• اگر سمپادی هستی همین الان عضو شو :
    ثبت نام عضویت

حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

نظر شما راجع به وجود حجاب

  • اجباری باشد و همه مستلزم رعایت کردن آن باشند

    رای‌ها: 68 17.3%
  • اجباری نباشد ولی افراد علاقه مند حجاب داشته باشند

    رای‌ها: 314 79.9%
  • اصلا حجاب نباشد

    رای‌ها: 11 2.8%

  • رای‌دهندگان
    393
وضعیت
موضوع بسته شده است.

usboy

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
424
امتیاز
1,679
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

به نقل از whisper of life :
کاملا موافقم ولی تا وقتی حکومت اینقدر راحت با 3 سال زندان و جریمه از قضیه چشم پوشی می کنه... حالا باید به نظر شما چی کار کرد؟؟؟
همه ميدونن كه دولته و مجلس ما هزارتا مشكل دارن
اما هر وقت قانون حجاب حذف شه قوانين جديدي مبني بر جرائم آن وضع خواهد شد
 

parimero

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
567
امتیاز
1,791
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

دوستان!!!!
من تمام و کماال دلیل آوردم!!!
و آقایون مورد اخلاقی ازش گرفتند .... حالا دوباره میارم بخونیدش!(این دفعه تمامی نکات غیر اخلاقیشو حذف کردم! :| )
پروین اعتصامی گفته است:

چشم دل را پرده میبایست اما از عفاف

چادر پوسیده بنیاد مسلمانی نبود

پرسش دیگری که ارتباط مستقیم با این مسئله دارد این است که کدام آدم بی جنبه با دیدن موی زنان تحریک جـنس‍‌‍ی میشود؟ و چرا حجاب باید موی سر و دست و پا را و هر جایی غیر از آلات تناسلی را شامل شود؟ اگر موی سر زن تحریک کننده است، چطور چشمهای او تحریک کننده نیست؟ روی چه میزانی مسلمانان تشخیص داده اند که به قول بنی صدر موی زن اشعه صادر میکند ولی چشمهایش اشعه صادر نمیکند؟ شاید کسی تابحال برای آقای بنی صدر با چشم عشوه نیامده است. برای هزاران سال مردمان این کره خاکی در غرب، شرق، شمال و جنوب زیسته اند و حجاب نداشته اند. زنان موهایشان بیرون بوده است و این جوامع نه نابود شده اند نه مشکل خاصی برایشان پیش آمده است. آیا مسلمانان گمان میکنند تمام زنان ژاپنی، چینی، سرخپوست و اسکیموها چون حجاب بر سر ندارند فاحشه و فاسد الاخلاق هستند؟ این است که به نظر میرسد حتی اگر فرض کنیم حجاب موجب عفاف میشود، این به آن معنی نیست که باید بپذیریم پوشاندن موی سر و غیره نیز عاقلانه است. آیا اگر زنی کچل باشد دیگر نمیتواند کسی را تحریک کند و لازم به حجاب گذاشتن نیست؟ من نمیدانم مسلمانان شایستگی تصمیم گیری های اخلاقی در مورد دیگران را از کجا آورده اند. گمان نمیکنم هیچ جامعه شناس یا روانشناسی غیر مسلمانی تابحال در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده باشد که یکی از مشکلات انسانها حشری شدن مردها است و توصیه کرده باشد که برای رفع شدن این مشکل بزرگ، زنان را مجبور کنند که رخت زن زورو را به تن کنند.

اسلامگرایان معمولا غرب را محکوم به استفاده ابزاری از زنان میکنند و میگویند غرب از زنان اسباب بازی های جـنس‍‌‍ی درست کرده است و از زیبایی آنها در تبلیغات سود میبرد، آنها را به فیلمهای پورنو میکشاند و مجبورشان میکند با چندین مرد رابـط‌‍ه جـنس‍‌‍ی برقرار کنند در پاسخ باید بگویم که در غرب هیچکس مجبور نیست برود و فیلم پورنو بازی کند. تنها اشخاصی که علاقه به این کار دارند آزاد هستند که به چنین کاری بپردازند بیشتر بازیگران فیلمهای پورنو آنقدر پول دارند که بتوانند از روشهای دیگر ارتزاق کنند اما این حرفه را به دلیل اینکه با توانایی ها و روحیاتشان میخواند بر میگزینند. و این تنها زنان نیستند که در فیلمهای پورنو بازی میکنند، مردها نیز در فیلمهای پورنو بازی میکنند، لذا اساسا این مسئله چندان به سوء استفاده از زنان ربطی ندارد اگر سوء استفاده ای باشد که به نظر من نیست، از مردان نیز هست. در مورد تبلیغات هم باز تنها زنان زیبا نیستند که در تبلیغات استفاده میشوند، مردان زیبا نیز در تبلیغات استفاده میشوند، آیا اسلامگرایان انتظار دارند که از آدم های زشت در تبلیغات خمیر دندان و کت و شلوار و ماشین استفاده شود؟ چه اشکالی دارد که از افراد زیبا در تبلیغات استفاده شود؟ آیا اگر در تبلیغات از منظره های زیبا استفاده شود این به معنی سوء استفاده از مناظر زیبا هست؟ حال چگونه است که استفاده از زیبایی زنان و مردان در ادبیات اسلامگرایان به سوء استفاده و توهین به مقام زن ترجمه میشود؟ برخی از اسلامگرایان میگویند این باعث شده است ارزش زن به زیبایی او باشد! البته این تفسیر بسیار غلط است که اگر زنی یا مردی زیبا باشد، زیبایی و ظاهرش را تنها ارزش، امتیاز و نکته مثبت و خوب او بشمار آوریم و بین این قضیه و استفاده شدن از تصاویر زنان و مردان زیبا با اندام متناسب در تبلیغات هیچ ربطی وجود ندارد، اما به نظر میرسد اساساً مسلمانان با زیبایی مسئله دارند و زشتی را ارزش میدانند، در نظر آنها شخص بد ریخت با ریش های نامرتب، ارزشی بالاتر از فردی خوشتیپ و تر و تمیز دارد و از همان رو است که آنها فکر میکنند استفاده از زنان و مردان زیبا در تبلیغات بد است، شاید چون زشتی خودشان را به یادشان می آورد. به هر حال این موضوع ارتباطی با غرب ندارد در کشورهای آزاد شرقی و جنوبی و شمالی نیز دقیقاً همین ماجرا وجود دارد. از این گذشته مهم ترین فاکتور که باعث میشود این مسئله در غرب را نتوان دلیلی بر ابزار جـنس‍‌‍ی شدن زنان و مردان دانست این است که اجباری در این زمینه وجود ندارد. از این گذشته این سخن نیز برخواسته از اخلاقیات اسلامی است که در آنها پورنوگرافی و بی حجابی بد هستند، از آنجا که این دو قضیه اخلاقی مورد تایید افرادی مانند من نیست، اصولاً این "استدلال" به دلیل اینکه از مشترکات نتیجه گیری نمیکند استدلالی بی ارزش است.

