• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

تازه‌های ژنتیک

pariya

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
689
امتیاز
970
نام مرکز سمپاد
فرزانگان1
شهر
شیراز
مدال المپیاد
یه حماقتی کردیم یه زمانی :|
پاسخ : پيازهايي كه اشك توليد نميكنند!!

به نقل از samira :
آنچه باعث اشک ریزی هنگم خرد کردن پیاز می‌شود، آنزیمی به به نام "سینتاز" است.
خب مگه میشه هیچ فایده ای نداشته باشه و اون وقت تو پیاز باشه؟؟؟؟!!! (فقط واسه این بوده که اشک آدمو در بیاره؟؟؟) :))
فکر نکنم کار درستی باشه :D
 

fida

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
567
امتیاز
476
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1 مشهد
شهر
مشهد
دانشگاه
فردوسی مشهد
پاسخ : پيازهايي كه اشك توليد نميكنند!!

به نقل از dr.eniac :
تو دهاته ما اول بذرو با اين روش پرورش ميدن بعد ديگه پيازهاي نصل بعد خودشون همينطورين
بذرها كوچيكتر از پياز معمولين
تو دهات ما یه کم فرق داره

به نقل از pariya :
خب مگه میشه هیچ فایده ای نداشته باشه و اون وقت تو پیاز باشه؟؟؟؟!!! (فقط واسه این بوده که اشک آدمو در بیاره؟؟؟) :))
فکر نکنم کار درستی باشه :D
تو کار خدا حتما یه حکمتی بوده دیگه! اما این بشر هنوز نتونسته کشفش کنه! :D
 

ernst haeckel

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
426
امتیاز
882
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
بابــــــل
مدال المپیاد
اوایل نجوم بعدشم زیست شناسی
دانشگاه
شهید بهشتی
رشته دانشگاه
پزشکی
پرورش گربه های شب تاب در کره!!!

به گزارش مقامات رسمی، دانشمندان کره جنوبی موفق شدند با دستکاری یک ژن حاوی پروتئین فلورسنت، گربه هایی آزمایشگاهی (کلون شده) را پرورش دهند. این روش دستکاری ژنتیکی میتواند برای توسعه و پیشرفت درمان بیماریهای ژنتیکی انسان بسیار مفید باشد.

39e004ba83fe4b62aa82.jpg


به گزارش مقامات رسمی، دانشمندان کره جنوبی موفق شدند با دستکاری یک ژن حاوی پروتئین فلورسنت، گربه هایی آزمایشگاهی (کلون شده) را پرورش دهند. این روش دستکاری ژنتیکی میتواند برای توسعه و پیشرفت درمان بیماریهای ژنتیکی انسان بسیار مفید باشد.

این گربه ها در اثر یک عارضه جانبی این عملیات، در مقابل اشعه ماورا بنفش حالت درخشش و شب تاب پیدا میکنند. به گفته وزارت علم و فناوری، یک گروه از دانشمندان تحت رهبری کونگ ایل-که ئان (Kong Il-keun)، متخصص شبیه سازی یا (cloning) در دانشگاه ملی گیونگ سانگ (Gyeongsang)، سه گربه با ژنهای حاوی پروتئین فلورسنت یا RFP به وجود آورده اند.

به گفته این وزارتخانه:" در سطح جهانی، این اولین بار است که گربه دارای ژنهای RFP از طریق شبیه سازی آزمایشگاهی به وجود آمده است." " توانایی پرورش گربه های کلون شده دارای ژنهای دستکاری شده بسیار مهم و با ارزش است، زیرا این روش میتواند برای توسعه و بهبود روشهای درمان بیماریهای ژنتیکی و تولید آزمایشگاهی حیواناتی با همان مشکلات ژنتیکی انسان، بسیار مفید باشد."

این گربه ها در ماه ژانویه و فوریه متولد شده اند. یکی از آنها هنگام به دنیا آمدن مرده بود اما دو گربه دیگر اکنون به دو گربه بزرگ آنغوره ترک با وزن 3 و 3.5 کیلوگرم تبدیل شده اند.

به گفته کونگ :" این فناوری میتواند برای حیواناتی که مبتلا به بیماریهای مشابه انسان هستند نیز به کار برده شود و همچنین برای توسعه روشهای درمانی با سلولهای بنیادین هم مفید خواهد بود." او افزود که گربه ها دارای 250 نوع بیماری ژنتیکی هستند که در میان انسانها هم وجود دارند. با این فناوری حتی میتوان حیوانات در معرض انقراض از جمله پلنگ، ببر و گربه وحشی را نیز به صورت آزمایشگاهی به وجود آورد.

صنعت مهندسی زیستی کره جنوبی، پس از آشکار شدن این موضوع که نتایج درخشان و تحسین شده متخصص شبیه سازی این کشور به نام هوانگ وو-سوک (Hwang Woo-Suk)، جعلی بوده است، به شدت دچار ضربه شده و تا مدتها متوقف شده بود.

پس از اثبات جعلی بودن ادعای هوانگ وو-سوک درباره دستاوردهای علمی خود، دولت کره جنوبی وی را از هرگونه تحقیق بر روی تخمک انسان منع نمود. او اکنون به جرم کلاهبرداری و اختلاس در انتظار محاکمه است.
 

nobody_hgh

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
77
امتیاز
18
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
بجنورد
دانشگاه
علوم پزشکی مشهد
رشته دانشگاه
پزشكي
نسل جدیدی از آنتی‌ویروس‌ها

نسل جدیدی از آنتی‌ویروس‌ها با عملکرد متفاوت تولید شده است .

پژوهشگران می گویند آنان موفق به تولید آنتی‌ویروس‌هایی شده‌اند که به جای حمله به ویروس محیط سلولی اطراف ویروس را هدف گرفته و آنها را تحریک به نابود کردن ویروس می‌کند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه ، ویروس برای ادامه حیات به سلول‌های مهمان نیازمند است و گرچه ژنوم خاص خود را دارد اما برای تکثیر به موارد دیگری نیاز دارد که در سلول‌های اطراف است و بدون یک محیط مناسب قادر به رشد و تکثیر نیست. تاکنون آنتی‌ویروس‌ها خود ویروس را هدف می‌گرفتند و گرچه این روش موثر بوده است اما نباید از یاد برد که ویروس‌ها توانایی جهش و مقاوم شدن دارند.

