌ی علمی، دانشمندان سعی بر آن دارند که مسئله بازگشت روح به دنیا پس از مرگ را به اثبات برسانند.


بر اساس گفته‌های دانشمندان حاضر در این مطالعه، مغز انسان در واقع یک کامپیوتر بیولوژیکی و “آگاهی انسان” همانند یک نرم افزار است که توسط کامپیوتر کوانتومی موجود در مغز شکل می‌گیرد. از این رو ذهن انسان بعد از مرگ به موجودیت خود ادامه خواهد داد. در نتیجه‌ی این مطالعه، دانشمندان بر این عقیده بوده‌اند که روح انسان بعد از مرگ، از بین نخواهد رفت و مجددا به دنیا باز می‌گردد. اما هنوز برای اثبات بازگشت روح به دنیا پس از مرگ زود است؛ از این رو دانشمندان به ارائه دلایلی محکم‌تر پیرامون محوریت این مطالعه پرداخته‌اند.
از سال 1996، دکتر استورات هامروف (Stuart Hameroff) به عنوان یک فیزیکدان آمریکایی و همچنین بازنشسته‌ی گروه روانشناسی و بیهوشی، به همراهی دیگر فیزیکدان آمریکایی از دانشگاه آکسفورد با نام راجر پنروز (Sir Roger Penrose)، بر روی تئوری کوانتومی “آگاهی” کار کرده‌اند، آنان بر این باورند که روح در میکروتوبول‌های سلول‌های مغز نگهداری می‌شود.

این تئوری تحریک آمیز نشان می‌دهد که روح انسان در سلول‌های مغز و در ساختاری در درون آنان با نام میکروتوبول‌ها موجودیت دارد.
علاوه بر این، دانشمندان استدلال می‌کنند آنچه که انسان‌ها به عنوان “آگاهی” می‌شناسند، در واقع نتیجه‌ای از اثرات “گرانش کوانتومی” است که داخل میکروتوبول‌های سلول‌های مغز قرار گرفته‌اند. این نظریه توسط دانشمندان مذکور، با عنوان تقلیل عینی هماهنگ (Orchestrated Objective Reduction) و یا به طور خلاصه ارک-ار (Orch-OR) نام‌گذاری گردیده است.

این تئوری می‌تواند وضعیت افرادی که وارد فاز شناخته‌ شده‌ی “مرگ بالینی” یا تجربه نزدیک به مرگ می‌شوند را نیز توضیح دهد. در واقع در چنین حالتی، میکروتوبول واقع در مغز حالت کوانتومی خود را از دست داده اما اطلاعات خود را حفظ می‌کنند. به بیانی دیگر و آن‌طور که دانشمندان آن را توضیح می‌دهند: وقتی افراد می‌میرند، این مرگ تنها در قسمت جسم آنان انجام می‌گیرد. بدین ترتیب بازگشت روح به دنیا پس از مرگ تا حد بسیاری ملموس و قابل درک خواهد بود.
دکتر استورات هامروف در مصاحبه با Science Channel در مستند کرم‌چاله، توضیحات خود را اینگونه ارائه‌ داد:

اجازه دهید بگوییم قلب از تپش باز ایستاده و جریان خون در رگ‌ها متوقف می‌گردد. در این حالت میکروتوبول‌ها حالت کوانتومی خود را از دست می‌دهند، اما اطلاعات درون آنان همچنان باقی می‌مانند. این اطلاعات قادر به نابودی نبوده و فقط در وسعتی بزرگ و در خارج از بدن او پراکنده خواهند شد. اگر فرد زنده بماند، این اطلاعات مجددا به میکروتوبول‌ها باز می‌گردند. در این حالت فرد از تجربه‌ی نزدیک به مرگ سخن خواهد گفت! اما اگر این فرد بمیرد، غیرممکن است که این اطلاعات به کلی نابود شوند، در واقع این اطلاعات کوانتومی در خارج از بدن او تا مدتی نامحدود حضور خواهند داشت، این همان چیزی‌ست که ما آن را با عنوان روح می‌شناسیم.

بر اساس این مطالعه، واقعیت روح در بدن انسان، چیزی بیشتر از فعل و انفعالات نورون‌های مغزی است. حتی این احتمال وجود دارد که از ابتدایی‌ترین لحظات آغاز زمان (در پیدایش اولیه دنیا)، روح نیز موجودیت پیدا کرده باشد.