در غرب محدودیت هایی برای پورنوگرافی وجود دارد، هیچ شخصی حق ندارد قسمتهای خصوصی بدنش را در اجتماع آشکار کند، قسمتهای خصوصی زنان در غرب تنها دو قسمت از بدنشان محسوب میشود اما مسلمانان تمام بدن زنان به غیر از دستها و صورتشان را عورت زن میدانند. بنابر این از نظر اسلام زنان سرتاپا عورت و آلت جـنس‍‌‍ی هستند و به همین دلیل باید کاملاً پوشانده باشند. کدام دیدگاه زن را اسباب بازی جـنس‍‌‍ی میداند غرب یا اسلام؟ میبینیم که استفاده از حجاب در جوامع اسلامی مسئله ای جبری است، بنابر این فاکتوری که زنان را به ابزار جـنس‍‌‍ی در جوامع اسلامی تبدیل میکند در اینجا وجود دارد.

مسئله دیگری که گروهی از اسلامگرایان بنیادگرا به بهانه آن از حجاب دفاع میکنند مسئله بنیان خانواده است که از نظر ایشان اگر حجاب وجود نداشته باشد این بنیان سست خواهد شد. آقای حداد عادل گفته اند:

در جامعه‎اي كه برهنگي بر آن حاكم است، هر زن و مردي، همواره در حال مقايسه است؛ مقايسه‌ي آنچه دارد با آنچه ندارد؛ و آنچه ريشه‌ي خانوده را مي‎سوزاند اين است كه اين مقايسه آتش هوس را در زن و شوهر و مخصوصاً در وجود شوهر دامن مي‎زند. زني كه بيست يا سي سال در كنار شوهر خود زندگي كرده و با مشكلات زندگي جنگيده و در غم و شادي او شريك بوده است، پيداست كه اندك اندك بهار چهره‎اش شكفتگي خود را از دست مي‎دهد و روي در خزان مي‎گذارد. در چنين حالي كه سخت محتاج عشق و مهرباني و وفاداري همسر خويش است، ناگهان زن جوان‎تري از راه مي‎رسد و در كوچه و بازار، اداره و مدرسه، با پوشش نامناسب خود، به همسر او فرصت مقايسه‎اي مي‎دهد؛ و اين مقدمه‎اي مي‎شود براي ويراني اساس خانواده و بر باد رفتن اميد زَني كه جواني خود را نيز بر باد داده است؛ و همه‌ي خواهران جوان لابد مي‎دانند كه هيچ جواني نيست كه به ميانسالي و پيري نرسد و لابد مي‎دانند كه اگر امروز آنان جوان و با طراوت‌اند در فرداي بي‎طراوتي آنان، باز هم جواناني هستند كه بتوانند براي خانواده‌ي فرداي آنها، همان خطري را ايجاد كنند كه خود آنان امروز براي خانواده‎ها ايجاد مي‎كنند. (1).

یکی از انحرافاتی که هر بنیادگرایی به آن دچار است کلی گویی و اغراق است، به ادبیات آقای حداد عادل دقت کنید، "حجاب" را در مقابل "برهنگی" آورده است. و معتقد است اگر حجاب وجود نداشته باشد هر زن و مردی، یعنی تمام زن و مردان همواره در حال مقایسه خواهند بود، یعنی هیچ مرد و زنی وجود نخواهد داشت که مقایسه نکند و البته او هیچ مدرکی یا استدلالی در پشتیبانی از این ادعایش انجام نمیدهد و از آنجا که این فرض قابل شک است و باقی "استدلال" او نیز بر همین فرض مبتنی است دیگر باقی سخنان او ارزشی پیدا نمیکند. در واقع نه تنها در دفاع از این فرض سندی ارائه نشده بلکه وضعیت فعلی تمام کشورهایی که حجاب اسلامی در آنها وجود ندارد سندی محکم است علیه این فرض، اگر حداد عادل درست میگفت در تمام غرب و شرق مردها همواره باید در حال مقایسه میبودند و خانواده ای اساساً باقی نمیماند در حالیکه چنین نیست.