محققان دانشگاه ایمبورگ موفق به شناسایی روش جدیدی شده‌اند که به جای ویروس محیط اطراف آن را هدف می‌گیرد. محققان بررسی‌های خود را روی برخی مولکول‌های طبیعی موجود در سلو‌ل‌ها یعنی میکروارن (micro ARN) آغاز کرده‌اند.

میکروارن‌ها از ۲۰ نوع نوکلئوتید تشکیل شده‌اند و وظیفه آنها هماهنگ کردن ژن‌ها است. تمامی ARNها در کاهش سنتز پروتئین وابسته دخیل هستند که این امر می‌تواند بر ژن و پروتئین‌ها تاثیر گذاشته و محیط اطراف سلولی را اصلاح کند.

محققان در بررسی‌های خود برای افزایش یا کاهش میزان میکروارن در سلول از ۳۱۲ نوع مولکولی استفاده کردند که یا شبیه به میکروارن‌ها فعالیت می‌کردند یا آنها را به دام می‌انداختند محققان این سلول‌ها را به سلول‌های حیوانی تزریق کردند و ۶۰ ساعت بعد سلول را با ویروس اصلاح شده چند نوع بیماری از جمله تبخال آلوده کردند و ۳ روز بعد میزان تکثیر سلول را مورد بررسی قرار دادند.

نتایج نشان داد برخی مولکول‌ها بی‌تاثیر بوده و برخی سبب بهبود تکثیر ویروس می‌شوند اما مولکول mir-199 a-3p قادر است با تاثیر گذاشتن بر محیط اطراف ویروس، تکثیر آن را کاهش دهد.

محققان هنوز موفق به شناسایی نحوه فعالیت این مولکول نشده‌اند اما به نظر می‌رسد شناسایی این استراتژی می‌تواند در تولید آنتی‌ویروس‌های جدید کمک کننده باشد.

نتایج این تحقیق در نشریه PNAS منتشر شده است . !!!!!!
 

nobody_hgh

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
77
امتیاز
18
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
بجنورد
دانشگاه
علوم پزشکی مشهد
رشته دانشگاه
پزشكي
پشه مقاوم به مالاریا

پژوهشگران رشته علوم پزشکی عنوان کردند که از طریق مهندسی ژنتیک موفق به تولید پشه مقاوم به مالاریا شدند که این بیماری کشنده را گسترش نمی دهد . مالاریا یکی از ویران کننده ترین بیماری های انگلی است و بیش از ۵۰۰ میلیون نفر را تحت تأثیر خود قرار می دهد و سالانه موجب مرگ ۷۰۰۰۰۰ تا ۲٫۷ میلیون نفر در جهان می شود.

محققان دانشگاه “آریزونا” ژنی را وارد بدن پشه ها کردند که با تاثیرگذاری بر روده حشره، باعث می شود انگل مالاریا رشد نکند.
دانشمندان گفتند: این ژن اصلاح شده بر یک “مولکول علامت دهنده” تاثیر می گذارد و مانع از تشکیل انگل می شود.
محققان گفتند: هدف نهایی آزاد سازی پشه های مقاوم به مالاریا در محیط زیست است.
محققان افزودند: برای موفقیت این طرح، حشرات اصلاح شده ژنتیکی باید قدرت بیشتری در مقایسه با پشه های طبیعی و بیماریزا داشته باشند.
“مایکل ریل” از دانشگاه آریزونا گفت: قبل از انجام این کار باید به این حشرات نسبت به حشرات ناقل بیماری یک مزیت رقابتی داد.
محققان همچنین باید سوالات اخلاقی مرتبط با آزاد سازی یک حشره اصلاح شده ژنتیکی در محیط زیست را پاسخگو باشند.

در سال ۲۰۰۰ تقریباً ۲۷ میلیون آمریکایی از کشورهایی که مالاریا در آن ها شیوع دارد دیدن کرده اند. در سال ۲۰۰۲ مراکز کنترل و پیش گیری از بیماری ها (CDC) اعلام کردند که ۱۳۳۷ نفر مبتلا به مالاریا هستند.

۸۴۹۰ مورد در آمریکایی های غیر نظامی، ۳۳ مورد در نظامیان آمریکایی و مابقی در غیر نظامی های خارجی. ۸ مورد تلف شدند که همه به علت پلاسمودیوم فالسی پاروم بود. علل اولیه مرگ و ناتوانی ناشی از مالاریا، کوتاهی در مصرف داروی پیش گیری کننده، پیش گیری دارویی نامناسب، تأخیر در شروع درمان یا در مراقبت های پزشکی و تشخیص نادرست هستند.

ارزیابی بیمار شامل گرفتن تاریخچه مسافرت فرد، جزئیاتی از مصرف داروی پیش گیری کننده و معاینات بدنی (مانند بررسی بزرگی طحال) است.

مالاریا از طریق نیش پشه آنوفل منتقل می شود و تروفوزئیت یکی از چهار گونه پلاسمودیوم (P.ovale , P.vivax , Plasmodium falciparum یا P.malariae ) وارد جریان خون می شود.

علایم اولیه مالاریا غیر اختصاصی است و ممکن است مشابه آنفولانزا باشد، این علایم شامل لرز، سردرد، خستگی، درد عضلانی، سفتی و تهوع است. شروع علایم ۱ تا ۳ هفته پس از تماس است. ممکن است ۲ تا ۳ روز پس از علایم اولیه تب ظاهر شود و هر ۲ یا ۳ روز یک بار تکرار گردد ( P.ovale , P.vivax و P.malariae ) تب ناشی از P.falciparum نامنظم است و ممکن است از الگوی خاصی پیروی نکند. ممکن است که بیماران به طور همزمان به P.vivax و P.flaciparum مبتلا باشند. مالاریای فالسی پاروم بایستی به عنوان یک اورژانس پزشکی تهدید کننده زندگی در نظر گرفته شود.