 

MmmSampadi

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
630
امتیاز
2,276
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
سنندج
سال فارغ التحصیلی
1405
عشق چیست؟
 

iparvai

کاربر فعال
ارسال‌ها
39
امتیاز
131
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1397
سوالات فلسفی من زیادن اما مهم ترینش راجب ادیان عه، مثلا کی کتاب های آسمانی و نوشته_کی پیامبرا و امامارو واقعا دیده قبلا ک همه انقد باورشون دارن_چرا هرکس ب دین کشور خودش پافشاری میکنه_اصن کی اولین بار دین و اختراع کرد انسان های نخستین چجور بدون دین راحت زندگیشونو میکردن اما الان همه از بچگی با انواع دین ک معلوم نیس کی از خودش در اورده باید اشنا شن و طبق اون پیش برن_ معمولا هر سوال دینی از هر کسی میپرسی واسه اینکه یه منبع موثق برای اثبات حرفش بیاره میگه تو فلان کتاب اسمانی نوشته یا فلان فرستاده ی خدا این حرف و قبلا گفته ، اما سوال اصلی اینجاس ک این کتب اسمانی و اولین بار کی نوشته کی مطمئنه نویسنده این کتابا واقعا چیزی حالیش بوده یا نه؟ اصن سلامت عقلی داشته یانه!پیامبرای اسمانی اولین بار از کجا اومدن؟! کی دیده این پیامبرارو؟ چرا همه تمایل دارن حتما ی دینی داشته باشن چرا مردم بدون خدا و دین نمیتونن زندگی عادیشونو کنن !
پ ن: من آتئیست نیستم
 

iparvai

کاربر فعال
ارسال‌ها
39
امتیاز
131
نام مرکز سمپاد
فرزانگان
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1397
دانشمندان بازگشت روح به دنیا پس از مرگ را اثبات کرده‌اند؟!
همانطور که می‌دانید، واقعیت وجودی انسان، به دو قسمت مادی (جسمی) و غیرمادی (روحی) تقسیم می‌شود. بحث در مورد روح، مسئله جاودانگی و یا محدودیت عمر آن، داستانی بی پایان در طول قرن‌های اخیر بوده و به موضوع مورد علاقه بسیاری از متفکرین تبدیل گشته است. ماهیت مرموز روح از جهات مختلف علمی بسیار جذاب است و سوالات بسیاری را برای ما به وجود می‌آورد. اما اکنون گروهی از محققین بر این باور هستند که توانسته‌اند در نهایت یک پاسخ قطعی برای آن ارائه کنند. در این نظریه‌ی علمی، دانشمندان سعی بر آن دارند که مسئله بازگشت روح به دنیا پس از مرگ را به اثبات برسانند.


بر اساس گفته‌های دانشمندان حاضر در این مطالعه، مغز انسان در واقع یک کامپیوتر بیولوژیکی و “آگاهی انسان” همانند یک نرم افزار است که توسط کامپیوتر کوانتومی موجود در مغز شکل می‌گیرد. از این رو ذهن انسان بعد از مرگ به موجودیت خود ادامه خواهد داد. در نتیجه‌ی این مطالعه، دانشمندان بر این عقیده بوده‌اند که روح انسان بعد از مرگ، از بین نخواهد رفت و مجددا به دنیا باز می‌گردد. اما هنوز برای اثبات بازگشت روح به دنیا پس از مرگ زود است؛ از این رو دانشمندان به ارائه دلایلی محکم‌تر پیرامون محوریت این مطالعه پرداخته‌اند.
از سال 1996، دکتر استورات هامروف (Stuart Hameroff) به عنوان یک فیزیکدان آمریکایی و همچنین بازنشسته‌ی گروه روانشناسی و بیهوشی، به همراهی دیگر فیزیکدان آمریکایی از دانشگاه آکسفورد با نام راجر پنروز (Sir Roger Penrose)، بر روی تئوری کوانتومی “آگاهی” کار کرده‌اند، آنان بر این باورند که روح در میکروتوبول‌های سلول‌های مغز نگهداری می‌شود.

این تئوری تحریک آمیز نشان می‌دهد که روح انسان در سلول‌های مغز و در ساختاری در درون آنان با نام میکروتوبول‌ها موجودیت دارد.
علاوه بر این، دانشمندان استدلال می‌کنند آنچه که انسان‌ها به عنوان “آگاهی” می‌شناسند، در واقع نتیجه‌ای از اثرات “گرانش کوانتومی” است که داخل میکروتوبول‌های سلول‌های مغز قرار گرفته‌اند. این نظریه توسط دانشمندان مذکور، با عنوان تقلیل عینی هماهنگ (Orchestrated Objective Reduction) و یا به طور خلاصه ارک-ار (Orch-OR) نام‌گذاری گردیده است.

