Radikal
کاربر خاکانجمنخورده
وظیفه خودم میدونم یک نکته رو بگم!
در شغل شریف مدیریت در هر رده ای که هستید سعی کنید منطقی باشید، و انتقادات رو توهین به شخصیت خودتون نبینید و در برابر انتقادات و پیشنهادات احساساتی برخورد نکنید!
وقتی یکی میگه من با فلان عملکرد شما مشکل دارم، اون شخص با شخصیت شما مشکلی نداره، بلکه با یک قسمت خاص عملکرد شما موافق نیست!
حالا اگر شما بخواید برخورد احساساتی کنید، احتمالا سعی میکنید به هر طریقی که شده اون رفتار رو توجیه کنید، برداشت شخصی کنید و فکر کنید باقی افراد زحمات شما رو نادیده گرفتن و با شما مشکل دارن یا حتی دارن به شما حسادت میکنند، در صدد اثبات خودتون بر میآید، سعی میکنید به نقاط ضعف طرف مقابل حمله کنید و مقابله به مثل کنید، و...! و در نهایت به این نتیجه میرسید که استعفا بدید!
( تمام این مراحل رو خودم بارها طی کردم و بر اساس تجربه میگم)
در حالی که در برخورد غیر شخصی شما باید کمی صبر کنید سعی کنید به این فکر کنید که دلایل طرف مقابل رو بشنوید روی اون دلایل بدون جبهه فکر کنید و بعد رفتار خودتون رو بهبود بدید. بهبود دادن هم لزوما به معنی اصلاح کردن یا عوض کردن نیست.
در شغل شریف مدیریت در هر رده ای که هستید سعی کنید منطقی باشید، و انتقادات رو توهین به شخصیت خودتون نبینید و در برابر انتقادات و پیشنهادات احساساتی برخورد نکنید!
وقتی یکی میگه من با فلان عملکرد شما مشکل دارم، اون شخص با شخصیت شما مشکلی نداره، بلکه با یک قسمت خاص عملکرد شما موافق نیست!
حالا اگر شما بخواید برخورد احساساتی کنید، احتمالا سعی میکنید به هر طریقی که شده اون رفتار رو توجیه کنید، برداشت شخصی کنید و فکر کنید باقی افراد زحمات شما رو نادیده گرفتن و با شما مشکل دارن یا حتی دارن به شما حسادت میکنند، در صدد اثبات خودتون بر میآید، سعی میکنید به نقاط ضعف طرف مقابل حمله کنید و مقابله به مثل کنید، و...! و در نهایت به این نتیجه میرسید که استعفا بدید!
( تمام این مراحل رو خودم بارها طی کردم و بر اساس تجربه میگم)
در حالی که در برخورد غیر شخصی شما باید کمی صبر کنید سعی کنید به این فکر کنید که دلایل طرف مقابل رو بشنوید روی اون دلایل بدون جبهه فکر کنید و بعد رفتار خودتون رو بهبود بدید. بهبود دادن هم لزوما به معنی اصلاح کردن یا عوض کردن نیست.