بعد او فرض میکند که هر مقایسه ای لزوماً به این تمام میشود که هر مردی تمامی آنچه در قبل با همسرش داشته است را زیر پا بگذارد و به دنبال زن جوانی به دلیل جوانی او راه بیافتد. البته آقای حداد عادل طبق روال هر اسلامگرای دیگری نه مطالعه ای در این زمینه انجام داده است نه مطالعه ای را نقل میکند که در آن مطالعه آماری در این زمینه ارائه شده باشد او تنها سفسطه مصادره به مطلوب میکند و بدون هیچ اثباتی نظر خود را درست فرض میکند. البته آقای حداد عادل در واقع ممکن است خود اینگونه فکر کند، یعنی آنقدر بی انصاف باشد که اگر زنی جوان او را تحریک کند، همسر خود را که سالها با یکدیگر زیسته اند و زندگی را با هم شریک بوده اند را رها کند و به دنبال آن زن جدید راه بیافتد. در واقع از نظر اسلامی اینکار زشت نیست، و بین افراد مذهبی چند زنی رواج فراوان دارد. فیلم "دنیا" از روی همین واقعیت اجتماعی ساخته شده و به مسئله ای مشابه اشاره میکند. چاره این بیماری و بی انصافی کمی اخلاقمداری و وجدان است نه پنهان کردن زنان. او همچنین فرض کرده است که تحریک شدن جـنس‍‌‍ی مرد توسط زنی دیگر اگر واقعا اتفاق بیافتد تنها ممکن است به برقراری تماس با همان زن پایان یابد، در حالی که چنین نیست، مردی که همسر دارد اگر تحریک جـنس‍‌‍ی شود باز هم اگر ازدواجش مبتنی بر عشق باشد نیاز جـنس‍‌‍ی خود را با همسر خود ارضاء خواهد کرد، و اساساً تحریک شدن او ممکن است باعث ارتقاع زندگی جـنس‍‌‍ی او شود مگر اینکه آن شخص دچار انحراف جـنس‍‌‍ی باشد که این حالت، حالتی خاص است. به نظر میرسد همچنین او میگوید که تنها به دلیل بی حجابی ممکن است مردی بفهمد که زنانی جذاب تر از همسر او وجود دارند، در حالی که چنین نیست قطعاً هر مردی در هر زمانی بدون نیاز به مشاهده میتواند حدس بزند که زنانی جذاب تر از همسر او وجود دارند، لذا اساساً این مسئله ارتباط چندانی به بی حجابی ندارد. آقای حداد عادل همچنین مسئله را تماماً زنانه جلوه داده است، لابد آقای حداد عادل میداند که مردان هم پس از پا گذاشتن به سن توان جـنس‍‌‍ی و ظاهر زیبای خود را از دست میدهند و زنان سن بالا هم ممکن است با جوانان سن پایین تر تحریک شوند، چرا اگر این قضیه به پنهان کردن زن می انجامد نباید به پنهان کردن مرد هم بیانجامد؟ از این گذشته مقایسه در مورد زیبایی چندان چیز بدی هم نیست، انسانها همواره در حال مقایسه چیزهای دیگر هم هستند، ممکن است انسانها یکدیگر را از نگر توان مالی مورد قیاس قرار دهند و این باعث شود که یک زن پیر علاقه مند به مردی جوان و پولدار شود، بر اساس "استدلال" آقای حداد عادل مردان هم باید پول خود را قایم کنند تا مبادا آتش به ریشه خانواده راه یابد و بنیان آنرا فنا سازد، نتیجه آنکه این "استدلال" اساساً برای حجاب نیست بلکه برای این است که همه باید پنهان شوند و اینکه حداد عادل و دیگر مسلمانان آنرا مختص زنان دانسته اند تبعیض جـنس‍‌‍ی ظالمانه و بزرگی است.

آثار مثبت اقتصادی حجاب چیز دیگری است که برخی اسلامگرایان از آن دفاع کرده اند (2). این افراد معتقدند حجاب مانع مد گرایی میشود. البته مد گرایی از نگر من به هیچ عنوان نمیتواند چیز بدی پنداشته شود، از نگر اقتصادی موجب چرخش سرمایه و پول در اجتماع میشود، باعث بالا رفتن تولید میشود و از نگاه اقتصادی بطور کلی به نفع اجتماع تمام میشود، از نگر شخصی نیز شادابی، تنوع و سرزندگی را به اجتماع می آورد. البته اسلامگرایان به دلیل زشت گراییشان با این قضیه مشکل دارند، آنها متوجه این نیستند که از مد نمیتوان فرار کرد، تفاوت آنها با یک شخص مد گرا این است که از مد قدیمی پیروی میکنند. از این گذشته زنی که حجاب دارد بازهم نیاز به لباسهای دیگر دارد و به همین دلیل دقیقاً مانند سایر زنان است، معمولاً لباس کار تمامی آدمها یکنواخت و بعضی مواقع بصورت یونیفرم است، زنان نیز از آنجا که تنها بیرون از خانه باید حجاب سر کنند حداقل در زمان کار و تحصیل مانند سایر زنان هستند یعنی همانقدر باید هزینه اقتصادی را متحمل شوندزیرا چادر نیز کهنه میشود و باید عوض شود. لذا به نظر نمیرسد این قضیه نیز دلیل خوبی برای پشتیبانی از حجاب باشد.

1) غلامعلي حداد عادل، فرهنگ برهنگي و برهنگي فرهنگي، ص 69ـ70.

2) مثلاً نگاه کنید به حجاب‎شناسي (چالش‎ها و كاوش‎هاي جديد)، حسين مهدي‎زاده، انتشارات مركز مديريت حوزه‎ي علميه قم ،زمستان 1381.
 

...roze...

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
307
امتیاز
1,370
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
مشهد
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

به نقل از JooJoo joon :
همه ميدونن كه دولته و مجلس ما هزارتا مشكل دارن
اما هر وقت قانون حجاب حذف شه قوانين جديدي مبني بر جرائم آن وضع خواهد شد
تا بخوان چنین قانونی رو وضع کنن صدمات غیر قابل جبرانی به مردم وارد میشه...
 

...roze...

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
307
امتیاز
1,370
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
مشهد
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

به نقل از JooJoo joon :
مهمترين منبع همينه كه اگر ايرانيان يا اروپاييان در گذشته مشكلات اخلاقي داشتن در اينجور مسائل خدا براشون پيامبري ميفرستاد تا احكام را بازگو كنه براشون
همانطور كه خدا برا عربا فرستاد
براي ايرانيان هم چون نياز بود زرتشت آمد اما چون حتما نيازي نبوده اين احكام رو ارائه نكرده
دلیل منطقی نییس چون خیلی از پیامبران مثلا حضرت مسیح هم در فلسطین متولد شدن ولی الآن خیلی از مردم دنیا مثل اروپایی ها و ... مسیحی اند و قوانین این دین هم برای مسیحیت اومده همونطور که قوانین اسلام برای مسلمانان اومده
 

fitmal

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
812
امتیاز
3,333
نام مرکز سمپاد
farzanegan 2
شهر
کرمان (1 ر) - تهران (بقیه)
مدال المپیاد
یه سری مرحله 1 :-" 1 مرحله 2 :-"
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

چرا دارید سر چیزی بحث میکنید ک امکان پذیر نیس حجاب فعلا اجباریه کاریشم نمیشه کرد این مشخصه ک حجاب اجباری فایده ای نداره اگه فایده داشت جامعه این نمیشد ک همونجوری هم ک همتون گفتین 2 تا شاخه مو کسی رو تحریک نمیکنه اونی ک تحریک میشه اون مشکل داره اما خوب ب هرحال حجاب تا یه جاهایی خوبه زن و مرد باید ب حقوق هم احترام بذارن اما ب واسطه این نمیشه حق ازادی رو از زنان گرفت
 

...roze...