این تئوری می‌تواند وضعیت افرادی که وارد فاز شناخته‌ شده‌ی “مرگ بالینی” یا تجربه نزدیک به مرگ می‌شوند را نیز توضیح دهد. در واقع در چنین حالتی، میکروتوبول واقع در مغز حالت کوانتومی خود را از دست داده اما اطلاعات خود را حفظ می‌کنند. به بیانی دیگر و آن‌طور که دانشمندان آن را توضیح می‌دهند: وقتی افراد می‌میرند، این مرگ تنها در قسمت جسم آنان انجام می‌گیرد. بدین ترتیب بازگشت روح به دنیا پس از مرگ تا حد بسیاری ملموس و قابل درک خواهد بود.
دکتر استورات هامروف در مصاحبه با Science Channel در مستند کرم‌چاله، توضیحات خود را اینگونه ارائه‌ داد:

اجازه دهید بگوییم قلب از تپش باز ایستاده و جریان خون در رگ‌ها متوقف می‌گردد. در این حالت میکروتوبول‌ها حالت کوانتومی خود را از دست می‌دهند، اما اطلاعات درون آنان همچنان باقی می‌مانند. این اطلاعات قادر به نابودی نبوده و فقط در وسعتی بزرگ و در خارج از بدن او پراکنده خواهند شد. اگر فرد زنده بماند، این اطلاعات مجددا به میکروتوبول‌ها باز می‌گردند. در این حالت فرد از تجربه‌ی نزدیک به مرگ سخن خواهد گفت! اما اگر این فرد بمیرد، غیرممکن است که این اطلاعات به کلی نابود شوند، در واقع این اطلاعات کوانتومی در خارج از بدن او تا مدتی نامحدود حضور خواهند داشت، این همان چیزی‌ست که ما آن را با عنوان روح می‌شناسیم.

بر اساس این مطالعه، واقعیت روح در بدن انسان، چیزی بیشتر از فعل و انفعالات نورون‌های مغزی است. حتی این احتمال وجود دارد که از ابتدایی‌ترین لحظات آغاز زمان (در پیدایش اولیه دنیا)، روح نیز موجودیت پیدا کرده باشد.
دقیقا درسته کاملا موافقم انسان مثل کامپیوتری میمونه که ی سری دیتا داخلش داره و در طول زندگیش روی اطرافش تاثیر میزاره، روی آدمای اطرافش،زندگی بقیه، کائنات و ... وقتی کسی میمیره مثل کامپیوتریه ک سوخته و از کار افتاده، درسته ک اون کامپیوتر دیگه کار نمیکنه اما دیتا هاش هنوز داخلش دست نخورده موندن، این دیتا ها مثل ی رم یا فلش قابل انتقالن و میتونن از اون کامپیوتر خارج شن... روح همون دیتاهاس ک تو مغز ما ذخیره میشه و هیچوقت از بین نمیره
 

Asdfghjk

...
ارسال‌ها
263
امتیاز
695
نام مرکز سمپاد
...
شهر
...
سال فارغ التحصیلی
1391
رشته دانشگاه
مهندسی نرم افزار
دقیقا درسته کاملا موافقم انسان مثل کامپیوتری میمونه که ی سری دیتا داخلش داره و در طول زندگیش روی اطرافش تاثیر میزاره، روی آدمای اطرافش،زندگی بقیه، کائنات و ... وقتی کسی میمیره مثل کامپیوتریه ک سوخته و از کار افتاده، درسته ک اون کامپیوتر دیگه کار نمیکنه اما دیتا هاش هنوز داخلش دست نخورده موندن، این دیتا ها مثل ی رم یا فلش قابل انتقالن و میتونن از اون کامپیوتر خارج شن... روح همون دیتاهاس ک تو مغز ما ذخیره میشه و هیچوقت از بین نمیره
کپی پیست هم داره ؟
 

Asdfghjk

...
ارسال‌ها
263
امتیاز
695
نام مرکز سمپاد
...
شهر
...
سال فارغ التحصیلی
1391
رشته دانشگاه
مهندسی نرم افزار
بعد اون از کدوم مرغ افتاده دقیقا؟
از مرغ نیوفتاده . اگه طبق فرگشت بخواییم بررسی کنیم روند تکاملی خیلی از موجودات به سمت تخم گذاشتن رفته یعنی قبلش تخم گذار نبودن و اگه برگردیم به اوایل پیدایش حیات تکثیرشون از تقسیم سلولی بوده . بعدش روش تخم گذاری تکامل پیدا کرده و احتمالا اولین مرغ ها هم از تخم هایی متولد شدن که مربوط به مرغ نبوده بلکه اجداد مرغ بودن یعنی کاملا مرغ نبودن .
----------------------
خوابم میاد نفهمیدم چی نوشتم یکی که اطلاعات بیشتری داره بیاد راستی ازمایی کنه :)):))
 