*****************************
به نقل از سايت پزشکان بدون مرز
*****************************
 

nobody_hgh

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
77
امتیاز
18
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
بجنورد
دانشگاه
علوم پزشکی مشهد
رشته دانشگاه
پزشكي
پاسخ : تعيين جنسيت قبل از باردارى



(اگه حالشو داري بشين مقاله پايين رو بخون
اگه خواستي بخوني، قبلش ديس كانكت شو !!
ببخشيد كه يه كوچولو زياده،شرمنده :-s :-s)





انتخاب جـنس‍‌‍یت فرزند به دلخواه ،از دیر باز، یکی از آرزوهای بشر بوده است.چه بسا خانواده هایی که به علت نداشتن یکی از دو جنس ( خصوصا فرزند پسر) دچار مشکلات فراوان شده اند و یا خانواده هایی که سالها به امید داشتن یکی از دو جنس تعداد زیادی بارداری را یکی پس از دیگری و با فاصله کم داشته اند ولی نتیجه مطلوب بدست نیامده است و نه تنها سلامت مادر را به خطر انداخته است بلکه هزینه زیادی را برای خانواده به دنبال داشته است


در جوامع امروز هم که تنظیم خانواده به خوبی رعایت می شود اهمیت تعیین جـنس‍‌‍یت بیشتر خود را نشان می دهد و خانواده ها اکثرا می خواهند دو فرزند و از هر دو جنس داشته باشند . و این اهمیت تعیین جـنس‍‌‍یت را در تنظیم خانواده و کاهش هزینه های مربوط به تعداد فرزندان نشان می دهد.

در مقاله زیر ما تمام روش های پیشنهادی از طرف افراد مختلف را ارائه می دهیم اما باید گفت شاید هیچ یک از این کارها مبنای علمی نداشته باشد و به نظر نمی رسد موفقیتی هم در پی داشته باشند . بطور کلی برای دختر یا پسر شدن نمی توان غدا یا روش خاصی را بطور صد درصد پیشنهاد کرد و این کارها شاید هیچ کمکی نکند ، حتی بعضی ها ادعا کرده اند که موفقیت هایی بدست اورده اند و آمار و ارقامی هم ارائه داده اند اما علم آمار ثابت کرده است که این ارقام وآمار ارائه شده غیر واقعی و غیر علمی هستند.

زمان مقاربت هم نمی تواند بطور کامل تاثیرقطعی در تعیین جـنس‍‌‍یت جنین داشته باشد و از نظر علمی هم در این مورد چیزی ثابت نشده است.

شاید تنها کاری که می توان برای تعیین جـنس‍‌‍یت جنین انجام داد ای وی اف باشد :

یعنی ابتدا با برخی داروها ی تحریک کننده تخمدان زن چندین تخمک ازاد میکند و سپس لقاح ازمایشگاهی صورت میگیرد و بعد با نمونه برداری کروموزومی جـنس‍‌‍یت تعیین میشود و انرا که مطلوب پدر و مادر است در رحم قرار داد.

در حال حاضر این تنها روش تعیین قطعی جـنس‍‌‍یت است ولی یک روش دیگر که در حال بررسی است و تا ۴-۵ سال دیگر قابل استفاده خواهد بود فلوسیتومتری است که اسپرم های ایکس و وای از هم جدا میشوند و بدین ترتیب جـنس‍‌‍یت انتخاب میشود.



آیا درست است که از ای وی اف که روش حل نا باروری است برای تعیین جـنس‍‌‍یت استفاده شود؟

نظرات متفاوتی وجود دارد که اگر کسی بدون وجود بیماری های ارثی وابسته به جنس فقط از ای وی اف برای تعیین جـنس‍‌‍یت استفاده کند جای بحث است . مخالفان این روش معتقدند که تعادل جـنس‍‌‍ی جامعه بهم میخورد و موافقان هم معتقدند اینکار به کنترل جمعیت کمک میکند.

در نقض این دو گفته هم نظراتی هست که:

تعداد افرادیکه برای فقط برای جـنس‍‌‍یت ای وی اف میکنند بسیار محدود است و در مقایسه با ۶ میلیارد جمعیت دنیا اثری نخواهد داشت و تعادل جـنس‍‌‍ی جمعیت را بهم نخواهد زد. / وبرعکس کسانیکه به دنبال نوزاد دختر یا پسر چندین حاملگی و نوزاد را خواهند داشت موجب بهم خوردن کنترل جمعیت میشوند.

و به نظر ما ای وی اف برای تعیین جـنس‍‌‍یت نوزاد فقط باید در خانوادهای جـنس‍‌‍یت بسیار مهم است و نبود ان باعث از هم پاشیدن خانواده میشود صورت گیرد. و در ایران هم منع قانونی ندارد.

بسیاری از محققان اعتقاد دارند نمی توان به طور کامل جـنس‍‌‍یت نوزاد را قبل از حاملگی تعیین کرد. گرچه این اعتقاد صحیح است ولی شواهدی نیز وجود دارد که نشان می دهد عوامل متعددی در دختر یا پسر شدن جنین نقش دارد.زمان آمیزش، میزان PH رحم در حین لقاح و تغذیه قبل از بارداری سه عامل موثر در تعیین جـنس‍‌‍یت قبل از حاملگی است. اگر لقاح دقیقاً مصادف با دوره تخمک گذاری انجام گیرد و میزان PH رحم نیز پایین باشد به دلیل اینکه اسپرماتوزوئید Y مقاومت کمی در محیط اسیدی دارد و به عکس در محیط قلیایی بیشتر زنده می ماند، جنین تولد یافته پسر خواهد شد. در غیر این صورت (لقاح در این دوره به خصوص نباشد و PH دهانه رحم بالا باشد) نوزادی که به دنیا می آید دختر خواهد بود.