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
307
امتیاز
1,370
نام مرکز سمپاد
فرزانگان 1
شهر
مشهد
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

همون طوری که من قبلا هم گفتم حجاب رو باید براساس عرف جامعه رعایت کرد...
 

کیانا

کاربر فعال
ارسال‌ها
61
امتیاز
103
نام مرکز سمپاد
فرزانگان قم
شهر
قم
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

یه خواهش.
ما داریم با هم دیگه تبادل نظر می کنیم.
اما نظرات یه جورایی رو به دعوا کشیده شده.
نظر من اینه که حجاب یه امر لازم وضروری برای زنه.وباید به این نکته توجه کرد که کشیده شدن مد به طرف زن و حتی زن به طرف مرد یه امر طبیعی و غریزیه و وقتب کسی این موضوعو رعایت نمی کنه غیر ممکنه انسان های دیگه به طرفش کشیده نشن.اما خیلی از انسان ها توانایی کنترل رو دارن و خیلی ها هم نه.
 

کیانا

کاربر فعال
ارسال‌ها
61
امتیاز
103
نام مرکز سمپاد
فرزانگان قم
شهر
قم
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

به نظرمن کشیده شدن مرد به طرف زن و حتی زن به طرف مرد یه امر غریزی و طبیعیه.خدا برای زن ها و حتی مرد ها البته تا حدی کم تر حجاب رو قرار داده تا از این موضوع جلوگیری بشه.
در ضمن این که الان افرادی یه شال که حتی نمی شه اسمش رو این گذاشت بر سر می کنن و هم چنین درمورد سایر نقاط بدن نمی شه اسمش رو حجاب اجباری گذاشت.چون در واقع با بی حجابی فرقی نداره.
 

fitmal

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
812
امتیاز
3,333
نام مرکز سمپاد
farzanegan 2
شهر
کرمان (1 ر) - تهران (بقیه)
مدال المپیاد
یه سری مرحله 1 :-" 1 مرحله 2 :-"
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

به نقل از کیانا :
یه خواهش.
ما داریم با هم دیگه تبادل نظر می کنیم.
اما نظرات یه جورایی رو به دعوا کشیده شده.
نظر من اینه که حجاب یه امر لازم وضروری برای زنه.وباید به این نکته توجه کرد که کشیده شدن مد به طرف زن و حتی زن به طرف مرد یه امر طبیعی و غریزیه و وقتب کسی این موضوعو رعایت نمی کنه غیر ممکنه انسان های دیگه به طرفش کشیده نشن.اما خیلی از انسان ها توانایی کنترل رو دارن و خیلی ها هم نه.
تایه حدی بعله باشما موافقم امااز یه جایی مرد باید خودشو کنترل کنه گفتم ک یه چیز 2 طرفست انجوریه ما چشامونم باید بپوشونیم
 

parimero

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
567
امتیاز
1,791
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

یک سوال بپرسم؟
چرا یک همه پرسی نمیکنن؟ :)
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در رابطه با اسلام؟
 
ارسال‌ها
3,304
امتیاز
12,635
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان ۱
شهر
تهران
سال فارغ التحصیلی
1394
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
علوم اجتماعی (انسان‌شناسی)
تلگرام
اینستاگرام
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

ببینید دوستان، بحثی که شما دارید میکنید به گفت‌وشنود اجتماعی ربطی نداره و فقط گاهی گریزی به اون میزنه! تو انجمن اعتقادی تاپیک‌هایی مثل حجاب را میخواهم چون/نمیخوام چون... و پوشش درست اسلامی چیست؟ وجود داره. حالا بماند که چقدر در حین بحث تاپیک‌های مختلف این مسئله مطرح شده. اگه واقعا دنبال جواب سوال‌هاتون هستید میتونید بحث‌های که تو اون تاپیک‌ها شده رو بخونید و اگه بازم صحبتی هست، تو همون تاپیک‌ها مطرح کنید. لطفا بحث ادامه پیدا نکنه، در غیراین صورت مجبور میشم تاپیک رو قفل کنم.
 

M a н d i s

کاربر نیمه‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
182
امتیاز
3,590
نام مرکز سمپاد
فرزانگان۱
شهر
اراك
رشته دانشگاه
پزشكی
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

خب پس نمیشه نتیجه گرفت حجاب اجباری هیچ فایده ای نداره و تازه وجه اسلام هم بد جلوه داده میشه؟ چیزی ک در جامعه ی ما الان هست واقعا چیز مزخرفیه و اصلا نمیشه اسمش رو جمهوری اسلامی گذاشت اگر جمهوری اسلامی ما نباید بعضی قیافه هارو تو خیابون ببینیم اگر جمهوری اسلامی نیست پس جحاب هم نباید اجباری باشه
خانم پرنیرا :همه پرسی؟!؟ برای اسلام!؟!اسلام چیزی نیست که به زور به ی نفری تحمیل کنی قانون که نیست البته در سال٥٨ یک همه پرسی انجام شد و مردم به جمهوری اسلامی رای دادن
 

usboy

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
424
امتیاز
1,679
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

به نقل از whisper of life :
دلیل منطقی نییس چون خیلی از پیامبران مثلا حضرت مسیح هم در فلسطین متولد شدن ولی الآن خیلی از مردم دنیا مثل اروپایی ها و ... مسیحی اند و قوانین این دین هم برای مسیحیت اومده همونطور که قوانین اسلام برای مسلمانان اومده
دقيقا
اما آنها دينشون از سياست جدايه
فقط افراد جامعه هركدام دينشون تو خونشونه
بعدشم انسان هاي امروزي اونقدر از لحاظ اخلاقي رشد دادن كه ديگر نياز به بعضي از احكام نيست
 

Bahar_R

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,032
امتیاز
7,673
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان 1
شهر
تهران
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
مهندسی مواد و متالورژی
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