Strangers

کاربر فوق‌حرفه‌ای
عضو مدیران انجمن
ارسال‌ها
1,208
امتیاز
21,008
نام مرکز سمپاد
علامه حلی۱
شهر
همدان
سال فارغ التحصیلی
0000
از مرغ نیوفتاده . اگه طبق فرگشت بخواییم بررسی کنیم روند تکاملی خیلی از موجودات به سمت تخم گذاشتن رفته یعنی قبلش تخم گذار نبودن و اگه برگردیم به اوایل پیدایش حیات تکثیرشون از تقسیم سلولی بوده . بعدش روش تخم گذاری تکامل پیدا کرده و احتمالا اولین مرغ ها هم از تخم هایی متولد شدن که مربوط به مرغ نبوده بلکه اجداد مرغ بودن یعنی کاملا مرغ نبودن .
----------------------
خوابم میاد نفهمیدم چی نوشتم یکی که اطلاعات بیشتری داره بیاد راستی ازمایی کنه :)):))
بعد اونا چی؟ :))
 

Asdfghjk

...
ارسال‌ها
263
امتیاز
695
نام مرکز سمپاد
...
شهر
...
سال فارغ التحصیلی
1391
رشته دانشگاه
مهندسی نرم افزار
اونا که شبیه مرغ بودن ؟ خب فکرکنم اونا هم تخم گذاشتن دیگه ولی اگه هرچی بیشتر به زمان عقب تر بریم دیگه از تخم مرغ دور میشیم و روند تخم گذاری کمرنگ تر میشه تا اینکه میرسیم به روش های دیگه تولید مثل
 

MmmSampadi

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
630
امتیاز
2,276
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
سنندج
سال فارغ التحصیلی
1405
بیشوخی مگه ادم و حوا تنها ادما نبودن پس قابیل با کی بچه دار شد؟
 

SARA.MA

♧♢♡♤
ارسال‌ها
217
امتیاز
5,703
نام مرکز سمپاد
farzanegan
شهر
Al
سال فارغ التحصیلی
1441
اگه خدا مارو آفریده کی خودشو آفریده×_×
اه لعنتی ی مدت خیلی درگیرش بووودم (دوران بچگی)
الان در گیر اینم که چرا بین دیگران فرق میذاریم:|
چ دغدغه های مزخرفی دارم خداااایی:/
 
ارسال‌ها
2,602
امتیاز
39,156
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۲
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
1401
مدال المپیاد
Physics
دانشگاه
SUT
رشته دانشگاه
Physics
مرز خوب و بد رو چی مشخص میکنه؟
اصلا خوب و بد از چی نشات میگیرن؟
 
ارسال‌ها
2,602
امتیاز
39,156
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۲
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
1401
مدال المپیاد
Physics
دانشگاه
SUT
رشته دانشگاه
Physics
چرا خواب می بینیم؟
اسپم طوره ولی چرا خواب میبینم فلسفی نیست
کاملا علمیه
بین اعصاب و روانشناسیه
و با گوگل کردن همین جمله گوگل بهت جواب قانع کننده ای میده
...
اما خلاصه وار برا اینکه اسپم نشه
ذهن انسان شامل دو بخش خودآگاه و ناخودآگاه میشه اتفاقات روز تو هر دو بخش تاثییر میزاره
شب وقتی می خوابی بخش ناخوداگاه باز میشه تا اطلاعات گرفته شده رو دسته بندی کنه ( جمله تمثیلیه )
 
ارسال‌ها
2,602
امتیاز
39,156
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ۲
شهر
کرج
سال فارغ التحصیلی
1401
مدال المپیاد
Physics
دانشگاه
SUT
رشته دانشگاه
Physics
از لحاظ فلسفه اروپایی به خصوص نیچه چیزی به نام خوبی و بدی وجود نداره هر دو این ها نسبی ان و با گذر زمان دستخوش تغییر میشن در یک جامعه ممکنه در دوره ای پا دراز کردن جلو بزرگتر بی ادبی باشه و در دوره ای در همون جامعه نباشه
بستگی به هنجار هایی داره که اون جامعه بر اساس فرهنگ خودش تعریف میکنه......
کتاب چنین گفت زرتشت میتونه بهت کمک بیشتری کنه
دقیقا مشکل همینجاست و منظورم هم همین بوده
گرچه الان به جوابم رسیدم حدودا.‌‌..
 
بالا