تعیین جـنس‍‌‍یت چگون امکان پذیر است ؟

روشها :
۱-روش تغذیه ای ومصرف داروهای تنظیم کننده

۲ -زمان بندی

۳- روشهای مقاربت

۴- تغییر PH محیط واژن

۵- تشخیص بر اساس سن مادر و ماه بارداری می باشد



روش تغذیه ای

تغذیه نقش اساسی در تعیین جـنس‍‌‍یت خواهد داشت زیرا مواد غذایی ارتباط مستقیمی با کاهش یا افزایش PH رحم دارند. مواد غذایی حاوی سدیم، فسفر، آهن، پتاسیم و روی نظیر ماهی، پرتقال، سیب، هویج، برنج و اسفناج باعث پایین آمدن PH می شود، لذا مصرف آنها ۳۰ تا ۶۰ روز قبل از آمیزش نقش مفیدی در پسر شدن جنین ایفا می کند. برعکس استفاده از خوراکی هایی که حاوی کلسیم، منیزیم و مس هستند مثل لبنیات، کلم، قارچ، نخود سبز، لوبیا سبز و جو قادرند میزان PH رحم را افزایش دهند و باعث تولد نوزاد دختر خواهد شد.
در این روش از طب سنتی قدیم و روشهای علمی جدید استفاده می شود بر اساس طب قدیم خوردن بعضی از غذا ها مانند کاهو، توت فرنگی ، خرما، هل، زعفران … در هنگام بار دار شدن به پسر شدن و مصرف ماست، ترشی و … به دختر شدن جنین منجر می شود.
همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده ، ثابت شده است که تغییر در غلظت بعضی از املاح خون باعث کمک به تعیین جـنس‍‌‍یت می شود به این شکل که افزایش سدیم و پتاسیم و کاهش کلسیم و منیزیم بدن برای افرادی که خواهان پسر هستند و عکس آن برای دختر شدن جنین کمک کننده است البته باید حداقل به مدت ۴ تا ۶ هفته انجام شود تا کارساز باشد البته این رژیم حتما باید زیر نظر پزشک و مراقبتهای خاص و با مقادیر معین انجام شود و انجام خودسرانه آن به هیچ وجه توصیه نمی شود

زمان بندی مقاربت
برای استفاده از روش زمان بندی کافی است نگاهی به خصوصیات تخمک (X) و دو نوع اسپرم حاوی کروموزومهای X Y در آقایان بیندازیم.
می دانیم که خانمها هر ماه در اواسط سیکل خود یک یا چند تخمک که از نظر کروموزومی فقط X هستند تولید می کنند و در مقابل آقایان دارای دو نوع اسپرم حاوی کروموزومهای جـنس‍‌‍ی Xو Y هستند در واقع این مرد است که جـنس‍‌‍یت سلول تخم را تعیین می کند به شکلی که اگر تخمکی که حاوی کروموزوم جـنس‍‌‍ی X است با اسپرم حاوی کروموزوم جـنس‍‌‍ی Y لقاح یابد سلول تخم مذکر شده و اگر تخمکX با اسپرم حاوی X لقاح یابد سلول تخم مذکر می شود.تخمک یک سلول درشت است که حدود ۱/۰ میلی متر قطر دارد و با چشم غیر مسلح هم قابل مشاهده میباشد . حرکت آن بسیار کم و سنگین است و در حدود ۷۲ ساعت می تواند در شرایط رحم زنده بماند . آقایان دارای دو نوع اسپرم هستند اسپرمی که حاوی کروموزوم X است و اسپرمی که حاوی کروموزوم Y است .اسپرمX دارای سر بیضی بوده درشت تر و سنگین تر و با حرکت کمتری نسبت به اسپرم Y است و طول عمر آن بیشتر است .

اسپرمYکوچکتر ، فرزتر و با سرعت بیشتری می باشد و دارای دم بلندتری است سر آن نیز گرد است ولی طول عمر آن کوتاه تر است و بسیار کم جان تر و ضعیفتر است . در واقع تفاوت این دو نوع اسپرم است که پایه و اساس انتخاب جـنس‍‌‍یت را تشکیل می دهد و تمام روشهای انتخاب جـنس‍‌‍یت در دنیامبتنی بر این تفاوتها می باشد. یک نکته مهم این است که اگر چه اسپرمهای Y کم جانتر و دارای عمر کوتاه تری هستند ولی تعداد اسپرمهای این نوع بسیار بیشتر از اسپرمهایX است و این جبران کننده نقطه ضعف آنهاست . و موجب یکسان شدن تعداد موالید دختر و پسر می شود. اسپرمهایY نسبت به محیط اسیدی بسیار حساس هستند و سریعا در این محیطها از بین می روند و در مقابل اسپرمهایX در این محیطها مقاومت بیشتری دارند .

طبق مطالب فوق یکی از مهمترین نکات در تعیین جـنس‍‌‍یت ، تعیین زمان تخمک گذاری می باشد و اگر مقاربت در حوالی زمان تخمک گذاری صورت گیرد ، پسر بدنیا خواهد آمد چرا که در زمان تخمک گذاری ترشحات دهانه رحم از همیشه قلیایی تر و رقیق تر است و ارتجاع پذیر تر است و حرکت اسپرمهایY را بسیار سهل و آسان می کنداما اگر مقاربت ۳ تا ۴ روز بعد یا قبل از تخمک گذاری اتفاق بیفتد شانس پسر شدن بشدت کاهش می یابد و احتمال دختر زیاد می شود .

آیا می توان روز تخمک گذاری را براساس محاسبه وبا استفاده ازفرمول وجدول برایشان تعیین کنیم،

این امر امکان پذیر نیست چون بدن شما یک کامپیوتر یا ساعت نیست که دقیقا در یک روز و ساعت مشخص تخمک گذاری انجام شود و تعیین زمان اوولاسیون نیاز به بررسی های دقیق پزشکی دارد .
یکی دیگر از مواردی که در انتخاب جـنس‍‌‍یت می توان از آن بهره جست ارگاسم زن در هنگام مقاربت است به شکلی که بعضی از اسپرمها در حالت ارگاسم بیشتر وسریعتر میتوانند خود را به تخمک برسانند .واین از موارد مهمی است که در امر تعیین جـنس‍‌‍یت از آن استفاده میشود .



تعداد اسپرم ها
بعضی از زوج ها تاکید می کنند که ما چند کتاب در مورد تعیین جـنس‍‌‍یت خوانده ایم وهمه موارد را رعایت کرده ایم پس چرا نتیجه نگرفتیم؟

دوستان، عزیزان اگر تمام موارد را مو به مو اجرا کنید ولی همسرتان مشکل اسپرمی داشته باشد (درتعداد وکیفیت اسپرمها ) موفق نخواهید شد

ودر زوجهایی که ۱ یا ۲ یا بیش از ۲ فرزند دختر دارند و خواهان پسر می باشند مرد حتما باید یک آزمایش شمارش اسپرم بدهد چرا که اگر تعداد اسپرمهای مرد در یک سی سی کمتر از حد مشخصی باشد یا کیفیت اسپرمها پایین باشد درصد دختردار شدن بسیار بالا خواهد بود.