به نقل از whisper of life :
این جور که من دست گیرم شد فعلا مهمترین موضوع اینه که آیا حجاب اجاری هس یا نه..
به نظر من حجاب به معنای یک پوشش هست که در واقع باعث می شه تحریکی صورت نگیره و فقط شامل حجاب مو نیس و در هر جامعه ای حجاب تعریف متفاوتی داره منظور از زینت در اون آیه ها هم چیز با ارزش در وجود زن هس که البته در دوره ها متفاوته و مثلا در جامعه های مختلف...(منظور اون چیزایی که باعث تحریک می شه)
توی جامعه ی ما حجاب باید کاملا از نظر مو و غیره رعایت بشه تا کسی تحریک نشه ولی تو یک کشور مثل آمریکا حجاب مو چیزی نیس که باعث تحریک بشه در واقع حجاب همون طور که قبلا گفتم هم باید با توجه به عرف جامعه رعایت بشه
به هر حال تا وقتیکه حتی یک نفر هم باشه که با دیدن موی سر تحریک بشه باید رعایت بشه... البته من این نظر شخصی منه و خوشحال می شم اگر کسی دلیلی بهتری رو ارائه بده و یا اینکه اگر من اشتباه می کنم هم منو راهنمایی کنه. :)
حجاب به نظر من یه پوشش هست که افراد برای حفظ شخصیتشون استفاده می کنن و حدی از پوشیدگی جزو ویژگی های انسانیه
چیزی که باید جلوی تحریک رو بگیره اول شعور و درک انسانیه دوم تربیت در زمینه ی کنترل غرایض
اگر توی کشوری مثل آمریکا مردم می تونن طوری تربیت بشن که به حدی از کنترل فردی برسن که لازم نباشه جنس مخالفشونو با پوشوندن مو محدود کنن پس مردم ما هم می تونن چنین کنترلی رو بدست بیارن فقط نمی خوان اینطور باشن
مسلما کنترل کردن خود کار سخت تریه نسبت به اینکه دیگری رو اونقدر محدود کنیم که کلا تحریک بوجود نیاد که نیازی به کنترل نباشه
حالا که انسان هایی معمولی وجود دارن که این کنترلو دارن اینکه اون یه نفر تحریک میشه مشکل از اونه و باید اون مشکلشو حل کنه نه بقیه هم مشکل دار بشن(محدودیت و محرومیت از فعالیت های اجتماعی)

به نقل از پرنیرا :
یک سوال بپرسم؟
چرا یک همه پرسی نمیکنن؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در رابطه با اسلام؟
اصلا آخه ربطی به عقیده ی اکثریت نداره مسئله اینه که فرضا 99.99 درصد بگن ما به اسلام اعتقاد داریم
اولا که بین مسلمون ها هم در مورد اینجور مسائل اختلاف هست و همه یک نوع حجاب رو قبول ندارن
دوما اگر 1 نفر هم باشه که مثلا مسیحی ، یهودی ، بی دین و ... باشه و مجبورش کنن طبق اسلام عمل کنه کاملا ظالمانست
احترام به عقاید لازمه اما به این معنی نیست که کسی مجبور باشه عقاید بقیه رو عملی کنه چون در اینصورت بقیه به عقاید اون
احترام نذاشتن و بدترین چیزی که میشه گفت(که بعضی ها هم میگن) اینه که اگر به این محدودیت ها تن نداد پس ما هم از حقوق
انسانیش محرومش می کنیم و حق دادخواهی هم نداره و....
 

parimero

کاربر حرفه‌ای
ارسال‌ها
567
امتیاز
1,791
نام مرکز سمپاد
علامه حلی
شهر
تهران
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

منظورم از همه پرسی در رابطه با اسلام نبود منظورم حجاب بود اشتباه شد!!! معذرت میخوام :-[
________________________________________
خیلی ها از افرادی که میشناسم با حجاب اجباری مخالف هستند! :| L-:
ولی جرات این که توی عموم بگن رو ندارند حقیقتاً!!!
و خیلی ظالمانه با افرادی که مخالفت میکنن برخورد میشه
همونطور که توی نظر سنجی این سایت میبینیم افرادی که با حجاب اجباری مخالفند تقریبا 4 الی 5 برابر افرادی هست که موافقن!!!
اما اگه 4-5 صفحه قبل رو بخونید متوجه میشید که افرادی نظر دادند و خیلی هم پا برجا حرفشون رو تکرار میکردند که با حجاب اجباری موافق هستند!!! و سعی شدید بر توجیه اون میکنند!!!
شاید بشه گفت مشت نمونه ی خروار!!!
و واقعا مردم این رو نمیخوان!!!! و سکوت تا کی؟
آقا
مثلا همون متنی که بالا آوردم واقعا بی منطق نبود واقعا بدون سفسطه بود چرا نباید بپذیریم که دلایل بی موردی برای حجاب در نظر گرفتیم!!!
قصد جسارت و توهین به مقدسات فرد یا افرادی رو نداشتم و واقعا هدفم توهین به فرد یا گروهی نبود و جالب بود که از یک متن 40 خطی شما فقط یک جمله رو گرفتید و این همه تهدید پی در پی؟!!!
بالای اون متن هم از همه معذرت خواهی کرده بودم و شما از کل اون متن فقط و فقط یک قسمت رو دیدید و به همه گزارش کردید و حتی من رو تهدید به مرگ کردید!!! گرچه حق میدم خب دین دست شما رو در این موارد بسیار باز گذاشته!!! :)

احترام به آزادی و امنیت فیزیکی و ذهنی خود, همجنس و جنس مخالف.
عدم فرد گرایی در اجتماع.
عدم ظلم دوجانبه,
تامین سلامت جسمانی
عدم تقلیل ارزش انسانیت به کالای جـنس‍‌‍ی
(در اسراییل زنان لخت را برای فروش در ویترین می گذارند. برده جـنس‍‌‍ی می فروشند.)
تحکیم بنیان خانواده
اصالت دادن به خانواده و نه فرد به عنوان کوچکترین و اصلی ترین واحد در جامعه
تمام و کمال دلایل شما توی اون متن پاسخ داده شده اند!!! :)
________________________________________________________________________

در ضمن به قول دوستمون سخنرانی هایی که 30 سال قبل میکنند رو نمیشه بش دسترسی درستی داشت و تحریفات بسیار زیادی همراه میشن.....با این همه ارتباطات و سیستم های عظیم!!!!
اونوقت چطور میشه 100% گفت که این احادیث برای پیامبر بودند ؟
1430 سال پیش! :|
________________________________________________________________________
 

...............