ماههای سال
از روشهای دیگر در تعیین جـنس‍‌‍یت استفاده می شود با استفاده از جداولی ، سن مادر را با حاملگی در نظر می گیرند و بر این اساس مشخص می شود که بارداری در هر ماه که اتفاق بیفتد احتمال کدام فرزند بیشتر است .

اگر تمام موارد در بالا بطور همزمان و زیر نظر فرد مجرب در تعیین جـنس‍‌‍یت و به درستی انجام شود می توان بین ۸۰٪ تا ۹۰٪ به حصول نتیجه مطلوب امیدوار بود .

البته تعیین زمان تخمک گذاری مهمترین مورد است و تجربه و دقت زیادی را طلب می کند. چون حتی اگر ۱۲ ساعت در تعیین زمان اشتباه کنیم نتیجه متفاوت خواهد بود و در ضمن تمام این روشها باید از حدود ۲ ماه قبل از بارداری انجام شود . خصوصا روشهای تغذیه ای از ۵/۱ ماه قبل از بارداری باید شروع شود.

بدون شک حتی اگر یک روز از لقاح گذشته باشد جـنس‍‌‍یت جنین مشخص است و نمی توان آن را تغییر داد . و اگر قرار است تعیین جـنس‍‌‍یتی انجام شود حتما باید قبل از بارداری باشد .

علاوه بر این نقش استرس، محیط زندگی و نوع روش زندگی را در تعیین جـنس‍‌‍یت جنین نمی توان نادیده گرفت. کوچک ترین این موارد می تواند تلاش ها ای شما برای تولد نوزاد دلخواه را از بین ببرد. با توجه به اینکه تعیین جـنس‍‌‍یت هم نیاز به مراقبت های خاص دارد، به نظر می رسد، انتظار برای تولد نوزاد خیلی شیرین تر و البته آسان تر از دانستن نوع آن باشد.

با تمام این مسایل فراموش نکنید که ما نمی توانیم صد در صد بر انتخاب جنین تاثیر بگذاریم مگر به کمک روش های آزمایشگاهی
 

ma(-)Dye

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
752
امتیاز
134
نام مرکز سمپاد
فرزانگان(1)
شهر
کرج
رشته دانشگاه
آدم از فرداش خبر نداره که!
پاسخ : تعيين جنسيت قبل از باردارى

به هر حال اگر 100%هم امکان پذیر بشه ممکنه خیلی بد شه
ممکنه تعادل فعلی تعداد دختر ها و پسر ها به هم بخوره
 

ma(-)Dye

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
752
امتیاز
134
نام مرکز سمپاد
فرزانگان(1)
شهر
کرج
رشته دانشگاه
آدم از فرداش خبر نداره که!
پاسخ : پشه مقاوم به مالاریا

این کار واقعا میتونه مفید باشه؟
درواقع به تعداد پشه ها چند تا اضافه کردن حالا این اضافه ها به مالاریا مقاومن
چه فایدهیی داره؟
 

nobody_hgh

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
77
امتیاز
18
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
بجنورد
دانشگاه
علوم پزشکی مشهد
رشته دانشگاه
پزشكي
پاسخ : پشه مقاوم به مالاریا

به نقل از المیـ_ــ_ـرا :
این کار واقعا میتونه مفید باشه؟
حالا این اضافه ها به مالاریا مقاومن
چه فایدهیی داره؟
اين كار كه فعلا توي مراحل اوليه است ولي با رها كردن تعداد زيادي پشه مقاوم به مالاريا كه نسبت به ديگر پشه ها مزيت هاي زيستي داشته باشند ميتونه به بقاي اين پشه كمك كنه به دليل برتري شون و كمكم پشه هاي ديگه به سلامتي بيفتن بميرن !!! نظر من اينه :دي
 

ma(-)Dye

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
752
امتیاز
134
نام مرکز سمپاد
فرزانگان(1)
شهر
کرج
رشته دانشگاه
آدم از فرداش خبر نداره که!
پاسخ : نسل جدیدی از آنتی‌ویروس‌ها

محیطش رو هدف میگیرن یعنی چی محیطش رو چیکار میکنن؟
 

راضيه

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
368
امتیاز
130
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 2 تهران
شهر
تهران
رشته دانشگاه
پزشكي
پاسخ : انقراض نسل مردها

به نقل از شادی.ن :
از اونجا که نسل اقایون در حاله انقراضه..... :D(تبریک به خانوما....)
بنده پیشنهاد میکنم اگر بشه از سلول هایه ج ن س ی جنس مذکر نمونه برداری بشه که زمانی که اقایون منقرض شدن نسل ما خانومل از بین نره... (;
نظر شماها چیه؟؟؟؟؟؟؟؟ :D
عزيزم سلام
اين رو بي بي سي گفت:: مرد ها بيفايده شدن
به گفته ي بي بي سي طي تحقيقات و پژوهش هاي محققان در مغز استخوان زن((جلل خالق)) اسپرم يافت شد منتها با ادامه ي تحقيقات مخالفت شد

پس عزيم وقتي مردا منقرض شن ادامه ي تحقيقاتو پيش ميگيريم و نسل انسان منقرض نميشه حداقل
 

elahe

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,511
امتیاز
338
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ١
شهر
بندرعباس
پاسخ : Discovery News

کشف ژن سیمپسونها در مغز موشها!

گروهی از دانشمندان آمریکایی با آزمایش بر روی موشها ژنی را کشف کردند که در صورت خاموش شدن می تواند می تواند هوش را افزایش دهد و به همین دلیل نام این کد ژنتیکی را "ژن هومر سیمپسون" نامیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خانواده کارتون معروف "سیمپسونها" به کم هوشی معروفند. همین کم هوشی در قسمتهای مختلف این سریال برای این خانواده مشکلات زیادی را ایجاد می کند.
اکنون گروهی از دانشمندان دانشگاه اموری در آتلانتا با آزمایش بر روی موشها ژنی را کشف کردند که عامل کم هوشی و کودنی است و به همین علت آن را "ژن هومر سیمپسون" نامگذاری کردند.