کاربر فوق‌فعال
ارسال‌ها
92
امتیاز
4,014
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

آقا من چند بار بگم هی؟
منم با حجاب زورکی مخالفم!
ولی خواهر من , عزیز من,در این شرایط به نفعته!! من با جفت چشای خودم دیدم که یک خانواده چجوری از هم پاشید!
بیاین یکم منطقی باشیم!! خب؟؟
به نظر من فلسفه ی حجاب و حفظ اون هنوز جوری به مردم ما ابلاغ نشده که واقعا درکش کنن! و من خودمم هرچی رفتم دنبالش,واقعا نفهمیدم!
لطفا هرکی میدونه یا اینجا بگه,یا واسم پ.خ کنه! ممنون میشم!
و این وسط یه چیز دیگه ای هم که هست,اینه که با وجود اینکه فلسفه ی حجاب رو نگفتن چیه,جنگ روانی ایجاد کردن!
جنگ روانی یعنی چی؟
یعنی اینکه یه دختر خانومی,اگه موهاش دیده بشه حتما این کارست و..........!
خب این بد جا افتاده و نمیگم همه, ولی نصف مردم حداقل همچین طرز فکری رو دارن!
من خودم اصلا تو همچین محیطی بزرگ نشدم و خیلی راحتم! پدر من قبل از اینکه به من بگه دخترم لباس مناسب بپوش,به داداشم میگه,چشمات و نگه دار! خودت و کنترل کن! به دیگران به دید آدم بد نگاه نکن! و شایدم یکی از دلایلی که من قبلا حجاب واسم مهم نبود و واقعا مهم نبود,این بود که تو محیطی بزرگ شدم که اصلا به دید بد به هم نگاه نمیکنیم!
ولی با اندکی تآمل و البته دید بازتر به قضیه متوجه شدم که کل جامعه مثل داداشم و بابام و عموم و دوست و آشناهامون نیستن! واقعا آدمایی هستن که منتظر سوءاستفادن! از شخصیتم! از جدیتم! از رفتارام! و من بارها هم گفتم,من در زمینه ی دین کلی تحقیق کردم!
دینم و خودم انتخاب کردم!حالا هم بحث و دینی نمیکنم!
وقتی همچین آدمایی در سطح جامعه وجود دارن,به قول یکی از دوستام,حاضرم تو عروسی ها هم چادر سرم کنم!
البته من چادری نیستم ها! ولی حجابم و رعایت میکنم!
ببین پرنیرا خانوم و تمام کسایی که اینجا فکر مکنین من مخالفم, من همتون و مثل خواهرم دوست دارم! و نمیخوام اتفاقی که واسه خونواده ی همکلاسیم افتاد واسه شما هم بیافته! چون واقعا به این ایمان رسیدم که هر عملی یه عکس العملی داره!
به قول یکی از دوستان,من دم در بهشت وانستادم تا شما رو هم هدایت کنم! نه! من اصلا آدم خوبی نیستم که بخوام کسی رو نصیحت کنم یا هدایتش کنم!
ولی این حرفم واقعا درسته! و بهش یقین کامل دارم!
ما در جامعه ای زندگی میکنیم که دیدن یک تار موی یک دختر شدو آرزوشون!
تو جامعه ای زندگی میکنیم که اونقدر فشارهای روانی در این باره زیاده,که اگه حجاب آزاد بشه فاجعه بار میاد! نا امنی! واسه تو! واسه من! واسه تمام دخترا!
ما تو جامعه ای زندگی میکنیم که مدت هاست با اسلامیت خو گرفته! تو نمیتونی افکار همه رو راجع به خودت عوض کنی! و منم میدونم که تو واقعا دختر خوبی هستی و حرفات کاملا بی منظورن! ولی این و من میدونم! پسری که از تو خیابون رد میشه و نگاه بد بهت میکنه,این و میدونه؟
این و میدونه که حجابت نشانه ی شخصیتت نیست؟ نشانه ی ایمانت نیست؟ نشانه ی افکار پاک و معصومت نیست؟
البته بلا نسبت خیلی از آقایون و پسرا که اینجوری نیستن!
ولی خواهر من تو اگه فکر 2 میلیون نفر رو هم بتونی عوض کنی,عوض کردن فکر 73 میلیون نفر,قدرت خدایی میطلبد!
در بعضی از موارد اجبار لازمه! البته نه تو این مورد! ولی باید خیلی قبل پیش اجباریش نمیکردن,نه الان!
الان مشکل ما فقط آقایون نیستن! خیلی از خانوم ها هم تفکر بدی نسبت به بد حجابی و بی حجابی دارن!
مثلا من خودم تا یک ماه پیش,با حجاب کامل ولی با لباس ورزشی میرفتم تو پارک و میدوییدم! اونقدر تیکه,جالبش اینه که خانوما بیشتر مینداختن,شنیدم که دیگه دور اون پارکم نمیچرخم!
من خودم از بعضی از دوستام یه حرفای عجیب و غریبی میشنوم که 1 ساله دارم میگم حجاب نشانه ی شخصیت و ایمان و معصومیت نیست! دارم داد میزنم!
ولی کو گوش شنوا؟؟ ها؟؟
من و تو با کلی آدم طرفیم! آدمایی که خودشون,خودشون و شست و شوی مغزی دادن و نمیخوان حقایقی رو بپذیرن!
پس من به عنوان کسی که با حجاب اجباری مخالفه,ولی میخواد حجابش و رعایت کنه دارم میگم, من فعلا سکوت میکنم!
سکوت میکنم,ولی فرهنگ سازی میکنم! حد اقل به دورو اطراف خودم!
توهم این کار و کن!
تمام کسایی که مخالفن اینکار و بکنن!
وقتی تونستیم تعداد اون آدمای نامرد و کوته فکر و به حداقل ممکن برسونیم,اون موقع وقتشه! نه الان!
 

Bahar_R

کاربر فوق‌حرفه‌ای
ارسال‌ها
1,032
امتیاز
7,673
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فرزانگان 1
شهر
تهران
دانشگاه
دانشگاه تهران
رشته دانشگاه
مهندسی مواد و متالورژی
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

فاطمه جان ببین میگی مردم جامعه ما آرزوشونه یه تار موی دخترا رو ببینن؟؟ منشاءش چیه ؟
ببینید این قانون روی اکثر افراد صدق می کنه که شما وقتی محرومیت و حساسیت ایجاد می کنید افراد رو به جای دور کردن جذب اون کار می کنید
اینجور پوشش هم علاوه بر اینکه خانوم هارو محدود می کنه و مشکلات زیادی ایجاد می کنه ،
باعث میشه بعضی از مرد ها و پسر های ما هم بیشتر جذب بشن به بد نگاه کردن
چرا یه جایی مثل آمریکا شما با آستین کوتاه بری بیرون هیچ کس غیر عادی نگات نمی کنه ؟
چون حساسیت بی جا براشون ایجاد نکردن به نوعی عقده ای نشدن
الان هم وضعیت اینقدر که شما فکر می کنید بد نیست اصلا اینجوری نیست که بیشتر مردم به دخترهای به اصطلاح بدحجاب به چشم بدکاره نگاه کنن
الان تعداد افرادی که به اینطور حجاب معتقد نیستن خیلی زیاده برید توی خیابون کاملا اینو می بینین
دخترهایی که کامل موهاشون پوشیده نیست و کامل رعایت نمی کنن از دختر هایی با موهای کاملا پوشیده بیشتر هستن پس افراد معتقد به این حجاب اکثریت قاطع نیستن
به نظر من داره به مرد ها و پسر های ایرانی توهین میشه واقعا ! یعنی اونها در حد مردم بقیه دنیا شخصیت انسانی و توانایی کنترل خودشونو ندارن ؟؟مسلما دارن فقط نیاز به تربیت درست و آموزش داره

حالا میرسیم به این که عواقب اینکه این محدودیت رو نپذیریم چیه ؟ این که بد درموردمون فکر می کنن؟ افرادی که روی هر کسی بدون هیچ آگاهی قضاوت می کنن چه اهمیتی داره چی فکر می کنن ؟ شما حجابتو هم رعایت کنی یه بهانه دیگه برای قضاوت کردن پیدا می کنن .
عاقبتش اینه که بعضی از پسر ها نگاه ناسالم می کنن و مردم تیکه میندازن ؟ چه اهمیتی داره ؟ اونا شخصیت خودشونو نشون میدن که خیلی پایینه چیزی از شما کم نمیشه بازم . نمی گم خوشاینده ولی میشه بهش بی توجهی کرد .
 
ارسال‌ها
2,674
امتیاز
1,092
نام مرکز سمپاد
شهید سلطانی
شهر
البرز-کرج
سال فارغ التحصیلی
89
دانشگاه
خوارزمی (کرج)
رشته دانشگاه
زبان و ادبیات انگلیسی
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

به نقل از Fateme Rahmati :
من خودم گزینه ی دوم و زدم! همون اولشم گفتم!
اگه فرهنگ سازی بشه و امنیت کامل داشته باشن همه موافقم که برداشته بشه! گرچه من خودم برنمیدارم!
ولی در حال حاضر که اصلا امنیت نیست و کلی آدم بیجنبه حضور دارن در میدان,مخالفم! چون در این صورت هیچکس امنیت نخواهد داشت!
الانم نیست تازه!
تازه خیلیا به همین دلایل مخالفن و باعث آشوب و چند دستگی در کشور میشه!
بعد میدونین چه فاجعه ای پیش میاد؟
یه چیز فراتر از فاجعه!
و اینکه در این شرایط شما یه خورده احساساتت و حفظ کن(مخاطبم همه اونایین که میگفتن 40 روزه......)!! هنوز این کشور که سال ها اسلامی بوده, نمیتونه همچین چیزیرو تحمل کنه! پس میاره! بعدش بدبخت میشیم هممون!
و البته کسایی که به شهدا این وسط توهین کردن,واقعا واستون متآسفم شدید! واقعا متآسفم! فقط همین کافیه واستون!
و منم با حرف یکی از دوستان که گفته بودن,خود مردم رآی دادن و اینا موافقم!
من همیشه میگم!! وقتی خودت یه کار میکنی,پای حرفت باش!
حالا اجداد شما حجاب و نظام جمهوری اسلامی رو انتخاب کردن,شما هم نباید اعتراض کنی! چون خودمون این و انتخاب کردیم!
من هی میخوام اینجا پست ندم,نمیشه انگار!!!





***سلام,
این حرفی که در دهان ما انداخته اند, فرهنگ سازی, این خود یک انحراف است و برایش دلیل دارم.
یک .این فرهنگ سازی که منجر به کاهش پوشش بدن می شود وقتی ادامه پیدا کند انسان را برهنه می کند.
دو. این چه فرهنگی است که باید ترویج داده شود. ما دو الگو داریم
الگوی فرهنگی آمریکایی, لایف استایل آمریکایی, و دیگر الگوی اسلام ناب برای حیات طیبه
حال شما با کدام گزینه مشکل حجاب را حل می کنید.
اگر الگوی تان اسلام است که به پوشش بیشتر تاکید دارد.
و اگر الگوی تان آمریکایی است, که مشکلی را حل نکرده, آستانه تحریک را بالا برده و افراد دنبال ماجراجویی جـنس‍‌‍ی هستند, بله با مو تحریک نمی شوند چون انقدر حریص شده اند که دنبال لذات بالاتر جـنس‍‌‍ی هستند و در چنین الگویی که حرص محور است این زیاده خواهی پایانی ندارد.
عادی سازی راه حل نیست. آلوده سازی است.
کسی که صحنه زشتی را می بیند و شدیدا تحریک می شود
و دفعات بعد که همان صحنه را می بیند و تحریک نمی شود این درمان نشده, نابود شده,
شما برای اینکه جلوی شکمتان را بگیرید انقدر می خورید که دیگر جای خوردن نداشته باشید!? آدمی که زیاد یک میوه را بخورد نسبت به آن بی میل می شود. آیا خوردن بی حد و حصر یک میوه درمان نخوردن است? هرگز!
سوم این فرهنگ سازی را چه کسی باید انجام دهد?
با چه وسیله ای?
آیا قبلا این نظریه جواب داده و جامعه ای آرمانی شکل گرفته?
آیا ترویج فساد و فحشا در سطح بالا برای عادی کردن فساد در سطح پایین عاقلانه است?