این محققان "ژن هومر سیمپسون" با نام علمی rgs14 را در موشها غیرفعال کرده و مشاهده کردند این مدلهای آزمایشگاهی باهوش شده و کمتر دچار کم حافظگی شدند.
دانشمندان از دیرباز به دنبال روشی بودند که با خاموش و روشن کردن تنها یک ژن ساده هوش را در انسان افزایش دهند، اکنون این کشف، چشم انداز جدیدی را به دنیای علم عرضه کرده است.

پروتئینی که در این تحقیقات مورد بررسی قرار گرفت از حدود یک دهه قبل شناخته شده است. این پروتئین انتقال سیگنالهای مختلف در مغز را که با یادگیری و حافظه مرتبط هستند تنظیم و کنترل می کند.
ژنی که عملکرد این پروتئین را کنترل می کند در ناحیه مغزی ca2 بسیار فعال است. این ناحیه، بخشی از هیپوکامپ است که هنوز شناخت زیادی درباره آن نیست. هیپوکامپ در لب گیجگاهی مغز واقع شده و نقش مهمی در تشکیل حافظه و یادگیری ایفا می کند.

براساس گزارش سای- تک تودی، نتایج این تحقیقات نشان داد در موشهایی که ژن rgs14 در آنها خاموش شده بود حافظه بهبود یافت و توانایی یادگیری آنها نسبت به موشهای نرمال افزایش نشان داد.
در این بررسیها، موشها آسانتر موفق شدند اشیایی را که در مسیر هزارتو دیده بودند به یاد بیاورند. همچنین در جاهایی از هزارتوی پر از آب توانستند سریعتر راه را برای پیدا کردن یک سکوی خشک یادبگیرند و به این ترتیب خود را از خطر غرق شدن نجات دهند.

این محققان در این خصوص توضیح دادند: "این کشف تنها بدان معنی نیست که با خاموش کردن این ژن می توان هوش را افزایش داد بلکه نتایج بررسیهای ما می تواند راه جدیدی برای درمانهای آینده بیماران متاثر از آلزایمر ارائه کند."
10152004cute_mouse.jpg
 

elahe

کاربر خاک‌انجمن‌خورده
ارسال‌ها
1,511
امتیاز
338
نام مرکز سمپاد
فرزانگان ١
شهر
بندرعباس
پاسخ : عجايب ژنتيك

پیچیدگی ژنتیکی انسان از یک بیسکوئیت شکلاتی کمتر است​
chocolate-chessecake.jpg


اطلاعات به ثبت رسیده از توالی ژنتیکی موجودات مختلف و مقایسه آنها با هم نشان می دهند پیچیدگی ژنوم انسان از یک بیسکوئیت شکلاتی بسیار کمتر است.

به گزارش خبرگزاری مهر،
محققان آمریکایی به تازگی توالی ژنوم میوه درخت کاکائو را به پایان رسانده اند. میوه ای که تمامی شکلاتها و پودرهای کاکائوی جهان از آن ساخته می شود. این پروژه که با پشتیبانی شرکت مارس یکی از بزرگترین تولید کننده های شکلات جهان انجام گرفته به نفع بیش از 6 میلیون کشاورزی خواهد بود که در مناطق گرمسیری به کشت این درخت مشغولند تا اطلاعات جدیدی را درباره درختهای مقاوم در برابر بیماری، میوه های خوش طعم تر و یا پربازده ترین درختان در مقیاس هکتار را به دست آورند.

اکنون کاکائو نیز به 180 گونه زیستی پیوسته است که دانشمندان به توالی ژنتیکی آنها دست یافته اند: برنج، گندم و درختان مشهور، مخمر، انگورها، زنبورهای عسل، شامپانزه، سگها، ماهی بادی، موشهای نروژی، انسان مدرن، مرغ، موش آزمایشگاهی و تعدادی از میکروبها از جمله عوامل بیماری های جذام، طاعون، و مالاریا. دستیابی به چنین مجموعه اطلاعاتی در بیست سال پیش حتی قابل تصور هم نبود.
اسید دئوکسی ریبونوکلئیک یا همان دی ان ای برای اولین بار در سال 1944 از باکتری ذات الریه جدا شد و ساختار آن برای اولین بار در سال 1953 توسط "فرانسیس کرک" و "جیمز واتسون" تشریح شد. سپس در سال 1975 "فردریک سنگر" راهی را برای خواند توالی کدهای ژنتیکی کشف کرد و در نهایت در سال 1985 "الک جفریز" روشی را برای استفاده از الگوهای تکرار شونده در دی ان ای برای شناسایی مضنونین به قتل معرفی کرد. اما حتی در آن زمان نیز هیچ کس نمی توانست تصور کند که امکان خواندن کل توالی ژنتیکی درون کروموزوم یک موجود زنده وجود داشته باشد.

اولین موجود زنده ای که توالی آن به دست آمد نوعی باکتری بود و در سال 2000 نیز توالی ژنوم انسان به ثبت رسید و در پی آن ترکیب محاسبات رایانه ای پر سرعت، خودکار سازی ماشینهای پیچیده و اشتیاق شدید برای تحقیقات حرکتی متوقف نشدنی را برای پیشرفت در انجام مطالعات ژنتیکی آغاز کرد.
دانشمندان اکنون در حال انطباق توالی های ژنتیکی با یکدیگر هستند تا بتوانند پاسخ سئوالاتی درباره تکامل گیاهان و حیوانات، درباره چرخه حیات بیماری ها، منشاء انسان و واکنشهای فردی افراد مختلف در برابر انواع داروها و حتی درباره محصولات کشاورزی که در برابر آفتها ایمن هستند را بیابند.
علم تا کنون در این باره اطلاعات غیر منتظره و جالب توجهی ارائه کرده است. برای مثال انسانها که همواره خود را برترین مخلوقات جهان می دانند از 30 هزار ژن برخوردارند اما کاکائو 35 هزار ژن دارد. همچنین دی ان ای گندم از 40 هزار ژن تشکیل شده است.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، از این رو می توان گفت با در نظر گرفتن پایه ای عددی برای این محاسبات، پیچیدگی های ژنتیکی یک بیسکوئیت شکلاتی که از کاکائو و گندم ساخته شده از ساختار ژنتیکی انسان بسیار بیشتر است اما از آنجایی که انسان عامل دستیابی به توالی گندم و کاکائو بوده است می توان گفت که بزرگی اعداد دلیلی بر برتری به شمار نمی رود. :))
 

farshidGCD

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,747
امتیاز
7,905
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
MMU
رشته دانشگاه
IBM - ID
پاسخ انقراض نسل مردها

خانم violet، تاپيك هيچ ربطي به خلاقيت نداره و حرفهايي كه زده ميشه بدون سند معتبر علمي هست، به عنوان مدير وظيفه شما اعتبارسنجي و تصميم گيري بهينه در مورد اين تاپيك هست، در هر صورت شبيه سازي اسپرم در بخش خلاقيت جايي نداره و مباحث بي پايه و بيهوده در فروم

اما در مورد تاپيك، ادعاي محقق انگليسي تا جايي كه من ميدونم در مي ٢٠١٠ توسط خودش رد شد، گرچند قبل از ايشون هم چنديد زيست شناس تفاوت نژادي رو مطرح كردن و اثبات شد كه نسل مرد ها منقرض نخواهد شد

و در مورد پست خانم راضيه كه بدون مبناي علمي گفتن و ملت خوشحالم لايكيدن: يه تيم تحقيقاتي به سرپرستي دكتر ميرنيا تونستن بوسيله سلولهاي بنيادي، سلولهاي اسپرماتوگوني رو كه سلول سازنده اسپرمه توليد كنن، اما طبق گفته خود دكتر ميرنيا امكان استفاده از اين سلولها براي توليد اسپرم fertlizer احتمال بسيار پاييني داره كه به گفته ايشون تيم تحقيقاتيش روي اين مساله تمركز خواهد كرد و حدود ٤-٥ سال طول ميكشه تا بفهمن ميشه اسپرم فرتليزر ساخت يا نه
فعلا از اين روش فقط ميشه براي درمان عقيمي و ناباروري مردا استفاده كرد، اما امكان توليد اسپرم فرتليزر (طبق گفته خود دكتر ميرنيا) بسيار پايين هست

البته قوانين فدرال آمريكا و اكثر كشورهاي پيشرفته "استفاده از روشهاي مصنوعي توليد جنين" رو ممنوع كردن، نه "تحقيقات درباره توليد اسپرم"

-------------------

نتيجه گيري:
- هيچوقت تاپيكو جاي نامربوط نزنيد
- خوشحال فكر نكنيد و تا خبري توي خبرگزاري ها خوندين تا زماني كه با دلايل علمي مطالعش نكردين ذوق مرگ نشين
- توي جوامع آزاد كسي دشمن زنا نيست و بهمين دليل تا شنيدين تحقيقات درباره چيزي ممنوع شده جيغ نزنيد
- تا شنيديد مردا منقرض ميشن ذوق مرگ نشيد؛ تفكر و بعد پذيرش
- كل كل نكنيد و جامعه ايران رو با دنيا قياس نكنيد
 

آبجي مرضيه

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
649
امتیاز
688
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 2
شهر
تهران
دانشگاه
سمنان ---> بهشتی
رشته دانشگاه
پزشكي
پاسخ : انقراض نسل مردها

به نقل از راضيه :
عزيزم سلام
اين رو بي بي سي گفت:: مرد ها بيفايده شدن
به گفته ي بي بي سي طي تحقيقات و پژوهش هاي محققان در مغز استخوان زن((جلل خالق)) اسپرم يافت شد منتها با ادامه ي تحقيقات مخالفت شد

پس عزيم وقتي مردا منقرض شن ادامه ي تحقيقاتو پيش ميگيريم و نسل انسان منقرض نميشه حداقل
اين اصله موضوعه
محضه اطلاع بعض ها
ربطي به كمياب شدن نداره ما ميتونيم بي مرد بچه دار شيم چه نر بزاييم چه ماده
 

farshidGCD

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,747
امتیاز
7,905
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
MMU
رشته دانشگاه
IBM - ID
پاسخ : انقراض نسل مردها

به نقل از آبجي مرضيه :
اين اصله موضوعه
محضه اطلاع بعض ها
ربطي به كمياب شدن نداره ما ميتونيم بي ازدواج بچه دار شيم چه نر بزاييم چه ماده
آبجي، تو پست شماره ٣٢ درباره هدفمند سازي يارانه ها نگفتما... درباره همين موضوع بود كه از اين روش فقط ميشه براي درمان عقامت يا ناباروري مردا استفاده كرد، حالا تو ميگي نر و ماده ميزايي بي مرد؟
اي بابا :دي
 

آبجي مرضيه

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
649
امتیاز
688
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 2
شهر
تهران
دانشگاه
سمنان ---> بهشتی
رشته دانشگاه
پزشكي
پاسخ : انقراض نسل مردها

به نقل از GCD :
آبجي، تو پست شماره ٣٢ درباره هدفمند سازي يارانه ها نگفتما... درباره همين موضوع بود كه از اين روش فقط ميشه براي درمان عقامت يا ناباروري مردا استفاده كرد، حالا تو ميگي نر و ماده ميزايي بي مرد؟
اي بابا :دي
اول از منفي هايي كه تو هيچ تاپيكي از من دريغ نميكنيد كماله تشكرو بكنم بعد
منم بحثي ندارم با شما اصلا ادامه ي رونده تحقيقات اجازه داده نشده چون در اينده احتماله رسيدن به اين زياده
ديدم هركي داره يه چيزي ميگه تو قبليا هم پسرا راجع به ارزشو كمياب شدنشون گفتن شما اونارو نميبينين اينو ميبينين
من اين تاپيكو صب خوندم قبله اين كه مسخره بازي كنن بچه ها حالا الان اومدم ديدم دارن ميگن منم گفتم
 

farshidGCD

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,747
امتیاز
7,905
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
MMU
رشته دانشگاه
IBM - ID
پاسخ : انقراض نسل مردها

به نقل از آبجي مرضيه :
اول از منفي هايي كه تو هيچ تاپيكي از من دريغ نميكنيد كماله تشكرو بكنم بعد
منم بحثي ندارم با شما اصلا ادامه ي رونده تحقيقات اجازه داده نشده چون در اينده احتماله رسيدن به اين زياده
ديدم هركي داره يه چيزي ميگه تو قبليا هم پسرا راجع به ارزشو كمياب شدنشون گفتن شما اونارو نميبينين اينو ميبينين
من اين تاپيكو صب خوندم قبله اين كه مسخره بازي كنن بچه ها حالا الان اومدم ديدم دارن ميگن منم گفتم
خواهش ميكنم آبجي، تا وقتي هرجا ميري اين كل كل هاي بچه گانه رو همراه خودت مياري و با هيچ منطقيي سازگار نيستي منفي هاي من قابل شما رو نداره!
اما مشكل اينجاست كه متن علمي خبرو نخوندي، متن رسانه اي خبرو هم نخوندي، حتي اين يحر طويلي كه من نوشتمو هم نخوندي و فكر كردي متن سخنراني سازمان ملله

دو بار تاكيد كردم كه تحقيقات هيچ ممنوعيتي نداره و تيم دكتر ميرنيا همين الان با بودجه دانشكده پزشكي هاروارد بي هيچ مانعي مشغول تحقيقاتيه كه به نظر خودش بين ٤ تا ٥ سال طول ميكشه و اميدي نيست كه به نتيجه برسه، فقط طبق قوانين فدرال آمريكا استفاده از سلولهاي جنسي مصنوعي براي توليد جنين مجاز نيست
بازم ميگم تحقيقات آزاده و درحال انجام
باز هم ميگم تحقيقات دكتر ميرنيا براي توليد اسپرم هم اكنون انجام ميشه
و باز هم ميگم فقط استفاده از سلول جنسي مصنوعي براي توليد جنين ممنوعه

واقعا نميدونم چرا دوست داري فكر كني همه دنيا دست به يكي كردن كه زن ها رو نابود كنن
اصلا نميتونم درك كنم چرا بذون اينكه حتي يك خط در مورد عنواني كه شنيدي بخوني نظر ميدي
و عجيب تر اينكه وقتي پستو ديسلايك ميكنم جيغ ميزني!
بابا +- براي ارزش سنجي پست هاست و پستي كه كلكلانه و بي تحقيق و آگاهي زده بشه پشيزي ارزش نداره

!
 

آبجي مرضيه

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
649
امتیاز
688
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 2
شهر
تهران
دانشگاه
سمنان ---> بهشتی
رشته دانشگاه
پزشكي
پاسخ : انقراض نسل مردها

به نقل از GCD :
خواهش ميكنم آبجي، تا وقتي هرجا ميري اين كل كل هاي بچه گانه رو همراه خودت مياري و با هيچ منطقيي سازگار نيستي منفي هاي من قابل شما رو نداره!
اما مشكل اينجاست كه متن علمي خبرو نخوندي، متن رسانه اي خبرو هم نخوندي، حتي اين يحر طويلي كه من نوشتمو هم نخوندي و فكر كردي متن سخنراني سازمان ملله

دو بار تاكيد كردم كه تحقيقات هيچ ممنوعيتي نداره و تيم دكتر ميرنيا همين الان با بودجه دانشكده پزشكي هاروارد بي هيچ مانعي مشغول تحقيقاتيه كه به نظر خودش بين ٤ تا ٥ سال طول ميكشه و اميدي نيست كه به نتيجه برسه، فقط طبق قوانين فدرال آمريكا استفاده از سلولهاي جنسي مصنوعي براي توليد جنين مجاز نيست
بازم ميگم تحقيقات آزاده و درحال انجام
باز هم ميگم تحقيقات دكتر ميرنيا براي توليد اسپرم هم اكنون انجام ميشه
و باز هم ميگم فقط استفاده از سلول جنسي مصنوعي براي توليد جنين ممنوعه

واقعا نميدونم چرا دوست داري فكر كني همه دنيا دست به يكي كردن كه زن ها رو نابود كنن
اصلا نميتونم درك كنم چرا بذون اينكه حتي يك خط در مورد عنواني كه شنيدي بخوني نظر ميدي
و عجيب تر اينكه وقتي پستو ديسلايك ميكنم جيغ ميزني!
بابا +- براي ارزش سنجي پست هاست و پستي كه كلكلانه و بي تحقيق و آگاهي زده بشه پشيزي ارزش نداره

!
شما گوش كنيد اقاي محترم اين حرفو تو همين چند روزه اخبار بي بي سي گفت وگفت كه ممكنه مخالفت شه اگه من غيره منطقيم درست ولي هيچ موقع شروع نميكنم بحثه غيره منطقيو تا بقيه نكنن
منطقه شما هم قبول من پسته شمارو نخونده بودم ص اولو خوندم
من همچين فكري نكردم كه دنيا دس به يكي كرده و شما اگه امضام نبود همچين فكري راجع به من نميكردين ولي نميتونم اينو انكار كنم كه در حاله حاضر حقوقه زنا پايمال شده اميد وارم درك كنين عقيدمو
من جيغ نزدم تشكر كردم(كه شايد درست نبود اعلام كنم)
 

farshidGCD

لنگر انداخته
ارسال‌ها
3,747
امتیاز
7,905
نام مرکز سمپاد
شهید بهشتی
شهر
-
سال فارغ التحصیلی
91
دانشگاه
MMU
رشته دانشگاه
IBM - ID
پاسخ : انقراض نسل مردها

به نقل از آبجي مرضيه :
شما گوش كنيد اقاي محترم اين حرفو تو همين چند روزه اخبار بي بي سي گفت وگفت كه ممكنه مخالفت شه اگه من غيره منطقيم درست ولي هيچ موقع شروع نميكنم بحثه غيره منطقيو تا بقيه نكنن
منطقه شما هم قبول من پسته شمارو نخونده بودم ص اولو خوندم
من همچين فكري نكردم كه دنيا دس به يكي كرده و شما اگه امضام نبود همچين فكري راجع به من نميكردين ولي نميتونم اينو انكار كنم كه در حاله حاضر حقوقه زنا پايمال شده اميد وارم درك كنين عقيدمو
من جيغ نزدم تشكر كردم(كه شايد درست نبود اعلام كنم)
آرشيو بي بي سي موجوده، ميتوني بري چك كني كه گفتن با استفاده از اسپرن هاي مصنوعي مخالفت خواهد شد، نه با تحقيقات
در مورد پايمال شدن حقوق زنان يا مردان تا چند روز آينده كه كامپيوتر ميرسه دستم، خوشحال ميشم يه تاپيك جداگانه در اين مورد با هم بحث كنيم، بدون پيشفرضها





فكر كنم تاپيك به نتيجه اي كه ميخواسته (نجات بشريت توسط خانم شادي) رسيده
 
بالا