به نقل از Bahar_R :
فاطمه جان ببین میگی مردم جامعه ما آرزوشونه یه تار موی دخترا رو ببینن؟؟ منشاءش چیه ؟
ببینید این قانون روی اکثر افراد صدق می کنه که شما وقتی محرومیت و حساسیت ایجاد می کنید افراد رو به جای دور کردن جذب اون کار می کنید
اینجور پوشش هم علاوه بر اینکه خانوم هارو محدود می کنه و مشکلات زیادی ایجاد می کنه ،
باعث میشه بعضی از مرد ها و پسر های ما هم بیشتر جذب بشن به بد نگاه کردن
چرا یه جایی مثل آمریکا شما با آستین کوتاه بری بیرون هیچ کس غیر عادی نگات نمی کنه ؟
چون حساسیت بی جا براشون ایجاد نکردن به نوعی عقده ای نشدن
الان هم وضعیت اینقدر که شما فکر می کنید بد نیست اصلا اینجوری نیست که بیشتر مردم به دخترهای به اصطلاح بدحجاب به چشم بدکاره نگاه کنن
الان تعداد افرادی که به اینطور حجاب معتقد نیستن خیلی زیاده برید توی خیابون کاملا اینو می بینین
دخترهایی که کامل موهاشون پوشیده نیست و کامل رعایت نمی کنن از دختر هایی با موهای کاملا پوشیده بیشتر هستن پس افراد معتقد به این حجاب اکثریت قاطع نیستن
به نظر من داره به مرد ها و پسر های ایرانی توهین میشه واقعا ! یعنی اونها در حد مردم بقیه دنیا شخصیت انسانی و توانایی کنترل خودشونو ندارن ؟؟مسلما دارن فقط نیاز به تربیت درست و آموزش داره

حالا میرسیم به این که عواقب اینکه این محدودیت رو نپذیریم چیه ؟ این که بد درموردمون فکر می کنن؟ افرادی که روی هر کسی بدون هیچ آگاهی قضاوت می کنن چه اهمیتی داره چی فکر می کنن ؟ شما حجابتو هم رعایت کنی یه بهانه دیگه برای قضاوت کردن پیدا می کنن .
عاقبتش اینه که بعضی از پسر ها نگاه ناسالم می کنن و مردم تیکه میندازن ؟ چه اهمیتی داره ؟ اونا شخصیت خودشونو نشون میدن که خیلی پایینه چیزی از شما کم نمیشه بازم . نمی گم خوشاینده ولی میشه بهش بی توجهی کرد .
یک سوال اساسی دارم
به نظر شما, اگر آقایون موی خانمی رو مشاهده کردند و کنجکاوی شان نسبت به موی خانم پاسخ داده شد کنجکاوی شان تمام می شود?
خیر, تمام نمی شود, بلکه مرحله جدیدی را آغاز می کند, هرچقدر بیشتر بدن زن برای مرد نمایش داده شود او باز کنجکاو است آنجاهایی که ندیده را کشف کند. این قضیه حتی با دیدن تمام بدن زن تمام نمی شود. بلکه می خواهد بدن زن را تجربه کند. و باز پس از تجربه کنجکاوی تمامی ندارد, بقیه زنان را هم می خواهد بکاود و تجربه کند. میل جنسی سیری ناپذیر است.
این سیاه نمایی نیست. طبیعت جنس مرد است.
 
ارسال‌ها
3,981
امتیاز
32,330
نام مرکز سمپاد
فرزانگان امین
شهر
اصفهان
سال فارغ التحصیلی
1390
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

http://s4.picofile.com/file/7766873010/Ahkam_e_Banovan.pdf.html
این یه کتاب 228 صفحه ایه که یه بخشش درمورد حجاب هست.
یه جور جدیدی بررسی کرده. نتیجه گرفته که پوشش سر و گردن واجب نیست بلکه مستحبه.
من کامل نخوندمش.هیچ نظری هم درموردش نمی دم.صرفا گفتم اینو هم ببینید.
به خصوصی دوستانی که روی حجاب خیلی تاکید دارند.
 
ارسال‌ها
376
امتیاز
4,979
نام مرکز سمپاد
دبیرستان فــرزانگان ۳
شهر
طــهـران
سال فارغ التحصیلی
1395
دانشگاه
علوم پزشکی البرز
رشته دانشگاه
پزشکی
پاسخ : حجاب بودن یا نبودن مسئله اینست !

اول از همه واقعا متاسفام برای اونایی که توهین کردن به دیگران شده پیشه شون
پرنیرا به کسی توهین نکرد..اینکه میگه قبول نداره پیامبر و... به کسی مربوط نیست
اون دسته از عزیزانی که خودشون میدونند ، به شدت سعی در این دارند که شست و شوی مغزی بدن. کاری که سال هاست داره روی ما اعمال میشه... و اینکه آقایون محترم( خطاب به عده ای ) شمایی که کل زیست شناسی رو ول کردی و چسبیدی به اینکه مردها بسیار تحریک پذیرند و کاریش هم نمیشه کرد و اینکه میگید این حس آقایون مثل احساساتی بودن خانم ها خوبه... اگه یکم بیشتر بخونی میبینی که صفات هر فرد تحت تاثیر محیطش هم هست...و البته اینکه چجوری فکر کنه. شما با این حرفت فقط داری شخصیت مردا رو زیر سوال میبری و لاغیر
و جناب محترم که افراد کافر رو دوست خودت نمیدونی ، با این لحن حرف زدنت فقط شخصیت خودت رو میرسونی.. همچین کسایی مثل ما باعث میشن جامعه به سمت مرگ بره
تا اینجا ببخشید اگه بحثم مربوط نبود اما باید حرفمو میزدم..چون عده ای خودشونو همه کاره میدونن. انگار سلام رو شما آوردید

من کسی نیستم که بخوام اظهار نظر چندانی بکنم اما یه چیزی که میدونم اینه که من به شخصه با حرفای پرنیرا موافقم . البته فاطمه هم حرفای خوبی میزنه. حداقلش اینه که نظر خودشو میگه و اینکه توهین نمیکنه
به نظر من هم الان توی جامعه ای که پسران و مردانش اینطوری هستند ، شاید حجاب (به حد متعادل ) نیاز باشه
من هنوز وضعیت جامعه رو در موقعی که همه بی حجاب و با پوشش انتخابی خودشون هستند ندیدم که بخوام نظر قطعی بدم اما نظر من اینه هرکس باید با هر پوششی که دلش میخواد بگرده . البته باید یه سری موازین اخلاقی رو رعایت کنه...مثلا نباید با مایو بره بیرون ( مثاله )
بقیه نظراتم رو بعدا ویرایش میکنم
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا